Ik vind alles van SP tot CDA acceptabel en redelijk normaal.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet het ook nog allemaal niet.
Lidewij doet het wel goed bij jongens met mentale issues, dus dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend dat ze toch nog op 4 zetels staan in de peilingen.
Overigens net zo verbijsterend dat FvD op 5 of 6 zetels peilt.
Nanninga past ook beter bij FvD, maar samenwerken met Baudet was alsof ze in de spiegel keek.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind alles van SP tot CDA acceptabel en redelijk normaal.
JA21 en alles rechts daarvan zou eigenlijk verboden moeten worden (net als Bij1 en die Chinese kok).
Annabel Nanninga: ebola als oplossing voor migratie en overbevolking uit Afrika.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik weet echt niet wat ik moet stemmen, niks spreekt mij aan.
Ken jullie politieke voorkeuren niet, maar misschien is de SP iets? Ik weet dat er een sfeer van oppositie en 0 ambitie omheenhangt, maar dat is eigenlijk niet gegrond. Heel eerlijk, het gaat niet lekker in de peilingen, maar het zijn altijd wel kwalitatief goede Kamerleden.quote:
Als je met 27 deelnemende partijen niks kan vinden, ben je zelf misschien erg kritisch? Je hoeft niet 100% achter een partij te staan, gaan voor je belangrijkste 3 onderwerpen en kijken wat daar dan het dichtst in de buurt komt is ook een optie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik weet echt niet wat ik moet stemmen, niks spreekt mij aan.
Twee jaar terug heb ik op de SP gestemd, zelfs met mandaat van mijn moeder, dus twee stemmen, omdat ik dacht, zo links mogelijk nu even (jaren op D66 gestemd). Nu toch maar weer strategisch stemmen. Twijfel nu tussen D66 en PvdA/GL.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:48 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
[..]
Ken jullie politieke voorkeuren niet, maar misschien is de SP iets? Ik weet dat er een sfeer van oppositie en 0 ambitie omheenhangt, maar dat is eigenlijk niet gegrond. Heel eerlijk, het gaat niet lekker in de peilingen, maar het zijn altijd wel kwalitatief goede Kamerleden.
Snap ik! Ik heb nog getwijfeld om strategisch op GL/PvdA te stemmen, maar wil dan toch liever stemmen op de partij die nu het dichst bij me staat. Heb overigens ook jarenlang D66 gestemdquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Twee jaar terug heb ik op de SP gestemd, zelfs met mandaat van mijn moeder, dus twee stemmen, omdat ik dacht, zo links mogelijk nu even (jaren op D66 gestemd). Nu toch maar weer strategisch stemmen. Twijfel nu tussen D66 en PvdA/GL.
Dat mag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:45 schreef capricia het volgende:
Als iemand dat wil, prima hoor.![]()
Ik moet voor drie mensen stemmen. Mijn schoonouders.
'Doe maar wat jij wil'
Zucht.
Nadeel van de SP is dat zij nooit zelf regeringsverantwoordelijkheid hebben gehad en alleen oppositie gevoerd hebben.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:56 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Snap ik! Ik heb nog getwijfeld om strategisch op GL/PvdA te stemmen, maar wil dan toch liever stemmen op de partij die nu het dichst bij me staat. Heb overigens ook jarenlang D66 gestemd.
Ach ach, waar je het niet mee eens bent, moet VERBOTEN worden. Echt, mensen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
JA21 en alles rechts daarvan zou eigenlijk verboden moeten worden
Ik vind het ook altijd moeilijk om een keuze te maken, omdat iedere partij wel standpunten heeft waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat is ook een van de redenen dat ik voor referenda ben. Dan kan ik het op de koop toe nemen dat de partij waar ik op stem, ook een standpunt heeft waar ik het totaal mee oneens ben, in de hoop dat er een referendum over komt waarbij ik volgens mijn eigen mening kan stemmen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:51 schreef Hanca het volgende:
Als je met 27 deelnemende partijen niks kan vinden, ben je zelf misschien erg kritisch? Je hoeft niet 100% achter een partij te staan, gaan voor je belangrijkste 3 onderwerpen en kijken wat daar dan het dichtst in de buurt komt is ook een optie.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Lidewij doet het wel goed bij jongens met mentale issues, dus dat snap ik wel.
Idem geldt voor Groenlinksquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nadeel van de SP is dat zij nooit zelf regeringsverantwoordelijkheid hebben gehad en alleen oppositie gevoerd hebben.
Ik mag geen namen noemen, maar hier op het forum zitten wel een paar lui in die categorie die met FvD dwepen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Klopt, maar daar hangt ook weer een elitair luchtje aan itt de SP.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:03 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Idem geldt voor Groenlinks. Overigens doen ze decentraal altijd gewoon mee indien ze de mogelijkheid krijgen. Deze mogelijkheid heeft zich nationaal de laatste jaren (helaas) niet voorgedaan.
Dan gaat de VVD gewoon een ronde de oppositie in (zou ook beter zijn voor de partij zelf) en mogen Frans en Rob het proberen met vijf of meer partijen. (Eigenlijk zes of meer, want GL en PvdA zijn natuurlijk nog niet gefuseerd).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn wanneer er ook een optie via Volt, CU etc komt. Dat minimaliseert de positie van de VVD om moeilijk te doen.
Lidewij komt me als persoon best sympathiek over. Dat kan ik lang niet van alle lijsttrekkers zeggen. En je hoeft er echt geen mentale issues voor te hebben om dat te vinden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag geen namen noemen, maar hier op het forum zitten wel een paar lui in die categorie die met FvD dwepen.
Dan kun je dus afwegen:quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd moeilijk om een keuze te maken, omdat iedere partij wel standpunten heeft waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat is ook een van de redenen dat ik voor referenda ben. Dan kan ik het op de koop toe nemen dat de partij waar ik op stem, ook een standpunt heeft waar ik het totaal mee oneens ben, in de hoop dat er een referendum over komt waarbij ik volgens mijn eigen mening kan stemmen.
Ik ga die ochtend nog wel even op de koffie. Vragen wat ze nu echt willen. Vorige keer, toen ze het ook niet wisten, was het voor de dieren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat mag.
Behalve je eigen stem mag je twee volmachtstemmen uitbrengen.
Als volmachtgever ben je niet verplicht om een steminstructie te geven, en al krijg je wel een steminstructie, als volmachtnemer ben je niet verplicht om je daaraan te houden. Dat gaat in principe op goed vertrouwen, en bovendien is het toch niet te controleren.
Klopt helemaal, ik vind de CU oa een prima sociale partij, maar ga niet op hun stemmen want ik leef niet naar de letterlijke woorden van de bijbel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kun je dus afwegen:
1) hoe belangrijk is dat punt voor jou.
2) hoe belangrijk is dat punt voor de partij.
3) hoe groot is de kans dat het door beide kamers en langs de rechter komt.
Als het bijvoorbeeld een grondswetwijziging is, is de kans al weer veel kleiner. Als de partij als enige dit vindt of als ze het wel hebben opgeschreven maar nooit in interviews, debatten of in de Kamer hebben genoemd en er nooit moties voor hebben ingediend, gaan ze dat punt in de formatie echt niet vurig verdedigen.
Het 100% eens zijn met een partij op letterlijk elk onderwerp, dat zijn zelfs veel kamerleden denk ik niet.
Je verdraait uiteraard mijn woorden. Er is genoeg waar ik het mee oneens ben en toch duidelijk mag bestaan. Sterker, ik ben van de school dat Nederland afwisseling tussen links en rechts (a la Scandinavië) nodig heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ach, waar je het niet mee eens bent, moet VERBOTEN worden. Echt, mensen.
Er zijn ook niet christelijke CU stemmers en zelfs leden, je hoeft de bron van het denken van een partij niet te delen om het eens te zijn met hun standpunten (niet-christelijke vertegenwoordigers ken ik niet, maar ik ken niet iedereen).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik vind de CU oa een prima sociale partij, maar ga niet op hun stemmen want ik leef niet naar de letterlijke woorden van de bijbel.
Goed zo! Maar dan de dieren voorop zetten en dan valt Ouwehand nu even af m.i. Mijn dochter stemt al jaren PvdD en nu heb ik haar geadviseerd om op VvD te stemmen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga die ochtend nog wel even op de koffie. Vragen wat ze nu echt willen. Vorige keer, toen ze het ook niet wisten, was het voor de dieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |