SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Nouja haar zetels gaan ten koste van CDA en Ja21, dus ze schiet er netto weinig mee op.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz glijdt bijna van haar stoel nu haar centrum-rechts weer in beeld komt
Echt he.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Bontenbal heeft gewoon een blunder begaan met die Artikel 23-uitspraken en JA21 is onzichtbaar in de campagne.
Het is meer ondanks dan dankzij Dilan.
Zo'n peiling kan rechts inderdaad weer vol richting de VVD trekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz is echt niet te harden hoor... want die heeft nu het gevoel dat ze nog de grootste kan worden ook
Geert de grootste. Maar zal buiten spel worden gezet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is geen peil meer op te trekken wie daadwerkelijk kans maken op het premierschap, eigenlijk is dat best bizar. Minder dan een week voor de verkiezingen.
Ja dat was niet slim van Bontenbal en ook onnodig want zolang er een conservatieve meerderheid in Nederland blijft bestaan is Artikel 23 veilig. VVD wil al heel lang er vanaf maar gezien hun rechtse voorkeuren gebeurt er niks. Radicaal-rechts wil Artikel 23 behouden maar buiten werking stellen voor de Islam.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Bontenbal heeft gewoon een blunder begaan met die Artikel 23-uitspraken en JA21 is onzichtbaar in de campagne.
Het is meer ondanks dan dankzij Dilan.
Ik heb het gevoel dat Bontenbal zijn kans op het premierschap heeft verspeeld door die uitspraken over Artikel 23. D66 zie ik als te uitgesproken progressief en pro-Europa om de grootste te kunnen worden. Dan hou je inderdaad Timmermans over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geert de grootste. Maar zal buiten spel worden gezet.
Timmermans tweede of derde maar gaat toch premier worden. Dat hoop ik.
Kan ook gewoon nog steeds. Onderschat nooit de haat van rechts Nederland tegen de gedachte aan Timmermans als premierquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz is echt niet te harden hoor... want die heeft nu het gevoel dat ze nog de grootste kan worden ook
Timmermans is als politicus sowieso te ‘besmet’, om echt een grote overwinning mee te kunnen behalen. Ik vind het voor GL-PvdA echt een gemiste kans dat ze Moorman niet naar voren hebben geschoven. Daarmee had je het frisse karakter van een nieuwe beweging veel meer benadruktquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Timmermans is wel een partij matig hoor bij Sven Kockelman. Eerlijk is eerlijk.
Met een betere, scherpere, lijsttrekker zou GL / PvdA denk ik wel in staat zijn om richting 30 - 35 zetels te groeien (potentieel).
Dat klopt, want Yesilgoz zegt nu keihard nogmaals dat het of PvdA of VVD wordt in een kabinet. CDA en D66 worden zo wel in het defensief gedwongen. Bontenbal zit wat dat betreft nog wat lastiger, maar Jetten zou morgen keihard de centrumrechtse droom van Yesilgoz de nek om moeten draaien door te zeggen dat hij niet met BBB en JA21 in een kabinet gaat zitten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Kan ook gewoon nog steeds. Onderschat nooit de haat van rechts Nederland tegen de gedachte aan Timmermans als premier
Frans zijn houdbaarheidsdatum is wel voorbij ja. Misschien nog voor een ministerpost ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Timmermans is wel een partij matig hoor bij Sven Kockelman. Eerlijk is eerlijk.
Met een betere, scherpere, lijsttrekker zou GL / PvdA denk ik wel in staat zijn om richting 30 - 35 zetels te groeien (potentieel).
Ja maar ook als Bontenbal tweede gaat worden zal hij sowieso met PvdA in zee gaan. En dan heb je toch kans dat Timmermans naar voren wordt geschoven voor het premierschap, aangezien Bontenbal net om de hoek komt kijken, en Timmermans veel meer ervaring heeft en bekwamer is voor die rol.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Bontenbal zijn kans op het premierschap heeft verspeeld door die uitspraken over Artikel 23. D66 zie ik als te uitgesproken progressief en pro-Europa om de grootste te kunnen worden. Dan hou je inderdaad Timmermans over.
Bontenbal zal ook wel open staan voor VVD, JA21 en BBB ben ik bang... de bal ligt wat dat betreft echt bij Jetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar ook als Bontenbal tweede gaat worden zal hij sowieso met PvdA in zee gaan. En dan heb je toch kans dat Timmermans naar voren wordt geschoven voor het premierschap, aangezien Bontenbal net om de hoek komt kijken, en Timmermans veel meer ervaring heeft en bekwamer is voor die rol.
Dat zie ik echt niet gebeuren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar ook als Bontenbal tweede gaat worden zal hij sowieso met PvdA in zee gaan. En dan heb je toch kans dat Timmermans naar voren wordt geschoven voor het premierschap, aangezien Bontenbal net om de hoek komt kijken, en Timmermans veel meer ervaring heeft en bekwamer is voor die rol.
Dan heb je het probleem van een lage naamsbekendheid en dat dan de rechtse megafoons deze naamsbekendheid wel even in gaan vullen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:06 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Timmermans is als politicus sowieso te ‘besmet’, om echt een grote overwinning mee te kunnen behalen. Ik vind het voor GL-PvdA echt een gemiste kans dat ze Moorman niet naar voren hebben geschoven. Daarmee had je het frisse karakter van een nieuwe beweging veel meer benadrukt
Niet genoeg zetels om daar een kabinet mee te vormen. Op dit moment dan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal zal ook wel open staan voor VVD, JA21 en BBB ben ik bang... de bal ligt wat dat betreft echt bij Jetten.
Ja die is nu helemaal weer geboost na die peiling van Maurice "gamechanger" de Hond. Ik hoop van harte dat Ipsos morgen de VVD weer wat kleiner inschat....quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:10 schreef Fokfluencer het volgende:
Dilan is echt verschrikkelijk nep.
Ik ken Moorman niet zo goed. Maar het is geen vanzelfsprekenheid dat ze evenveel weerstand opwekt als Timmermans.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan heb je het probleem van een lage naamsbekendheid en dat dan de rechtse megafoons deze naamsbekendheid wel even in gaan vullen.
Moorman uit de Amsterdamse grachtengordel, elitair opgegroeid in Wassenaar (die boekcover kun je creatief gebruiken) enzovoorts. Ik kan het nu al dromen hoor.
Dat Moorman in Wassenaar helemaal niet welvarend opgroeide doet er niet toe en valt helemaal weg.
Het is niet veel anders als voorheen met Kaag en Cohen.
Timmermans is geen heilige, maar die hele Green Deal kreeg hij mooi voor elkaar.
72 zetels zit wel binnen de margesquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet genoeg zetels om daar een kabinet mee te vormen. Op dit moment dan.
Forum erbij. 😀quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet genoeg zetels om daar een kabinet mee te vormen. Op dit moment dan.
Je wilt toch niet regeren met maanlandingontkennersquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die zitten flink in de lift. Hoger dan de SP en het dubbele van die Dieren Partij.
Doet zij dat nog?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:21 schreef jigggy het volgende:
[..]
Je wilt toch niet regeren met maanlandingontkenners
Ja, dan gaan alle vleeseters naar de Gulag en worden ze gedeporteerd. Mag je je huis weggeven aan een asielzoeker.quote:
Niet zo'n beetje ook... want als winnaar van het debat van gisteren bleek iedereen ongeveer 20% gescoord te hebben dus die +4 is wel erg shady....quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat Maurice de Hond de VVD flink zit te pluggen momenteel bij Kockelman.
Corrupte vent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat Maurice de Hond de VVD flink zit te pluggen momenteel bij Kockelman.
Gwn Henri godquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dan gaan alle vleeseters naar de Gulag en worden ze gedeporteerd. Mag je je huis weggeven aan een asielzoeker.
Oh nee wacht. Massadeportaties zijn iets van rechts.
Lijkt een beetje de partij voor mensen met psychische problemen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:31 schreef jigggy het volgende:
[..]
Rare partij met vaste sekte die ze volgt sinds COVID
Iedere PvdAGL'er roept evenveel weerstand op als Timmermans omdat negers.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken Moorman niet zo goed. Maar het is geen vanzelfsprekenheid dat ze evenveel weerstand opwekt als Timmermans.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Iedere PvdAGL'er roept evenveel weerstand op als Timmermans omdat negers.
Ik ben het lang niet met alle standpunten van Forum voor Democratie eens, maar het is absoluut geen partij voor mensen met psychische problemen. Ik zou eerder zeggen, het is een van de weinige partijen van mensen die zich niet de ene na de andere angstpsychose aan laten praten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt een beetje de partij voor mensen met psychische problemen.
Precies, een veel hogere verschuiving dan je op basis van een redelijk gelijkwaardig debatje zou mogen verwachten en die merkwaardig hogere marge voor de VVD qua potentiële zetelgroei vind ik zeer opmerkelijk en misschien ook wel onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet zo'n beetje ook... want als winnaar van het debat van gisteren bleek iedereen ongeveer 20% gescoord te hebben dus die +4 is wel erg shady....
Ook dat + en - lijstje werd gebracht alsof de VVD de meeste marges heeft.
Nou ja, ze zijn natuurlijk op een gegeven moment vol de complotheorie kant op gegaan. En dat trekt complotdenkers aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben het lang niet met alle standpunten van Forum voor Democratie eens, maar het is absoluut geen partij voor mensen met psychische problemen. Ik zou eerder zeggen, het is een van de weinige partijen van mensen die zich niet de ene na de andere angstpsychose aan laten praten.
Ja, jij toch? Want woke.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sommigen willen echt heel, heel, heel, heel, heel erg graag dat Nederland Alabama aan de Noordzee is niet?
Die praten zichzelf dan weer in de angstpsychose dat alles tegen hun is en tegen hun werkt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben het lang niet met alle standpunten van Forum voor Democratie eens, maar het is absoluut geen partij voor mensen met psychische problemen. Ik zou eerder zeggen, het is een van de weinige partijen van mensen die zich niet de ene na de andere angstpsychose aan laten praten.
Hmm, getuige het ruime aantal 'antizionisten' dat we nu hebben kan FvD weleens heel groot wordenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn natuurlijk op een gegeven moment vol de complotheorie kant op gegaan. En dat trekt complotdenkers aan.
Nee, dat is het bekende bij voorbaat in de slachtofferrol duiken wat een belangrijke reden van gebrek aan succes is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Iedere PvdAGL'er roept evenveel weerstand op als Timmermans omdat negers.
Zoals we hier mogen lezen dat alles en iedereen tegen PvdA-GL is want Timmermans en negers?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Die praten zichzelf dan weer in de angstpsychose dat alles tegen hun is en tegen hun werkt.
Neuh, het is heel simpel. Roep een keer: "ja maar die negers he, die deugen niet" en je hebt er 10 zetels bij. Jetten heeft het ook gedaan en die is nu het heertje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is het bekende bij voorbaat in de slachtofferrol duiken wat een belangrijke reden van gebrek aan succes is.
Als ik kijk naar degenen die op dit forum de FvD promoten, is dat altijd wel een bepaald type.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Goeden hemel. Jetten is nu al ook een Grand Wizard van de KKK?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is heel simpel. Roep een keer: "ja maar die negers he, die deugen niet" en je hebt er 10 zetels bij. Jetten heeft het ook gedaan en die is nu het heertje.
Geen idee waar dit over gaatquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals we hier mogen lezen dat alles en iedereen tegen PvdA-GL is want Timmermans en negers?
Nederland heeft een rechtser medialandschap dan de Verenigde Staten. Een Mamdani is hier onmogelijk (en ook daar ging de NYT vol op los).quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is het bekende bij voorbaat in de slachtofferrol duiken wat een belangrijke reden van gebrek aan succes is.
Wanneer heeft Jetten iets over negers geroepen dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is heel simpel. Roep een keer: "ja maar die negers he, die deugen niet" en je hebt er 10 zetels bij. Jetten heeft het ook gedaan en die is nu het heertje.
Nee, geschiedkundig belezen.quote:
Jetten heeft een paar keer geroepen dat hij het ook allemaal niet vindt kunnen dat de halve wereld deze kant op komt en sindsdien is hij enorm in de peilingen gestegen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer heeft Jetten iets over negers geroepen dan?
Daarom ben ik benieuwd wat Ipsos morgen laat zienquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, een veel hogere verschuiving dan je op basis van een redelijk gelijkwaardig debatje zou mogen verwachten en die merkwaardig hogere marge voor de VVD qua potentiële zetelgroei vind ik zeer opmerkelijk en misschien ook wel onwaarschijnlijk.
Punt is dat peilingen een eigen realiteit kunnen vormen en dus een sturend effect hebben.
Linkse partijen moeten gewoon eens wat minder janken en bezig zijn met elkaar vliegen afvangen op morele zuiverheid, En gewoon meer met resultaatgerichte politiek. Dat zou een stuk helpen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland heeft een rechtser medialandschap dan de Verenigde Staten. Een Mamdani is hier onmogelijk (en ook daar ging de NYT vol op los).
Elke dag migratiegeleuter is gewoon succesvol. En dat 25 jaar lang.
Ik vind dat een rare conclusie, als je ziet met welke mallotigheid ze elkaar de tent uitvechten en hun volksvertegenwoordigers het vaakst ziek melden van allemaal.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou hij vind nog steeds dat asielzoekers hier welkom zijn als ze aan criteria voldoen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten heeft een paar keer geroepen dat hij het ook allemaal niet vindt kunnen dat de halve wereld deze kant op komt en sindsdien is hij enorm in de peilingen gestegen.
Doet Timmermans dat deze campagne dan? Ik heb het niet gezien. Ik zie geen houding van dat hij moreel beter zou zijn dan SP, PvdD, Volt. D66 valt hij aan op het zorgthema. Nou fijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Linkse partijen moeten gewoon eens wat minder janken en bezig zijn met elkaar vliegen afvangen op morele zuiverheid
Dat is altijd een zwaar pro zionistisch clubje geweest. Geen idee wat de standpunten nu zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm, getuige het ruime aantal 'antizionisten' dat we nu hebben kan FvD weleens heel groot worden
Timmermans niet, maar veel PvdA/GL leden daarentegen wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doet Timmermans dat deze campagne dan? Ik heb het niet gezien. Ik zie geen houding van dat hij moreel beter zou zijn dan SP, PvdD, Volt.
Forum voor Democratie is tegenwoordig behoorlijk kritisch over Israel. Dat is overigens niet van vandaag of gisteren, sinds 7 oktober 2023 heeft Forum voor Democratie lang niet altijd meegestemd met partijen als PVV en SGP die Israel wel door dik en dun steunen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:47 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is altijd een zwaar pro zionistisch clubje geweest. Geen idee wat de standpunten nu zijn.
Nederland is een zeldzaam land waar de discriminatie op de arbeidsmarkt omhoog is gegaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, geschiedkundig belezen.
En daarom is dat rassengelul dat bepaalde lieden hier steeds van stal willen halen zo tergend.
Nederland is geen racistisch hell-hole.
https://worldpopulationre(...)ast-racist-countries
Kappen met dat racebaiten.
Het is zelfs de meest fatsoenlijke lijsttrekker die er op dit moment is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doet Timmermans dat deze campagne dan? Ik heb het niet gezien. Ik zie geen houding van dat hij moreel beter zou zijn dan SP, PvdD, Volt. D66 valt hij aan op het zorgthema. Nou fijn.
Wie dan specifiek? De Hoop? Lahlah? Doen die alsof ze moreel superieur zijn aan SP of PvdD?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans niet, maar veel PvdA/GL leden daarentegen wel.
Bij Forum voor Democratie laten ze zich niet zo makkelijk bang maken voor een virus of voor een buitenlandse mogendheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind dat een rare conclusie, als je ziet met welke mallotigheid ze elkaar de tent uitvechten en hun volksvertegenwoordigers het vaakst ziek melden van allemaal.
Joh, FvD werd antisemitisme verweten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Forum voor Democratie is tegenwoordig behoorlijk kritisch over Israel. Dat is overigens niet van vandaag of gisteren, sinds 7 oktober 2023 heeft Forum voor Democratie lang niet altijd meegestemd met partijen als PVV en SGP die Israel wel door dik en dun steunen.
Nou dan is dat in elk geval een betere koers.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Forum voor Democratie is tegenwoordig behoorlijk kritisch over Israel. Dat is overigens niet van vandaag of gisteren, sinds 7 oktober 2023 heeft Forum voor Democratie lang niet altijd meegestemd met partijen als PVV en SGP die Israel wel door dik en dun steunen.
Helaas is Jetten echt het slechtste boegbeeld voor D66, Beter dat ze Paternotte lijsttrekker makenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd wat Jetten morgen gaat zeggen, hij zal in ieder geval willen voorkomen dat je toch een centrumrechts kabinet ingerommeld wordt in NSC-stijl....
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is altijd een zwaar pro zionistisch clubje geweest. Geen idee wat de standpunten nu zijn.
https://fvd.nl/verkiezingsprogramma-2025.pdfquote:Twee statenoplossing Israël/Palestina
We spreken ons in internationaal verband uit voor
de totstandkoming van een tweestatenoplossing en
erkennen een Palestijnse staat binnen de grenzen
van 1967. Tevens spreken we ons uit tegen de ruim
750.000 illegale Joodse kolonisten die zich op
Palestijns gebied op de West Bank hebben gevestigd.
Nou nee, aan Paternotte hangt ook wel iets teveel grachtengordel om likeable te zijn voor een groot publiekquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:53 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Helaas is Jetten echt het slechtste boegbeeld voor D66, Beter dat ze Paternotte lijsttrekker maken
Meer van die bejaarden van Rood Vooruit bijvoorbeeld. Ondanks dat GL nagenoeg hetzelfde vind was het blijkbaar niet voldoende zuiver om een strategische fusie aan te gaan. En dan dus een beetje op de vierkante millimeter elkaar de tent uitvechten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wie dan specifiek? De Hoop? Lahlah? Doen die alsof ze moreel superieur zijn aan SP of PvdD?
De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou hij vind nog steeds dat asielzoekers hier welkom zijn als ze aan criteria voldoen.
Want als we doen of het er niet is, dan is het niet gevaarlijk meer?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij Forum voor Democratie laten ze zich niet zo makkelijk bang maken voor een virus of voor een buitenlandse mogendheid.
Dat ik nu meer neig om op Jetten te gaan heeft geen drol te maken met een opmerking over asiel dat is gemaakt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.
Misschien, maar dankzij Jetten, stem ik juist al tijden geen D66, nu neig ik enigzins weer in hun richting, maar zeker niet vanwege de fake grijns op die kop van Jetten, gelukkig is D66 niet een 1-mans partijquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou nee, aan Paternotte hangt ook wel iets teveel grachtengordel om likeable te zijn voor een groot publiek
Nee, dat heeft waarschijnlijk te maken met het bandwagon-effect, maar die trein is wel in gang getrokken door die 'draai op asiel'.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ik nu meer neig om op Jetten te gaan heeft geen drol te maken met een opmerking over asiel dat is gemaakt.
Ik kom geen mensen tegen die zeggen "Ik ga D66 stemmen want dan gooien ze negers eruit!"quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De hele stijging van D66 in de peilingen dreef op het narratief van de draai van Jetten op asiel. Dat hij dat geloofwaardig zo snel en zo vlak voor de verkiezingen heeft weten over te brengen zonder fundamenteel inhoudelijk van mening te zijn veranderd tekent zijn politiek talent.
Er wordt door ultra-rechts sowieso vaak met 2 maten gemeten. Wilders mag mensen de maat nemen, treiteren en voor paal zetten, maar als het omgekeerd gebeurt mag men niet tegen zijn PVV aanschoppen of hem aanpakken en zijn ze onbeschaafd bezig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is zelfs de meest fatsoenlijke lijsttrekker die er op dit moment is.
Wat een dom getroll is dit zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah ja, de schnabbelaars bij SBS en de Telegraaf. Zo heel erg rood waren die niet meer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Meer van die bejaarden van Rood Vooruit bijvoorbeeld.
Nouja fijn dat anderen dat bepalen waarom mensen op een andere partij neigen te stemmen eventueel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat heeft waarschijnlijk te maken met het bandwagon-effect, maar die trein is wel in gang getrokken door die 'draai op asiel'.
Ik heb volgens mij die draai op asiel beleid ook compleet gemist, als het enkel is dat je niet wilt dat de heel de wereld hier komt heeft dat daar ook niks mee te maken. Er zijn grenzen aan het systeem dat is logisch, heeft niks met huidskleur te maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kom geen mensen tegen die zeggen "Ik ga D66 stemmen want dan gooien ze negers eruit!"
Ze komt ook veel te giftig en bitcherig over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Vond Yesilgöz weer buitengewoon irritant, claimt steeds het woord waar ze het een ander niet wilt geven. Timmermans wil het te netjes doen, hij mag - zeker tegen Yesilgöz - ook even goed fel worden en zijn stemvolume gebruiken als zij dat ook doet. Bontebal heb ik weinig op tegen, ik hoop dat zijn fout hem niet teveel nekt.
Het is gewoon cope. Er zijn nog steeds een hele rits mensen die net willen doen alsof asiel geen onderwerp is en ook geen probleem dat weggewuifd kan worden door het een 'opvangcrisis' te noemen, zoals Timmermans doet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij die draai op asiel beleid ook compleet gemist, als het enkel is dat je niet wilt dat de heel de wereld hier komt heeft dat daar ook niks mee te maken. Er zijn grenzen aan het systeem dat is logisch, heeft niks met huidskleur te maken.
Ik kan dat voor jou individueel niet weten uiteraard, maar Jetten trekt nu inderdaad ook stemmen van kiezers die helemaal niet vallen voor het 'omdat negers' argument, maar simpelweg omdat ze vallen voor het winnaarsaureool of omdat het strategisch gunstig wordt om op Jetten te stemmen. Desalniettemin was D66 op hetzelfde zetelaantal blijven steken als ze hadden als Jetten zijn asieldraai niet had ingezet, het is niet zo dat kiezers opeens massaal iets zien in zijn 10 nieuwe stedenplan ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja fijn dat anderen dat bepalen waarom mensen op een andere partij neigen te stemmen eventueel.
Het gevaar van het coronavirus werd zwaar overdreven. Er was duidelijk een bepaalde propaganda bezig om de mensen een angstpsychose aan te praten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:56 schreef Hexagon het volgende:
Want als we doen of het er niet is, dan is het niet gevaarlijk meer?
Zoals ik al zei Momo, vroeger of later wordt iedereen meegezogen in dat rasgelul.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij die draai op asiel beleid ook compleet gemist, als het enkel is dat je niet wilt dat de heel de wereld hier komt heeft dat daar ook niks mee te maken. Er zijn grenzen aan het systeem dat is logisch, heeft niks met huidskleur te maken.
Ik vind vooral PvdA-GL en Timmermans tegenvallen so far en voor mij soms sociaaleconomisch te links.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan dat voor jou individueel niet weten uiteraard, maar Jetten trekt nu inderdaad ook stemmen van kiezers die helemaal niet vallen voor het 'omdat negers' argument, maar simpelweg omdat ze vallen voor het winnaarsaureool of omdat het strategisch gunstig wordt om op Jetten te stemmen. Desalniettemin was D66 op hetzelfde zetelaantal blijven steken als ze hadden als Jetten zijn asieldraai niet had ingezet, het is niet zo dat kiezers opeens massaal iets zien in zijn 10 nieuwe stedenplan ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |