abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219098524
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219098531
Yesilgoz glijdt bijna van haar stoel nu haar centrum-rechts weer in beeld komt :')
pi_219098541
PvdA - CDA - D66 neigt naar links. Maar de VVD trekt dat toch juist netjes naar het middrn. CDA/D66 zijn midden. VVD rechts, PvdA links.

Wat is het probleem Dilan. Ohja, campagne.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:48:44 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219098548
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:45 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz glijdt bijna van haar stoel nu haar centrum-rechts weer in beeld komt :')
Nouja haar zetels gaan ten koste van CDA en Ja21, dus ze schiet er netto weinig mee op.
pi_219098551
Jij komt niet in een kabinet nee Dilan.
pi_219098555
Bontenbal heeft gewoon een blunder begaan met die Artikel 23-uitspraken en JA21 is onzichtbaar in de campagne.

Het is meer ondanks dan dankzij Dilan.
pi_219098562
Kockelmann solliciteert naar formateur. :P
pi_219098573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Bontenbal heeft gewoon een blunder begaan met die Artikel 23-uitspraken en JA21 is onzichtbaar in de campagne.

Echt he.
Wie gaat er nou de schoolstrijd oprakelen in de campagne. En daarna 'sorry' zeggen. Twee keer dom.
pi_219098578
Er is geen peil meer op te trekken wie daadwerkelijk kans maken op het premierschap, eigenlijk is dat best bizar. Minder dan een week voor de verkiezingen.
pi_219098587
Yesilgoz is echt niet te harden hoor... want die heeft nu het gevoel dat ze nog de grootste kan worden ook _O-
pi_219098595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz is echt niet te harden hoor... want die heeft nu het gevoel dat ze nog de grootste kan worden ook _O-
Zo'n peiling kan rechts inderdaad weer vol richting de VVD trekken.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:59:32 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219098608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is geen peil meer op te trekken wie daadwerkelijk kans maken op het premierschap, eigenlijk is dat best bizar. Minder dan een week voor de verkiezingen.
Geert de grootste. Maar zal buiten spel worden gezet.
Timmermans tweede of derde maar gaat toch premier worden. Dat hoop ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:59:44 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

Ja dat was niet slim van Bontenbal en ook onnodig want zolang er een conservatieve meerderheid in Nederland blijft bestaan is Artikel 23 veilig. VVD wil al heel lang er vanaf maar gezien hun rechtse voorkeuren gebeurt er niks. Radicaal-rechts wil Artikel 23 behouden maar buiten werking stellen voor de Islam.

Ook het VVD verkiezingsprogramma legt nogal de nadruk op Islamitische scholen en waarom er een andere schoolwet moet komen (deze wet Meer Vrijheid komt nota bene uit hun eigen koker).

Het niveau van het publieke debat in Nederland is nogal laag. Radio, kranten en TV zijn puur populisme geworden (vooral dat wat bereik heeft). En elke dag gaat het over buitenlanders. Alle onderwerpen worden aan buitenlanders gerelateerd, zelfs de zorg.

Triest dat de armoedevergroters en uitbuiters van de VVD weer stijgen 😞 de grote veroorzakers van deze ellende en niet zozeer Wilders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219098622
Timmermans is wel een partij matig hoor bij Sven Kockelman. Eerlijk is eerlijk.

Met een betere, scherpere, lijsttrekker zou GL / PvdA denk ik wel in staat zijn om richting 30 - 35 zetels te groeien (potentieel).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219098623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Geert de grootste. Maar zal buiten spel worden gezet.
Timmermans tweede of derde maar gaat toch premier worden. Dat hoop ik.
Ik heb het gevoel dat Bontenbal zijn kans op het premierschap heeft verspeeld door die uitspraken over Artikel 23. D66 zie ik als te uitgesproken progressief en pro-Europa om de grootste te kunnen worden. Dan hou je inderdaad Timmermans over.
pi_219098632
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Kan ook gewoon nog steeds. Onderschat nooit de haat van rechts Nederland tegen de gedachte aan Timmermans als premier
pi_219098639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:

Met een betere, scherpere, lijsttrekker zou GL / PvdA denk ik wel in staat zijn om richting 30 - 35 zetels te groeien (potentieel).
Timmermans is als politicus sowieso te ‘besmet’, om echt een grote overwinning mee te kunnen behalen. Ik vind het voor GL-PvdA echt een gemiste kans dat ze Moorman niet naar voren hebben geschoven. Daarmee had je het frisse karakter van een nieuwe beweging veel meer benadrukt
pi_219098642
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Kan ook gewoon nog steeds. Onderschat nooit de haat van rechts Nederland tegen de gedachte aan Timmermans als premier
Dat klopt, want Yesilgoz zegt nu keihard nogmaals dat het of PvdA of VVD wordt in een kabinet. CDA en D66 worden zo wel in het defensief gedwongen. Bontenbal zit wat dat betreft nog wat lastiger, maar Jetten zou morgen keihard de centrumrechtse droom van Yesilgoz de nek om moeten draaien door te zeggen dat hij niet met BBB en JA21 in een kabinet gaat zitten.
pi_219098645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:

Frans zijn houdbaarheidsdatum is wel voorbij ja. Misschien nog voor een ministerpost ofzo.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:07:38 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219098647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat Bontenbal zijn kans op het premierschap heeft verspeeld door die uitspraken over Artikel 23. D66 zie ik als te uitgesproken progressief en pro-Europa om de grootste te kunnen worden. Dan hou je inderdaad Timmermans over.
Ja maar ook als Bontenbal tweede gaat worden zal hij sowieso met PvdA in zee gaan. En dan heb je toch kans dat Timmermans naar voren wordt geschoven voor het premierschap, aangezien Bontenbal net om de hoek komt kijken, en Timmermans veel meer ervaring heeft en bekwamer is voor die rol.
pi_219098652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja maar ook als Bontenbal tweede gaat worden zal hij sowieso met PvdA in zee gaan. En dan heb je toch kans dat Timmermans naar voren wordt geschoven voor het premierschap, aangezien Bontenbal net om de hoek komt kijken, en Timmermans veel meer ervaring heeft en bekwamer is voor die rol.
Bontenbal zal ook wel open staan voor VVD, JA21 en BBB ben ik bang... de bal ligt wat dat betreft echt bij Jetten.
pi_219098653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:10:05 #23
500941 Fokfluencer
Jij, ik, wij, SP!
pi_219098658
Dilan is echt verschrikkelijk nep.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:10:38 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:06 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Timmermans is als politicus sowieso te ‘besmet’, om echt een grote overwinning mee te kunnen behalen. Ik vind het voor GL-PvdA echt een gemiste kans dat ze Moorman niet naar voren hebben geschoven. Daarmee had je het frisse karakter van een nieuwe beweging veel meer benadrukt
Dan heb je het probleem van een lage naamsbekendheid en dat dan de rechtse megafoons deze naamsbekendheid wel even in gaan vullen.

Moorman uit de Amsterdamse grachtengordel, elitair opgegroeid in Wassenaar (die boekcover kun je creatief gebruiken) enzovoorts. Ik kan het nu al dromen hoor.

Dat Moorman in Wassenaar helemaal niet welvarend opgroeide doet er niet toe en valt helemaal weg.

Het is niet veel anders als voorheen met Kaag en Cohen.

Timmermans is geen heilige, maar die hele Green Deal kreeg hij mooi voor elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:11:07 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219098663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bontenbal zal ook wel open staan voor VVD, JA21 en BBB ben ik bang... de bal ligt wat dat betreft echt bij Jetten.
Niet genoeg zetels om daar een kabinet mee te vormen. Op dit moment dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')