abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219094441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 07:46 schreef Hanca het volgende:
De reden is dat we mensen als mensen zien, niet als wegwerpartikelen.
Ik heb soms eerder de indruk dat er een asiellobby is van mensen die gewoon afhankelijk zijn van hun werk in de asielindustrie en een flinke invloed hebben in bepaalde politieke partijen. Omdat ze hun dagelijks brood verdienen in de opvang van asielzoekers, zijn ze er dus bij gebaat dat er asielzoekers naar Nederland blijven komen en zijn ze tegen iedere maatregel die het aantal asielzoekers zou doen verminderen. Het is dus puur eigenbelang, maar om het te rechtvaardigen brengen ze hun standpunt als moreel hoogstaand en maken ze iedereen die het aantal asielzoekers wel wil verminderen, uit voor racist.
pi_219094442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:09 schreef probeer het volgende:

[..]
OP stelt voor om 40 jaar aan asielzoekers, statushouders, en belangrijk, ook inmiddels volledig genaturaliseerde mensen, het land uit te zetten omdat ze ergens in de afgelopen 40 jaar ooit vluchteling waren.

Die laatste groep is Nederlander, net als jij en ik. Evenveel rechten. Ik weet dat jij weet wat dat betekent (itt blijkbaar TS).

Als het voorstel uit de OP er dan op neer komt dat Nederlanders het land uit moeten omdat ze een niet-Nederlandse afkomst hebben, dan wordt het inderdaad al snel raciaal ja; hoewel ze volledig Nederlands zijn en precies dezelfde rechten hebben, moeten ze toch weg om hun afkomst.

Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Ik ben het ook niet eens met dat voorstel, maar jouw analyse is simpelweg niet juist. Want dan zou het neerkomen op een het terugsturen van mensen met migratieachtergrond naar hun herkomstland.

Maar dat geldt dan natuurlijk net zo goed voor Marokkanen als voor Oekraïners, Duitsers, Chinezen, Spanjaarden of mensen uit de Balkan. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken, want daar zitten nogal wat verschillen tussen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219094446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:14 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook gewoon de PVV-achterban het land uitsodemieteren om plek te maken. Komen er nog veel meer woningen vrij.
Een andere oplossing zou zijn om de D66 achterban het land uit te gooien. Daar zitten een heleboel mensen bij met een bullshit baan die niets toevoegt aan de maatschappij maar waar ze wel goed voor betaald worden. Daar missen we dus niets aan.
pi_219094447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:14 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook gewoon de PVV-achterban het land uitsodemieteren om plek te maken. Komen er nog veel meer woningen vrij.
Poeh, en wie mogen die huizen gaan opvullen dan? Laat mij raden: mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen? Dat zou een droom van sommigen zijn kan ik mij zo voorstellen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219094450
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben het ook niet eens met dat voorstel, maar jouw analyse is simpelweg niet juist. Want dan zou het neerkomen op een het terugsturen van mensen met migratieachtergrond naar hun herkomstland.
Dat is precies wat TS in zijn OP voorstelt ja.

quote:
Maar dat geldt dan natuurlijk net zo goed voor Marokkanen als voor Oekraïners, Duitsers, Chinezen, Spanjaarden of mensen uit de Balkan. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken, want daar zitten nogal wat verschillen tussen.
Afkomst. Racisme gaat niet alleen over huidskleur, maar ook over afkomst.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:20:36 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219094453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb soms eerder de indruk dat er een asiellobby is van mensen die gewoon afhankelijk zijn van hun werk in de asielindustrie en een flinke invloed hebben in bepaalde politieke partijen. Omdat ze hun dagelijks brood verdienen in de opvang van asielzoekers, zijn ze er dus bij gebaat dat er asielzoekers naar Nederland blijven komen en zijn ze tegen iedere maatregel die het aantal asielzoekers zou doen verminderen. Het is dus puur eigenbelang, maar om het te rechtvaardigen brengen ze hun standpunt als moreel hoogstaand en maken ze iedereen die het aantal asielzoekers wel wil verminderen, uit voor racist.
Nee, die is er niet. Zo machtig zijn die medewerkers niet.
pi_219094459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een andere oplossing zou zijn om de D66 achterban het land uit te gooien. Daar zitten een heleboel mensen bij met een bullshit baan die niets toevoegt aan de maatschappij maar waar ze wel goed voor betaald worden. Daar missen we dus niets aan.
Die zouden daar niet eens negatief tegenover staan denk ik.

D66-stemmers zijn disproportioneel hoogopgeleid en voelen zich toch vaak meer een kosmopoliet of wereldburgers dan een echte Nederlander. Veel van die mensen voelen zich waarschijnlijk evengoed thuis in Genève, Parijs, New York of Sydney.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:21:33 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219094460
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh, en wie mogen die huizen gaan opvullen dan? Laat mij raden: mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen? Dat zou een droom van sommigen zijn kan ik mij zo voorstellen.
Nee hoor, iedereen die niet PVV stemt en een huis zoekt. Ik maak geen onderscheid op afkomst.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:22:31 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef probeer het volgende:

Afkomst is geen ras en dus geen racisme.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219094465
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
AirBnB nationaliseren en al die overgebleven huizen verhuren aan touristen.
pi_219094467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is precies wat TS in zijn OP voorstelt ja.
[..]
Jij had het over een 'kleurtje'. Waarmee je insinueert dat het dus alleen mensen met een niet-blanke huidskleur zou betreffen.

Dat zeg je nadien nog een keer letterlijk:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Mensen uit bepaalde rechtse contreien haten niet-blanken.
pi_219094483
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij had het over een 'kleurtje'. Waarmee je insinueert dat het dus alleen mensen met een niet-blanke huidskleur zou betreffen.

Dat zeg je nadien nog een keer letterlijk:
[..]

Potato-potato. Maar fijn dat mijn woordkeuze je punt van aandacht is, ipv het discrimineren van Nederlanders zoals voorgesteld in de OP.
pi_219094544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Nee, die is er niet. Zo machtig zijn die medewerkers niet.
Volgens mij hebben ze wel een flinke lobby in sommige politieke partijen.
En vergeet ook de asieladvocaten niet. Al die procedures zijn voor hen een goudmijn.
pi_219094570
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:04 schreef golfer het volgende:
Bekijk dit eens:

Bekijk deze YouTube-video
Dit filmpje heeft dus precies niks met de OP te maken, zoals in de OP uitgelegd. Snap ook niet dat je het post.
pi_219094574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:13 schreef golfer het volgende:

[..]
Daarvan is al bewezen dat daar niks van klopt.
Wat klopt niet?
pi_219094605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:39 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wat klopt niet?
Ik heb gisteren gezocht op onderbouwing van die 1 miljoen maar ik kon het niet vinden. Heb jij die bij de hand?
pi_219094609
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb gisteren gezocht op onderbouwing van die 1 miljoen maar ik kon het niet vinden. Heb jij die bij de hand?
Ja hier
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:51:02 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:47 schreef Alpha0 het volgende:

Ja hier
En nu nog een keer met bewezen en met feiten onderbouwde cijfers?
en dan bedoel ik niet jouw eigen verzonnen onderbuik getallen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219094633
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:51 schreef golfer het volgende:

[..]
En nu nog een keer met bewezen en met feiten onderbouwde cijfers?
en dan bedoel ik niet jouw eigen verzonnen onderbuik getallen.
Welk getal klopt niet? De instroom van gemiddeld 25k per jaar? 4 mensen per huishouden? Het is gewoon een goede gerichte schatting. Kan er 50k naast zitten maar dat maakt voor de orde van grote niet uit. Of ze nu 200k of 300k sociale huurwoningen bezetten, het zijn er heeeeeeel veel.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:54:19 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:52 schreef Alpha0 het volgende:

Welk getal klopt niet? De instroom van gemiddeld 25k per jaar? 4 mensen per huishouden? Het is gewoon een goede gerichte schatting. Kan er 50k naast zitten maar dat maakt voor de orde van grote niet uit. Of ze nu 200k of 300k sociale huurwoningen bezetten, het zijn er heeeeeeel veel.
Nogmaals: asielzoekers bezetten geen woningen. Dat zijn statushouders en daarover ging het door Lubach vertoonde filmpje.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219094643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:54 schreef golfer het volgende:

[..]
Nogmaals: asielzoekers bezetten geen woningen. Dat zijn statushouders en daarover ging het door Lubach vertoonde filmpje.
Dat staat dan ook in de OP. Statushouders. Lezen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:02:02 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219094672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze wel een flinke lobby in sommige politieke partijen.
En vergeet ook de asieladvocaten niet. Al die procedures zijn voor hen een goudmijn.
Als ze die al zouden hebben dan zou dat bij partijen zijn die de afgelopen jaren niet in de regering zaten.

Sowieso is het aantal mensen dat in die wereld werkt niet zodanig groot dat een partij er electoraal last van zal hebben.
pi_219094676
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja hier
Oh. Ik dacht dat die rekensom van Jan van Beek kwam maar die som komt van jou zonder enige onderbouwing. Hoe kan iemand op zo'n cijfer reageren?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:07:49 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094699
Ook vluchtelingen moeten wachten op woonruimte – net als andere woningzoekenden. In sommige gevallen voeren gemeentes urgentiebeleid uit voor statushouders (vluchtelingen met een asielvergunning). Dit is niet anders dan voor andere woningzoekenden die, om wat voor reden dan ook, echt niet langer kunnen wachten. Dit urgentiebeleid voorkomt dat mensen op straat belanden omdat anderen eerder aan de beurt zijn.

Daarnaast zijn gemeenten verplicht om ieder jaar een aantal statushouders woonruimte te bieden (taakstelling). Zou dit niet gebeuren, dan moeten zij vele jaren in azc’s op huisvesting wachten, komen ze terecht in zogenaamde ‘vluchtelingengetto’s’, of worden ze dakloos. Naast dat verblijf in een azc ook nog eens veel duurder is dan huisvesting in een gemeente, biedt het daarnaast weinig mogelijkheden tot integratie.

Nog wat wel bewezen cijfers:

Ongeveer 90% van alle sociale huurwoningen gaat niet naar vluchtelingen, maar naar andere woningzoekenden. (Bron: COA)

In de eerste helft van 2025 kregen 14.390 statushouders een woning. Gemeenten liepen in deze periode een achterstand op van 12.715 toewijzingen. (Bron: Rijksoverheid)

Ruim 20.000 statushouders wachten begin 2025 op woonruimte bij de hen al toegewezen gemeente. (Bron: COA)

bron.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219094723
quote:
Nog wat wel bewezen cijfers:

Ongeveer 90% van alle sociale huurwoningen gaat niet naar vluchtelingen, maar naar andere woningzoekenden. (Bron: COA)

In de eerste helft van 2025 kregen 14.390 statushouders een woning. Gemeenten liepen in deze periode een achterstand op van 12.715 toewijzingen. (Bron: Rijksoverheid)

Ruim 20.000 statushouders wachten begin 2025 op woonruimte bij de hen al toegewezen gemeente. (Bron: COA)

bron.
Hier gaat het nou net precies niet om :')
Het gaat er om hoeveel ex-asielzoekers, genaturaliseerden en statushouders sinds 1985 momenteel sociale huurwoningen bezetten. Dat zijn makkelijk 200k woningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')