Als je onderzoek doet, dan moet je leeftijdsgroepen met elkaar vergelijken. Dat doe je niet, omdat je onze bejaarden er bij betrekt, die allemaal een uitkering hebben. In goed Nederlands noemen we dat skewing of cohorts /s.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vraagje: heb jij je wel eens verdiept in asielzoekers en statushouders? AZC's bezocht, bijvoorbeeld?
Het blijft ook opmerkelijk dat kritiek op migratie al snel raciaal wordt gemaakt, met de bedoeling de critici als 'racisten' weg te zetten. En als er eens de vraag wordt gesteld waarom mensen toch zo passioneel in de bres springen voor migranten en de migratie niet willen afremmen, dat er nooit een antwoord komt. Het legt bloot dat dit voor velen een vraagstuk is dat volledig op basis van emotie en niet ratio wordt bekeken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je onderzoek doet, dan moet je leeftijdsgroepen met elkaar vergelijken. Dat doe je niet, omdat je onze bejaarden er bij betrekt, die allemaal een uitkering hebben. In goed Nederlands noemen we dat skewing of cohorts /s.
Als je statushouders vergelijkt met Nederlanders van dezelfde leeftijd, dan zul je tot de conclusie komen dat statushouders zelden een baan hebben. Dat is niet zo gek, want wij hebben een kenniseconomie en veel statushouders zijn de taal niet voldoende machtig en hebben geen diploma dat in Nederland erkend wordt.
Die mensen moet je in de regio opvangen of net zoals Australië dat doet in een bevriend land onderbrengen (Christmas Island) waar ze veel goedkoper gehuisvest worden en uit zichzelf weer teruggaan zodra het veilig is in eigen land.
In Nederland is de asielprocedure de goedkoopste manier om Nederlander te worden. Het is een dikke middelvinger aan alle legale immigranten die wel de juiste diploma’s hebben en die wel alles volgens het boekje doen. Het is een nog grotere middelvinger aan Nederlanders die dit moeten betalen.
Er is al vaker dan eens uitgelegd dat onze economie veel baat heeft bij migratie. Een vrij uitgebreide berekening van SEO Economisch Onderzoek uit 2019 gaf aan dat het al snel ging om minimaal 3% van je BBP. Omgerekend was is dat zo´n 34 miljard euro wat de economie jaarlijks bijschrijft aan de bijdragen van migranten. Dus niks raciaals en zeker niet afremmen want het maakt je als land rijker en welvarender.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft ook opmerkelijk dat kritiek op migratie al snel raciaal wordt gemaakt, met de bedoeling de critici als 'racisten' weg te zetten. En als er eens de vraag wordt gesteld waarom mensen toch zo passioneel in de bres springen voor migranten en de migratie niet willen afremmen, dat er nooit een antwoord komt. Het legt bloot dat dit voor velen een vraagstuk is dat volledig op basis van emotie en niet ratio wordt bekeken.
De kansarme migranten die hier aankloppen bij AZCs, vallen niet in die categorie en staan vaak ook jarenlang aan de zijlijn, terende op de sociale voorzieningen die hier zijn, wat natuurlijk ook de rede is dat ze hier aankloppen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er is al vaker dan eens uitgelegd dat onze economie veel baat heeft bij migratie. Een vrij uitgebreide berekening van SEO Economisch Onderzoek uit 2019 gaf aan dat het al snel ging om minimaal 3% van je BBP. Omgerekend was is dat zo´n 34 miljard euro wat de economie jaarlijks bijschrijft aan de bijdragen van migranten. Dus niks raciaals en zeker niet afremmen want het maakt je als land rijker en welvarender.
Die statushouders zitten ook voor een heel deel in de AOW. Maar goed, laten we zeggen dat dat 10% is, dan heeft 19% een andere uitkering tov 10% gemiddeld in Nederland. Dat zijn nog steeds bepaald geen schokkende cijfers. Dat het gezien de traumatische achtergrond, de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat het meestal mensen zonder hier geldende opleiding zijn iets meer zijn dan gemiddeld is echt niet zo gek.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je onderzoek doet, dan moet je leeftijdsgroepen met elkaar vergelijken. Dat doe je niet, omdat je onze bejaarden er bij betrekt, die allemaal een uitkering hebben. In goed Nederlands noemen we dat skewing of cohorts /s.
Als je statushouders vergelijkt met Nederlanders van dezelfde leeftijd, dan zul je tot de conclusie komen dat statushouders zelden een baan hebben. Dat is niet zo gek, want wij hebben een kenniseconomie en veel statushouders zijn de taal niet voldoende machtig en hebben geen diploma dat in Nederland erkend wordt.
Die mensen moet je in de regio opvangen of net zoals Australië dat doet in een bevriend land onderbrengen (Christmas Island) waar ze veel goedkoper gehuisvest worden en uit zichzelf weer teruggaan zodra het veilig is in eigen land.
In Nederland is de asielprocedure de goedkoopste manier om Nederlander te worden. Het is een dikke middelvinger aan alle legale immigranten die wel de juiste diploma’s hebben en die wel alles volgens het boekje doen. Het is een nog grotere middelvinger aan Nederlanders die dit moeten betalen.
Jup. Mensen uit bepaalde rechtse contreien haten niet-blanken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. En kun je ook onderbouwen wat huidskleur hier precies mee te maken zou hebben?
OP stelt voor om 40 jaar aan asielzoekers, statushouders, en belangrijk, ook inmiddels volledig genaturaliseerde mensen, het land uit te zetten omdat ze ergens in de afgelopen 40 jaar ooit vluchteling waren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft ook opmerkelijk dat kritiek op migratie al snel raciaal wordt gemaakt, met de bedoeling de critici als 'racisten' weg te zetten. En als er eens de vraag wordt gesteld waarom mensen toch zo passioneel in de bres springen voor migranten en de migratie niet willen afremmen, dat er nooit een antwoord komt. Het legt bloot dat dit voor velen een vraagstuk is dat volledig op basis van emotie en niet ratio wordt bekeken.
Ik reken het je toch voor in de OP?!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:22 schreef golfer het volgende:
Maar ik heb nog steeds geen overtuigende en met feiten en cijfers onderbouwde post gezien waarin de TT wordt waargemaakt.
Mensen in het AZC kunnen en mogen niet gebruik maken van sociale voorzieningen. Hun onderhoud valt daar niet onder. Je bent bewust zaken door elkaar aan het halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De kansarme migranten die hier aankloppen bij AZCs, vallen niet in die categorie en staan vaak ook jarenlang aan de zijlijn, terende op de sociale voorzieningen die hier zijn, wat natuurlijk ook de rede is dat ze hier aankloppen.
De Nederlandse economie heeft voornamelijk baat bij kennismigranten in specifieke sectoren, niet aan Youssef of Fatima, die geen Engels spreken en geen opleiding hebben genoten.
Daarvan is al bewezen dat daar niks van klopt. Heb je het filmpje van Arjen Lubach bekeken?quote:
Mjah, laten we ons daar eens flink voor in gaan zetten. Dat idee net zo normaliseren als de bagger waar TS mee komt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:14 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook gewoon de PVV-achterban het land uitsodemieteren om plek te maken. Komen er nog veel meer woningen vrij.
Ik heb soms eerder de indruk dat er een asiellobby is van mensen die gewoon afhankelijk zijn van hun werk in de asielindustrie en een flinke invloed hebben in bepaalde politieke partijen. Omdat ze hun dagelijks brood verdienen in de opvang van asielzoekers, zijn ze er dus bij gebaat dat er asielzoekers naar Nederland blijven komen en zijn ze tegen iedere maatregel die het aantal asielzoekers zou doen verminderen. Het is dus puur eigenbelang, maar om het te rechtvaardigen brengen ze hun standpunt als moreel hoogstaand en maken ze iedereen die het aantal asielzoekers wel wil verminderen, uit voor racist.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:46 schreef Hanca het volgende:
De reden is dat we mensen als mensen zien, niet als wegwerpartikelen.
Ik ben het ook niet eens met dat voorstel, maar jouw analyse is simpelweg niet juist. Want dan zou het neerkomen op een het terugsturen van mensen met migratieachtergrond naar hun herkomstland.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:09 schreef probeer het volgende:
[..]
OP stelt voor om 40 jaar aan asielzoekers, statushouders, en belangrijk, ook inmiddels volledig genaturaliseerde mensen, het land uit te zetten omdat ze ergens in de afgelopen 40 jaar ooit vluchteling waren.
Die laatste groep is Nederlander, net als jij en ik. Evenveel rechten. Ik weet dat jij weet wat dat betekent (itt blijkbaar TS).
Als het voorstel uit de OP er dan op neer komt dat Nederlanders het land uit moeten omdat ze een niet-Nederlandse afkomst hebben, dan wordt het inderdaad al snel raciaal ja; hoewel ze volledig Nederlands zijn en precies dezelfde rechten hebben, moeten ze toch weg om hun afkomst.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Een andere oplossing zou zijn om de D66 achterban het land uit te gooien. Daar zitten een heleboel mensen bij met een bullshit baan die niets toevoegt aan de maatschappij maar waar ze wel goed voor betaald worden. Daar missen we dus niets aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:14 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook gewoon de PVV-achterban het land uitsodemieteren om plek te maken. Komen er nog veel meer woningen vrij.
Poeh, en wie mogen die huizen gaan opvullen dan? Laat mij raden: mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen? Dat zou een droom van sommigen zijn kan ik mij zo voorstellen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:14 schreef Hexagon het volgende:
Dat is precies wat TS in zijn OP voorstelt ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met dat voorstel, maar jouw analyse is simpelweg niet juist. Want dan zou het neerkomen op een het terugsturen van mensen met migratieachtergrond naar hun herkomstland.
Afkomst. Racisme gaat niet alleen over huidskleur, maar ook over afkomst.quote:Maar dat geldt dan natuurlijk net zo goed voor Marokkanen als voor Oekraïners, Duitsers, Chinezen, Spanjaarden of mensen uit de Balkan. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken, want daar zitten nogal wat verschillen tussen.
Nee, die is er niet. Zo machtig zijn die medewerkers niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb soms eerder de indruk dat er een asiellobby is van mensen die gewoon afhankelijk zijn van hun werk in de asielindustrie en een flinke invloed hebben in bepaalde politieke partijen. Omdat ze hun dagelijks brood verdienen in de opvang van asielzoekers, zijn ze er dus bij gebaat dat er asielzoekers naar Nederland blijven komen en zijn ze tegen iedere maatregel die het aantal asielzoekers zou doen verminderen. Het is dus puur eigenbelang, maar om het te rechtvaardigen brengen ze hun standpunt als moreel hoogstaand en maken ze iedereen die het aantal asielzoekers wel wil verminderen, uit voor racist.
Die zouden daar niet eens negatief tegenover staan denk ik.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een andere oplossing zou zijn om de D66 achterban het land uit te gooien. Daar zitten een heleboel mensen bij met een bullshit baan die niets toevoegt aan de maatschappij maar waar ze wel goed voor betaald worden. Daar missen we dus niets aan.
Nee hoor, iedereen die niet PVV stemt en een huis zoekt. Ik maak geen onderscheid op afkomst.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, en wie mogen die huizen gaan opvullen dan? Laat mij raden: mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen? Dat zou een droom van sommigen zijn kan ik mij zo voorstellen.
Afkomst is geen ras en dus geen racisme.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef probeer het volgende:
Afkomst. Racisme gaat niet alleen over huidskleur, maar ook over afkomst.
AirBnB nationaliseren en al die overgebleven huizen verhuren aan touristen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, en wie mogen die huizen gaan opvullen dan? Laat mij raden: mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen? Dat zou een droom van sommigen zijn kan ik mij zo voorstellen.
Jij had het over een 'kleurtje'. Waarmee je insinueert dat het dus alleen mensen met een niet-blanke huidskleur zou betreffen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is precies wat TS in zijn OP voorstelt ja.
[..]
Afkomst. Racisme gaat niet alleen over huidskleur, maar ook over afkomst.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Mensen uit bepaalde rechtse contreien haten niet-blanken.
Potato-potato. Maar fijn dat mijn woordkeuze je punt van aandacht is, ipv het discrimineren van Nederlanders zoals voorgesteld in de OP.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij had het over een 'kleurtje'. Waarmee je insinueert dat het dus alleen mensen met een niet-blanke huidskleur zou betreffen.
Dat zeg je nadien nog een keer letterlijk:
[..]
Volgens mij hebben ze wel een flinke lobby in sommige politieke partijen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Nee, die is er niet. Zo machtig zijn die medewerkers niet.
Dit filmpje heeft dus precies niks met de OP te maken, zoals in de OP uitgelegd. Snap ook niet dat je het post.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:04 schreef golfer het volgende:
Bekijk dit eens:
Bekijk deze YouTube-video
Wat klopt niet?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarvan is al bewezen dat daar niks van klopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |