abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219085998
Er is eind september al een poll geweest, voor de resultaten kijk hier:

VKZ / En? Waar gaan we nu dan weer op stemmen?

Maar we zijn inmiddels al weer wat weken en debatten verder, dus leek een nieuwe peiling mij wel leuk. Ook zijn er nog 3 slotdebatten waarvan de eerste vanavond is (oke, jeugdjournaal heeft er ook nog 1) Dus zou ook nog graag een poll openen na het laatste debat.

VKZ / Alle Verkiezingsdebatten op een rij!

Dus even kijken of er nog wat verschuiving zijn van ons FOK!kers

POLL
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219086118
PVV natuurlijk w/
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 oktober 2025 @ 15:52:14 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219086265
Ik ben er nog altijd niet 100% uit, maar neig steeds sterker richting Volt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219086336
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.
Er moet 1 partij groter worden dan de PVV.

PVDA heeft daar op dit moment het grootste kans op.

Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
pi_219086449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.

Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?

hooguit is het een 'gebruik' dat de grootste partij (in een coalitie) de premier levert, maar daar is twee jaar terug al vanaf gestapt en is geen verplichting...
evenmin is het 'verplicht' dat de grootste partij ook in een kabinetsformatie zou moeten zitten... ook hier is er hooguit een 'gebruik'dat vaak de grootste partij een zeker initiatiefrecht heeft bij een eventuele informateur aan te geven met welke partijen ze een goede mogelijkheid zien te reageren.

Er zijn meerdere kabinetten geweest, waarbij de grootste partij in de oppositiebanken moest plaatsnemen (Biesheuvel (was toen ook niet lijsttrekker van de grootste partij), Van Agt-I en Lubbers-I)

Maar aangezien nu al best duidelijk is dat niemand met de PVV in een kabinet zal willen gaan zitten, omdat dat voor iedere andere partij altijd zelfmoord is en wilders doodleuk zijn eigen kabinetten ook torpedeert, kapotmaakt en tegen zijn eigen ministers oppositie voert,
Maakt het nu verder niet zo'n heel groot verschil uit of de PVDA of een andere partij wel of niet groter dan de PVV is... Groot of klein zal de PVV in de oppositie komen, wat natuurlijk ook eigenlijk de enige plek is war Wilders wil zitten, lekker an de zijlijn roepen dat alles zo slecht is past hem meer dan zn beloftes ook waar moeten maken (zoals bv. dat hij wel per direkt de eigen bijdrage in de zorg zou afschaffen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_219086605
GroenLinks/PvdA en dan twijfel ik op dit moment nog tussen Barbara Kathman of Marjolein Moorman.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219086836
Waarschijnlijk JA21, alhoewel ik niet zo'n trek heb in een CDA/D66/VVD/JA21 kabinet.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 17:35:14 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219086926
GroenLinks-PVDA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het wetboek ken ik ook
pi_219087027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:35 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
GroenLinks-PVDA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^ Dit

Dan maar een andere kutpartij.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 17:59:51 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219087090
Ik zou t echt niet weten hoor. Of je nou door de kat of de hond gebeten gaat worden..... In mijn ogen is het één pot nat( ellende.) Hoewel ik de grootste ellende verwacht van GL/PvdA.
Dat de PVV weer in de regering komt geloof ik geen ogenblik. Het lijkt me ook niet zinvol. Totaal onwerkbaar met Wilders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:18:15 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219087221
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219087266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou t echt niet weten hoor. Of je nou door de kat of de hond gebeten gaat worden..... In mijn ogen is het één pot nat( ellende.) Hoewel ik de grootste ellende verwacht van GL/PvdA.
Dat de PVV weer in de regering komt geloof ik geen ogenblik. Het lijkt me ook niet zinvol. Totaal onwerkbaar met Wilders.

Wilders is idd kut, maar ik heb geen idee waar ik anders op zou moeten stemmen; FvD is helemaal van de pot gerukt en de rest spreekt me nog weer een stuk minder aan.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:26:47 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219087285
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
onzin, een stem is nooit verloren
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219087300
Zolang je maar stemt! Al is het blanco! Ga d'r veur!

En voor iedereen die dit leest en vermoed dat er smerige spelletjes worden gespeeld; ga naar je lokale stembureau, en informeer ze dat je 's avonds wil kijken bij het stemmen tellen om te zien dat alles eerlijk gaat.
Je bent meer dan welkom. Elk stembureau mag je aanwezig zijn - zolang je de stembureau leden niet in de weg staat en hun gewoon hun werk laat doen -, mag je het hele proces van A tot Z bekijken.

Heb respect voor het hele proces, waar je vermoed dat er oneerlijk wordt gespeeld, laat het zien, maak je zorgen kenabaar. Alles wordt bekeken om te zien of het verbeterd kan worden.
Doei
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:42:20 #15
78780 deedeetee
pi_219087395
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
pi_219087555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?

hooguit is het een 'gebruik' dat de grootste partij (in een coalitie) de premier levert, maar daar is twee jaar terug al vanaf gestapt en is geen verplichting...
evenmin is het 'verplicht' dat de grootste partij ook in een kabinetsformatie zou moeten zitten... ook hier is er hooguit een 'gebruik'dat vaak de grootste partij een zeker initiatiefrecht heeft bij een eventuele informateur aan te geven met welke partijen ze een goede mogelijkheid zien te reageren.

Er zijn meerdere kabinetten geweest, waarbij de grootste partij in de oppositiebanken moest plaatsnemen (Biesheuvel (was toen ook niet lijsttrekker van de grootste partij), Van Agt-I en Lubbers-I)

Maar aangezien nu al best duidelijk is dat niemand met de PVV in een kabinet zal willen gaan zitten, omdat dat voor iedere andere partij altijd zelfmoord is en wilders doodleuk zijn eigen kabinetten ook torpedeert, kapotmaakt en tegen zijn eigen ministers oppositie voert,
Maakt het nu verder niet zo'n heel groot verschil uit of de PVDA of een andere partij wel of niet groter dan de PVV is... Groot of klein zal de PVV in de oppositie komen, wat natuurlijk ook eigenlijk de enige plek is war Wilders wil zitten, lekker an de zijlijn roepen dat alles zo slecht is past hem meer dan zn beloftes ook waar moeten maken (zoals bv. dat hij wel per direkt de eigen bijdrage in de zorg zou afschaffen)
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.

Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.

Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 oktober 2025 @ 19:04:09 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219087596
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:

[..]
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.

Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.

Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:07:38 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219087619
Gezien de hele geopolitieke situatie ga ik niet mee in het hele pro-Israel van de SGP maar desondanks dat krijgen ze gewoon mijn stem.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 19:10:05 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219087641
quote:

[..]

stem nog liever op een goudvis
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219087649
quote:
16s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
stem nog liever op een goudvis
Kabinet Bluppie 1
pi_219088300
VVD.
Leuk dat rapport van de Orde van Advocaten, maar het blokkeren van snelwegen, slopen van Universiteiten, met of zonder gezichtsbedekking, dat moet bestraft worden.
Terroristische organisaties zoals Samidoun verbieden, en statushouders mogen werk zoeken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219088376
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 19:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.
Ja voor regeren moet je heel veel uren maken daar heeft wilders helemaal geen zin in. In principe is het gewoon een lui mannetje. Laat hem maar lekker vanaf de zijlijn allerlei dingen roepen. Boeit niemand denk ik meer.
pi_219088412
Waarom staat de Piratenpartij niet in de poll gvd!
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:23:20 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219088850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:

Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
Noem eens wat op dat gebied op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:27:51 #25
78780 deedeetee
pi_219088936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:23 schreef golfer het volgende:

[..]
Noem eens wat op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
pi_219088956
VVD
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:29:17 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219088957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:

Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219089164
Hoe kan GL/PVDA bovenaan staan? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:48:44 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219089327
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:40 schreef vosss het volgende:
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft. :+
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:51:51 #30
78780 deedeetee
pi_219089378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.
Het is idd spijtig dat hij zich niet wat beschaafder uitdrukt. Na kopvoddentaks wist ik wat dat betreft wel genoeg. :D
Maar een huichelaar zoals Timmermans is IMO veel erger.
pi_219089790
Vincent Karremans van de VVD.
Graag Yesilgöz wieberen.
pi_219089963
quote:
12s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef golfer het volgende:

[..]
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft. :+
Ok goed punt. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:41:57 #33
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219090142
quote:
5s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:40 schreef vosss het volgende:
Relatief hoog percentage ‘hulpbehoevenden’ misschien op Fok!? Als je afhankelijk bent van een uitkering of de zorgstaat dan is de glpvda denk ik een logische optie. En op Fok! Zitten volgens mij relatief veel ‘hulpbehoevenden’.

En anders heb ik ook geen idee waarom glpvda hier zover eruit springt in vergelijking met de landelijke poll :P Ik ben er meer verbaasd over dat vvd nog relatief hoog staat en cda zo relatief laag.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:46:05 #34
436847 embedguy
pi_219090220
quote:

[..]

Pfff, vvd gaat helemaal never nooit in het kabinet komen. Dat is allang duidelijk. Ook niet als ze nog meer stemmen krijgen. Zelfs niet als ja21 en fvd nóg meer stemmen krijgen. Gaat niet gebeuren. Die partijen zitten nog mijlenver van een meerderheid.

Stem gewoon wat jij een goede partij vindt.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 21:52:06 #35
436847 embedguy
pi_219090344
quote:
4s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:36 schreef Tjoent het volgende:
PVV natuurlijk w/
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?

Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.

Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.

Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers? :?
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:03:37 #36
436847 embedguy
pi_219090505
quote:

[..]
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.

Als anti-asielzoekers-stemmers geen verloren stem aan de pvv zouden geven dan zouden ze wellicht op een partij stemmen die wél iets voor elkaar krijgt op het gebied van asiel.

Nu gaat hun stem verloren en helpen ze eigenlijk ‘links’ omdat pvv geen weerstand biedt aan glpvda/sp. En mocht glpvda de op één na grootste partij worden en in het kabinet terecht komen, dan gaat de grens gewoon vol open en krijgen de arme asielzoekers vast ook nog wat extra’s erbij (dat glpvda nu zegt dat ze minder migranten willen is natuurlijk alleen maar omdat ze weten dat hun eigenlijke mening hun stemmen gaat kosten).
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:12:15 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219090624
Het zou jullie sieren om de verkiezingsprogramma's eens te gaan lezen i.p.v. vanuit de onderbuik verzonnen zaken hier neer te zetten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219090752
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:

[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?

Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.

Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.

Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers? :?
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?

En wie zijn schuld is dat dan? Je moet je niet zo laten opnaaien. Mensen moeten stemmen voor de partij bij wie hun standpunten aanslutien. Niks strategisch stemmen. Laat je niet zo beïnvloeden door andere idioten.

Als we allemaal zo denken verandert er nooit wat.
pi_219090781
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
pi_219090813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Veel uitkeringen…
pi_219090947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:

[..]

Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.

En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:49:27 #42
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219091279
CDA
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:49:34 #43
436847 embedguy
pi_219091280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?

En wie zijn schuld is dat dan? Je moet je niet zo laten opnaaien. Mensen moeten stemmen voor de partij bij wie hun standpunten aanslutien. Niks strategisch stemmen. Laat je niet zo beïnvloeden door andere idioten.

Als we allemaal zo denken verandert er nooit wat.
Ligt er aan. Als je stem ‘om het stemmen’ dan moet je stemmen op de partij waar je het meeste aansluiting bij voelt.

Maar ik neem aan dat je stemt om de politiek te sturen in de richting waarvan je denkt dat dat de juiste is. In dat geval is het juist wél handig om strategisch te stemmen.

Pvv kan nóg zo goed aansluiten bij je standpunten maar als je minder asielzoekers wilt dan weet je van te voren dat pvv stemmen daar niet aan bij draagt. Een andere (migratie-)rechtse partij stemmen wél. Of überhaupt rechts stemmen, om links de wind uit de zeilen te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door embedguy op 23-10-2025 23:05:13 ]
Life is happening now.
pi_219091323
quote:
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperkt :+.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:54:14 #45
436847 embedguy
pi_219091379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
Geerts geroeptoeter zal vast heel veel indruk maken op Timmermans, op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt. O+

Verder zal Geert politiek net zo veel bereiken als de afgelopen 20jaar in de oppositie.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:57:35 #46
436847 embedguy
pi_219091413
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperkt :+.
Voor Fok!s standaarden zijn dat al best veel stemmen. Niet zo veel actieve Fok!ers meer.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:02:32 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219091464
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:49 schreef embedguy het volgende:
8-)
Of überhaupt rechts stemmen, om links de wind uit de zijlen te halen.
Zijlen
:X
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:04:29 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219091472
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:54 schreef embedguy het volgende:

...op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt. O+

Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:06:20 #49
436847 embedguy
pi_219091483
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Zijlen
:X
Mijn dyslectische brein is u dankbaar O+ aangepast.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:07:46 #50
436847 embedguy
pi_219091493
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:04 schreef golfer het volgende:

[..]
Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?
Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.
Life is happening now.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:12:12 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219091529
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:07 schreef embedguy het volgende:

Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Knap dat jij de toekomst kan voorspellen.
Misschien kan je er jouw beroep van maken op een kermis?
Poef.....gone! ©golfer
pi_219091712
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben er nog altijd niet 100% uit, maar neig steeds sterker richting Volt.
Grappig, dan worden we beiden een uitschietertje in de uitslag van Nunspeet.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:02:38 #53
436847 embedguy
pi_219091760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Oh, een potje definitie-neuken. Leuk hoor :s)

Nou, ik pas.

Geen idee wat je verder moeilijk doet. Dat glpvda migratie-links is en wat dat betreft een tegenpool is van de pvv lijkt me geen geheim.
Life is happening now.
pi_219091769
quote:

[..]

En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?

Ik ben blij dat ik op partijen kan stemmen die bepaalde ellende bij voorbaat al uitsluiten.

Voorlopig mogen alle gekozen partijen gewoon meestemmen in de kamer, dus met die democratie zit het wel snor.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:05:33 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219091777
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:02 schreef embedguy het volgende:
Dat glpvda migratie-links is en wat dat betreft een tegenpool is van de pvv lijkt me geen geheim.
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:14:38 #56
436847 embedguy
pi_219091823
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.
Klopt. Timmermans komt niet aan de macht.

(Sorry, flauw grapje :P )

Verder was mijn ‘fantasie-voorspelling’ puur ter illustratie. Het kan ook zijn dat glpda asielzoekers actief gaat ophalen in Sudan bijvoorbeeld of die vluchtelingen gaan stimuleren om hierheen te komen. Of iets totaal anders migratie-links, maakt niet uit wat.

Punt was vooral dat Geerts geroeptoeter daar geen invloed op zal hebben en pvv stemmen beter aan een andere partij besteed kunnen worden als je anti-asielzoekers bent :P
Life is happening now.
pi_219091874
quote:

[..]

Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?
pi_219092034
FVD, maar als GroenLinks zo hoog blijft staan, dan wellicht PVV.
pi_219092335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:04 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?

Ik ben blij dat ik op partijen kan stemmen die bepaalde ellende bij voorbaat al uitsluiten.

Voorlopig mogen alle gekozen partijen gewoon meestemmen in de kamer, dus met die democratie zit het wel snor.
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.

Uitsluiten, nogmaals, hoort NIET in een democratie.
pi_219092338
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:26 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:18:07 #61
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219092478
quote:
In nieuws ook!
Maar misschien reageren die users daar niet om de sfeer daar. Of in bepaalde topics maar niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219092542
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 06:12 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?
pi_219092571
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 07:54 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?
Natuurlijk niet. De intellectuele leegte van de PVV is besmettelijk voor de achterban.
pi_219092615
Aangezien ik een kamer wil die wat bereikt, stem ik maar op de partij die in 2023, 2024 en 2025 het meest effectieve kamerlid had. En dan kies ik voor de winnaar uit 2023 en 2024.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:58:07 #65
78780 deedeetee
pi_219092735
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:03 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.

Als anti-asielzoekers-stemmers geen verloren stem aan de pvv zouden geven dan zouden ze wellicht op een partij stemmen die wél iets voor elkaar krijgt op het gebied van asiel.

Nu gaat hun stem verloren en helpen ze eigenlijk ‘links’ omdat pvv geen weerstand biedt aan glpvda/sp. En mocht glpvda de op één na grootste partij worden en in het kabinet terecht komen, dan gaat de grens gewoon vol open en krijgen de arme asielzoekers vast ook nog wat extra’s erbij (dat glpvda nu zegt dat ze minder migranten willen is natuurlijk alleen maar omdat ze weten dat hun eigenlijke mening hun stemmen gaat kosten).
Er is geen partij die iets voor elkaar krijgt en de wil daarvoor acht ik ook afwezig. Wat ze nu ook beweren is gewoon verkiezingspraat. Als Timmermans aan de macht komt zijn de minima en de middeninkomens zoals gewoonlijk het haasje. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die dat niet inzien Mja dat zij mensen die zelf een goed inkomen hebben en dus lekker klimaat en asiel hoog in t vaandel houden. Ze hebben er gaan last van. En vinden dat mensen die t minder goed hebben niet zo moeten zeuren.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:01:32 #66
78780 deedeetee
pi_219092745
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef golfer het volgende:
Het zou jullie sieren om de verkiezingsprogramma's eens te gaan lezen i.p.v. vanuit de onderbuik verzonnen zaken hier neer te zetten.
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:04:41 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219092758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:

:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219092807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
Bij serieuze partijen is dat inderdaad een belangrijke richtlijn. Die worden natuurlijk nooit één op één uitgevoerd maar je weet wel bij een partij waar je aan toe bent.
Dat is met experimenten als PVV, BBB, FvD of NSC niet of veel minder het geval.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:25:07 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219092826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Als je in de coalitie zit ben je per definitie aan de macht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219092977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.

Uitsluiten, nogmaals, hoort NIET in een democratie.
Heb je het nu over het afgelopen kabinet? Nee zeker?

En zolang de PVV gewoon stemmen heeft in de kamers is er niets aan de hand natuurlijk.
Ik ben blij dat partijen duidelijk zijn over het niet willen samenwerken met zo’n incompetente, onbetrouwbare partij als de PVV.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:35:25 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219093550
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:

Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.
Van de keiharde beloftes van Wilders en de PVV voor de verkiezingen is nog nooit iets gerealiseerd. Ook niet voordat hij wegliep uit de regering.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:59:52 #72
78780 deedeetee
pi_219093681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.
Van de keiharde beloftes van Wilders en de PVV voor de verkiezingen is nog nooit iets gerealiseerd. Ook niet voordat hij wegliep uit de regering.
Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:01:20 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219093688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:59 schreef deedeetee het volgende:

Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_219093692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is ....
Dit narratief hoor je enorm vaak.... maar waar haal je die bewering eigenlijk vandaan?
Is nederland wérkelijk "helemaal naar de klote gegaan", en hoeveel beter was het dan welke vorige periode?

Ik vermoed dat het 'geloof' enkel voortkomt uit de onderbuik, mogelijk ook van de onderbuiken van die paar mensen die tot de absolute 'verliezers' behoren. uitkeringstrekkers, laag-opgeleiden.
Die het ook 20 of 30 jaar kut hadden, maar nu misscien het ide hebben dat 'anderen het beter is gegaan' en dan dat zijzelf niet veel vooruitgekomen zijn.

De werkelijkheid, dat is niet iets wat graag benoemd wordt in de Media en door de klagers,
is dat Nederland gewoon tot de absolute Beste landen behoort om te wonen...

Zowel qua economische groei nu, in de komende ten jaar, maar ook over de laatste twintig jaar is nederland economisch eerder sterker geworden en is beter gegroeid dan omliggende landen.

De Grootste Problemen die mensen nu vaak benoemen over Nederland; die van relatief hoge en sterk stijgende consumptie-prijzen, die van Hoge Woningprijzen en dat de Vraag naar Koopwoningen duidelijk hoger is dat het aanbod, en die van een relatief dure Gezondheidszorg..

Dat zijn vooral problemen die voortvloeien uit absolute Luxe...
Consumptieprijzen stijgen natuurlijk vooral omdat de Nederlanders heel veel te besteden hebben en ook steeds meer uitgeven kunnen..
idem dito met Koopwoningen.... 'iedereen' wil een koopwoning kunnen kopen, waar dat misschien twintig/dertig jaar eerder behouden was voor een relatief kleinere minderheid van de bevolking.
En qua gezondheidszorg, die is ook duur mdat nederland evengoed een van de beste en uitgebreidste collectief betaalde Zorgsystemen hebben en uiteindelijk ook willen behouden

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 24-10-2025 12:06:51 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:07:09 #75
78780 deedeetee
pi_219093731
quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef golfer het volgende:

[..]
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden. :')
Ik heb volgens mij al aangegeven dat het mij daar niet om gaat. Hij kraamt vaker onzin uit maar in de kern heeft hij gelijk. De islam heeft te veel en slechte invloed en dat is niet goed.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:12:17 #76
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219093772
Gezien de OP is Fok! Radicaal links.
Zeer spijtig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:18:44 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219093809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

Radicaal nog wel. 8)7
Poef.....gone! ©golfer
pi_219093817
Toch wel een verschil zichtbaar

Eerste poll in augustus, 224 stemmen.

2e poll gister, 160 stemmen

Benieuwd naar de laatste poll na het laatste debat
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:31:48 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219093871
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ook.
Als Wilders dan net als gisteren aan het einde van het SBS6-debat weer een Calimero huilie-huilie doet met "U staat met z'n drieën tegen mij aan te schoppen" wordt het helemaal lachwekkend om nog een stem aan hem te geven. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_219093910
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Benieuwd of we die VVD plus/PVV min de komende dagen ook in peilingen gaan zien.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:15 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219094532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:21 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Veel uitkeringen…
Dat was vroeger zeker zo, maar tegenwoordig stemt de gemiddelde uitkeringstrekker echt wel op de PVV hoor.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:36:35 #82
68638 Zwansen
pi_219094547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef RM-rf het volgende:

Zowel qua economische groei nu, in de komende ten jaar, maar ook over de laatste twintig jaar is nederland economisch eerder sterker geworden en is beter gegroeid dan omliggende landen.

Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:08 #83
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094615
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
We identify 51 populist presidents and prime ministers from 1900 to 2020 and show that the economic cost of populism is high. After 15 years, GDP per capita is 10% lower compared to a plausible non-populist counterfactual
https://x.com/heimbergecon/status/1702633261711622621

De Nederlandse bevindingen komen overeen met die uit andere landen. Zo wordt het idee dat er betere economische uitkomsten zijn tijdens rechtse regeringen ook in andere landen niet gesteund door empirische bevindingen
https://esb.nu/de-economi(...)-rechtse-kabinetten/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219094693
Ik stem Vrede voor Dieren.
Ik wil die partij toch echt een kans geven.
pi_219094700
quote:

[..]
Wat dan?
pi_219094704
PvdA/GroenLinks

Lisa Westerveld
pi_219094717
CdA, maar sinds zij gisteren ook al begonnen met uitsluiten van regeren met andere partijen (kutpartij PVV in dit geval), twijfel ik ernstig of ik uberhaupt nog ga stemmen. Echt, pleur op met het uitsluiten van elkaar op voorhand...
pi_219095198
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
geef eens een voorbeeld...?

als ik kijk naar de World Competiveness Ranking, staat Nederland op plek 10 (achter landen als Zwitserland, Qatar, Hong Kong, denemarken)

de positie is één plek gedaalt tov vorig jaar en bv in 2021 was die plek 4 ... maar je wilt toch niet serieus beweren dat dat te benoemen is als "we zijn helemáál naar de klote gegaan", omdat we van plek 4 nu op plek 10 "World's Most competivie countries" staan?

Dat kun je volgens mij niet écht serieus beweren, dat plaats 10 in die rank "helemaal naar de klote" is..
erder zie ik dat als bewijs dat nederland gewoon tot de allerbeste plaatsen om te wonen behoort;
een enorm stabiele economie met enorme weelvaart, goede vooruitzichten en juist ongekende voordelen..

https://www.imd.org/cente(...)-rankings/#_tab_Rank
https://www.imd.org/entity-profile/netherlands-wcr/
pi_219096418
PVV 4TW
pi_219098022
Ik ga op Frans Timmermans stemmen. Vond hem heel sterk gisteren.
pi_219098165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
CdA, maar sinds zij gisteren ook al begonnen met uitsluiten van regeren met andere partijen (kutpartij PVV in dit geval), twijfel ik ernstig of ik uberhaupt nog ga stemmen. Echt, pleur op met het uitsluiten van elkaar op voorhand...
Nou met PVV snap ik het inmiddels wel. Niet vanwege de standpunten, maar vooral de onzekerheid die zij met zich meebrengen. Elke dag kan het kabinet vallen met de PVV aan je zijde, en dat moet je gewoon niet willen.
pi_219098671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zeer spijtig.
Of het moet ene ....TT zijn die hier met 10 accounts inlogt, maar het was mij wel duidelijk dat er veel radicale linkse vervelende lui op Fok rondhangen die elk onderwerp kapen met moralistische preken, geen enkel tegengeluid dulden, feiten negeren als het hun narratief niet past en meteen naar cancelen of persoonlijke aanvallen grijpenn zodra je een afwijkende mening durft te ventileren, een beetje zoals op NU.nl ook het geval is.
pi_219098739
quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:18 schreef golfer het volgende:
Radicaal nog wel.
Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:22:08 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219098746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:20 schreef -Deluzion- het volgende:

Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.
Deze VVD?

Poef.....gone! ©golfer
pi_219098904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Deze VVD?

[ link | afbeelding ]
Mensen veranderen van mening als ze wijzer worden. Waarschijnlijk heeft ze als jong meisje de linkse idealen van dichtbij meegemaakt, maar door haar eigen ervaringen als vluchteling en het zien van de realiteit realiseerde ze zich dat dat niet werkt.
  VIVA vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:49:51 #96
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219098918
Ik moet zeggen verbazingwekkend dat CDA zo laag staat en VVD zo hoog, verder niet verrassend....Enig kans van slagen is een PVDA/CDA/D66/aanhangsel om een meerderheid te krijgen....Gelukkig ziet het er goed uit! Stem wijs mensen, het is de enige redding voor Nederland
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:51:05 #97
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219098940
Owja als je dit keer weer op PVV stemt, haat je echt NL
pi_219098974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
Ik moet zeggen verbazingwekkend dat CDA zo laag staat en VVD zo hoog, verder niet verrassend....Enig kans van slagen is een PVDA/CDA/D66/aanhangsel om een meerderheid te krijgen....Gelukkig ziet het er goed uit! Stem wijs mensen, het is de enige redding voor Nederland
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:55:48 #99
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219098977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Deze VVD?

[ link | afbeelding ]
Dilan is ook gewoon ouder en wijzer maar vooral minder naïef geworden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  VIVA zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:04:10 #100
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219099065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
Ik snap je bezorgheid en ben het enerzins ook mee eens, echter hebben de afgelopen jaren de partijen buiten de (PVDA/CDA/D66) geregeerd....En wat is het resultaat, Open grenzen/Hogere belastingen/Klimaatdwang en identiteitspolitiek.....

Nu heb ik wel inmiddels zoiets van het maakt geen fuck uit wie er regeert, er gebeurt toch niets positiefs, dus laat nu de partijen welke de laatste 10 jaar niet hebben geregeerd het maar eens zien of die wel iets kunnen verbeteren...
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:08:46 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219099115
quote:

[..]
Wanneer had de PvdA ook alweer geregeerd de laatste 10 jaar?
En welke partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige probleemonderwerpen?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:14:41 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219099175
quote:

[..]
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.

Over hogere belastingen gesproken: het is de VVD die de lasten op werk verhoogt en ook de komende periode wil verhogen (zegt CPB).

'Open grenzen' willen juist de progressieve partijen wat aan doen, en dan vooral illegale migratie en ongedocumenteerden. De VVD is vooral goed in rechten afnemen en uitbuiten. Waarom zouden zij het na al deze jaren opeens anders doen? Hoeveel rechtse meerderheden zijn er nog nodig?

Maar nog bezwaarlijker aan de VVD is hun gejuich voor Milei en Singapore, zelfs Trump (Raymond Mens en Petersen).

De VVD is de route van de GOP en Tories op gegaan. Zij zijn de radicalen en extremisten. Links doet (misschien) een stapje naar links, rechts rent naar extreem-rechts. Dat is de huidige VVD. Het CDA is de overgebleven centrum-rechtse partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:54:52 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219100047
D66, Anouschka Biekman
pi_219100105
Zoals het nu uitziet wordt het een enorme rechtse oppositie versus een ongemakkelijke 5-partijen coalitie op links. Laat maar gebeuren, dat wordt lachen. De verkiezing daarna staat vvd weer op 1 waarschijnlijk.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:50:10 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219100335
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 00:08 schreef golfer het volgende:

[..]
De hele institutionele entourage is natuurlijk PvdA.
De macht zit meer bij de instituties dan dat die ligt bij het parlement of vak K.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:52:14 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219100344
Ik denk PVV of BBB.
Als ik zie dat het een nek-aan-nek race wordt met Timmermans dan zal ik met tegenzin op de PVV stemmen, en anders op Keijzer van BBB.

Ik zou ook prima kunnen stemmen op SGP of Forum. Maarja, je mag maar eenmaal stemmen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219100358
quote:

[..]
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.
pi_219100465
quote:

[..]
2015-2017.
Een hoop van de puinhoop is ook onder Rutte-2 ontstaan.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:57:53 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219100767
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
2015-2017.
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219100799
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 00:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.

Over hogere belastingen gesproken: het is de VVD die de lasten op werk verhoogt en ook de komende periode wil verhogen (zegt CPB).

'Open grenzen' willen juist de progressieve partijen wat aan doen, en dan vooral illegale migratie en ongedocumenteerden. De VVD is vooral goed in rechten afnemen en uitbuiten. Waarom zouden zij het na al deze jaren opeens anders doen? Hoeveel rechtse meerderheden zijn er nog nodig?

Maar nog bezwaarlijker aan de VVD is hun gejuich voor Milei en Singapore, zelfs Trump (Raymond Mens en Petersen).

De VVD is de route van de GOP en Tories op gegaan. Zij zijn de radicalen en extremisten. Links doet (misschien) een stapje naar links, rechts rent naar extreem-rechts. Dat is de huidige VVD. Het CDA is de overgebleven centrum-rechtse partij.
Graag een reactie van @deluzion
pi_219100821
GL-PvdA
pi_219100832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:45:15 #113
68638 Zwansen
pi_219100978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]
geef eens een voorbeeld...?

als ik kijk naar de World Competiveness Ranking, staat Nederland op plek 10 (achter landen als Zwitserland, Qatar, Hong Kong, denemarken)

de positie is één plek gedaalt tov vorig jaar en bv in 2021 was die plek 4 ... maar je wilt toch niet serieus beweren dat dat te benoemen is als "we zijn helemáál naar de klote gegaan", omdat we van plek 4 nu op plek 10 "World's Most competivie countries" staan?

Dat kun je volgens mij niet écht serieus beweren, dat plaats 10 in die rank "helemaal naar de klote" is..
erder zie ik dat als bewijs dat nederland gewoon tot de allerbeste plaatsen om te wonen behoort;
een enorm stabiele economie met enorme weelvaart, goede vooruitzichten en juist ongekende voordelen..

https://www.imd.org/cente(...)-rankings/#_tab_Rank
https://www.imd.org/entity-profile/netherlands-wcr/
Ik zeg ook zeker niet dat we naar de klote zijn,
maar er is wel een trend zichtbaar.

Steeds meer ondernemers hebben last van:

- netcongestie
- personeelstekorten
- ruimtegebrek
- stikstofproblematiek

En die problemen worden ook steeds ietsje groter. Daarbij helpt de bezuiniging op hoger onderwijs, op innovatie en onvoorspelbaar beleid ook niet mee voor je vestigingsklimaat.

Onlangs een rapport van de NFIA gelezen waarin dit ook expliciet naar voren kwam, maar ook inderdaad jouw lijstje, we stonden een aantal jaar op plek 4 maar nu dreigen we uit de top 10 te vallen. Nogmaals, nog geen grote ellende, maar de randvoorwaarden moeten wel op orde worden gebracht.

Lees het advies van Peter Wennink aan het kabinet maar dat hij in december gaat presenteren. :)
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:37:55 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219101185
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 11:08 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.
Er was een rechtse kamermeerderheid (D66 was toen heel rechts). Alternatief was een regering met PVV of nieuwe verkiezingen.

PvdA had niet zoveel keus.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:16:40 #115
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_219101342
FvD natuurlijk.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:31:19 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219101843
Wat
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
FvD natuurlijk.
Wat is daar natuurlijk aan?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:50:07 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219102041
Lidewij de Vos - goed gebekt en gewoon een lekker ding 👊
"Hoka Hey!"
pi_219102468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]
over welke invloed heb je het precies? Moet je halal eten? Je baard laten staan? Boerkah aan?

Er zijn genoeg anderen waar je wel mee moet oppassen met een grote lobby in de NL politiek (en in andere landen ook). En dat mag je vandaag de dag niet zeggen, want is as..
pi_219102487
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:54 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219102774
quote:

[..]
2015-2017.
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.

Ik ben absoluut geen PVDA/GL stemmer, maar de idioterie dat alles wat slecht gaat door hun komt slaat nergens op. Een partij als de VVD is daar veel meer verantwoordelijk voor, of de totaal niet constructieve PVV die helemaal niks wilt oplossen. Niet dat de PVDA geen fouten maakt, integendeel, maar om hun als grote slechte allesvernietigende boeman te zien is echt teveel eer voor ze
pi_219102791
quote:
2015-2017.
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:15:56 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219102890
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:

[..]
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.

Ik ben absoluut geen PVDA/GL stemmer, maar de idioterie dat alles wat slecht gaat door hun komt slaat nergens op. Een partij als de VVD is daar veel meer verantwoordelijk voor, of de totaal niet constructieve PVV die helemaal niks wilt oplossen. Niet dat de PVDA geen fouten maakt, integendeel, maar om hun als grote slechte allesvernietigende boeman te zien is echt teveel eer voor ze
Er was toen een rechtse kamermeerderheid en een deel van de PvdA had gewoon economisch rechtse opvattingen (mn informateur Wouter Bos - de al-dan-niet-democratische overheid als kostenpost).

Als mensen geen rechts beleid willen, of het nu wel genoeg vinden geweest, moeten ze anders stemmen. Afwisseling tussen links en rechts zoals in andere landen is heel gezond en heus geen ramp. Voor kansenongelijkheid, integratie, geen cynisch gekloot op het asieldossier, dynamiek in de behoudende economische sectoren, onafhankelijkheid en handhaving inspecties en sociale samenhang zou dat niet verkeerd zijn.

PvdA had ook niet zo een sterke onderhandelingspositie. Vanwege druk uit Europa (regels die Rutte en VVD zelf wilde!) en financiële markten moest er snel geformeerd worden. Het alternatief was nieuwe verkiezingen en/of toch weer PVV in de regering.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219103017
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.
Lezen is blijkbaar moeilijk voor mensen hier, ik reageerde op iemand die vroeg wanneer de PVDA in de laatste 10 jaar heeft geregeerd.
pi_219103655
Ben er nog niet over uit.
Maar maakt het nog uit dan??
Ze zeggen dat de palingen aan het uitsterven is, maar als ik al die gladde aalen in de kamer zie zitten, daar heb ik mijn twijfels over, mijns inziens zitten ze er vooral voor zich zelf en hun knip.
pi_219109926
Ik zweef waarschijnlijk het stemhokje in.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219112859
Op sommige gebieden vind ik dat de overheid veel meer moet doen, op andere gebieden mag wat mij betreft de rol en invloed van de overheid een heel stuk kleiner. Dit maakt dat er geen partij is die mij goed vertegenwoordigd. Daarom heb ik besloten deze keer niet op een partij maar op een persoon te stemmen.

Mijn stem gaat naar Lisa Westerveld (GL/PvdA #5). Haar inzet voor o.a. Jeugdzorg is dag in dag uit zichtbaar te volgen via LinkedIn en niet iemand die alleen tijdens verkiezingen even wat zieltjes komt winnen. _O_

Nu maar hopen dat dat niet Timmermans premier maakt. :r
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_219112865
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:26 schreef Hineni het volgende:
Op sommige gebieden vind ik dat de overheid veel meer moet doen, op andere gebieden mag wat mij betreft de rol en invloed van de overheid een heel stuk kleiner. Dit maakt dat er geen partij is die mij goed vertegenwoordigd. Daarom heb ik besloten deze keer niet op een partij maar op een persoon te stemmen.

Mijn stem gaat naar Lisa Westerveld (GL/PvdA #5). Haar inzet voor o.a. Jeugdzorg is dag in dag uit zichtbaar te volgen via LinkedIn en niet iemand die alleen tijdens verkiezingen even wat zieltjes komt winnen. _O_

Nu maar hopen dat dat niet Timmermans premier maakt. :r
Hij zal vast haar in allerlei mogelijkheid steunen

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')