Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.
Er moet 1 partij groter worden dan de PVV.
PVDA heeft daar op dit moment het grootste kans op.
Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het wetboek ken ik ook
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:35 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
GroenLinks-PVDA^ DitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan maar een andere kutpartij.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou t echt niet weten hoor. Of je nou door de kat of de hond gebeten gaat worden..... In mijn ogen is het één pot nat( ellende.) Hoewel ik de grootste ellende verwacht van GL/PvdA.
Dat de PVV weer in de regering komt geloof ik geen ogenblik. Het lijkt me ook niet zinvol. Totaal onwerkbaar met Wilders.
onzin, een stem is nooit verlorenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?
hooguit is het een 'gebruik' dat de grootste partij (in een coalitie) de premier levert, maar daar is twee jaar terug al vanaf gestapt en is geen verplichting...
evenmin is het 'verplicht' dat de grootste partij ook in een kabinetsformatie zou moeten zitten... ook hier is er hooguit een 'gebruik'dat vaak de grootste partij een zeker initiatiefrecht heeft bij een eventuele informateur aan te geven met welke partijen ze een goede mogelijkheid zien te reageren.
Er zijn meerdere kabinetten geweest, waarbij de grootste partij in de oppositiebanken moest plaatsnemen (Biesheuvel (was toen ook niet lijsttrekker van de grootste partij), Van Agt-I en Lubbers-I)
Maar aangezien nu al best duidelijk is dat niemand met de PVV in een kabinet zal willen gaan zitten, omdat dat voor iedere andere partij altijd zelfmoord is en wilders doodleuk zijn eigen kabinetten ook torpedeert, kapotmaakt en tegen zijn eigen ministers oppositie voert,
Maakt het nu verder niet zo'n heel groot verschil uit of de PVDA of een andere partij wel of niet groter dan de PVV is... Groot of klein zal de PVV in de oppositie komen, wat natuurlijk ook eigenlijk de enige plek is war Wilders wil zitten, lekker an de zijlijn roepen dat alles zo slecht is past hem meer dan zn beloftes ook waar moeten maken (zoals bv. dat hij wel per direkt de eigen bijdrage in de zorg zou afschaffen)
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.
Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.
Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
stem nog liever op een goudvisquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.
Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.
Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
Kabinet Bluppie 1quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
stem nog liever op een goudvis
Ja voor regeren moet je heel veel uren maken daar heeft wilders helemaal geen zin in. In principe is het gewoon een lui mannetje. Laat hem maar lekker vanaf de zijlijn allerlei dingen roepen. Boeit niemand denk ik meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.
Noem eens wat op dat gebied op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Noem eens wat op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft.quote:
Het is idd spijtig dat hij zich niet wat beschaafder uitdrukt. Na kopvoddentaks wist ik wat dat betreft wel genoeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.
Ok goed punt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft.
Relatief hoog percentage ‘hulpbehoevenden’ misschien op Fok!? Als je afhankelijk bent van een uitkering of de zorgstaat dan is de glpvda denk ik een logische optie. En op Fok! Zitten volgens mij relatief veel ‘hulpbehoevenden’.quote:
Pfff, vvd gaat helemaal never nooit in het kabinet komen. Dat is allang duidelijk. Ook niet als ze nog meer stemmen krijgen. Zelfs niet als ja21 en fvd nóg meer stemmen krijgen. Gaat niet gebeuren. Die partijen zitten nog mijlenver van een meerderheid.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?quote:
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?
Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.
Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.
Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers?
Veel uitkeringen…quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?
Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.
Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.
Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers?
Ligt er aan. Als je stem ‘om het stemmen’ dan moet je stemmen op de partij waar je het meeste aansluiting bij voelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?
En wie zijn schuld is dat dan? Je moet je niet zo laten opnaaien. Mensen moeten stemmen voor de partij bij wie hun standpunten aanslutien. Niks strategisch stemmen. Laat je niet zo beïnvloeden door andere idioten.
Als we allemaal zo denken verandert er nooit wat.
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperktquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Geerts geroeptoeter zal vast heel veel indruk maken op Timmermans, op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
Voor Fok!s standaarden zijn dat al best veel stemmen. Niet zo veel actieve Fok!ers meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperkt.
Zijlenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:49 schreef embedguy het volgende:
![]()
Of überhaupt rechts stemmen, om links de wind uit de zijlen te halen.
Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:54 schreef embedguy het volgende:
...op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt.
Mijn dyslectische brein is u dankbaarquote:
Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:07 schreef embedguy het volgende:
Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.
Grappig, dan worden we beiden een uitschietertje in de uitslag van Nunspeet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben er nog altijd niet 100% uit, maar neig steeds sterker richting Volt.
Oh, een potje definitie-neuken. Leuk hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Knap dat jij de toekomst kan voorspellen.
Misschien kan je er jouw beroep van maken op een kermis?
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:02 schreef embedguy het volgende:
Dat glpvda migratie-links is en wat dat betreft een tegenpool is van de pvv lijkt me geen geheim.
Klopt. Timmermans komt niet aan de macht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.
Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?
Ik ben blij dat ik op partijen kan stemmen die bepaalde ellende bij voorbaat al uitsluiten.
Voorlopig mogen alle gekozen partijen gewoon meestemmen in de kamer, dus met die democratie zit het wel snor.
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?
In nieuws ook!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:12 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.
Natuurlijk niet. De intellectuele leegte van de PVV is besmettelijk voor de achterban.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?
Er is geen partij die iets voor elkaar krijgt en de wil daarvoor acht ik ook afwezig. Wat ze nu ook beweren is gewoon verkiezingspraat. Als Timmermans aan de macht komt zijn de minima en de middeninkomens zoals gewoonlijk het haasje. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die dat niet inzien Mja dat zij mensen die zelf een goed inkomen hebben en dus lekker klimaat en asiel hoog in t vaandel houden. Ze hebben er gaan last van. En vinden dat mensen die t minder goed hebben niet zo moeten zeuren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.
Als anti-asielzoekers-stemmers geen verloren stem aan de pvv zouden geven dan zouden ze wellicht op een partij stemmen die wél iets voor elkaar krijgt op het gebied van asiel.
Nu gaat hun stem verloren en helpen ze eigenlijk ‘links’ omdat pvv geen weerstand biedt aan glpvda/sp. En mocht glpvda de op één na grootste partij worden en in het kabinet terecht komen, dan gaat de grens gewoon vol open en krijgen de arme asielzoekers vast ook nog wat extra’s erbij (dat glpvda nu zegt dat ze minder migranten willen is natuurlijk alleen maar omdat ze weten dat hun eigenlijke mening hun stemmen gaat kosten).
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef golfer het volgende:
Het zou jullie sieren om de verkiezingsprogramma's eens te gaan lezen i.p.v. vanuit de onderbuik verzonnen zaken hier neer te zetten.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.
Er moet 1 partij groter worden dan de PVV.
PVDA heeft daar op dit moment het grootste kans op.
Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
Bij serieuze partijen is dat inderdaad een belangrijke richtlijn. Die worden natuurlijk nooit één op één uitgevoerd maar je weet wel bij een partij waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
Als je in de coalitie zit ben je per definitie aan de macht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Knap dat jij de toekomst kan voorspellen.
Misschien kan je er jouw beroep van maken op een kermis?
Heb je het nu over het afgelopen kabinet? Nee zeker?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.
Uitsluiten, nogmaals, hoort NIET in een democratie.
Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.
Van de keiharde beloftes van Wilders en de PVV voor de verkiezingen is nog nooit iets gerealiseerd. Ook niet voordat hij wegliep uit de regering.
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:59 schreef deedeetee het volgende:
Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.
Dit narratief hoor je enorm vaak.... maar waar haal je die bewering eigenlijk vandaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is ....
Ik heb volgens mij al aangegeven dat het mij daar niet om gaat. Hij kraamt vaker onzin uit maar in de kern heeft hij gelijk. De islam heeft te veel en slechte invloed en dat is niet goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden.
Radicaal nog wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gezien de OP is Fok! Radicaal links.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Toch wel een verschil zichtbaar
Eerste poll in augustus, 224 stemmen.
[ afbeelding ]
2e poll gister, 160 stemmen
[ afbeelding ]
Benieuwd naar de laatste poll na het laatste debat
Benieuwd of we die VVD plus/PVV min de komende dagen ook in peilingen gaan zien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Toch wel een verschil zichtbaar
Eerste poll in augustus, 224 stemmen.
[ afbeelding ]
2e poll gister, 160 stemmen
[ afbeelding ]
Benieuwd naar de laatste poll na het laatste debat
Dat was vroeger zeker zo, maar tegenwoordig stemt de gemiddelde uitkeringstrekker echt wel op de PVV hoor.quote:
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef RM-rf het volgende:
Zowel qua economische groei nu, in de komende ten jaar, maar ook over de laatste twintig jaar is nederland economisch eerder sterker geworden en is beter gegroeid dan omliggende landen.
We identify 51 populist presidents and prime ministers from 1900 to 2020 and show that the economic cost of populism is high. After 15 years, GDP per capita is 10% lower compared to a plausible non-populist counterfactualquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
Wat dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
geef eens een voorbeeld...?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
Nou met PVV snap ik het inmiddels wel. Niet vanwege de standpunten, maar vooral de onzekerheid die zij met zich meebrengen. Elke dag kan het kabinet vallen met de PVV aan je zijde, en dat moet je gewoon niet willen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
CdA, maar sinds zij gisteren ook al begonnen met uitsluiten van regeren met andere partijen (kutpartij PVV in dit geval), twijfel ik ernstig of ik uberhaupt nog ga stemmen. Echt, pleur op met het uitsluiten van elkaar op voorhand...
Of het moet ene ....TT zijn die hier met 10 accounts inlogt, maar het was mij wel duidelijk dat er veel radicale linkse vervelende lui op Fok rondhangen die elk onderwerp kapen met moralistische preken, geen enkel tegengeluid dulden, feiten negeren als het hun narratief niet past en meteen naar cancelen of persoonlijke aanvallen grijpenn zodra je een afwijkende mening durft te ventileren, een beetje zoals op NU.nl ook het geval is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gezien de OP is Fok! Radicaal links.
Zeer spijtig.
Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.quote:
Deze VVD?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.
Mensen veranderen van mening als ze wijzer worden. Waarschijnlijk heeft ze als jong meisje de linkse idealen van dichtbij meegemaakt, maar door haar eigen ervaringen als vluchteling en het zien van de realiteit realiseerde ze zich dat dat niet werkt.quote:
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
Ik moet zeggen verbazingwekkend dat CDA zo laag staat en VVD zo hoog, verder niet verrassend....Enig kans van slagen is een PVDA/CDA/D66/aanhangsel om een meerderheid te krijgen....Gelukkig ziet het er goed uit! Stem wijs mensen, het is de enige redding voor Nederland
Dilan is ook gewoon ouder en wijzer maar vooral minder naïef geworden.quote:
Ik snap je bezorgheid en ben het enerzins ook mee eens, echter hebben de afgelopen jaren de partijen buiten de (PVDA/CDA/D66) geregeerd....En wat is het resultaat, Open grenzen/Hogere belastingen/Klimaatdwang en identiteitspolitiek.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
Wanneer had de PvdA ook alweer geregeerd de laatste 10 jaar?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De hele institutionele entourage is natuurlijk PvdA.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Wanneer had de PvdA ook alweer geregeerd de laatste 10 jaar?
En welke partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige probleemonderwerpen?
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
2015-2017.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2015-2017.
Een hoop van de puinhoop is ook onder Rutte-2 ontstaan.
Graag een reactie van @deluzionquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.
Over hogere belastingen gesproken: het is de VVD die de lasten op werk verhoogt en ook de komende periode wil verhogen (zegt CPB).
'Open grenzen' willen juist de progressieve partijen wat aan doen, en dan vooral illegale migratie en ongedocumenteerden. De VVD is vooral goed in rechten afnemen en uitbuiten. Waarom zouden zij het na al deze jaren opeens anders doen? Hoeveel rechtse meerderheden zijn er nog nodig?
Maar nog bezwaarlijker aan de VVD is hun gejuich voor Milei en Singapore, zelfs Trump (Raymond Mens en Petersen).
De VVD is de route van de GOP en Tories op gegaan. Zij zijn de radicalen en extremisten. Links doet (misschien) een stapje naar links, rechts rent naar extreem-rechts. Dat is de huidige VVD. Het CDA is de overgebleven centrum-rechtse partij.
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.
Ik zeg ook zeker niet dat we naar de klote zijn,quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
geef eens een voorbeeld...?
als ik kijk naar de World Competiveness Ranking, staat Nederland op plek 10 (achter landen als Zwitserland, Qatar, Hong Kong, denemarken)
de positie is één plek gedaalt tov vorig jaar en bv in 2021 was die plek 4 ... maar je wilt toch niet serieus beweren dat dat te benoemen is als "we zijn helemáál naar de klote gegaan", omdat we van plek 4 nu op plek 10 "World's Most competivie countries" staan?
Dat kun je volgens mij niet écht serieus beweren, dat plaats 10 in die rank "helemaal naar de klote" is..
erder zie ik dat als bewijs dat nederland gewoon tot de allerbeste plaatsen om te wonen behoort;
een enorm stabiele economie met enorme weelvaart, goede vooruitzichten en juist ongekende voordelen..
https://www.imd.org/cente(...)-rankings/#_tab_Rank
https://www.imd.org/entity-profile/netherlands-wcr/
Er was een rechtse kamermeerderheid (D66 was toen heel rechts). Alternatief was een regering met PVV of nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:08 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.
Wat is daar natuurlijk aan?quote:
over welke invloed heb je het precies? Moet je halal eten? Je baard laten staan? Boerkah aan?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2015-2017.
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
2015-2017.
Er was toen een rechtse kamermeerderheid en een deel van de PvdA had gewoon economisch rechtse opvattingen (mn informateur Wouter Bos - de al-dan-niet-democratische overheid als kostenpost).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.
Ik ben absoluut geen PVDA/GL stemmer, maar de idioterie dat alles wat slecht gaat door hun komt slaat nergens op. Een partij als de VVD is daar veel meer verantwoordelijk voor, of de totaal niet constructieve PVV die helemaal niks wilt oplossen. Niet dat de PVDA geen fouten maakt, integendeel, maar om hun als grote slechte allesvernietigende boeman te zien is echt teveel eer voor ze
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.
Lezen is blijkbaar moeilijk voor mensen hier, ik reageerde op iemand die vroeg wanneer de PVDA in de laatste 10 jaar heeft geregeerd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.
Hij zal vast haar in allerlei mogelijkheid steunenquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:26 schreef Hineni het volgende:
Op sommige gebieden vind ik dat de overheid veel meer moet doen, op andere gebieden mag wat mij betreft de rol en invloed van de overheid een heel stuk kleiner. Dit maakt dat er geen partij is die mij goed vertegenwoordigd. Daarom heb ik besloten deze keer niet op een partij maar op een persoon te stemmen.
Mijn stem gaat naar Lisa Westerveld (GL/PvdA #5). Haar inzet voor o.a. Jeugdzorg is dag in dag uit zichtbaar te volgen via LinkedIn en niet iemand die alleen tijdens verkiezingen even wat zieltjes komt winnen.![]()
Nu maar hopen dat dat niet Timmermans premier maakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |