Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:07 schreef embedguy het volgende:
Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.
Grappig, dan worden we beiden een uitschietertje in de uitslag van Nunspeet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben er nog altijd niet 100% uit, maar neig steeds sterker richting Volt.
Oh, een potje definitie-neuken. Leuk hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Knap dat jij de toekomst kan voorspellen.
Misschien kan je er jouw beroep van maken op een kermis?
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:02 schreef embedguy het volgende:
Dat glpvda migratie-links is en wat dat betreft een tegenpool is van de pvv lijkt me geen geheim.
Klopt. Timmermans komt niet aan de macht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Maar jouw fantasie-voorspellingen kloppen niet.
Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
En het is meer dan genoeg geweest nu voor Nederland. Mensen zijn veel dingen meer dan zat. Alleen al het uitsluiten van partijen is zodanig ondemocratisch dat je ‘nog logischer’ gaat nadenken. Uitsluiten hoort niet, in geen enkele democratie. Dus de ‘denken te weten wat goed is voor het klootjesvolk en verder regelen WIJ het wel’ mentaliteit zijn legio mensen meer dan beu.
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus partijen mogen niet “denken te weten wat goed is voor het klootjes volk”, maar partijen die veel zetels halen mogen wel roepen dat mensen het zat zijn en dat hun punten goed zijn voor Nederland en de Nederlanders?
Ik ben blij dat ik op partijen kan stemmen die bepaalde ellende bij voorbaat al uitsluiten.
Voorlopig mogen alle gekozen partijen gewoon meestemmen in de kamer, dus met die democratie zit het wel snor.
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Welke directe impact heeft de PVV vanuit de oppositie gehad in al die jaren?
In nieuws ook!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:12 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Blablablabla zeik zeik zeik.... ik gun jullie een land dat binnen nu en pak 'm beet 15 jaar volledig onleefbaar is.
Natuurlijk niet. De intellectuele leegte van de PVV is besmettelijk voor de achterban.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Kun je ook normaal antwoord geven op een normale vraag?
Er is geen partij die iets voor elkaar krijgt en de wil daarvoor acht ik ook afwezig. Wat ze nu ook beweren is gewoon verkiezingspraat. Als Timmermans aan de macht komt zijn de minima en de middeninkomens zoals gewoonlijk het haasje. Onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn die dat niet inzien Mja dat zij mensen die zelf een goed inkomen hebben en dus lekker klimaat en asiel hoog in t vaandel houden. Ze hebben er gaan last van. En vinden dat mensen die t minder goed hebben niet zo moeten zeuren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.
Als anti-asielzoekers-stemmers geen verloren stem aan de pvv zouden geven dan zouden ze wellicht op een partij stemmen die wél iets voor elkaar krijgt op het gebied van asiel.
Nu gaat hun stem verloren en helpen ze eigenlijk ‘links’ omdat pvv geen weerstand biedt aan glpvda/sp. En mocht glpvda de op één na grootste partij worden en in het kabinet terecht komen, dan gaat de grens gewoon vol open en krijgen de arme asielzoekers vast ook nog wat extra’s erbij (dat glpvda nu zegt dat ze minder migranten willen is natuurlijk alleen maar omdat ze weten dat hun eigenlijke mening hun stemmen gaat kosten).
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:12 schreef golfer het volgende:
Het zou jullie sieren om de verkiezingsprogramma's eens te gaan lezen i.p.v. vanuit de onderbuik verzonnen zaken hier neer te zetten.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.
Er moet 1 partij groter worden dan de PVV.
PVDA heeft daar op dit moment het grootste kans op.
Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
Bij serieuze partijen is dat inderdaad een belangrijke richtlijn. Die worden natuurlijk nooit één op één uitgevoerd maar je weet wel bij een partij waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
Als je in de coalitie zit ben je per definitie aan de macht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Er is in Nederland nog nooit iemand aan de macht gekomen. Er is altijd sprake van een coalitie.
Knap dat jij de toekomst kan voorspellen.
Misschien kan je er jouw beroep van maken op een kermis?
Heb je het nu over het afgelopen kabinet? Nee zeker?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is en gaat, ben je het ook waard om in een land te wonen dat dit over zichzelf heeft afgeroepen.
Uitsluiten, nogmaals, hoort NIET in een democratie.
Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:01 schreef deedeetee het volgende:
Want de verkiezingsprogramma's worden altijd netjes nagekomen zodra men in de regering zit ? Kom op je weet echt wel beter.
Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk is Nederland een land van coalities en compromissen, maar als een partij keiharde garanties afgeeft bij de verkiezingen via een verkiezingsprogramma, dan zal het niet nakomen daarvan altijd een breekpunt zijn bij coalitievorming.
Van de keiharde beloftes van Wilders en de PVV voor de verkiezingen is nog nooit iets gerealiseerd. Ook niet voordat hij wegliep uit de regering.
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:59 schreef deedeetee het volgende:
Dat laatste zul je mij ook niet horen ontkennen. Die man hoort niet thuis in de regering hij moet gewoon in de oppositie blijven.
Dit narratief hoor je enorm vaak.... maar waar haal je die bewering eigenlijk vandaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 06:11 schreef Tjoent het volgende:
Weet je he, het zal mij werkelijk allemaal m'n reet roesten zo onderhand. Blijf jezelf maar lekker voor de gek houden. Als je niet ziet of wil inzien dat ons land volledig naar de klote gegaan is ....
Ik heb volgens mij al aangegeven dat het mij daar niet om gaat. Hij kraamt vaker onzin uit maar in de kern heeft hij gelijk. De islam heeft te veel en slechte invloed en dat is niet goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan weet je ook zeker dat niets van zijn populistische geblaat en beloftes waargemaakt zullen worden.
Radicaal nog wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gezien de OP is Fok! Radicaal links.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Toch wel een verschil zichtbaar
Eerste poll in augustus, 224 stemmen.
[ afbeelding ]
2e poll gister, 160 stemmen
[ afbeelding ]
Benieuwd naar de laatste poll na het laatste debat
Benieuwd of we die VVD plus/PVV min de komende dagen ook in peilingen gaan zien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Toch wel een verschil zichtbaar
Eerste poll in augustus, 224 stemmen.
[ afbeelding ]
2e poll gister, 160 stemmen
[ afbeelding ]
Benieuwd naar de laatste poll na het laatste debat
Dat was vroeger zeker zo, maar tegenwoordig stemt de gemiddelde uitkeringstrekker echt wel op de PVV hoor.quote:
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:01 schreef RM-rf het volgende:
Zowel qua economische groei nu, in de komende ten jaar, maar ook over de laatste twintig jaar is nederland economisch eerder sterker geworden en is beter gegroeid dan omliggende landen.
We identify 51 populist presidents and prime ministers from 1900 to 2020 and show that the economic cost of populism is high. After 15 years, GDP per capita is 10% lower compared to a plausible non-populist counterfactualquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
Wat dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
geef eens een voorbeeld...?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Nederland daalt al een aantal jaar op lijstjes over bijvoorbeeld het vestigingsklimaat. Nederland scoort nog steeds voldoende, maar de problemen worden steeds groter en er is een duidelijke trend naar beneden zichtbaar.
Nou met PVV snap ik het inmiddels wel. Niet vanwege de standpunten, maar vooral de onzekerheid die zij met zich meebrengen. Elke dag kan het kabinet vallen met de PVV aan je zijde, en dat moet je gewoon niet willen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
CdA, maar sinds zij gisteren ook al begonnen met uitsluiten van regeren met andere partijen (kutpartij PVV in dit geval), twijfel ik ernstig of ik uberhaupt nog ga stemmen. Echt, pleur op met het uitsluiten van elkaar op voorhand...
Of het moet ene ....TT zijn die hier met 10 accounts inlogt, maar het was mij wel duidelijk dat er veel radicale linkse vervelende lui op Fok rondhangen die elk onderwerp kapen met moralistische preken, geen enkel tegengeluid dulden, feiten negeren als het hun narratief niet past en meteen naar cancelen of persoonlijke aanvallen grijpenn zodra je een afwijkende mening durft te ventileren, een beetje zoals op NU.nl ook het geval is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gezien de OP is Fok! Radicaal links.
Zeer spijtig.
Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.quote:
Deze VVD?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:20 schreef -Deluzion- het volgende:
Klopt, sinds de samenwerking met GroenLinks is de PvdA duidelijk verder naar links opgeschoven. Logisch dat de VVD daar geen toekomst meer in ziet.
Mensen veranderen van mening als ze wijzer worden. Waarschijnlijk heeft ze als jong meisje de linkse idealen van dichtbij meegemaakt, maar door haar eigen ervaringen als vluchteling en het zien van de realiteit realiseerde ze zich dat dat niet werkt.quote:
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
Ik moet zeggen verbazingwekkend dat CDA zo laag staat en VVD zo hoog, verder niet verrassend....Enig kans van slagen is een PVDA/CDA/D66/aanhangsel om een meerderheid te krijgen....Gelukkig ziet het er goed uit! Stem wijs mensen, het is de enige redding voor Nederland
Dilan is ook gewoon ouder en wijzer maar vooral minder naïef geworden.quote:
Ik snap je bezorgheid en ben het enerzins ook mee eens, echter hebben de afgelopen jaren de partijen buiten de (PVDA/CDA/D66) geregeerd....En wat is het resultaat, Open grenzen/Hogere belastingen/Klimaatdwang en identiteitspolitiek.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |