Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:58 schreef Diabool het volgende:
Om niet weer met het gezeik met wilders te krijgen ga ik toch strategische stemmen op de PVDA.
Er moet 1 partij groter worden dan de PVV.
PVDA heeft daar op dit moment het grootste kans op.
Dan kan er daarna een kabinet met CDA en D66 gevormd worden. Dat is het beste voor Nederland anders krijgen we weer het gezeik van de afgelopen 2 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het wetboek ken ik ook
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:35 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
GroenLinks-PVDA^ DitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan maar een andere kutpartij.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou t echt niet weten hoor. Of je nou door de kat of de hond gebeten gaat worden..... In mijn ogen is het één pot nat( ellende.) Hoewel ik de grootste ellende verwacht van GL/PvdA.
Dat de PVV weer in de regering komt geloof ik geen ogenblik. Het lijkt me ook niet zinvol. Totaal onwerkbaar met Wilders.
onzin, een stem is nooit verlorenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:18 schreef golfer het volgende:
Een stem op de PVV is een verloren stem, want ze zullen nooit in de regering komen en vanuit de oppositie heeft de schreeuwende Wilders nog nooit iets bereikt.
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zozeer waarom jij denkt dat het zoveel uitmaakt of een partij groter zou zijn dan de PVV?
hooguit is het een 'gebruik' dat de grootste partij (in een coalitie) de premier levert, maar daar is twee jaar terug al vanaf gestapt en is geen verplichting...
evenmin is het 'verplicht' dat de grootste partij ook in een kabinetsformatie zou moeten zitten... ook hier is er hooguit een 'gebruik'dat vaak de grootste partij een zeker initiatiefrecht heeft bij een eventuele informateur aan te geven met welke partijen ze een goede mogelijkheid zien te reageren.
Er zijn meerdere kabinetten geweest, waarbij de grootste partij in de oppositiebanken moest plaatsnemen (Biesheuvel (was toen ook niet lijsttrekker van de grootste partij), Van Agt-I en Lubbers-I)
Maar aangezien nu al best duidelijk is dat niemand met de PVV in een kabinet zal willen gaan zitten, omdat dat voor iedere andere partij altijd zelfmoord is en wilders doodleuk zijn eigen kabinetten ook torpedeert, kapotmaakt en tegen zijn eigen ministers oppositie voert,
Maakt het nu verder niet zo'n heel groot verschil uit of de PVDA of een andere partij wel of niet groter dan de PVV is... Groot of klein zal de PVV in de oppositie komen, wat natuurlijk ook eigenlijk de enige plek is war Wilders wil zitten, lekker an de zijlijn roepen dat alles zo slecht is past hem meer dan zn beloftes ook waar moeten maken (zoals bv. dat hij wel per direkt de eigen bijdrage in de zorg zou afschaffen)
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.
Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.
Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
stem nog liever op een goudvisquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
In Nederland is het gebruikelijk dat de grootste partij als eerste aan bod komt om een regering te gaan vormen. De Minister President afleveren als grootste is helemaal niet relevant hierin.
Dus als de PVDA de grootste wordt dan is PVV helemaal uitgeschakeld omdat PVDA al aangegeven heeft dat ze niet met de PVV of welke andere extreem rechtse partij gaat samenwerken. Klaar is kees.
Willen we dus in Nederland de PVV uitschakelen dan stem je nu gewoon op de PVDA.
Kabinet Bluppie 1quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
stem nog liever op een goudvis
Ja voor regeren moet je heel veel uren maken daar heeft wilders helemaal geen zin in. In principe is het gewoon een lui mannetje. Laat hem maar lekker vanaf de zijlijn allerlei dingen roepen. Boeit niemand denk ik meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, feitelijk plaats je de PVV dan dus in de oppositie, en doe je dus precies wat de PVV wil. Kan Wilders lekker door gaan met oppositie voeren tegen het kabinet, wat hij ook al doet als hij er wel zelf in zit.
Noem eens wat op dat gebied op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Noem eens wat op dat hij de laatste 21 jaar dat hij in de Tweede Kamer zit concreet bereikt heeft door een motie in te dienen die is aangenomen?
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft.quote:
Het is idd spijtig dat hij zich niet wat beschaafder uitdrukt. Na kopvoddentaks wist ik wat dat betreft wel genoeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zijn populisme is onmiskenbaar, maar verder dat wat geschreeuw en gescheld op dat gebied komt hij niet.
Ok goed punt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat die in deze poll tot nu toe de meeste stemmen heeft.
Relatief hoog percentage ‘hulpbehoevenden’ misschien op Fok!? Als je afhankelijk bent van een uitkering of de zorgstaat dan is de glpvda denk ik een logische optie. En op Fok! Zitten volgens mij relatief veel ‘hulpbehoevenden’.quote:
Pfff, vvd gaat helemaal never nooit in het kabinet komen. Dat is allang duidelijk. Ook niet als ze nog meer stemmen krijgen. Zelfs niet als ja21 en fvd nóg meer stemmen krijgen. Gaat niet gebeuren. Die partijen zitten nog mijlenver van een meerderheid.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef Diabool het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?quote:
Ik vraag me oprecht af of wilders niet meer bij zou dragen aan zijn doel door af te treden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hopelijk komen ze niet in de regering maar een grote partij die tegen het gedram van de islam is lijkt mij toch wel belangrijk hoor. En volgens mij heeft Wilders wel degelijk wat bereikt op dat gebied.
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?
Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.
Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.
Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers?
Veel uitkeringen…quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:52 schreef embedguy het volgende:
[..]
Realiseer je je (en alle andere pvv stemmers hier) dat Timmermans een dansje doet op jouw stem op pvv samen met zijn azielzoekers vriendjes?
Een pvv stem is een verloren stem op rechts en dus minder weerstand vanuit rechts voor links.
Beter stem je op iets anders rechts, zodat je stem niet verloren gaat en dus ten goede komt van ‘rechts’ in plaats van ten goede van ‘links’.
Of wat is jullie beredenering van pvv stemmen? Hoe is dat geen indirecte stem voor glpvda en daarmee een stem voor méér asielzoekers?
Ligt er aan. Als je stem ‘om het stemmen’ dan moet je stemmen op de partij waar je het meeste aansluiting bij voelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha. Nu is PVV stemmen dus een stem voor meer asielzoekers?
En wie zijn schuld is dat dan? Je moet je niet zo laten opnaaien. Mensen moeten stemmen voor de partij bij wie hun standpunten aanslutien. Niks strategisch stemmen. Laat je niet zo beïnvloeden door andere idioten.
Als we allemaal zo denken verandert er nooit wat.
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperktquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Toch verrasend dat op Fok GLPVDA bovenaan staat. Je zou toch denken dat hier een meer 'rechts' geluid klinkt dan gemiddeld. Althans, op de Frontpage is dat in ieder geval wel zo.
Geerts geroeptoeter zal vast heel veel indruk maken op Timmermans, op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een stem is sowieso nooit verloren tenzij de partij geen één zetel haalt.
Zeer groot in de oppositie desnoods heeft veel impact om beleid te kunnen sturen.
Voor Fok!s standaarden zijn dat al best veel stemmen. Niet zo veel actieve Fok!ers meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nog geen dertig stemmen op dit moment. De steekproef lijkt me wat beperkt.
Zijlenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:49 schreef embedguy het volgende:
![]()
Of überhaupt rechts stemmen, om links de wind uit de zijlen te halen.
Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:54 schreef embedguy het volgende:
...op het moment dat Timmermans trots mededeelt dat hij het warme bad voor vluchtelingen nog wat comfortabeler heeft gemaakt.
Mijn dyslectische brein is u dankbaarquote:
Hopelijk nooit maar mocht Timmermans aan de macht komen dan in 2026 of 2027 schat ik.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar en wanneer heeft Timmermans dat gezegd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |