abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:08:46 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219099115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
Wanneer had de PvdA ook alweer geregeerd de laatste 10 jaar?
En welke partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige probleemonderwerpen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:14:41 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219099175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Stem dan absoluut niet op een van die drie partijen, PvdA, CDA of D66 want dat is precies het recept voor meer open grenzen, hogere belastingen, klimaatdwang en identiteitspolitiek. Als je echt wijs wilt stemmen, kies dan voor partijen die Nederlandd weer prioriteit geven, in plaats van deze linkse restcoalitie die alleen maar meer van hetzelfde levert.
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.

Over hogere belastingen gesproken: het is de VVD die de lasten op werk verhoogt en ook de komende periode wil verhogen (zegt CPB).

'Open grenzen' willen juist de progressieve partijen wat aan doen, en dan vooral illegale migratie en ongedocumenteerden. De VVD is vooral goed in rechten afnemen en uitbuiten. Waarom zouden zij het na al deze jaren opeens anders doen? Hoeveel rechtse meerderheden zijn er nog nodig?

Maar nog bezwaarlijker aan de VVD is hun gejuich voor Milei en Singapore, zelfs Trump (Raymond Mens en Petersen).

De VVD is de route van de GOP en Tories op gegaan. Zij zijn de radicalen en extremisten. Links doet (misschien) een stapje naar links, rechts rent naar extreem-rechts. Dat is de huidige VVD. Het CDA is de overgebleven centrum-rechtse partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:54:52 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219100047
D66, Anouschka Biekman
pi_219100105
Zoals het nu uitziet wordt het een enorme rechtse oppositie versus een ongemakkelijke 5-partijen coalitie op links. Laat maar gebeuren, dat wordt lachen. De verkiezing daarna staat vvd weer op 1 waarschijnlijk.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:50:10 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219100335
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 00:08 schreef golfer het volgende:

[..]
De hele institutionele entourage is natuurlijk PvdA.
De macht zit meer bij de instituties dan dat die ligt bij het parlement of vak K.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:52:14 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219100344
Ik denk PVV of BBB.
Als ik zie dat het een nek-aan-nek race wordt met Timmermans dan zal ik met tegenzin op de PVV stemmen, en anders op Keijzer van BBB.

Ik zou ook prima kunnen stemmen op SGP of Forum. Maarja, je mag maar eenmaal stemmen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219100358
quote:

[..]
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.
pi_219100465
quote:

[..]
2015-2017.
Een hoop van de puinhoop is ook onder Rutte-2 ontstaan.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:57:53 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219100767
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
2015-2017.
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219100799
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 00:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De hele carrière van Yesilgöz is gebaseerd op identiteitspolitiek. Zo is ze ooit via Powned naar voren gekomen. Zittend naast Baudet. Toeterend over identiteit issues.

Over hogere belastingen gesproken: het is de VVD die de lasten op werk verhoogt en ook de komende periode wil verhogen (zegt CPB).

'Open grenzen' willen juist de progressieve partijen wat aan doen, en dan vooral illegale migratie en ongedocumenteerden. De VVD is vooral goed in rechten afnemen en uitbuiten. Waarom zouden zij het na al deze jaren opeens anders doen? Hoeveel rechtse meerderheden zijn er nog nodig?

Maar nog bezwaarlijker aan de VVD is hun gejuich voor Milei en Singapore, zelfs Trump (Raymond Mens en Petersen).

De VVD is de route van de GOP en Tories op gegaan. Zij zijn de radicalen en extremisten. Links doet (misschien) een stapje naar links, rechts rent naar extreem-rechts. Dat is de huidige VVD. Het CDA is de overgebleven centrum-rechtse partij.
Graag een reactie van @deluzion
pi_219100821
GL-PvdA
pi_219100832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar dat was gewoon rechts beleid. Waar PvdA voor tekende.
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:45:15 #113
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219100978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]
geef eens een voorbeeld...?

als ik kijk naar de World Competiveness Ranking, staat Nederland op plek 10 (achter landen als Zwitserland, Qatar, Hong Kong, denemarken)

de positie is één plek gedaalt tov vorig jaar en bv in 2021 was die plek 4 ... maar je wilt toch niet serieus beweren dat dat te benoemen is als "we zijn helemáál naar de klote gegaan", omdat we van plek 4 nu op plek 10 "World's Most competivie countries" staan?

Dat kun je volgens mij niet écht serieus beweren, dat plaats 10 in die rank "helemaal naar de klote" is..
erder zie ik dat als bewijs dat nederland gewoon tot de allerbeste plaatsen om te wonen behoort;
een enorm stabiele economie met enorme weelvaart, goede vooruitzichten en juist ongekende voordelen..

https://www.imd.org/cente(...)-rankings/#_tab_Rank
https://www.imd.org/entity-profile/netherlands-wcr/
Ik zeg ook zeker niet dat we naar de klote zijn,
maar er is wel een trend zichtbaar.

Steeds meer ondernemers hebben last van:

- netcongestie
- personeelstekorten
- ruimtegebrek
- stikstofproblematiek

En die problemen worden ook steeds ietsje groter. Daarbij helpt de bezuiniging op hoger onderwijs, op innovatie en onvoorspelbaar beleid ook niet mee voor je vestigingsklimaat.

Onlangs een rapport van de NFIA gelezen waarin dit ook expliciet naar voren kwam, maar ook inderdaad jouw lijstje, we stonden een aantal jaar op plek 4 maar nu dreigen we uit de top 10 te vallen. Nogmaals, nog geen grote ellende, maar de randvoorwaarden moeten wel op orde worden gebracht.

Lees het advies van Peter Wennink aan het kabinet maar dat hij in december gaat presenteren. :)
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:37:55 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219101185
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 11:08 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als dat al zo is, ben je medeverantwoordelijk. Men houdt geen geweer bij je hoofd met een wurgcontract om even te tekenen bij het kruisje.
Er was een rechtse kamermeerderheid (D66 was toen heel rechts). Alternatief was een regering met PVV of nieuwe verkiezingen.

PvdA had niet zoveel keus.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:16:40 #115
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_219101342
FvD natuurlijk.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:31:19 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219101843
Wat
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
FvD natuurlijk.
Wat is daar natuurlijk aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:50:07 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219102041
Lidewij de Vos - goed gebekt en gewoon een lekker ding 👊
"Hoka Hey!"
pi_219102468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Ik doel meer op de invloed die hij heeft op het Nederlandse volk dat door hem meer meer durfde aan te geven dat de invloed van moslims vaker niet zo fijn is. Voor hem en voor Pim Fortuyn mocht je dat niet zeggen.
over welke invloed heb je het precies? Moet je halal eten? Je baard laten staan? Boerkah aan?

Er zijn genoeg anderen waar je wel mee moet oppassen met een grote lobby in de NL politiek (en in andere landen ook). En dat mag je vandaag de dag niet zeggen, want is as..
pi_219102487
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:54 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen, pvda gaat regeren en dan komt alles goed en wordt alles anders.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219102774
quote:

[..]
2015-2017.
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.

Ik ben absoluut geen PVDA/GL stemmer, maar de idioterie dat alles wat slecht gaat door hun komt slaat nergens op. Een partij als de VVD is daar veel meer verantwoordelijk voor, of de totaal niet constructieve PVV die helemaal niks wilt oplossen. Niet dat de PVDA geen fouten maakt, integendeel, maar om hun als grote slechte allesvernietigende boeman te zien is echt teveel eer voor ze
pi_219102791
quote:
2015-2017.
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:15:56 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219102890
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:

[..]
Toch knap van een partij als de PVDA dat ze in 2 jaar zoveel ellende kunnen veroorzaken dat geen elk kabinet in de 10 jaar! daarna die ellende kon opruimen.

Ik ben absoluut geen PVDA/GL stemmer, maar de idioterie dat alles wat slecht gaat door hun komt slaat nergens op. Een partij als de VVD is daar veel meer verantwoordelijk voor, of de totaal niet constructieve PVV die helemaal niks wilt oplossen. Niet dat de PVDA geen fouten maakt, integendeel, maar om hun als grote slechte allesvernietigende boeman te zien is echt teveel eer voor ze
Er was toen een rechtse kamermeerderheid en een deel van de PvdA had gewoon economisch rechtse opvattingen (mn informateur Wouter Bos - de al-dan-niet-democratische overheid als kostenpost).

Als mensen geen rechts beleid willen, of het nu wel genoeg vinden geweest, moeten ze anders stemmen. Afwisseling tussen links en rechts zoals in andere landen is heel gezond en heus geen ramp. Voor kansenongelijkheid, integratie, geen cynisch gekloot op het asieldossier, dynamiek in de behoudende economische sectoren, onafhankelijkheid en handhaving inspecties en sociale samenhang zou dat niet verkeerd zijn.

PvdA had ook niet zo een sterke onderhandelingspositie. Vanwege druk uit Europa (regels die Rutte en VVD zelf wilde!) en financiële markten moest er snel geformeerd worden. Het alternatief was nieuwe verkiezingen en/of toch weer PVV in de regering.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219103017
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef alopio het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het kabinet Rutte II heeft wel wat langer geregeerd, van 2012 tot 2017.
Lezen is blijkbaar moeilijk voor mensen hier, ik reageerde op iemand die vroeg wanneer de PVDA in de laatste 10 jaar heeft geregeerd.
pi_219103655
Ben er nog niet over uit.
Maar maakt het nog uit dan??
Ze zeggen dat de palingen aan het uitsterven is, maar als ik al die gladde aalen in de kamer zie zitten, daar heb ik mijn twijfels over, mijns inziens zitten ze er vooral voor zich zelf en hun knip.
pi_219109926
Ik zweef waarschijnlijk het stemhokje in.
Het is pas echt crisis als het bier op is.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')