Aardappels, spinazie, uien en spekreepjes?quote:
En nu delen we een portie kibbeling van deze viszaak 🐟🐟quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:31 schreef golfer het volgende:
Verlaat ontbijt: harinkje, vers van het mes van onze viswinkel.
Ik vond t lekker, golfer niezo.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:44 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond gewokte spruitjes met runderreepjes en pindasaus.
Mosselen waren veelal klein, maar erg lekker, had ze nog niet eerder zo klein gezien.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mosselen met gegrilde groene asperges
Pizza carbonara?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:10 schreef Chandler het volgende:
Zostraks heerlijk een Pizza Cabonara gehad betaald door de verenging...
Niet voor niets, wel 4 uur zitten vergaderen....![]()
Yup.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Pizza carbonara?![]()
Hier nachoschotel met chili con carne op
Bedankt ChatGPTquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Yup.
Een pizza carbonara is eigenlijk een pizza-variant op de beroemde pasta alla carbonara. Waar pasta carbonara komt uit Rome en wordt gemaakt met eieren, pecorino (of Parmezaanse kaas), guanciale (Italiaans spek) en zwarte peper — vertaalt de pizza-versie dat idee naar een krokante pizzabodem.
👉 Typische ingrediënten van een pizza carbonara:
Bodem: klassieke pizzadeeg, dun en knapperig.
Saus: meestal geen tomatensaus, maar een witte saus op basis van room, ei of crème fraîche.
Kaas: mozzarella + Parmezaan of pecorino.
Spek: vaak pancetta of krokant uitgebakken bacon.
Ei: in veel versies wordt een rauw ei in het midden van de pizza gebroken vlak vóór het bakken (zodat het zacht gaart in de oven).
Peper: flink wat zwarte peper om het “carbonara”-karakter te geven.
🍕 Kort samengevat:
Het is alsof iemand dacht: "Wat als we pasta carbonara op een pizzabodem leggen?" — en dat bleek een briljant idee. Romig, zout, hartig en supercomfort food.
Neequote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedankt ChatGPT
Maar zat er ook pasta op?
Volgende keer dan toch niet puur ChatGPT laten reageren?quote:
quote:Het is alsof iemand dacht: "Wat als we pasta carbonara op een pizzabodem leggen?" — en dat bleek een briljant idee.
Iglo bakken koolvis met heel veel topping.quote:
Is dat wat ja die big arch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch was 2 gebakken eieren op 1 pistolet, en paar mandarijnen.
Zo een latte karamel.
Vanavond McDonald's; Big Arch en Flurry's
Ben gek op avocado ei broodjes. Met bacon nog beter.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:36 schreef Magica het volgende:
[..]
Is dat wat ja die big arch?![]()
Ik heb net broodje met avocado, bacon en gekookt ei op
Pot sriracha meenemen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ben gek op avocado ei broodjes. Met bacon nog beter.
En JA, nu voor de 2e keer anders is ie weg. Zoveel beter qua volume en smaak dan de Big Mac. Mis alleen nog iets pittigs maar ik hou van grote burgers
Oh tot wanneer issie dan, wil eigenlijk ook probeeen nogquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ben gek op avocado ei broodjes. Met bacon nog beter.
En JA, nu voor de 2e keer anders is ie weg. Zoveel beter qua volume en smaak dan de Big Mac. Mis alleen nog iets pittigs maar ik hou van grote burgers
Welke?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Pot sriracha meenemen?![]()
Nu kruidenthee hier, straks naar BBQ restaurant toe
Weet ik niet zeker. Ik dacht t/m week 45 (is nu 43).quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:04 schreef Magica het volgende:
[..]
Oh tot wanneer issie dan, wil eigenlijk ook probeeen nog
Ik zou dat zeker aangeven een volgende keer. Dit is erg hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:04 schreef Myraela het volgende:
Ik haalde een portie lasagne bij de slager voor iets van een tientje en hij smaakte echt precies als een goedkope van de supermarkt. Ik vind het bijna een prestatie.
Ik ben echt absoluut geen klager, dus ik zou dat nooit melden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zou dat zeker aangeven een volgende keer. Dit is erg hoor.
Heb weleens hetzelfde gehad, vind dat altijd balen en dan ben je me als klant gewoon kwijt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben echt absoluut geen klager, dus ik zou dat nooit melden.Maar ik zou de lasagne daar niet meer halen. Het is overigens niet vies hoor, maar ik kan supermarkt lasagne ook wel waarderen. Ik wilde gewoon de slager eens proberen en had gewoon verwacht dat het wel anders zou zijn, net als dat de gemiddelde huisgemaakte lasagne bij mijzelf of andere mensen ook niet lijkt op een supermarkt lasagne.
Klinkt als heel erg veel werk, wel benieuwd of dat de moeite waard isquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 00:14 schreef NoCigar het volgende:
Vanavond broccoli uit de oven (iets teveel zout op gestrooid), hachee (iets te zoet: het receptje vroeg om stroop, daar ben ik iets te enthousiast mee geweest, ik probeerde het nog wat te herstellen met citroensap, azijn en zelfs sojasaus, redelijk gelukt en het was best lekker.) en mijn eerst poging tot 'pommes pavé ooit. Die zagen er uiteindelijk ook niet uit zoals God ze bedoelde: de volgende keer echt een stuk langer in de oven als ik het nog ooit maak). Toch lekker gegeten hoor.
Nu rode wijn van Monte del Fra, Lena Corvina Veronese.
Valt enerzijds best mee (dit recept ongeveer gevolgd), maar het moet ook twaalf uur in de koelkast, dat is wel een barrière. IPBV naderhand bakken heb ik ze in de oven gedaan, maar dat had veel langer dan 1r minuten gemoeten denk ik. Ook vallen ze uit elkaar als ze weer warm worden. (Ik typ dit nu hier maar even zodat ik dit misschienquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als heel erg veel werk, wel benieuwd of dat de moeite waard is
Ik voorzie carbonaraquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:50 schreef Karzai het volgende:
Weer eens vlees gehaald bij stadsboer dirk in osdorp
www.deherkomst.nl
[ afbeelding ]
Zéker wel interessantquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:19 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Valt enerzijds best mee (dit recept ongeveer gevolgd), maar het moet ook twaalf uur in de koelkast, dat is wel een barrière. IPBV naderhand bakken heb ik ze in de oven gedaan, maar dat had veel langer dan 1r minuten gemoeten denk ik. Ook vallen ze uit elkaar als ze weer warm worden. (Ik typ dit nu hier maar even zodat ik dit misschien
de eventuele volgende keer minder snel vergeet, voor de rest voor niemand interessant)
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik lamskoteletjes met honing-tijmsaus met daarbij pilavrijst en een komkommer-tomaatsalade.
quote:
ik vond het eigenlijk wat tegen vallenquote:
Ik dacht dat je dit zelf had gemaakt johquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:02 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik vond het eigenlijk wat tegen vallen, ook vanwege het personeel
vond die koreaan stukken beter en smaakvoller eigenlijk
tis deze als je een keertje in amsterdam bent goed eten voor een normale prijsquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Ramen, lekker man!
Pannekoeken mag je houden (sorry, niet mijn ding) maar dat lamsvlees ziet er ook heerlijk uit
Hier Zweedse wafels als toetje gegeten omdat de curry nogal pittig uitviel, oeps. Nu thee![]()
het was erg flauw, mja vond het niet echt een smaak sensatie verderquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dit zelf had gemaakt joh![]()
Ramen bij een tentje hoort wel wat meer spul te bevatten erin, vind ik
Het is dat ik een hekel heb aan (de drukte en toeristen in) Amsterdam, anders had ik het adres van de Koreaan gevraagd
Heerlijke smaken!quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond Sabich met een Midden-Oosterse salade.
Wat stom en vreemd, ik zie em wel staanquote:
De linkjes werken wélquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat stom en vreemd, ik zie em wel staan![]()
Nu deze proberen. Ik had Spicy Chicken met volkoren penne. Schaal vol, maar zeer smaakvol en goed pittig. Niet verwacht van die keten.
https://ibb.co/nMRL3Hdq
Vriend had pizza Spicy Pepperoni met extra kaas. Was ook goed pittig. Toch ben ik blij met mijn eigen keuze geweest.
https://ibb.co/LGZd25T
Nee leuk, niks werkt meer. Dacht probeer eens iets nieuws.
Wat heb je eraan verlengd?quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik, wegens succes geprolongeerd, weer een keer curry udon.
Simpel en lekker!quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:37 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Salade van tomaatjes, buffelmozzarella, pesto, pijnboompitten en klein beetje olijfolie.
Vanavond eet ik hutspot met sticky gehaktballetjes.
https://familieoverdekook(...)verige-gehaktballen/
Oeps.quote:
Ik heb vorige keer met kip gegeten maar vond dat matig in een verder prima maaltje. Eten jullie het met rundvlees?quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Oeps.
Ik had een verkeerd woordje gebruikt. Is hersteld.
Met runderpoulet.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:59 schreef Molo het volgende:
Ik heb vorige keer met kip gegeten maar vond dat matig in een verder prima maaltje. Eten jullie het met rundvlees?
quote:Vanavond eet ik hutspot met sticky gehaktballetjes.
https://familieoverdekook(...)verige-gehaktballen/
quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik, wegens succes herhaald, weer een keer curry udon.
Sow. Mag ik bij je eten?quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:30 schreef ondeugend het volgende:
Boef bourguignon classic uit de laatste allerhande.
[ afbeelding ]
Zou nog mooier zijn als de wortels rangiri zijn gesnedenquote:
Ja huisgenoot wilde helpen en mocht de wortels snijden. Ik vond dit zelf ook heel jammer en heb wel even zachtjes gebromd.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:37 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Zou nog mooier zijn als de wortels rangiri zijn gesneden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |