abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219058899
twitter

Maar het was wel echt een goed idee, om kogels over een snelweg te gaan schieten.

quote:
Artillery Shell Detonated Over Interstate 5 During Marines’ Celebration, California Officials Say
A 155-millimeter shell fired during a live-fire demonstration for the 250th anniversary of the Marine Corps at Camp Pendleton on Saturday prematurely detonated, dropping fragments of the shell on a California Highway Patrol vehicle and motorcycle that were part of Vice President JD Vance’s protective detail, according to a patrol report.

No officers were hurt in the mishap, which dropped shrapnel onto the vehicles parked on a ramp to a major freeway that had been ordered closed by Gov. Gavin Newsom. The governor had objected to the plan to fire over the freeway, Interstate 5, and ordered a 17-mile stretch closed — against the guidance of military officials, who had said it was safe for it to remain open.
Wat een debielen zijn 't toch ook.
  maandag 20 oktober 2025 @ 09:32:50 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219058940
Trump toont weer zijn ware gezicht.

'Trump eiste schreeuwend en vloekend dat Zelensky gebied opgeeft'

quote:
Trump zou Zelensky hebben aangespoord om de Russische voorwaarden voor het beëindigen van de oorlog te accepteren en de Donbas aan Rusland af te staan.

Op basis van bronnen meldt de krant dat Trump waarschuwde dat de Russische president Poetin Oekraïne zal "vernietigen" als het land niet meewerkt.
Hoeveel mensen hebben dit wel niet voorspeld....

Hopelijk heeft ie wel dankjewel gezegd.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 20 oktober 2025 @ 09:41:34 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219059013
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:32 schreef Gunner het volgende:
Trump toont weer zijn ware gezicht.

'Trump eiste schreeuwend en vloekend dat Zelensky gebied opgeeft'
[..]
Hoeveel mensen hebben dit wel niet voorspeld....

Hopelijk heeft ie wel dankjewel gezegd.
München 1938 allover again, met Trump in de rolvan Chamberlain en Oekraïne als Tsjecho-Slowakije.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219059163
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
München 1938 allover again, met Trump in de rolvan Chamberlain en Oekraïne als Tsjecho-Slowakije.
pv3 onze belangrijkste bondgenoot is ook een bondgenoot van de terreurstaat Rusland
Hoe dan toch ?
pi_219059191
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
pi_219059304
tjeee miljoenen Amerikanen haten Amerika, allemaal antifa, marxisten, communisten, woke
https://x.com/krassenstein/status/1979961742902829124
pi_219059411
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.
Volgens mij heb jij een iets verkeerd beeld van deze functie.
Persvoorlichter zijn is juist lastig omdat je het beleid van de organisatie moet verdedigen op een normaal gesproken nette manier.

Ik vraag me eigenlijk af of dat met Trump als baas nou moeilijker of makkelijker is, maar als je wegkomt met een antwoord als "your mother" zou ik geneigd zijn makkelijker
pi_219060021
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.
Als niet liegen gemakkelijker is, waarom dan toch liegen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219060717
Dit is dus het soort "feitelijke" nieuws waar FOX mee komt:
Bekijk deze YouTube-video

"GOP Calls out yesterday's far left protests"
"Dems throw a fit in the streets as midterm chances dim"

Het is me daar een partij droevig.
pi_219061796
Weet niet wie Tim Pool is.
Vraag me oprecht af wie er hier in de VS wonen, zowel voor als tegenstanders van de republikeinen?
Maar die vraag stellen is al weer politiek beladen lees is?
Vakman pur sang
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:09:17 #71
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219061859
Eigenlijk is het hele presidentschap van Trump een klassiek geval van ouderenmishandeling...

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m37hs46yrs2b
pi_219062000
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraag me oprecht af wie er hier in de VS wonen, zowel voor als tegenstanders van de republikeinen?
Maar die vraag stellen is al weer politiek beladen lees is?
Ik woon niet in de VS, maar spreek wel regelmatig bekenden in de VS.

Probleem is, de VS is zo groot dat wat diegene ziet niet per sé hetgene is wat de rest ziet. Ik denk wel dat het gros van de mensen in dit topic dat begrijpt en conclusies kan trekken op basis van beschikbare (betrouwbare) bronnen.

Als je in linkse of rechtse echoputten gaat zitten gaat dat niet op natuurlijk.
pi_219062125
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:32 schreef beefkeek het volgende:
Denken dat NPO een linkse echoput is bewijst eigenlijk al een beetje in wat voor echoputje Lospedrosa zelf zit :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 20 oktober 2025 @ 20:52:28 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219064349
Ook het Witte Huis wordt gesloopt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219064372
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Is dat voor die ballroom? Dat gebouw zou toch een monument moeten zijn zou je zeggen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:08:19 #76
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219064492
Interessant stuk: My Last Day as an Accomplice of the Republican Party

quote:
SINCE DONALD TRUMP DESCENDED that golden escalator in 2015, the Republican party has devolved into a cult of personality that mirrors the worst authoritarian regimes of the last one hundred years.

For ten years, the GOP has waged an unrelenting war on our civic institutions, the separation of powers, the foundation of the rule of law, and the very nature of truth itself. While Trump and his supporters in Congress have been the driving force behind the right’s descent into despotism, it would not have been possible without the thousands of consultants, aides, and politicos working behind the scenes to fully execute their systematic dismantling of American democratic norms.

That’s why I’m publishing this letter today.

For over twelve years, I worked inside the Republican ecosystem, helping the party advance its goals in several fields, ranging from grassroots voter outreach to digital fundraising. I worked inside GOP circles through Trump’s takeover of the party, his initial downfall, and his resurgence in 2023–2024. At every step along the way, I rationalized, compartmentalized, and found excuses to stay tethered to the party, even as I grew to believe it was undermining the foundations of our constitutional republic. But over the last few months, the compartmentalization and coping stopped working to silence my conscience.

And now, after more than a decade, I have decided I have finally had enough.

I quit. I quit the Republican party and my job as an accomplice to the party in the throes of an authoritarian cult. Today, I resigned from my career as a senior fundraising strategist for one of the leading Republican digital fundraising firms in Washington, D.C.
Vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren, pakken de klassieke Republikeinen in 2028 hun partij weer terug uit de klauwen van MAGA, of zullen ze een nieuwe partij oprichten?
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:15:36 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219064562
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren, pakken de klassieke Republikeinen in 2028 hun partij weer terug uit de klauwen van MAGA, of zullen ze een nieuwe partij oprichten?
Op de eerste vraag: nee
Op de tweede vraag: niet relevant, want in de marge.
pi_219064693
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too late
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:44:56 #79
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219064754
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too late
Zo lees ik het niet, maar goed. Bovendien is hij slechts één van de velen inmiddels en daar zitten ook zat mensen bij die allesbehalve nobody's waren in de partij.
pi_219064898
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Is dat voor die ballroom? Dat gebouw zou toch een monument moeten zijn zou je zeggen.
Ach, het is toch maar gebouwd door slaven.
Dat kan trump - ook slaaf, maar dan anders - veel beter laten doen.
pi_219064924
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Denken dat NPO een linkse echoput is bewijst eigenlijk al een beetje in wat voor echoputje Lospedrosa zelf zit :')
Nee joh, die zijn extreemrechts :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219065088
Intussen zijn de Republikeinen nog steeds niet aan het werk:

En blijven ze de Democraten demoniseren:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m3mz4jqpct2a

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219065119
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik woon niet in de VS, maar spreek wel regelmatig bekenden in de VS.

Probleem is, de VS is zo groot dat wat diegene ziet niet per sé hetgene is wat de rest ziet. Ik denk wel dat het gros van de mensen in dit topic dat begrijpt en conclusies kan trekken op basis van beschikbare (betrouwbare) bronnen.

Dit dus. Bumfuck Ohio of San Francisco? Je zal hele andere verhalen horen.
pi_219065129
quote:
9s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:31 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen zijn de Republikeinen nog steeds niet aan het werk:

[ afbeelding ]

En blijven ze de Democraten demoniseren:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m3mz4jqpct2a

[ afbeelding ]
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:01:37 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219065262
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
_O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219066111
En alweer is er muziek gebruikt zonder toestemming van de maker. Dit keer bij het AI-filmpje waarin King Trump in zijn vliegtuigje demonstranten tegen hem onderschijt.

Volgens Mike Johnson is het een satirische manier van Trump om 'een punt te maken'.

8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 21-10-2025 04:24:25 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219066115
Trump gaat het wel even regelen in Gaza als Hamas niet wil ontwapenen.

De vredesduif :{w

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3nber4mec2t

pi_219066119
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Moet je voorstellen dat Obama dit gedaan zou hebben. MAGA/Fox News zou er een cultuuroorlog over begonnen zijn.
pi_219066129
Ook de veeboeren stemmen massaal op Trump :|W

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3nxzoipls2v

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3pg7vsbps2s

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 21-10-2025 15:32:38 ]
pi_219066142
Dit verhaal ook over Lindsey Halligan's (Trump's aanklager) contact met Anna Bower (journaliste Lawfare) via Signal.

“Anna, Lindsey Halligan Here.”

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')