abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zondag 19 oktober 2025 @ 20:03:35 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219054186
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
Alweer een artikel over het 'ondemocratische' beleid van Trump's regering.

Memo to Future Historians: This Is Fascism, and Millions of Us See It

From Chicago to Portland, James Comey to Letitia James, and so much else—this is no longer America.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219054203
Wonen hier nog users in de USA? Want die kunnen veel beter inschatten hoe het echt gaat daar.
Van nu.nl moet je het niet hebben.
Vakman pur sang
pi_219054860
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Wonen hier nog users in de USA? Want die kunnen veel beter inschatten hoe het echt gaat daar.
Dit zou hetzelfde zijn als in Amerika vissen naar "een willekeurige opinie ergens uit Azië" omdat je het nieuws mbt overstromingen niet gelooft.
pi_219055271
quote:
Daarom lezen sommige user hier de nyt of de wp en hebben we ook nog users die denken dat Tim pool en andere leugen netwerken echt serieus genomen moeten worden.. :')
pi_219055328
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
https://www.reformcalifor(...)soms-top-10-failures

Wat ik het ergste vind is nog dat Newsom blijkbaar 24 miljard heeft verbrand om het daklozenprobleem op te lossen maar geen steek verder is gekomen. Sterker nog, blijkbaar zijn er nog meer daklozen bijgekomen ondanks dat er 24 miljard beschikbaar was om het probleem op te lossen.
Een andere zeer kwalijke maatregel vind ik het feit dat hij van zijn staat een sanctuary state heeft gemaakt met als gevolg dat illegale criminelen niet netjes bij de gevangenis kunnen worden opgehaald door ICE.
Waarom je dat als gouverneur zou willen doen is mij een raadsel, het is alsof hij graag wil dat de illegalen blijven of ze nu crimineel zijn of niet.
Geld overigens voor meer staten in de VS met allerlei gevolgen van dien.
Er moeten toch betere kandidaten zijn dan deze omhooggevallen gladjanus, als de democraten het hier van moeten hebben dan is 2028 verloren voor dat het is begonnen.
Wel mooi eenzijdig dit, eerlijk is eerlijk.

1. Highest Cost-of-Living in the Nation
Ik geloof best dat dit waar is, maar het vertelt niet het hele plaatje. Mountain View, Cupertino, San Francisco als geheel, Los Angeles, zomaar de duurste gebieden. Komt dat doordat het Californië is of doordat Google, Apple, Facebook, Adobe en een hoop andere techreuzen er zitten? Hoge salarissen + dichtbij werk willen wonen = duurdere huizen.

2. Soaring Crime
Ik snap wel dat de 2022 cijfers gekozen zijn. Lekker de tail-end van de pandemie pakken en dat niet meewegen in je cijfers - de cijfers waren door het hele land hoger. Dit is wat er over recentere data gezegd wordt:
quote:
The 2024 homicide rate is now the second lowest since at least 1966. The overall number of homicides decreased by nearly 12% since 2023.

California’s homicide rates have historically been lower than many other states. According to CDC data from 2022, the latest year available for all states, Alabama’s homicide rate was 152% higher than California’s, Oklahoma’s was 41% higher and Arkansas’ was 100% higher.
3. Worst Homelessness Crisis in the Nation
Ik denk wel dat dit klopt, en de bronnen die ik kan vinden lijken het hier ook mee eens te zijn. Niet om de redenen die genoemd worden overigens, maar dat terzijde.

4. Weakest Election Integrity in Nation
https://selc.senate.ca.go(...)s-2025-08-26-ada.pdf

Verschillende onderzoeken betwisten dit.

5. Helping Human Traffickers While Creating a Border Crisis
"Helping Human Traffickers" - echt? Er staat in 't stuk erna niets over hoe Newsom ze geholpen zou hebben, alleen dat hij Biden's policies uitvoerde.

Trouwens ook wel belangrijk. Je hebt het telkens over sanctuary states, dus ik dacht, ik zoek eens op wat dat is:
quote:
California's "sanctuary state" law, the California Values Act (SB 54), limits the cooperation of state and local law enforcement with federal immigration enforcement. The law prohibits police from using resources to investigate, detain, or arrest people for immigration enforcement purposes and restricts their ability to hold individuals for immigration officials beyond what is necessary for their release. The goal is to protect residents and build trust between law enforcement and all communities.
Dat is wel heel wat anders dan wat je telkens zegt, vind je ook niet?

Dat waren de eerste 5, als we er wat tijd aan spenderen kunnen we gegarandeerd de rest ook wel nuanceren.

Nogal gekleurde, partijdige en slechte bron. "Omhooggevallen gladjanus" is een definitie die je ook op Hegseth, Rubio, Vance en een heleboel anderen in de huidige regering kunt plakken, dus dat lijkt me juist een voordeel.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:02:50 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219056014
quote:
_O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219057300
'The Pelosi precedent' is nu de smoes die nergens op slaat. Dat was op verzoek van Letlow zelf vanwege corona.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m3ktvu44wk2e

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219057340
Wat een 'vredestichter' is Trump toch! :')

Israel Strikes Gaza and Temporarily Halts Aid, Saying Hamas Broke Truce

Israel launched a wave of attacks on Gaza after accusing Palestinian militants of attacking its forces across cease-fire lines. Both sides say they are still committed to the truce.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 20 oktober 2025 @ 00:31:22 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219057695
quote:
82s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
Wat een 'vredestichter' is Trump toch! :')

Israel Strikes Gaza and Temporarily Halts Aid, Saying Hamas Broke Truce

Israel launched a wave of attacks on Gaza after accusing Palestinian militants of attacking its forces across cease-fire lines. Both sides say they are still committed to the truce.

[ afbeelding ]
Als je vandaag in een tijdmachine stapt en je komt er in het jaar 3032 uit, dan is het daar nog steeds hommeles.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219057903
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als je vandaag in een tijdmachine stapt en je komt er in het jaar 3032 uit, dan is het daar nog steeds hommeles.
Of een parkeerplaats.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219058899
twitter

Maar het was wel echt een goed idee, om kogels over een snelweg te gaan schieten.

quote:
Artillery Shell Detonated Over Interstate 5 During Marines’ Celebration, California Officials Say
A 155-millimeter shell fired during a live-fire demonstration for the 250th anniversary of the Marine Corps at Camp Pendleton on Saturday prematurely detonated, dropping fragments of the shell on a California Highway Patrol vehicle and motorcycle that were part of Vice President JD Vance’s protective detail, according to a patrol report.

No officers were hurt in the mishap, which dropped shrapnel onto the vehicles parked on a ramp to a major freeway that had been ordered closed by Gov. Gavin Newsom. The governor had objected to the plan to fire over the freeway, Interstate 5, and ordered a 17-mile stretch closed — against the guidance of military officials, who had said it was safe for it to remain open.
Wat een debielen zijn 't toch ook.
  maandag 20 oktober 2025 @ 09:32:50 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219058940
Trump toont weer zijn ware gezicht.

'Trump eiste schreeuwend en vloekend dat Zelensky gebied opgeeft'

quote:
Trump zou Zelensky hebben aangespoord om de Russische voorwaarden voor het beëindigen van de oorlog te accepteren en de Donbas aan Rusland af te staan.

Op basis van bronnen meldt de krant dat Trump waarschuwde dat de Russische president Poetin Oekraïne zal "vernietigen" als het land niet meewerkt.
Hoeveel mensen hebben dit wel niet voorspeld....

Hopelijk heeft ie wel dankjewel gezegd.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 20 oktober 2025 @ 09:41:34 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219059013
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:32 schreef Gunner het volgende:
Trump toont weer zijn ware gezicht.

'Trump eiste schreeuwend en vloekend dat Zelensky gebied opgeeft'
[..]
Hoeveel mensen hebben dit wel niet voorspeld....

Hopelijk heeft ie wel dankjewel gezegd.
München 1938 allover again, met Trump in de rolvan Chamberlain en Oekraïne als Tsjecho-Slowakije.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219059163
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
München 1938 allover again, met Trump in de rolvan Chamberlain en Oekraïne als Tsjecho-Slowakije.
pv3 onze belangrijkste bondgenoot is ook een bondgenoot van de terreurstaat Rusland
Hoe dan toch ?
pi_219059191
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
pi_219059304
tjeee miljoenen Amerikanen haten Amerika, allemaal antifa, marxisten, communisten, woke
https://x.com/krassenstein/status/1979961742902829124
pi_219059411
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.
Volgens mij heb jij een iets verkeerd beeld van deze functie.
Persvoorlichter zijn is juist lastig omdat je het beleid van de organisatie moet verdedigen op een normaal gesproken nette manier.

Ik vraag me eigenlijk af of dat met Trump als baas nou moeilijker of makkelijker is, maar als je wegkomt met een antwoord als "your mother" zou ik geneigd zijn makkelijker
pi_219060021
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.
Als niet liegen gemakkelijker is, waarom dan toch liegen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219060717
Dit is dus het soort "feitelijke" nieuws waar FOX mee komt:
Bekijk deze YouTube-video

"GOP Calls out yesterday's far left protests"
"Dems throw a fit in the streets as midterm chances dim"

Het is me daar een partij droevig.
pi_219061796
Weet niet wie Tim Pool is.
Vraag me oprecht af wie er hier in de VS wonen, zowel voor als tegenstanders van de republikeinen?
Maar die vraag stellen is al weer politiek beladen lees is?
Vakman pur sang
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:09:17 #71
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219061859
Eigenlijk is het hele presidentschap van Trump een klassiek geval van ouderenmishandeling...

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m37hs46yrs2b
pi_219062000
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet niet wie Tim Pool is.
Vraag me oprecht af wie er hier in de VS wonen, zowel voor als tegenstanders van de republikeinen?
Maar die vraag stellen is al weer politiek beladen lees is?
Ik woon niet in de VS, maar spreek wel regelmatig bekenden in de VS.

Probleem is, de VS is zo groot dat wat diegene ziet niet per sé hetgene is wat de rest ziet. Ik denk wel dat het gros van de mensen in dit topic dat begrijpt en conclusies kan trekken op basis van beschikbare (betrouwbare) bronnen.

Als je in linkse of rechtse echoputten gaat zitten gaat dat niet op natuurlijk.
pi_219062125
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:32 schreef beefkeek het volgende:
Als je in linkse of rechtse echoputten gaat zitten gaat dat niet op natuurlijk.
Denken dat NPO een linkse echoput is bewijst eigenlijk al een beetje in wat voor echoputje Lospedrosa zelf zit :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 20 oktober 2025 @ 20:52:28 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219064349
Ook het Witte Huis wordt gesloopt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219064372
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
Ook het Witte Huis wordt gesloopt.

[ x ]
Is dat voor die ballroom? Dat gebouw zou toch een monument moeten zijn zou je zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')