Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Newsom met AOC lijkt me kansrijker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Republican tantrum coming in 3…..2……1…..
Denk dat je met AOC een herhaling van Harris kan krijgen (dan wel pas 8 jaar later). Tenzij je haar niet in de voorverkiezingen laat meelopen (al heeft ze een betere kans om die te halen) en haar ook niet een soort van rol als border czar geeft in die jaren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Newsom met AOC lijkt me kansrijker.
Harris heeft denk ik onvoldoende gunfactor.
Er gaat een onherroepelijke correctie komen. Maar omdat de hele S&P vibes zo'n beetje afhankelijk zijn van de AI toko's gaat dat een flinke bust opleveren. Net als in 2000, alleen dan nog wat groter denk ik. En dan krabbelt het net als bij internet weer omhoog want het is natuurlijk gewoon de toekomst.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk jij dat AI een bubbel is die gaat knappen??
Maar waarom zou er een correctie komen? mij lijkt eerder dat er een correctie komt wat betreft de tarieven die Trump de wereld in heeft gebracht.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er gaat een onherroepelijke correctie komen. Maar omdat de hele S&P vibes zo'n beetje afhankelijk zijn van de AI toko's gaat dat een flinke bust opleveren. Net als in 2000, alleen dan nog wat groter denk ik. En dan krabbelt het net als bij internet weer omhoog want het is natuurlijk gewoon de toekomst.
Maar die klap gaat impact hebben omdat het on top komt van de tarieven en andere onzin die Trump heeft gedaan om de economie van de VS te verzwakken. Tenminste, zo zie ik het.
Ah het ligt dus aan de kiezers, die dienen heropgevoed te worden zodat ze op een of andere manier toch op Kamala gaan stemmen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 01:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De kiezers hebben het vooral heel slecht gedaan en daar plukken ze nu de wrange vruchten van.
AOC is geen VP materiaal, AOC moet gaan voor het presidentsschap. Newsom is in mijn ogen sowieso volstrekt kansloos, die heeft een vreselijke staat van dienst in Californië dat verschrikkelijk onderbelicht word door de media omdat ze hem zien als de kandidaat voor 2028.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je met AOC een herhaling van Harris kan krijgen (dan wel pas 8 jaar later). Tenzij je haar niet in de voorverkiezingen laat meelopen (al heeft ze een betere kans om die te halen) en haar ook niet een soort van rol als border czar geeft in die jaren.
Je kunt je ook afvragen of het continue voorliegen van het volk wel in een democratie thuishoort.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah het ligt dus aan de kiezers, die dienen heropgevoed te worden zodat ze op een of andere manier toch op Kamala gaan stemmen.
Van alle zwakteboden omtrent het verlies van Kamala is dit toch wel het toppunt. Het is de bedoeling in een democratie dat de politicus de kiezer gaat overtuigen, het is niet de bedoeling dat de kiezer verantwoordelijk word gehouden voor jou verlies als politicus.
Als je dat wel geloofd, dan zou je jezelf moeten afvragen of je eigenlijk wel een voorstander bent van democratie.
Voor de zekerheid: ik bedoelde AOC als veep van Newsom.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je met AOC een herhaling van Harris kan krijgen (dan wel pas 8 jaar later). Tenzij je haar niet in de voorverkiezingen laat meelopen (al heeft ze een betere kans om die te halen) en haar ook niet een soort van rol als border czar geeft in die jaren.
Chivaz gisteren: het is de taak van de persvoorlichter om te liegen en te draaienquote:Op zondag 19 oktober 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah het ligt dus aan de kiezers, die dienen heropgevoed te worden zodat ze op een of andere manier toch op Kamala gaan stemmen.
Van alle zwakteboden omtrent het verlies van Kamala is dit toch wel het toppunt. Het is de bedoeling in een democratie dat de politicus de kiezer gaat overtuigen, het is niet de bedoeling dat de kiezer verantwoordelijk word gehouden voor jou verlies als politicus.
Als je dat wel geloofd, dan zou je jezelf moeten afvragen of je eigenlijk wel een voorstander bent van democratie.
Wat was Kamala?quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: ik bedoelde AOC als veep van Newsom.
Naww kijk die schattige deugneus eensquote:Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Weer eens wat anders dan een kikker.
Gekozen als veep van Biden, maar onzichtbaar in die rol en daarna verloren als presidentskandidaat.quote:
De intelligentie spat ervan af bij die Chivazquote:Op zondag 19 oktober 2025 13:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Chivaz gisteren: het is de taak van de persvoorlichter om te liegen en te draaien
Chivaz vandaag: de politicus moet de kiezer overtuigen
Make it make sense
Het een sluit het ander niet uitquote:Op zondag 19 oktober 2025 13:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Chivaz gisteren: het is de taak van de persvoorlichter om te liegen en te draaien
Make it make sense
En het is aan de presidentskandidaat om hierbij goed te beargumenteren waarom hij/zij de juiste persoon is. En wat mij betreft door waarheden en niet door valse, onjuiste informatie de wereld in te slingeren. Dat maakt het voor de kiezer wat eerlijker te kiezen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lastig in te schatten. De ene analist voorspelt een knal, de ander spreekt dat tegen. Ik denk dat er wel een bubbel is. Maar goed, ik denk ook dat de gratis (ongedekte) gelddrukmachine tether een ongekende knal in crypto gaat veroorzaken. Maar gezien Trump met miljarden in crypto zit nu zal hij wel de hele overheidsmachine proberen te gebruiken om dit tegen te gaan. Allemaal onderbuik. Moet het eigenlijk over een jaartje nog eens teruglezen haha.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waarom zou er een correctie komen? mij lijkt eerder dat er een correctie komt wat betreft de tarieven die Trump de wereld in heeft gebracht.
Je ziet aan al die boeren die nu aan ‘t overheidsinfuus mogen wat er gebeurt als de presidentskandidaat liegt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:12 schreef NLGooner het volgende:
[..]
En het is aan de presidentskandidaat om hierbij goed te beargumenteren waarom hij/zij de juiste persoon is. En wat mij betreft door waarheden en niet door valse, onjuiste informatie de wereld in te slingeren. Dat maakt het voor de kiezer wat eerlijker te kiezen.
Zo slecht gaat het niet voor de werkende klassequote:Op zondag 19 oktober 2025 14:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je ziet aan al die boeren die nu aan ‘t overheidsinfuus mogen wat er gebeurt als de presidentskandidaat liegt.
Ik vind wel dat er een stukje verantwoordelijkheid ligt bij de Amerikaanse kiezer. Veel kiezers kiezen blauw of rood omdat ze tegen de ander zijn, niet omdat ze achter die punten staan. Kijk maar naar al die Amerikanen die nu “owning the libs” als prioriteit hebben.
Nog*, de meeste tarieven moeten nog komen. Net als de rekening voor de zorgverzekering.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo slecht gaat het niet voor de werkende klasse
Hun grote roerganger begon een handelsoorlog met vele landen, speciaal China.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nog*, de meeste tarieven moeten nog komen. Net als de rekening voor de zorgverzekering.
Alle sojaboeren etc (die in grote aantallen op Trump gestemd hebben) hebben ‘t alleen niet al te best meer. Die gaan bij bosjes onderuit.
Hoogmoed komt voor de val.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hun grote roerganger begon een handelsoorlog met vele landen, speciaal China.
Liberationday noemde hij het..... Amerika zal zich bevrijden van de hele wereld die profiteert van Amerika, loog hij.
En toen ging hij extra belastingen heffen op amerikaanse bedrijven. Die deels die extra kosten doorschuiven naar de consument
Wat doet hij daar precies niet goed?quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:59 schreef Chivaz het volgende:
die heeft een vreselijke staat van dienst in Californië dat verschrikkelijk onderbelicht word door de media omdat ze hem zien als de kandidaat voor 2028.
Hij is geen MAGAquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat doet hij daar precies niet goed?
Ik zie vooral een charismastisch persoon die weet wat er fout gaat momenteel. Laatst bij Kimmell was hij ook erg sterk.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hun grote roerganger begon een handelsoorlog met vele landen, speciaal China.
Liberationday noemde hij het..... Amerika zal zich bevrijden van de hele wereld die profiteert van Amerika, loog hij.
En toen ging hij extra belastingen heffen op amerikaanse bedrijven. Die deels die extra kosten doorschuiven naar de consument
Beiden kunnen waar zijn natuurlijk. Politiek is niet zo zwart wit, zonder leugens word je niet verkozen en zonder leugens kun je impopulair beleid niet verdedigen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Make it make sense
“ zonder leugens kun je impopulair beleid niet verdedigen.”quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Beiden kunnen waar zijn natuurlijk. Politiek is niet zo zwart wit, zonder leugens word je niet verkozen en zonder leugens kun je impopulair beleid niet verdedigen.
Dat betekent nog steeds dat je de kiezer moet overtuigen om op jou te stemmen al dan niet met leugens. De eerste politicus die puur op de waarheid de kiezer kan overtuigen en ook winnen moet nog geboren worden.
Dat is dan weer aan de kiezer, als je vind dat de regering je heeft bedonderd dan staat het je vrij om op een andere volksmenner te stemmen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“ zonder leugens kun je impopulair beleid niet verdedigen.”
Does not compute. Als je leugens nodig hebt om beleid uit te leggen is óf het beleid onjuist, of ben je niet de juiste persoon voor het beleid.
Dat politici vaak niet de volledige waarheid vertellen kan ik me nog wel in vinden, sommige dingen wil je niet open en bloot delen, maar moedwillig liegen vind ik kiezersbedrog en mag (bij de stembus) hard afgestraft worden.
Ja, en dus hoort “liegen en bedriegen” nooit onderdeel van het ‘spel’ te zijn. Zeker niet van iemand als de persvoorlichter van de president.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is dan weer aan de kiezer, als je vind dat de regering je heeft bedonderd dan staat het je vrij om op een andere volksmenner te stemmen.
https://www.reformcalifor(...)soms-top-10-failuresquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat doet hij daar precies niet goed?
Ik zie vooral een charismastisch persoon die weet wat er fout gaat momenteel. Laatst bij Kimmell was hij ook erg sterk.
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ja, en dus hoort “liegen en bedriegen” nooit onderdeel van het ‘spel’ te zijn. Zeker niet van iemand als de persvoorlichter van de president.
Je mist nog een t daar. @Lord_Vetinariquote:Op zondag 19 oktober 2025 17:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.reformcalifor(...)soms-top-10-failures
Geld
quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je mist nog een t daar. @:Lord_Vetinari
Wel een beetje biased website die je aanhaalt.
Jij houdt toch van spelfouten corrigeren?quote:
En toch hebben andere persvoorlichters het er moeilijker mee gehad. Leavitt lijkt er zelfs plezier in te hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat hoort en wat is zijn 2 verschillende dingen, je kan idealistisch zijn maar de realiteit leert ons dat politici liegen en in het verlengde hun persvoorlichters. Zoals ik al eerder stelde als liegen geen onderdeel van het spel zou zijn dan was persvoorlichter zijn een zeer makkelijke baan zijn.
"Your mom."quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En toch hebben andere persvoorlichters het er moeilijker mee gehad. Leavitt lijkt er zelfs plezier in te hebben.
Non-antwoorden en agressieve reacties op serieuze vragen hoort er gewoonweg niet bij. Dat de manier waarop de huidige regering reageert op iedereen goedgevonden wordt is onderdeel van het probleem.
Fixed it for yaquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:51 schreef Vis1980 het volgende:
Hoeveel kilo Bestie Donald kon Epstein eigenlijk drukken?
quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
Alweer een artikel over het 'ondemocratische' beleid van Trump's regering.
Memo to Future Historians: This Is Fascism, and Millions of Us See It
From Chicago to Portland, James Comey to Letitia James, and so much else—this is no longer America.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |