Ho ho, indirecte paarse LED verlichting op het marmer tegenwoordig hè, en vooral fel, heel fel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:41 schreef Friggles het volgende:
[..]
Hoogglans witmarmeren tegels met gezellig wit TL-licht aan het plafond.

Bijzonder ook dat ze er juist een screenshot van post om 'context' te geven, maar het maakt het er juist alles behalve beter op.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:18 schreef Gunner het volgende:
Echt weer heel classy dit. Even klikken voor de hele conversatie.
[ x ]

Ik vind het eigenlijk wel een mooi stukje. Geeft goed aan hoe een jong iemand met navoelbare idealen langzaam in die politieke mallemolen verstrikt is geraakt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een nobody met gewetenswroeging na een decennium lang als smeermiddel te hebben gediend ter meerdere glorie van de GOP. Too little too late

Leavitt is geen persvoorlichter, zij is minister van waarheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:18 schreef Gunner het volgende:
Echt weer heel classy dit. Even klikken voor de hele conversatie.
[ x ]

Gelukkig kreeg hij in de chat zelf wel te maken met pushback.quote:Using an Italian slur for Black people, Ingrassia wrote a month earlier in the group chat seen by POLITICO: “No moulignon holidays … From kwanza [sic] to mlk jr day to black history month to Juneteenth,” then added: “Every single one needs to be eviscerated.”

Lijkt inmiddels wel een wedstrijdje in wie het meest all out crazy durft te gaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:42 schreef Barbusse het volgende:
Goh, weer een *checks notes* maga trumpanzee die heus niet racistisch is hoor!
Trump nominee says MLK Jr. holiday belongs in ‘hell’ and that he has ‘Nazi streak,’ according to texts
[..]
Gelukkig kreeg hij in de chat zelf wel te maken met pushback.

Tja, als twintiger was de GOP ook al voor grotere ongelijkheid, meer hongerige kindjes, duurdere healthcare en daarmee dus ook minder healthcare voor arme mensen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:38 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een mooi stukje. Geeft goed aan hoe een jong iemand met navoelbare idealen langzaam in die politieke mallemolen verstrikt is geraakt.
Alsof hij als twintiger kon zien aankomen waartoe de GOP zich uiteindelijk zou verlagen.

Zelfde MO destijds als nu. Liegen en in diskrediet brengen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
SV Daté
Bekijk deze YouTube-video

Absoluut!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zelfde MO destijds als nu. Liegen en in diskrediet brengen.

Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tja, als twintiger was de GOP ook al voor grotere ongelijkheid, meer hongerige kindjes, duurdere healthcare en daarmee dus ook minder healthcare voor arme mensen.

Dit zijn toch de nice guys?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:
Maar 'links' is pas echt gevaarlijk!
Pardoned Capitol rioter charged with threatening to kill Hakeem Jeffries at NYC event this week
Gap heeft z'n lesje wel geleerd...na z'n pardon.

Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dit zijn toch de nice guys?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Zeker, en zo lees ik het dus ook. Verder: "Those who cannot change their mind cannot change anything." ~ George Bernard Shawquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.
Dat is toch allemaal wel navoelbaar?

quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!Godsamme, wat er in die spoiler staat is te treurigmakend om helemaal te lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And it's only the giving
That makes you
What you are

quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, hij bevindt zich in jaloersmakend gezelschap!Tuig van de richel noemen we dat in goed Nederlands. Die moet je vooral weer op vrije voeten stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Trump eist ongeveer 230 miljoen dollar (198 miljoen euro) van het ministerie van Justitie. Trump betoogt dat hij recht heeft op een schadevergoeding nadat hij voor zijn tweede ambtstermijn te maken had gekregen met strafrechtelijke onderzoeken, schrijft de krant The New York Times. Die baseert zich op informatie van anonieme bronnen.
Trump kreeg de afgelopen jaren te maken met meerdere strafzaken, maar wist toch opnieuw de presidentsverkiezingen te winnen. Dat betekent dat hij aan het hoofd staat van de regering die zijn eis om compensatie moet beoordelen. Een van de personen die bevoegd is om zo'n schikking te treffen is Todd Blanche, een voormalige advocaat van Trump die nu een topfunctie heeft op het ministerie.
Trump zou de claims hebben ingediend in 2023 en 2024. Hij stelt onder meer dat met de onderzoeken is geprobeerd de verkiezingsuitkomst te beïnvloeden en dat hij tientallen miljoenen moest uitgeven om zichzelf te verdedigen.

Iets zegt me dat je dit belangenverstrengeling kan noemen.quote:

Ik las vandaag ook dit. Weten we gelijk wie de donateurs zijn.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-justitie~a4c857c7/quote:Trump laat weten dat hij blij is dat de werkzaamheden zijn begonnen. 'Al meer dan 150 jaar dromen alle presidenten ervan om een balzaal in het Witte Huis te hebben om mensen te ontvangen voor grote feesten', schrijft de president op Truth Social. 'Ik ben vereerd dat ik de president ben die dit project start.'
Het project zal naar verwachting meer dan 250 miljoen dollar kosten, 215 miljoen euro. Trump zegt in zijn statement dat dat geld wordt betaald door donateurs 'en mijzelf'.

Ik heb me wel 's afgevraagd. Wie wil er nu echt een balzaal bij 't Witte Huis? Ik bedoel, ik snap de gedachte, maar je wil als president je woon- en werklocatie toch niet ook als feestlocatie gebruiken? Dat is alsof ze een nachtclub bij 't Binnenhof bouwen omdat ze anders naar 't Plein moeten. Ik gebruik met opzet nachtclub, want Mar-A-Lagoquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik las vandaag ook dit. Weten we gelijk wie de donateurs zijn.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-justitie~a4c857c7/

quote:

quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:
Pardoned Capitol rioter charged with threatening to kill Hakeem Jeffries at NYC event this week
Door wie werden de democraten ook alweer terroristen genoemd?quote:According to a court filing by prosecutors in the New York state criminal case, Moynihan wrote, "Hakeem Jeffries makes a speech in a few days in NYC I cannot allow this terrorist to live."
Moynihan also allegedly stated: "Even if I am hated, he must be eliminated, I will kill him for the future," the filing said.
Moynihan faces a felony charge of making a terroristic threat, according to court filings shared by prosecutors.

Er zullen er meer komen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Door wie werden de democraten ook alweer terroristen genoemd?
Oh ja. Leavitt, Trump etc.
Lekker gewerkt jongens.

Bestuurd door een immigrant.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:40 schreef xpompompomx het volgende:
Veel ironie in deze foto. Het WH dat tijdens het Trump-regime gesloopt wordt met een graafmachine van een buitenlands merk.
[ afbeelding ]

Never go full retard lijkt niet meer te gelden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:53 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Lijkt inmiddels wel een wedstrijdje in wie het meest all out crazy durft te gaan.

Uiteraard, ik ben er alleen wat zuur over. Uiteindelijk zijn het dit type mensen die hebben geleid tot de huidige situatie. The useful idiots die de agenda van de biljonairs en christo-fascisten uitvoeren en pas over vele jaren heen nattigheid voelen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, het zijn ook niet mijn idealen. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n jong iemand uit dat milieu conservatieve idealen heeft en heel geleidelijk begint te veranderen. Dan krijgt hij nog wat life-events op zijn pad en beginnen er langzaam nieuwe inzichten te ontstaan.
Dat is toch allemaal wel navoelbaar?

quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:24 schreef Barbusse het volgende:

Ik geloof dat er ook een zekere immigrante met twijfelachtig visum in die vleugel kantoor houdt/hield.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bestuurd door een immigrant.

bronquote:The White House Ballroom will be substantially separated from the main building of the White House, but at the same time, it’s theme and architectural heritage will be almost identical.
bronquote:"It won't interfere with the current building ... It'll be near it, but not touching it and pays total respect to the existing building, which I'm the biggest fan of. It's my favorite," Trump said.

De sloop van het Witte Huis is misschien wel de meest symbolische manier om te laten zien wat er gaande is in de VS.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Waarom houdt niemand Trump tegen om een stuk van het WItte Huis te slopen? Het is niet zijn eigendom en er zou niet getornd worden aan het Witte huis
[..]
bron
[..]
bron
Leugens. Zoveel leugens.

Goede vraag. Ik denk dat het congress een veto kan uitspreken. Maar de bende van Trump heeft de meerderheid en die zijn trouwe ja-knikkers.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Waarom houdt niemand Trump tegen om een stuk van het WItte Huis te slopen? Het is niet zijn eigendom en er zou niet getornd worden aan het Witte huis

https://edition.cnn.com/2(...)trump-compensenationquote:President Donald Trump said Tuesday that he “could be” seeking $230 million from his own Justice Department as compensation for past investigations into him, though he professed to have little knowledge of the specifics and said he would give the money to charity

quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef Bluesdude het volgende:
btw heeft iemand meer gelezen over de motieven van Vance Boelter.
Ik vermoed dat hij bezig was een extreemrechtse revolutie te starten. Veel linkse mensen vermoorden, rolmodel zijn voor kameraden. Net als Anders Breivik
“Er zijn twee democratische senatoren vermoord, nog één verwond en een andere democratische senator getarget, maar we zien geen overduidelijk verband.”quote:But authorities have not found any writings that would “clearly identify what motivated him,” Thompson said. Though the targets were Democrats and elected officials, Thompson said it was too soon to speculate on any sort of political ideology.
His writings included the names of 45 state and federal elected officials in Minnesota, Thompson said.
Authorities declined to name the two other elected officials who escaped harm. But Democratic Sen. Ann Rest said she was told the suspect had parked near her home in New Hope early Saturday. She said in a statement Monday that the “quick action” of law enforcement officers saved her life.

Opzich wel interessant. Laat Trump maar aantonen dat het hem zoveel geld gekost heeft, mag hij ook gelijk een lijst met donors voor z’n campagne publiceren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit al geplaatst ?
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)trump-compensenation
Grote kans dat zijn knechtje, de justitieminister hem dat bedrag overhandigt en dan kan Trump het aan charity geven, op de borst kloppen, kijk eens hoe royaal ik ben.
Het is gewoon belastinggeld.....

Gokje: Het wordt een plea deal en Trump laat niks zien. Waar het voor gebruikt gaat worden is "aan te tonen" dat Trump niks fout deed, want hey, het openbaar ministerie heeft erkend fout te zijn geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Opzich wel interessant. Laat Trump maar aantonen dat het hem zoveel geld gekost heeft, mag hij ook gelijk een lijst met donors voor z’n campagne publiceren.

Ja, die kans is denk ik ook groot. Niet lang geleden is er toch gezegd dat vrijwel alles onder zijn rol als president gegooid kan worden, dus hij vrijwel volledige immuniteit heeft.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gokje: Het wordt een plea deal en Trump laat niks zien. Waar het voor gebruikt gaat worden is "aan te tonen" dat Trump niks fout deed, want hey, het openbaar ministerie heeft erkend fout te zijn geweest.

O ja. Ik ben er ook nogal zuur over. Een beetje wanhopig, zelfs.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben er alleen wat zuur over. Uiteindelijk zijn het dit type mensen die hebben geleid tot de huidige situatie. The useful idiots die de agenda van de biljonairs en christo-fascisten uitvoeren en pas over vele jaren heen nattigheid voelen.

Ik zag het op X en ik dacht laat ik even kijken hier en ik ben niet teleurgesteld lol.quote:

Je hebt gemist dat er niet getornd zou worden aan het Witte Huis en het er niet aangebouwd zou worden?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zag het op X en ik dacht laat ik even kijken hier en ik ben niet teleurgesteld lol.
Jullie snappen natuurlijk toch wel dat als je iets gaat verbouwen dat je eerst moet slopen hè.

Ja, als het je eigendom is wel. Het Witte Huis is ‘the house of the people’. En Trump heeft met veel misbaar lopen roepen dat hij de originele structuur niet zou aanpassen. En bovenop dat alles heeft het WH helemaal geen balzaal nodig en is het puur een ‘vanity project’ van Trump om zo zijn eigen Gouden Huis of Berghof te scheppen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zag het op X en ik dacht laat ik even kijken hier en ik ben niet teleurgesteld lol.
Jullie snappen natuurlijk toch wel dat als je iets gaat verbouwen dat je eerst moet slopen hè.

Trump had gezegd van niet. Je snapt natuurlijk wel dat als hij liegt over dit soort kleine dingen je beter helemaal nooit kan geloven in de man hè?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]

Nou, laatste keer dat ik mijn huis verbouwde heb ik het niet eerst gesloopt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]

Een balzaal die laat je als echte koning toch als extra zaal aan je paleis bouwen met een imponerende brede grote gang waar je dan beelden van je voorgangers en jezelf laat neerzetten en sloop je niet de east wing.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]

quote:Trump: 'It'll be built over on the east side, and it will be beautiful. It'll be views of the Washington Monument. It won't interfere with the current building. It'll be near it but not touching it. And pays total respect to the existing building, which I'm the biggest fan of. It's my favorite.'
Bron

Dat komt nog. Na 2028.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:37 schreef kladderadatsch het volgende:
Ach, ze mogen blij zijn dat 'ie niet gewoon het hele Witte Huis laat slopen en er een kitscherig paleis voor in de plaats zet met van die gouden koepels. Hebben ze in Rusland ook.

quote:

De balzaal behoort niet tot "your house", want Trump gebruikt daar, naar eigen zeggen, geen belastinggeld voor, maar geld afkomstig van sponsors.quote:
 Iets wat het eigenlijk nog fouter maakt. De belangenverstrengeling is immers nooit ver weg bij dit sujet.
 Iets wat het eigenlijk nog fouter maakt. De belangenverstrengeling is immers nooit ver weg bij dit sujet.

Je doet mij aan een disney personage denken met hele grote oren. Fan van een ander figuur met lange neus.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]

Hopen dat er ergens nog een klein dorpje dapper stand houdt.quote:

Nicequote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar eens wat positiefs.
[ afbeelding ]

Hij sloopt de East Wing, na beloofd te hebben dat niet te doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De balzaal behoort niet tot "your house", want Trump gebruikt daar, naar eigen zeggen, geen belastinggeld voor, maar geld afkomstig van sponsors.Iets wat het eigenlijk nog fouter maakt. De belangenverstrengeling is immers nooit ver weg bij dit sujet.

Dat dorpje heet Californië met stamhoofd Newsomix.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hopen dat er ergens nog een klein dorpje dapper stand houdt.

Deze? Van vorige maand:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:41 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.dewereldmorge(...)voor-tegen-venezuela
Een user zei hier eerder dat er een kans is dat de VS Venezuela gaat aanvallen als het orkaanseizoen voorbij is, dat is nog een maand zoiets.
Er wordt een hele oorlogsvloot opgebouwd op zee en 10.000 militairen zijn er al gemobiliseerd?
quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dan zou je ook army en air force enzo verwachten, dit is alleen marine (als ik me ‘t bericht goed herinner). Ik denk vrede brengen aan Venezuela.
Ook wel logisch, zwart goud in overvloed daar:
[..]

Erg fijn nieuws. Het is wel in remissie, “vrij van” wordt normaal gesproken niet gezegd. Hoop dat hij gezond blijftquote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar eens wat positiefs.
[ afbeelding ]

Trump respecteert het Witte Huis net als hij vrouwen respecteert: “grab em by the east wing”quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:28 schreef Kijkertje het volgende:
De beelden (~21.48):
Bekijk deze YouTube-video
[..]

Wetten zijn voor woke mensen echt masculiene mannen gelden die niet voor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:42 schreef kladderadatsch het volgende:
Valt dat Witte Huis niet onder een of andere wet voor historische gebouwen, of kennen ze dat niet in de VS?

Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daarom kan je er ook zo binnenlopen

En hij gaat er zelf ook geen cent insteken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:46 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, hij kan er niet op failliet gaan.

Ha, ik hoor toevallig net bij VI dat er wel degelijk een commissie bestaat die toestemming moet geven voor dit soort verbouwingen aan historische gebouwen, maar Trump is gewoon begonnen en zegt nu dat ze maar beter in kunnen stemmen omdat de boel nu toch al plat ligt. Ongelofelijk...quote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wetten zijn voor woke mensen echt masculiene mannen gelden die niet voor.

Lees even terug over het hoofd van die commissiequote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:02 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ha, ik hoor toevallig net bij VI dat er wel degelijk een commissie bestaat die toestemming moet geven voor dit soort verbouwingen aan historische gebouwen, maar Trump is gewoon begonnen en zegt nu dat ze maar beter in kunnen stemmen omdat de boel nu toch al plat ligt. Ongelofelijk...

Ja, er is blijkbaar een soort hazenpad waarin je toestemming moet hebben voor dingen bouwen, maar geen toestemming om dingen te slopen. Andere presidenten hadden lijkt 't de common sense dat ze het allemaal netjes wilden doen, wellicht omdat ze te gast zijn in het Witte Huis en het niet van henzelf is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:02 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ha, ik hoor toevallig net bij VI dat er wel degelijk een commissie bestaat die toestemming moet geven voor dit soort verbouwingen aan historische gebouwen, maar Trump is gewoon begonnen en zegt nu dat ze maar beter in kunnen stemmen omdat de boel nu toch al plat ligt. Ongelofelijk...
quote:“I believe there’s a lot of fake outrage right now because nearly every single president who has lived in this beautiful White House behind me has made modernizations and renovations of their own,” she said, praising the president as “good at building things.”
“Construction is a process; at the end, the East Wing, which is an entirely separate structure from the executive mansion you see behind me, will be more modern and beautiful than ever,” Leavitt said.

De website van het sloopbedrijf verantwoordelijk voor de al aangerichte vernietiging is op zwart gegaan volgens de WAPO met de mededeling 'This site is under construction'quote:The National Trust for Historic Preservation in the United States (“National Trust”) is a private charitable, educational, nonprofit corporation headquartered in Washington, D.C. and chartered by Congress in 1949 to further the historic preservation policy of the United States. 54 U.S.C. § 312102(a). This Congressional charter obligates the National Trust to “facilitate public participation in the preservation of sites, buildings, and objects of national significance or interest.” Our mission is to protect America’s significant historic sites and to advocate for historic preservation as a core public value.
President Trump has proposed the construction of a 90,000-square-foot ballroom on the east side of the White House campus, adjacent to the historic Treasury Building. Site preparation is already underway, including the demolition of a portion of the existing East Wing.
While the National Trust acknowledges the utility of a larger meeting space at the White House, we are deeply concerned that the massing and height of the proposed new construction will overwhelm the White House itself—it is 55,000 square feet—and may also permanently disrupt the carefully balanced classical design of the White House with its two smaller, and lower, East and West Wings. The federally recognized Secretary of the Interior’s Standards for Rehabilitation offer clear guidance for construction projects affecting historic properties. The Standards provide that new additions should not destroy the historic fabric of the property and that the new work should be compatible with existing massing, size, scale, and architectural features.
Owned by the American people, the White House was designed by Irish architect James Hoban, whose winning proposal was selected by President George Washington. The building respects Georgian and neoclassical principles. It is a National Historic Landmark, a National Park, and a globally recognized symbol of our nation’s ideals.
We respectfully urge the Administration and the National Park Service to pause demolition until plans for the proposed ballroom go through the legally required public review processes, including consultation and review by the National Capital Planning Commission and the Commission of Fine Arts, and to invite comment from the public. These processes provide a crucial opportunity for transparency and broad engagement—values that have guided preservation of the White House under every administration going back to the public competition in 1792 that produced the building’s original design. Doing so will help ensure that the project both honors the exceptional historic significance of the White House and acknowledges the investment that the American people have in the preservation of this beloved place.
The National Trust stands ready to assist the White House, the National Park Service, and relevant review agencies in exploring design alternatives and modifications that would accomplish the objectives of the Administration while preserving the historic integrity and symbolism of the People’s House.
As we approach the 250th Anniversary of our country’s founding, the preservation of historic places that represent our nation’s history has never been more relevant or important. We urge you to take into account the deep reverence that all Americans hold for this iconic place, and to initiate the review process that can ensure the preservation of the historic White House for future generations.

De beelden:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:40 schreef Dutch_view het volgende:
Rutte naast Trump met een persco over Ukraine, komt Trump opeens vol trots allemaal plattegronden en plaatjes laten zien van die ballroom.
En Rutte maar semi-interessant er naar kijken

Kenttertje gek, die Trump, maar vooral de mensen die hem de ruimte geven. Er gaan nog decennia verhalen boven water komen waar je zo honderden films uit kan halen, qua corruptie.quote:

Ze maken er wellicht juist handig gebruik van. Heb ooit ergens gelezen dat de Trump's 'renovatie' van het Witte Huis aangemoedigd werd door invloedrijke figuren in zijn omgeving zodat hij zich niet teveel met belangrijker zaken bemoeit. Dan kan hij die ook niet (bewust of onbewust) tegenwerken met impulsieve ingevingen/ uitspraken was de gedachte.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 02:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kenttertje gek, die Trump, maar vooral de mensen die hem de ruimte geven. Er gaan nog decennia verhalen boven water komen waar je zo honderden films uit kan halen, qua corruptie.

Dus slopen ze het gebouw omdat het gebouw een fout persoon was in een vreselijke oorlog tegen Amerika?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Het nieuwe narratief. De dubbele standaard van de Democraten mbt 'afbraak'.
[ afbeelding ]
MAGA-logica. Man, man, man hoe krijgen ze het bedacht!

Ik heb geen idee. Het is het soort valse vergelijking waar @Chivaz ook altijd mee komt. Daar ben ik te dom voor denk ik.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 02:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus slopen ze het gebouw omdat het gebouw een fout persoon was in een vreselijke oorlog tegen Amerika?

Grappig, Jordan stelt het afbreken van de oostvleugel gelijk aan het plegen van rellen en vernielingen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Het nieuwe narratief. De dubbele standaard van de Democraten mbt 'afbraak'.
[ afbeelding ]
MAGA-logica. Man, man, man hoe krijgen ze het bedacht!

En hij is dus ook tegen de afbraak van de East Wing!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 04:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, Jordan stelt het afbreken van de oostvleugel gelijk aan het plegen van rellen en vernielingen.
Dat was vast niet de bedoeling.
Maar wel heel eerlijk.

quote:POLITICO spoke with seven intelligence and security officials who described how the rupture in transatlantic trust is driving Europe’s spy agencies to move faster — and closer — than ever before.
It's all part of a bigger reconsideration of practices. European intelligence services have also started reviewing more closely how they share information with U.S. counterparts. The Dutch military and civil intelligence services told local paper De Volkskrant on Saturday they'd stopped sharing certain information with their U.S. counterparts, citing political interference and human rights concerns.
Officials fear that transatlantic forums, including the defense alliance NATO, will become less reliable platforms to share intelligence. “There is a sense that there could be less commitment on the part of the United States in the months to come in sharing the intelligence they have — both inside NATO and at large,” said Antonio Missiroli, the former Assistant-Secretary General for Emerging Security Challenges at NATO.
Security services are still overcoming decades-old trust issues. New revelations that Hungarian intelligence officials disguised as diplomats tried to infiltrate the EU institutions show how governments within the EU still keep close watch over each other.
To cope with the distrust, some leading spy agencies are pushing to set up groups of trusted countries instead of running things through Brussels.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |