Het is een geloofwaardige optie, laat de kiezer maar bepalen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
We gaan zien hoe Jetten de komende dagen reageert op de optie van CDA, D66, VVD en JA21 gaat reageren. En ook Bontenbal zal er wel op moeten reageren.
Het zou mooi zijn als we Timmermans snel terugzien in Europa voordat hij werkend Nederland kapot heeft genivelleerd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:
GL-PvdA doet alsof dit een groot succes was:
https://www.volkskrant.nl(...)es-congres~b091523d/
Maar ik vrees dat de reactie vooral is: daar heb je hem weer tussen allerlei Europese toppers, met vooral aandacht voor Europa. Hij staat te ver van de mensen, op een Europees podium. En die mensen doen alsof hij een groot leider is, terwijl hij zelfs door GL-PvdA leden inmiddels meer gedoogd dan bewonderd wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat dit meer zetels kost dan dat het op levert...
Werkend Nederland dat er op achteruit gaat bij de VVD en zwaar op vooruit gaat bij GL-PvdA, bedoel je?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we Timmermans snel terugzien in Europa voordat hij werkend Nederland kapot heeft genivelleerd.
Dan had je qua hypotheek niet tot de max moeten gaan beste kerel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als we Timmermans snel terugzien in Europa voordat hij werkend Nederland kapot heeft genivelleerd.
Het is zonde dat veel van die 'wijsheden' zo hardnekkig zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Werkend Nederland dat er op achteruit gaat bij de VVD en zwaar op vooruit gaat bij GL-PvdA, bedoel je?
[ afbeelding ]
En dat arbeid zwaarder belast en dat niet terug geeft in lagere lasten op vermogen, oid?
[ afbeelding ]
Je sprookjes dat links nivelleert en rechts goed zou zijn voor werkend Nederland zijn doorgeprikt.
Honderden euros aan HRA wat verdwijnt, hogere belasting schijven, meer belastingen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is zonde dat veel van die 'wijsheden' zo hardnekkig zijn.
Het grappige is, dat dit geneuzel en het regenteske voorkomen allemaal te voorzien was geweest toen de PvdA hem naar terug Nederland haalde met daarbij de boodschap dat Timmermans wel even premier zou worden en het vaderland zou redden van de ondergang. Iedereen (jij ook) voorspelde een landslide overwinning, ik heb altijd gezegd dat het een fiasco zou worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:
GL-PvdA doet alsof dit een groot succes was:
https://www.volkskrant.nl(...)es-congres~b091523d/
Maar ik vrees dat de reactie vooral is: daar heb je hem weer tussen allerlei Europese toppers, met vooral aandacht voor Europa. Hij staat te ver van de mensen, op een Europees podium. En die mensen doen alsof hij een groot leider is, terwijl hij zelfs door GL-PvdA leden inmiddels meer gedoogd dan bewonderd wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat dit meer zetels kost dan dat het op levert...
Ja, en dat zou heel erg veel invloed op zijn besturen hebben, denk je? Zelfs als het al waar was?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik Frans Timmermans zie, dan zie ik hem in gedachten altijd op een heel ranzige manier een taart naar binnen schrokken.
Ok. Dit zegt heel veel over jou en niets over Timmermans.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik Frans Timmermans zie, dan zie ik hem in gedachten altijd op een heel ranzige manier een taart naar binnen schrokken.
Ah, zoals Wilders, die al meer dan 20 jaar in de Kamer zit en nog nooit ene reet heeft bereikt? Die is niet over de houdbaarheidsdatum of zo?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het grappige is, dat dit geneuzel en het regenteske voorkomen allemaal te voorzien was geweest toen de PvdA hem naar terug Nederland haalde met daarbij de boodschap dat Timmermans wel even premier zou worden en het vaderland zou redden van de ondergang. Iedereen (jij ook) voorspelde een landslide overwinning, ik heb altijd gezegd dat het een fiasco zou worden.
Het probleem is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Rosenmöller inmiddels al decennia meedraaien. Politici hebben gewoon een houdbaarheidsdatum en op we bepaald moment zal je nieuw talent een kans moeten geven.
Gewoon onwaar, of kun jij beter doorrekenen dan het CPB?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Honderden euros aan HRA wat verdwijnt, hogere belasting schijven, meer belastingen.
Waarschijnlijk niet echt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en dat zou heel erg veel invloed op zijn besturen hebben, denk je? Zelfs als het al waar was?
Wilders is een geval apart en blijft op een gekke manier populair. Maar ik heb deze verkiezingen nog geen enkele GL-PvdA kiezer gesproken die enthousiast is over Timmermans. Sterker, vaak zijn ze enthousiaster over Bikker dan over Timmermans. Men stemt GL-PvdA ondanks Timmermans en niet dankzij, dat is toch echt wel heel erg jammer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, zoals Wilders, die al meer dan 20 jaar in de Kamer zit en nog nooit ene reet heeft bereikt? Die is niet over de houdbaarheidsdatum of zo?
Het lijkt me eigenlijk beter dat Wilders gewoon met pensioen gaat ja.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, zoals Wilders, die al meer dan 20 jaar in de Kamer zit en nog nooit ene reet heeft bereikt? Die is niet over de houdbaarheidsdatum of zo?
Ok, dat kan natuurlijk. Heb ook weinig op met Timmermans. Maar wat maakt hem voor jouw gevoel zo’n heel naar persoon? Ook in vergelijking met de andere politieke kopstukken die er nu zijn?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet echt.
Maar op een of andere manier komt hij op mij over als een heel nare persoon, iemand aan wie je het bestuur van het land absoluut niet over moet laten. Maar dat heb ik wel met meer politici, eigenlijk met de meeste.
Dan moet hij onderduiken want dan krijgt hij geen beveiliging meer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lijkt me eigenlijk beter dat Wilders gewoon met pensioen gaat ja.
Timmermans is oude politiek. Oude mannen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders is een geval apart en blijft op een gekke manier populair. Maar ik heb deze verkiezingen nog geen enkele GL-PvdA kiezer gesproken die enthousiast is over Timmermans. Sterker, vaak zijn ze enthousiaster over Bikker dan over Timmermans. Men stemt GL-PvdA ondanks Timmermans en niet dankzij, dat is toch echt wel heel erg jammer.
Ik zou het echt zonde vinden als GL-PvdA door een verkeerde keus als partijleider straks aan de zijlijn staat.
Ach nee, dat wordt gewoon geregeld.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan moet hij onderduiken want dan krijgt hij geen beveiliging meer.
Ach jee, wat vreselijk. Acties hebben consequenties. Waarom betalen mijn belastingcenten voor zijn beveiliging? Laat de PVV dat lekker uit de partijkas betalen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Timmermans is oude politiek. Oude mannen.
Niemand wordt daar toch warm van.
Ja, maar Wilders is de Messias, he? De apopstel van de Heilige Pim. Die bekritiseer je niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.
Zit je zover in het konijnenhol?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar Wilders is de Messias, he? De apopstel van de Heilige Pim. Die bekritiseer je niet.
De spelers en directie hebben nog alle vertrouwen in de trainer.- dat verhaal dus ja.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Yesilgoz heeft toch op geen enkel punt geleverd. Niet qua zetels, niet qua verbinding, niet qua populariteit, blunderend door de campagne heen. Natuurlijk roept iedereen nu nog dat ze 'vol achter onze trainer' staan, maar die speech ligt echt wel klaar.
Ik vind dat moeilijk uit te leggen waardoor ik zo'n naar gevoel bij Timmermans heb. En misschien scoort Timmermans op dat punt bij mij misschien niet eens zo heel slecht, ik heb bij veel politici een onplezierig gevoel. Ik heb bij veel politici het gevoel dat het vooral carričrepolitici zijn die daar alleen zitten voor hun carričre maar uiteindelijk niets om het land en het volk geven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:22 schreef KareldeStoute het volgende:
Ok, dat kan natuurlijk. Heb ook weinig op met Timmermans. Maar wat maakt hem voor jouw gevoel zo’n heel naar persoon? Ook in vergelijking met de andere politieke kopstukken die er nu zijn?
Onzin, ook gewone Nederlanders zonder politieke functie kunnen worden beveiligd. Daar gaat het ministerie van justitie over en geen enkele minister zal het bevel geven tot intrekken van zijn beveiliging.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wilders is echt een geval apart, dat een politiek leider zo lang populair kan blijven is echt een uitzondering. En ja, Wilders trekt kiezers als persoon, Timmermans gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.
Ach, dat waren Nawijn, Verdonk, Krol, Baudet (zo kunnen we nog wel even doorgaan) ook ooit eens. Op een gegeven moment is de koek wel op. Als iemand eigenlijk aanspraak op die titel kan maken, dan is het toch echt Eerdmans; die was er bij Leefbaar Rotterdam al bij. Die was daar al zelfs voor Fortuyn, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar Wilders is de Messias, he? De apopstel van de Heilige Pim. Die bekritiseer je niet.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Ach nee, dat wordt gewoon geregeld.
Mocht Wilders er ooit mee stoppen en geen beveiliging meer krijgen, dan zou het me niets verbazen als Benjamin Netanyahu dan zijn beveiliging regelt en ervoor betaalt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach jee, wat vreselijk. Acties hebben consequenties. Waarom betalen mijn belastingcenten voor zijn beveiliging? Laat de PVV dat lekker uit de partijkas betalen.
Zeker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er worden zo'n 400 mensen in Nederland beveiligd door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging. Dat zijn niet allemaal actieve politici. Die beveiliging blijft gewoon, tot hij er zelf vanaf wil (bijvoorbeeld omdat hij in Hongarije gaat wonen, wat mij heel waarschijnlijk lijkt).quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Mocht Wilders er ooit mee stoppen en geen beveiliging meer krijgen, dan zou het me niets verbazen als Benjamin Netanyahu dan zijn beveiliging regelt en ervoor betaalt.
Ik denk dat het heel lastig is om een gedachtengoed dat in de kern bestaat uit pis en azijn te verenigen met charisma.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zeker.
Ook hij haalt het mogelijke potentieel niet.
Iedereen die zo graag wil dat Wilders met pensioen gaat.. Die zouden zich af moeten vragen wat er met zijn gedachtengoed en aantrekkingskracht staat te gebeuren als er wel een energieke charismatische veertiger (M/V) aan het roer komt.
Nederland heeft heel veel geluk met die niet charismatische mannen op die vleugel van rechts.
Janmaat was het ook al niet.
Ze is het niet eens met je.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel lastig is om een gedachtengoed dat in de kern bestaat uit pis en azijn te verenigen met charisma.
Ik zou mijn hond er nog vanaf schoppen, maar ja.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:42 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze is het niet eens met je.
[ afbeelding ]
Dat heeft Trump (ja, lelijk en ook nog op leeftijd, maar wel charisma) geen windeieren gelegd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel lastig is om een gedachtengoed dat in de kern bestaat uit pis en azijn te verenigen met charisma.
Ja, ach. Wellicht ben ik daar dan zelf wat minder bevattelijk voor. Het is een soort charmisma waar hele onzekere, trieste mannen van denken: 'Kon ik dat ook maar. Was ik zelf maar zo'n volgevroten proleet. Dan was ik pas gelukkig.'quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat heeft Trump (ja, lelijk, maar wel charisma) geen windeieren gelegd.
Je hond doet niet mee in het stemhokje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:43 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou mijn hond er nog vanaf schoppen, maar ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |