abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219046453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is zonde dat veel van die 'wijsheden' zo hardnekkig zijn.
Honderden euros aan HRA wat verdwijnt, hogere belasting schijven, meer belastingen.
pi_219046498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:
GL-PvdA doet alsof dit een groot succes was:
https://www.volkskrant.nl(...)es-congres~b091523d/

Maar ik vrees dat de reactie vooral is: daar heb je hem weer tussen allerlei Europese toppers, met vooral aandacht voor Europa. Hij staat te ver van de mensen, op een Europees podium. En die mensen doen alsof hij een groot leider is, terwijl hij zelfs door GL-PvdA leden inmiddels meer gedoogd dan bewonderd wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat dit meer zetels kost dan dat het op levert...
Het grappige is, dat dit geneuzel en het regenteske voorkomen allemaal te voorzien was geweest toen de PvdA hem naar terug Nederland haalde met daarbij de boodschap dat Timmermans wel even premier zou worden en het vaderland zou redden van de ondergang. Iedereen (jij ook) voorspelde een landslide overwinning, ik heb altijd gezegd dat het een fiasco zou worden.

Het probleem is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Rosenmöller inmiddels al decennia meedraaien. Politici hebben gewoon een houdbaarheidsdatum en op we bepaald moment zal je nieuw talent een kans moeten geven.
pi_219046522
Je zou kunnen betogen dat het in Polen ook is gelukt met het terughalen van Tusk om een vuist te maken tegen PiS. Ware het niet dat Tusk een minder grote broek aan trok, wel likable is en veel beter in staat is voor- en tegenstanders te verbinden.

Timmermans heeft dat allemaal niet.
pi_219046545
Als ik Frans Timmermans zie, dan zie ik hem in gedachten altijd op een heel ranzige manier een taart naar binnen schrokken.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:14:26 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219046658
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik Frans Timmermans zie, dan zie ik hem in gedachten altijd op een heel ranzige manier een taart naar binnen schrokken.
Ja, en dat zou heel erg veel invloed op zijn besturen hebben, denk je? Zelfs als het al waar was?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219046664
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ok. Dit zegt heel veel over jou en niets over Timmermans.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:15:41 #132
66444 Lord_Vetinari
pi_219046672
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het grappige is, dat dit geneuzel en het regenteske voorkomen allemaal te voorzien was geweest toen de PvdA hem naar terug Nederland haalde met daarbij de boodschap dat Timmermans wel even premier zou worden en het vaderland zou redden van de ondergang. Iedereen (jij ook) voorspelde een landslide overwinning, ik heb altijd gezegd dat het een fiasco zou worden.

Het probleem is dat figuren als Timmermans, Klaver, Halsema en Rosenmöller inmiddels al decennia meedraaien. Politici hebben gewoon een houdbaarheidsdatum en op we bepaald moment zal je nieuw talent een kans moeten geven.
Ah, zoals Wilders, die al meer dan 20 jaar in de Kamer zit en nog nooit ene reet heeft bereikt? Die is niet over de houdbaarheidsdatum of zo?
pi_219046682
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Honderden euros aan HRA wat verdwijnt, hogere belasting schijven, meer belastingen.
Gewoon onwaar, of kun jij beter doorrekenen dan het CPB?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219046707
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en dat zou heel erg veel invloed op zijn besturen hebben, denk je? Zelfs als het al waar was?
Waarschijnlijk niet echt.
Maar op een of andere manier komt hij op mij over als een heel nare persoon, iemand aan wie je het bestuur van het land absoluut niet over moet laten. Maar dat heb ik wel met meer politici, eigenlijk met de meeste.
pi_219046709
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ah, zoals Wilders, die al meer dan 20 jaar in de Kamer zit en nog nooit ene reet heeft bereikt? Die is niet over de houdbaarheidsdatum of zo?
Wilders is een geval apart en blijft op een gekke manier populair. Maar ik heb deze verkiezingen nog geen enkele GL-PvdA kiezer gesproken die enthousiast is over Timmermans. Sterker, vaak zijn ze enthousiaster over Bikker dan over Timmermans. Men stemt GL-PvdA ondanks Timmermans en niet dankzij, dat is toch echt wel heel erg jammer.

Ik zou het echt zonde vinden als GL-PvdA door een verkeerde keus als partijleider straks aan de zijlijn staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219046716
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het lijkt me eigenlijk beter dat Wilders gewoon met pensioen gaat ja.
pi_219046741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet echt.
Maar op een of andere manier komt hij op mij over als een heel nare persoon, iemand aan wie je het bestuur van het land absoluut niet over moet laten. Maar dat heb ik wel met meer politici, eigenlijk met de meeste.
Ok, dat kan natuurlijk. Heb ook weinig op met Timmermans. Maar wat maakt hem voor jouw gevoel zo’n heel naar persoon? Ook in vergelijking met de andere politieke kopstukken die er nu zijn?
pi_219046750
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lijkt me eigenlijk beter dat Wilders gewoon met pensioen gaat ja.
Dan moet hij onderduiken want dan krijgt hij geen beveiliging meer.
pi_219046757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders is een geval apart en blijft op een gekke manier populair. Maar ik heb deze verkiezingen nog geen enkele GL-PvdA kiezer gesproken die enthousiast is over Timmermans. Sterker, vaak zijn ze enthousiaster over Bikker dan over Timmermans. Men stemt GL-PvdA ondanks Timmermans en niet dankzij, dat is toch echt wel heel erg jammer.

Ik zou het echt zonde vinden als GL-PvdA door een verkeerde keus als partijleider straks aan de zijlijn staat.
Timmermans is oude politiek. Oude mannen.
Niemand wordt daar toch warm van.
pi_219046781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ach nee, dat wordt gewoon geregeld.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:27:28 #141
66444 Lord_Vetinari
pi_219046808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ach jee, wat vreselijk. Acties hebben consequenties. Waarom betalen mijn belastingcenten voor zijn beveiliging? Laat de PVV dat lekker uit de partijkas betalen.
pi_219046813
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Timmermans is oude politiek. Oude mannen.
Niemand wordt daar toch warm van.
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:28:28 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_219046832
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.
Ja, maar Wilders is de Messias, he? De apopstel van de Heilige Pim. Die bekritiseer je niet.
pi_219046874
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar Wilders is de Messias, he? De apopstel van de Heilige Pim. Die bekritiseer je niet.
Zit je zover in het konijnenhol?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:31:54 #145
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219046888
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Yesilgoz heeft toch op geen enkel punt geleverd. Niet qua zetels, niet qua verbinding, niet qua populariteit, blunderend door de campagne heen. Natuurlijk roept iedereen nu nog dat ze 'vol achter onze trainer' staan, maar die speech ligt echt wel klaar.
De spelers en directie hebben nog alle vertrouwen in de trainer.- dat verhaal dus ja.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219046898
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:22 schreef KareldeStoute het volgende:
Ok, dat kan natuurlijk. Heb ook weinig op met Timmermans. Maar wat maakt hem voor jouw gevoel zo’n heel naar persoon? Ook in vergelijking met de andere politieke kopstukken die er nu zijn?
Ik vind dat moeilijk uit te leggen waardoor ik zo'n naar gevoel bij Timmermans heb. En misschien scoort Timmermans op dat punt bij mij misschien niet eens zo heel slecht, ik heb bij veel politici een onplezierig gevoel. Ik heb bij veel politici het gevoel dat het vooral carrièrepolitici zijn die daar alleen zitten voor hun carrière maar uiteindelijk niets om het land en het volk geven.
pi_219046905
quote:

[..]
Onzin, ook gewone Nederlanders zonder politieke functie kunnen worden beveiligd. Daar gaat het ministerie van justitie over en geen enkele minister zal het bevel geven tot intrekken van zijn beveiliging.
pi_219046925
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wilders is echt een geval apart, dat een politiek leider zo lang populair kan blijven is echt een uitzondering. En ja, Wilders trekt kiezers als persoon, Timmermans gewoon niet.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:35:00 #149
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219046930
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ach, dat waren Nawijn, Verdonk, Krol, Baudet (zo kunnen we nog wel even doorgaan) ook ooit eens. Op een gegeven moment is de koek wel op. Als iemand eigenlijk aanspraak op die titel kan maken, dan is het toch echt Eerdmans; die was er bij Leefbaar Rotterdam al bij. Die was daar al zelfs voor Fortuyn, als ik me niet vergis.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219046932
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Ach nee, dat wordt gewoon geregeld.
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach jee, wat vreselijk. Acties hebben consequenties. Waarom betalen mijn belastingcenten voor zijn beveiliging? Laat de PVV dat lekker uit de partijkas betalen.
Mocht Wilders er ooit mee stoppen en geen beveiliging meer krijgen, dan zou het me niets verbazen als Benjamin Netanyahu dan zijn beveiliging regelt en ervoor betaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')