abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219046954
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Op zich mee eens. Maar hij is gewoon een generatiegenoot van Wilders en daar hoor je dat soort dingen niet over, terwijl hij veel langer in Den Haag actief is.
Zeker.
Ook hij haalt het mogelijke potentieel niet.

Iedereen die zo graag wil dat Wilders met pensioen gaat.. Die zouden zich af moeten vragen wat er met zijn gedachtengoed en aantrekkingskracht daarvan staat te gebeuren als er wel een energieke charismatische veertiger (M/V) aan het roer komt.

Nederland heeft heel veel geluk met die niet charismatische mannen op die vleugel van rechts.
Janmaat was het ook al niet.
pi_219046970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Mocht Wilders er ooit mee stoppen en geen beveiliging meer krijgen, dan zou het me niets verbazen als Benjamin Netanyahu dan zijn beveiliging regelt en ervoor betaalt.
Er worden zo'n 400 mensen in Nederland beveiligd door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging. Dat zijn niet allemaal actieve politici. Die beveiliging blijft gewoon, tot hij er zelf vanaf wil (bijvoorbeeld omdat hij in Hongarije gaat wonen, wat mij heel waarschijnlijk lijkt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:38:16 #153
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219046973
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zeker.
Ook hij haalt het mogelijke potentieel niet.

Iedereen die zo graag wil dat Wilders met pensioen gaat.. Die zouden zich af moeten vragen wat er met zijn gedachtengoed en aantrekkingskracht staat te gebeuren als er wel een energieke charismatische veertiger (M/V) aan het roer komt.

Nederland heeft heel veel geluk met die niet charismatische mannen op die vleugel van rechts.
Janmaat was het ook al niet.
Ik denk dat het heel lastig is om een gedachtengoed dat in de kern bestaat uit pis en azijn te verenigen met charisma.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:40:32 #154
37950 JAM
pi_219047004
Zal een eventuele winst van Rob Jetten bij De Slimste Mens vanavond nog wat in de peilingen schelen?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219047021
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik denk dat het heel lastig is om een gedachtengoed dat in de kern bestaat uit pis en azijn te verenigen met charisma.
Ze is het niet eens met je.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:43:08 #156
37950 JAM
pi_219047037
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:42 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ze is het niet eens met je.
[ afbeelding ]
Ik zou mijn hond er nog vanaf schoppen, maar ja.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:43:19 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219047041
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:38 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat heeft Trump (ja, lelijk en ook nog op leeftijd, maar wel charisma) geen windeieren gelegd.
2025-jaarlijst
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:44:12 #158
37950 JAM
pi_219047046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:43 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat heeft Trump (ja, lelijk, maar wel charisma) geen windeieren gelegd.
Ja, ach. Wellicht ben ik daar dan zelf wat minder bevattelijk voor. Het is een soort charmisma waar hele onzekere, trieste mannen van denken: 'Kon ik dat ook maar. Was ik zelf maar zo'n volgevroten proleet. Dan was ik pas gelukkig.'
pi_219047058
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:43 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik zou mijn hond er nog vanaf schoppen, maar ja.
Je hond doet niet mee in het stemhokje. :D
pi_219047095
Ik wil op Jetten gaan stemmen is dat een goed idee? Ik ga voor het eerste keer naar de stembus denk ik
pi_219047104
Je kunt ook van Wilders zeggen wat hij wil, maar hij is dus wel charismatisch, kan geweldig debatteren en is echt de beste spreker van de Nederlandse politiek in de afgelopen 20 jaar.

Dat het inhoudelijk bijna 100% op leugens is gebaseerd, dat hij steeds wisselt van standpunten naar het hem uit komt en dat hij heel eng gedachtegoed aan hangt doet daar niks aan af.

Als Wilders weg valt, valt PVV als een kaartenhuis in elkaar. Ze hebben niemand die er ook maar een klein beetje in de buurt komt, ook Bosma niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:47:55 #162
37950 JAM
pi_219047109
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:47 schreef Diabool het volgende:
Ik wil op Jetten gaan stemmen is dat een goed idee? Ik ga voor het eerste keer naar de stembus denk ik
Ja hoor, ga je gang. Ik stem zelf iets anders maar dat lijkt me een heel respectable keuze.
pi_219047110
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:37 schreef Black_Baron het volgende:
We hebben in Nederland sowieso weinig politici met charisma. Ook bij de middenpartijen en op links zijn er toch weinig politici met charisma.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:49:14 #164
37950 JAM
pi_219047133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:
Je kunt ook van Wilders zeggen wat hij wil, maar hij is dus wel charismatisch, kan geweldig debatteren en is echt de beste spreker van de Nederlandse politiek in de afgelopen 20 jaar.

Dat het inhoudelijk bijna 100% op leugens is gebaseerd, dat hij steeds wisselt van standpunten naar het hem uit komt en dat hij heel eng gedachtegoed aan hangt doet daar niks aan af.

Als Wilders weg valt, valt PVV als een kaartenhuis in elkaar. Ze hebben niemand die er ook maar een klein beetje in de buurt komt, ook Bosma niet.
Ik vind het dus heel vreemd en benauwend dat sprekers wiens - zoals je dat zelf mooi zegt - spreken volledig op leugens gebaseerd is, steeds van standpunten wisselt en een heel eng gedachtengoed aanhangt dus als 'beste spreker van de 20 jaar' wordt gezien.
pi_219047147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
We hebben in Nederland sowieso weinig politici met charisma. Ook bij de middenpartijen en op links zijn er toch weinig politici met charisma.
Jetten heeft toch charisma?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:50:52 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219047150
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vind het dus heel vreemd en benauwend dat sprekers wiens - zoals je dat zelf mooi zegt - spreken volledig op leugens gebaseerd is, steeds van standpunten wisselt en een heel eng gedachtengoed aanhangt dus als 'beste spreker van de 20 jaar' wordt gezien.
Beste praatjesmaker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219047163
quote:
Op Jetten stemmen is een goed idee als je het erg eens bent met de standpunten van D66, heb je hun programma gelezen?

En je moet het niet erg vinden als Jetten over links gaat (met GL-PvdA en CDA), maar ook niet als hij over rechts gaat (met VVD, JA21 en CDA). Als je toch echt een voorkeur hebt voor links of rechts, kun je er over denken strategisch te stemmen.

Al ben ik altijd van het: stem op de partij die het dichts komt bij wat jij als ideaal ziet, strategisch stemmen is niet alleen je idealen tekort doen, maar kan ook heel anders uit pakken dan je denkt (zie de strategische stemmers op Samsom of Kaag).

Dus vooral: verdiep je in de standpunten van de partijen. Als jij je erg kunt vinden in die van D66, is dat een prima keus.
pi_219047165
quote:

Beste spreker van de Nederlandse politiek in de afgelopen 20 jaar? Really?

Dan doe je naar mijn mening politici als Wouter Bos, Diederik Samsom en Jan Marijnissen toch wel ernstig tekort hoor.

Zeker omdat Geert Wilders zelden inhoudelijk echt sterk is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219047171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gewoon onwaar, of kun jij beter doorrekenen dan het CPB?
We weten niet precies welke plannen er wel zijn aangeleverd bij het CPB en welke niet. Daarnaast wordt het daar op 1 grote hoop gegooid.

Van de week was er een interview met een econoom en iemand van de BBB mbt de doorrekening. Zo staan er in het verkiezingsprogramma (van de BBB) plannen voor infrastructuur welke miljarden gaan kosten (Lelylijn, doortrekken noord zuid lijn). Deze zaken zijn niet aangeleverd dus ook niet meegenomen in de doorrekening.

Met een hoger minimumloon zal de Poolse arbeidsmigrant die met een busje naar zijn werk wordt gebracht er misschien op vooruit gaat. Maar Jan Modaal met een koopwoning die met de auto naar zijn werk gaat betaald de hoofdprijs.

Al bij het vorige verkiezingsprogramma was al te zien dat Jan Modaal+2000 euro al meer aan belastingen gaat betalen onder het programma en daar bovenop komt nu nog de HRA en allerlei "verbruik/Milieu belastingen".

[ Bericht 12% gewijzigd door Kickinalfa op 18-10-2025 21:59:00 ]
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:53:06 #170
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219047176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Baudet had/heeft dat wel, en dat leverde hem een poosje veel op. Maar ja, ook weer pis & azijn. :{

Qua voorkomen ook niet mijn type, maar ik kan me voorstellen dat er liefhebbers zijn.
2025-jaarlijst
pi_219047182
quote:
Dat wisselen van standpunten valt in zekere zin nog best mee. Wilders heeft feitelijk maar over één onderwerp een duidelijk standpunt, en dat is anti-islam en anti-immigratie. Daarover roept hij al twintig jaar hetzelfde. Standpunten over andere onderwerpen zijn voor hem maar bijzaak en die wisselt hij met gemak naarmate het hem utikomt.
pi_219047190
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Zijn toespraken zitten technisch goed in elkaar, hij weet te enthousiasmeren en er spreekt veel bevlogenheid uit. Technisch hij gewoon een erg goede en overtuigende spreker, ondanks de onzin die er uit zijn mond komt.

Zoals je als je kwalitatief goede opnames van Hitler hoort, je ook kan begrijpen dat hij hele zalen in zijn ban had, ondanks zijn iele uiterlijk.
pi_219047202
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We weten niet precies welke plannen er wel zijn aangeleverd bij het CPB en welke niet. Daarnaast wordt het daar op 1 grote hoop gegooid.

Van de week was er een interview met een econoom en iemand van de BBB mbt de doorrekening. Zo staan er in het verkiezingsprogramma plannen voor infrastructuur welke miljarden gaan kosten (Lelylijn, doortrekken noord zuid lijn). Deze zaken zijn niet aangeleverd dus ook niet meegenomen in de doorrekening.

Met een hoger minimumloon zal de Poolse arbeidsmigrant die met een busje naar zijn werk wordt gebracht er misschien op vooruit gaat. Maar Jan Modaal met een koopwoning die met de auto naar zijn werk gaat betaald de hoofdprijs.
Dat weten we wel, dat staat gewoon op de website van het CPB. Jan Modaal gaat er bij GL-PvdA gewoon op vooruit en bij de VVD niet. Maar bij de VVD gaat geen enkele groep werkenden er op vooruit.
pi_219047243
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Mocht Wilders er ooit mee stoppen en geen beveiliging meer krijgen, dan zou het me niets verbazen als Benjamin Netanyahu dan zijn beveiliging regelt en ervoor betaalt.
Ik zie dat niet gebeuren. Wilders krijgt gewoon de beveiliging die hij nodig heeft.
pi_219047258
quote:

Vergeet je Rutte niet, die vond ik in debatten ook erg sterk
pi_219047279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Beste spreker van de Nederlandse politiek in de afgelopen 20 jaar? Really?

Dan doe je naar mijn mening politici als Wouter Bos, Diederik Samsom en Jan Marijnissen toch wel ernstig tekort hoor.

Zeker omdat Geert Wilders zelden inhoudelijk echt sterk is.
Ik heb het over zijn techniek, zijn manier van spreken en opbouw, dat staat los vannde inhoud. Al was Samsom inderdaad ook wel een hele goede spreker, Bos viel dan juist als spreker weer tegen (en was in het debat niet opgewassen tegen Balkenende).
pi_219047292
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op Jetten stemmen is een goed idee als je het erg eens bent met de standpunten van D66, heb je hun programma gelezen?

En je moet het niet erg vinden als Jetten over links gaat (met GL-PvdA en CDA), maar ook niet als hij over rechts gaat (met VVD, JA21 en CDA). Als je toch echt een voorkeur hebt voor links of rechts, kun je er over denken strategisch te stemmen.

Al ben ik altijd van het: stem op de partij die het dichts komt bij wat jij als ideaal ziet, strategisch stemmen is niet alleen je idealen tekort doen, maar kan ook heel anders uit pakken dan je denkt (zie de strategische stemmers op Samsom of Kaag).

Dus vooral: verdiep je in de standpunten van de partijen. Als jij je erg kunt vinden in die van D66, is dat een prima keus.
Bedankt voor deze tips. Ik heb alles gevolgd en wat gelezen. Ik denk dat Jetten de beste keus is.
pi_219047298
quote:

[..]
De meeste van die politici zijn (in het verleden) naar het bedrijfsleven getrokken omdat de politiek niet aan hun ambities kon voldoen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:13:10 #179
37950 JAM
pi_219047371
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:04 schreef Diabool het volgende:

[..]
Bedankt voor deze tips. Ik heb alles gevolgd en wat gelezen. Ik denk dat Jetten de beste keus is.
Helaas net niet de Slimste Mens geworden! :) .
pi_219047401
Omdat het net over charisma ging, heb ik eens opgezocht wat charisma is en daarbij vond ik het volgende:

quote:
Charisma[1][2] is een geslacht van weekdieren uit de klasse van de Gastropoda (slakken).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Charisma_(geslacht)
pi_219047431
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat weten we wel, dat staat gewoon op de website van het CPB. Jan Modaal gaat er bij GL-PvdA gewoon op vooruit en bij de VVD niet. Maar bij de VVD gaat geen enkele groep werkenden er op vooruit.
"
De mediane koopkracht stijgt met gemiddeld 1,7% per jaar als gevolg van het beleidspakket van
GroenLinks-PvdA. Naarmate het inkomen toeneemt, wordt de doorsnee koopkrachtstijging minder hoog.
Lage inkomens – en met name uitkeringsgerechtigden – profiteren van de verhoging van het minimumloon
en de algemene heffingskorting, de invoering van de verzilverbare basiskorting en de verlaagde
zorgverzekeringspremie. De tarieven van het vijfschijvenstelsel liggen tot en met een inkomen van 30.000
euro lager dan de tarieven van het huidige stelsel, maar daarboven juist hoger. Daardoor is het nieuwe
vijfschijvenstelsel voor midden- en hoge inkomens een lastenverzwaring. Hogere inkomens gaan er iets op
achteruit, omdat zij ook nadeel hebben van de lagere arbeidskorting en de uitfasering van de
hypotheekrenteaftrek. De uitfasering van de hypotheekrenteaftrek heeft na de kabinetsperiode een verder
negatief effect op de koopkracht van huizenbezitters.
"

Ik weet niet wat jij leest, maar Jan modaal/middeninkomens/hogere inkomens/huizenbezitters gaat er gewoon op achteruit. En daar bovenop komen nog allerlei extra belastingen. Want oh wee als je s ochtends met de auto naar je werk moet.

Het is ook terug te zien in de grafiek op blz 32, als je een uitkeringen trekt of een laag inkomen heb ga je erop vooruit met PvdA /Gl, Jan modaal en daarboven gaat er tov het basispad op achteruit met PvdA beleid.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:25:36 #182
37950 JAM
pi_219047532
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Omdat het net over charisma ging, heb ik eens opgezocht wat charisma is en daarbij vond ik het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Charisma_(geslacht)
Ja, dat komt allemaal uit het Grieks hè. Van χάρις en ίζω. Uiteindelijk bedenken die worden zoiets als 'schoonheid/gratie' en 'worden' (nou ja, dat is wel heel erg vrij, maar toch). Daar kan je dus alle kanten mee op. Als iedereen wat meer klassieke talen zou bestuderen was de wereldvrede allang gesloten. :D .
pi_219047715
Dus net op het moment dat Timmermans de opmerking van Jetten zo zou kunnen "framen" dat je voor een kabinet met zijn partij een echte middencoalitie krijgt besluit Frans dat het wel een slimme zet is om Bella Ciao te gaan staan zingen.... _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:48:35 #184
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219047785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:44 schreef TheVulture het volgende:
Dus net op het moment dat Timmermans de opmerking van Jetten zo zou kunnen "framen" dat je voor een kabinet met zijn partij een echte middencoalitie krijgt besluit Frans dat het wel een slimme zet is om Bella Ciao te gaan staan zingen.... _O-
Wat, waar!?
pi_219047830
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219047989
quote:
Vroeger zongen ze bij de PvdA nog de Internationale.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:05:39 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219048062
quote:
Zeker een goed idee. _O_
pi_219048063
quote:
Zo’n internationaal congres leent zich niet echt voor het inspelen op last minute campagne ontwikkelingen in eigen land, die mede aanwezigen waarschijnlijk weinig zegt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:09:02 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219048098
quote:
Mja, hij doet wel meer domme dingen, daarom gaan de verkiezingen voor hem ook een beetje tegenvallen ben ik bang. Timmermans is goed in het politieke debat maar dit is dus echt weer cringe.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:11:53 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219048138
quote:
Dat acht ik dan weer een dikke plus voor Timmermans.

D66 is en blijft een rechtse VVD-light variant. Alles voor de poen en de economie, voor studerend en licht ontvankelijk volk wat meer behapbaar gemaakt door het allemaal in wat regenboog en eenhoorn-gezwam te wikkelen.

D66 is wat dat betreft nog erger dan de VVD. Van de VVD weet je dat het gaat om een rijke pa en ma en een hoop elleboogwerk. Of een vette bankrekening. Bij D66 is dat gecamoufleerd met wat hip klimaat-diversiteitsgelul. In die zin best knap dat die club nog altijd zoveel stemmen vergaart van mensen die niets aan hun kosmopolitisch, internationalistisch, kapitalistisch beleid hebben. En for the love of all that is holy, word niet ouder dan 55.

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-10-2025 23:18:49 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219048196
quote:
Ik denk niet dat dit aan gaat slaan bij de Nederlandse kiezer.
Iemand die 3 ton verdient die Bella Ciao gaat zingen, op een internationaal socialistisch congres. Als de Nederlander dat lied überhaupt kent.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:20:12 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219048207
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Iemand die 3 ton verdient die Bella Ciao gaat zingen, op een internationaal socialistisch congres. Als de Nederlander dat lied überhaupt kent.
Mwoa... bij mij is Timmermans hierdoor in achting gestegen.

Leuk dat Jetten die fröbelclub van D66 weer wat zetels heeft weten af te laten snoepen van andere rechtse partijen, het blijft een rechtse partij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219048218
quote:

[..]
3 ton? Een kamerlid verdient net geen 2 ton per jaar dacht ik.
pi_219048258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
3 ton? Een kamerlid verdient net geen 2 ton per jaar dacht ik.
Wachtgeld vanuit de EU. Die vullen aan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:24:20 #195
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219048265
quote:

[..]
Nee kennen ze niet, laat staan de geschiedenis en de vele varianten van het lied. Maar typisch Timmermans wel verder, all emo, no ratio in dit soort situaties.
pi_219048282
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wachtgeld vanuit de EU. Die vullen aan.
Wachtgeld krijg je toch alleen als je geen ander werk hebt gevonden? Net als WW zeg maar. Neem aan dat dat bij de Europese Unie niet anders is?
pi_219048293
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wachtgeld krijg je toch alleen als je geen ander werk hebt gevonden? Net als WW zeg maar. Neem aan dat dat bij de Europese Unie niet anders is?
Ze vullen gewoon aan tot zijn oude salaris.
Geen idee hoe lang.
Maar dat was dus drie ton euro.
Bella Ciao!! :P
pi_219048319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet ook niet hoe dat geregeld is, maar het zou zo kunnen zijn dat zijn salaris als kamerlid vanuit de EU wordt aangevuld tot het salaris dat hij als eurocommissaris kreeg. En daar kreeg hij 30 duizend euro per maand.
pi_219048349
De partizaan. _O-
pi_219048382
Timmermans krijgt al 2 jaar geen wachtgeld meer:

https://www.telegraaf.nl/(...)d-stop/64296420.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')