Ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Dat was natuurlijk net zo'n doorslaand succes geworden als Nieuwe Wegen.
Ik verwachtte aanvankelijk ook dat ze door zouden zetten maar ik vraag me af of de groep er klaar voor was. Wel heel erg veel grijze mannen en vrouwen die verweten zou kunnen worden dat ze de nieuwe partij geen kans hebben gegeven. Ik denk eerder dat ze bewust afgewacht hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er vanuit Rood Vooruit een nieuwe partij opgericht gaat worden. Ze hebben de kans voorbij laten gaan om aan de komende verkiezingen mee te doen, terwijl ze dat makkelijk hadden kunnen doen. De komende verkiezingen zouden er het juiste moment voor zijn geweest en ik denk dat ze toch wel een paar zetels hadden kunnen scoren. Nu ze deze kans voorbij hebben laten gaan, zal het er waarschijnlijk nooit meer van komen.
Tja, we zullen het nooit weten. Maar de ledenraadpleging was toch vrij duidelijk.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Nieuwe Wegen was min of meer een soloproject van Jacques Monasch. Rood Vooruit is een hele groep met naar eigen zeggen toch behoorlijk wat aanhang binnen de PvdA.
Generieker: Iedere nieuwe PvdA-leider wordt er door de rechtse spreekbuizen van beticht de redelijkheid van de vorige iteratie teniet te doen om zo de PvdA als het grote gevaar weg te zetten.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is echt onzin en een trucje dat rechtse partijen keer op keer vernuftig uithalen met PvdA-leiders:
"Wouter Bos? Volledig gebrek aan leiderschap want hij 'draait als een windvaan' en spreekt hardop twijfel uit over zijn eigen capaciteiten. Bos mag nooit nooit nooit premier worden."
" Greenpeace Diederik die 3 keer per maand douchet en Spekman met zijn lelijke truien vertegenwoordigen alles wat er mis is met de PvdA, links als de neten, dat kan echt niet. Vroeger was de PvdA tenminste nog een beetje pragmatisch en kon je bij Shell en Unilever nog met ze aankomen zoals onder Wouter Bos, maar deze twee kunnen echt niet, Samsom mag nooit nooit nooit premier worden".
"Timmermans, die volgevreten big uit Brussel? Vroeger ze bij de PvdA tenminste nog echt links en voor de gewone man, maar Samsom en Spekman draaien zich om in hun graf, Timmermans mag nooit nooit nooit premier worden."
We kennen het Telegraaf-trucje en trappen er niet meer in. Timmermans MP of ze kunnen eraan zuigen bij de VVD.
Nee,Cohen en Van der Laan waren best populair.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach joh.... elke Amsterdamse burgemeester krijgt kritiek en haat over zich heen.
Vooral van rechterzijde is het populair een linkse bestuurder weg te zetten als elitair, het volk niet begrijpend, betweterig . Het is ook een landelijk iets. Kaag en Timmermans ontvingen die haat ook.
Die haat dreef Kaag weg. Ze wilde niet meer het risico nemen dat zij en haar gezin iets aangedaan zou worden.
Paul Rosenmoller vertrok ook indertijd daarom
Komt wel regelmatig aan de orde dat b.v. Bontenbal, Jetten, Bikker en Klaver het wel goed met elkaar kunnen vinden. Ook als generatiegenoten. Daarin wordt Timmermans nooit genoemd.quote:
Die groep bestaan vooral uit types die iedere twee weken gaan juichen in een vervallen voetbalstadion van een club die al jaren failliet is.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Nieuwe Wegen was min of meer een soloproject van Jacques Monasch. Rood Vooruit is een hele groep met naar eigen zeggen toch behoorlijk wat aanhang binnen de PvdA.
Hoe is dat ook in de verste verten maar bewijs voor het feit dat Jetten een pleurishekel aan hem zou hebben en dat Bontenbal hem niet bepaald zou mogen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Komt wel regelmatig aan de orde dat b.v. Bontenbal, Jetten, Bikker en Klaver het wel goed met elkaar kunnen vinden. Ook als generatiegenoten. Daarin wordt Timmermans nooit genoemd.
Kan er ook aan liggen dat je bij de PvdA eerst door 20 hoepeltjes moet springen voor ze meedoen met een deal.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe is dat ook in de verste verten maar bewijs voor het feit dat Jetten een pleurishekel aan hem zou hebben en dat Bontenbal hem niet bepaald zou mogen?
Beiden spraken dat recentelijk in verdekte termen uit. Jetten bij Haagse Zaken en Bontenbal bij Jesse Frederik.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe is dat ook in de verste verten maar bewijs voor het feit dat Jetten een pleurishekel aan hem zou hebben en dat Bontenbal hem niet bepaald zou mogen?
Nee, dat valt wel mee. Over Klaver is iedereen veel positiever. Die aversie bij middenpolitici lijkt echt Timmermansgebonden.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan er ook aan liggen dat je bij de PvdA eerst door 20 hoepeltjes moet springen voor ze meedoen met een deal.
Oftewel: het is jouw interpretatie. Ook weer duidelijkquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beiden spraken dat recentelijk in verdekte termen uit. Jetten bij Haagse Zaken en Bontenbal bij Jesse Frederik.
Ze moeten vooral niet te interlektueel overkomen. Vooral lekker volks en doorsnee en niet alsof ze elke dag de krant lezen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee,Cohen en Van der Laan waren best populair.
Kaag en Timmermans zijn beide karakters die een soort weerstand oproepen en daardoor kwetsbaar zijn. Dat kunnen we keioneerlijk en onterecht vinden. Maar dat gaan we niet veranderen. Men kan er beter gewoon rekening mee houden bij het uitzoeken van de juiste partijleider.
Ik ben er in het geheel niet van overtuigd 'dat het zo is'.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan er ook aan liggen dat je bij de PvdA eerst door 20 hoepeltjes moet springen voor ze meedoen met een deal.
En duidelijk niet alleen die van mij.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oftewel: het is jouw interpretatie. Ook weer duidelijk
En dat blijkt dan weer uit wat precies?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En duidelijk niet alleen die van mij.
De ledenraadpleging was inderdaad heel duidelijk. Een overweldigende meerderheid is voor de fusie, maar er is wel degelijk een minderheid die ertegen is. Bij deelname aan de verkiezingen had dat voor Rood Vooruit echt wel een paar zeteltjes opgeleverd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, we zullen het nooit weten. Maar de ledenraadpleging was toch vrij duidelijk.
Denk niet dat een paar wat verzuurde oude mannetjes veel potten hadden kunnen breken.
Omdat het niet zo was dat Jetten en Bontenbal die onderlinge verhoudingen zelf uit het niets te berde brachten. Die journalisten vroegen er expliciet naar omdat ze ook hadden geobserveerd dat Timmermans wat buiten het clubje verenigde opposanten viel.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat blijkt dan weer uit wat precies?
Zoveel marge is er helemaal niet. In 2017 en 2021 haalde de PvdA nog 9 zetels, dat is ongeveer wat er zelfstandig van resteerde. Als het iets had kunnen schelen zou dat hooguit een restzetel zijn die anders uitvalt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De ledenraadpleging was inderdaad heel duidelijk. Een overweldigende meerderheid is voor de fusie, maar er is wel degelijk een minderheid die ertegen is. Bij deelname aan de verkiezingen had dat voor Rood Vooruit echt wel een paar zeteltjes opgeleverd.
Bovendien is het niet zo dat Oudkerk en Melkert nu daadwerkelijk volle zalen trekken op links. Rood Vooruit en daarmee weer een splitsing op links is vooral de natte droom van de Telegraaf.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoveel marge is er helemaal niet. In 2017 en 2021 haalde de PvdA nog 9 zetels, dat is ongeveer wat er zelfstandig van resteerde. Als het iets had kunnen schelen zou dat hooguit een restzetel zijn die anders uitvalt.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is het niet zo dat Oudkerk en Melkert nu daadwerkelijk volle zalen trekken op links. Rood Vooruit en daarmee weer een splitsing op links is vooral de natte droom van de Telegraaf.
Lamyae werpt op dat de orde van advocaten een aantal maatregelen van de VVD anti-rechtsstatelijk noemt. Dilan maakt het vervolgens persoonlijk en valt de boodschapper aan: "Jij verwijt mij antirechtsstatelijk te zijn".quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Dilan Yesilgoz maakt gehakt van Lamyae Aharouay
[ x ]
Heeft die smerige fraudeur zijn gestolen miljoenen al teruggestort? Daarna mag hij weer komen praten.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Dilan Yesilgoz maakt gehakt van Lamyae Aharouay
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |