Met de PvdA komt het niet meer goed.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Veranderende tijden. De tijd van brede volkspartijen is wel een beetje voorbij.
Maar vertel, zou jij wel op de PvdA stemmen die je voorstelt?
Hallelujah. Gelukkig.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zal wel maar de PVV heeft simpelweg nauwelijks sociaaldemocraten overgenomen.
Blijkbaar is de behoefte minder geworden.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hallelujah. Gelukkig.
Daarmee is de sociaal democratie een beetje minder dood.
Nou, de poppetjes en gevatte oneliners zijn tegenwoordig ook wel belangrijk geworden hoor. Hoe treurig ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar goed, ik zie niet dat een PvdA "Jetten" het beter zou doen, dan misschien 3 zeteltjes extra of zo.
Dat vind ik zo’n onzin. Allerlei waarden staan onder druk, sociaal democratie maar ook sociaal liberalisme is meer nodig dan ooit.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Blijkbaar is de behoefte minder geworden.
Waarschijnlijk ben je wat jonger.quote:
De nieuw sociaaldemocraten: iedereen met een tint die tolkt voor ons leger maar naar Oeganda sturen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is dit helemaal get fatalistische slachtofferrol denken.waar die linkse partijen echt vanaf moeten.
Ik denk niet dat er vanuit Rood Vooruit een nieuwe partij opgericht gaat worden. Ze hebben de kans voorbij laten gaan om aan de komende verkiezingen mee te doen, terwijl ze dat makkelijk hadden kunnen doen. De komende verkiezingen zouden er het juiste moment voor zijn geweest en ik denk dat ze toch wel een paar zetels hadden kunnen scoren. Nu ze deze kans voorbij hebben laten gaan, zal het er waarschijnlijk nooit meer van komen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:17 schreef quo_ het volgende:
Met de PvdA komt het niet meer goed.
Maar misschien met een nieuwe partij uit de rood vooruit gelederen wel.
Midden 30. In mijn omgeving zijn er weinig gematigd rechtse stemmers die de genoemde politici waarderen. Ze worden over het algemeen vooral gezien als irritante betweters met een opgeheven vingertje.quote:
Ik ben begin veertig. Rosenmoller, Halsema en Klaver slaagden er alledrie in om grote winsten te behalen, wisten zich neer te zetten als de grootste en trokken nieuwe kiezers van D66 (Halsema was ook onder jongere VVD-kiezers populair en evenals ikzelf destijds in haar vrijheidsdenken erg beinvloed door Dirk Verhofstadt) tot SP, en GroenLinks steeds verder richting centrum te trekken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Midden 30. In mijn omgeving zijn er weinig gematigd rechtse stemmers die de genoemde politici waarderen. Ze worden over het algemeen vooral gezien als irritante betweters met een opgeheven vingertje.
En dan heeft KLM Platinum-member Rosenmöller nog een bedenkelijk verleden met Pol Pot-sympathieën ook.
Heel normaal dat rechtse mensen linkse opiniemakers zo verketteren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Midden 30. In mijn omgeving zijn er weinig gematigd rechtse stemmers die de genoemde politici waarderen. Ze worden over het algemeen vooral gezien als irritante betweters met een opgeheven vingertje.
Dat was een jeugdzonde van 50 jaar geleden. Toen was nog niet de gruwelijkheid van Pol Pot en co bekend.quote:En dan heeft KLM Platinum-member Rosenmöller nog een bedenkelijk verleden met Pol Pot-sympathieën ook.
ach joh.... elke Amsterdamse burgemeester krijgt kritiek en haat over zich heen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
De impopulariteit van Halsema komt meer door haar burgemeesterschap inderdaad. Als kamerlid hadden weinigen wat tegen haar.
Tijdens de pandemie heeft Halsema zich laten kennen als een burgemeester die niet vies is van keihard politiegeweld.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
De impopulariteit van Halsema komt meer door haar burgemeesterschap inderdaad. Als kamerlid hadden weinigen wat tegen haar.
Typisch Groen Links,quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:42 schreef -XOR- het volgende:
Wat betreft Timmermans is het overigens wel duidelijk dat het niet de allermakkelijkste man in de omgang is. Jetten heeft een pleurishekel aan hem, Bontenbal mag hem niet bepaald en ook binnen de eigen partijgelederen heeft hij veel vijanden gemaakt. Wat dat betreft is hij duidelijk een klassieke PvdA'er.
Het klopt wel. Ze riepen natuurlijk wel weerstand op bij de boze kereltjes, maar dat is standaard.quote:
Dus daar zou je wel op willen stemmen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met de PvdA komt het niet meer goed.
Maar misschien met een nieuwe partij uit de rood vooruit gelederen wel.
Politie is altijd grof in gespannen situaties. Komt door de rechtse korpsleiding.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Tijdens de pandemie heeft Halsema zich laten kennen als een burgemeester die niet vies is van keihard politiegeweld.
Ik kan me niet herinneren dat Eberhard van der Laan zoveel kritiek kreeg. En haat al helemaal niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
ach joh.... elke Amsterdamse burgemeester krijgt kritiek en haat over zich heen.
Dat was natuurlijk net zo'n doorslaand succes geworden als Nieuwe Wegen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er vanuit Rood Vooruit een nieuwe partij opgericht gaat worden. Ze hebben de kans voorbij laten gaan om aan de komende verkiezingen mee te doen, terwijl ze dat makkelijk hadden kunnen doen. De komende verkiezingen zouden er het juiste moment voor zijn geweest en ik denk dat ze toch wel een paar zetels hadden kunnen scoren. Nu ze deze kans voorbij hebben laten gaan, zal het er waarschijnlijk nooit meer van komen.
Dat laatste doe jij nu zeker door de korpsleiding de schuld te geven van het harde politiegeweld tijdens een aantal coronademonstraties in Amsterdam. Uiteindelijk blijft de burgemeester wel verantwoordelijk, en zonder goedkeuring van de burgemeester gebeurt het niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:48 schreef Bluesdude het volgende:
Politie is altijd grof in gespannen situaties. Komt door de rechtse korpsleiding.
Maar ja...... men zoekt een zondebok
Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:42 schreef -XOR- het volgende:
Wat betreft Timmermans is het overigens wel duidelijk dat het niet de allermakkelijkste man in de omgang is. Jetten heeft een pleurishekel aan hem, Bontenbal mag hem niet bepaald en ook binnen de eigen partijgelederen heeft hij veel vijanden gemaakt. Wat dat betreft is hij duidelijk een klassieke PvdA'er.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |