maar wel in PVV, VVD ,JA21, en CDA dusquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:31 schreef nostra het volgende:
Nou stop dan gewoon lekker met kabinetsdeelnamefantasieën.
[ afbeelding ]
Laat ze inderdaad in henelsnaam links liggen (no pun intended). Als je mee in zee gaat weet je dat ze op een bepaald moment weer de boel opblazen als ze denken er electoraal beter van te worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:31 schreef nostra het volgende:
Nou stop dan gewoon lekker met kabinetsdeelnamefantasieën.
[ afbeelding ]
De stuitende arrogantie van de VVD dat zij denken uberhaupt aan de stuurknuppel te zittenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mijn voorkeur, net als die van Dilan, gaat uit naar een kabinet met vvd, cda, Ja21, bbb en als het nodig is de sgp erbij.
"Net als die van Dilan", de leash zit strak na zijn Binnenhofuitglijder.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mijn voorkeur, net als die van Dilan, gaat uit naar een kabinet met vvd, cda, Ja21, bbb en als het nodig is de sgp erbij.
Nee, PVV hebben ze ook uitgesloten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar wel in PVV, VVD ,JA21, en CDA dus
een CO2 belasting ??
Ja, dat slaat nergens op. Ze kunnen net zo goed zeggen dat hun voorkeur is alleen te regeren (wat nog eens realiteit kan worden als de BBB uit het kabinet stapt). Hopen ze hiermee 25 zetels van de PVV af te snoepen ofzo of een sterkere onderhandelingspositie te creeeren na de verkiezingen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat een kankerkabinet zou dat zijn. BBB heeft afgedaan en sponsort terroristen. De SGP is een partij voor religekkies. JA21 doet alsof het fatsoenlijk is, maar wil de grondwet wijzigen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste willen zoveel partijen, wat daar zo verschrikkelijk aan is heb ik nooit begrepen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:52 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Wat een kankerkabinet zou dat zijn. BBB heeft afgedaan en sponsort terroristen. De SGP is een partij voor religekkies. JA21 doet alsof het fatsoenlijk is, maar wil de grondwet wijzigen.
Ze willen artikel 1 wijzigen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste willen zoveel partijen, wat daar zo verschrikkelijk aan is heb ik nooit begrepen.
Daar hebben Caroline en Mona nu absoluut geen last van....quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De stuitende arrogantie van de VVD dat zij denken uberhaupt aan de stuurknuppel te zitten
En het CDA wil dit ook??quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien wel gewoon hun overal aanwezige uithangbord.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 03:10 schreef Japepk het volgende:
Ik snap de VVD echt niet. Waar Rutte meeboog met wat electoraal handig was, lijkt men nu juist zo star rechts mogelijk te willen blijven. Ja21, BBB en SGP als serieuze coliatiepartners noemen zet jezelf echt buitenspel. Dan kun je de PVV er ook net zo goed bij nemen. Geen idee welke rechtse engnek daar zoveel in de pap te brokkelen heeft, maar dit slaat nergens op. Ik denk dat ze 20 zetels kunnem halen als ze zich open stellen voor CDA, GL/PvdA en D66. Wellicht dat ze het onder Bontenbal zelfs zonder Timmermans kunnen redden. Maar met de lijn van nu zet de VVD zichzelf compleet buitenspel.
Ok dit zijn 60 zetels ofzo. Dus dat wordt een minderheidskabinet dan?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lol die hebben in de huidige peilingen met zijn vijf 58 zetels. Good luck with that.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij hebben hier echter geen tweepartijenstelsel. Ze moeten maar goed naar de Tories kijken wat hun lot kan zijn als ze deze koers blijven varen. Totale irrelevantie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:16 schreef Mutant01 het volgende:
De VVD is gewoon gekaapt door een zeer conservatieve rechtse groep. Het is niet anders dan wat er met de republikeinen in de VS aan de hand is. Exact dezelfde beweging.
Hij zal netjes uitspreken wat hem is opgedragen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens, de grondwet kan je prima aanpassen, dat is geen punt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste willen zoveel partijen, wat daar zo verschrikkelijk aan is heb ik nooit begrepen.
Hoe bedoel je gekaapt? Dat zijn ze toch al decennia zelf. Zeer conservatief en rechts. Echt een afbraak partij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:16 schreef Mutant01 het volgende:
De VVD is gewoon gekaapt door een zeer conservatieve rechtse groep. Het is niet anders dan wat er met de republikeinen in de VS aan de hand is. Exact dezelfde beweging.
Wat een strategische blunder is het geweest van Wilders om niet naar RTL te gaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Jetten en Bontenbal hebben goede zaken gedaan bij RTL.
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Eightyone het volgende:
Johan Fretz probeert ondertussen de potentiële linkse stemmer (die naar Jetten dreigt te gaan) scherp te houden. Hij is vrij fel op z'n socials.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
...enzovoort.
Ik vond haar het ook echt niet slecht doen tijdens het debat. Ze had alleen geduchte tegenstand.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.
GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.
GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
3600 volgers op Bluesky, net iets meer dan dat op TikTok, 26000 op X, 34500 op Instagram.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
Iig staat de hele uitzending op YouTube. Het kan in sommige algoritmes belanden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Dit lijkt me typisch zo’n Agnes Kant-achtig figuur dat altijd maar boos is, inderdaad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen.
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
Het nieuws dat Ja21 de doorberekening had gemanipuleerd was iig wel overal te lezenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze voeren een erg felle social media campagne, waarschijnlijk vanuit Rusland. Op TikTok en YouTube struikel je over de FvD comments onder politieke onderwerpen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen.
Er valt geen premierbonus op te strijken ook. Niemand steekt er bovenuit, ja de PVV maar die is kansloos voor regeringsdeelname.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |