abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:34:22 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219040526
quote:
81s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:31 schreef nostra het volgende:
Nou stop dan gewoon lekker met kabinetsdeelnamefantasieën.

[ afbeelding ]
maar wel in PVV, VVD ,JA21, en CDA dus

een CO2 belasting ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219040527
quote:
81s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:31 schreef nostra het volgende:
Nou stop dan gewoon lekker met kabinetsdeelnamefantasieën.

[ afbeelding ]
Laat ze inderdaad in henelsnaam links liggen (no pun intended). Als je mee in zee gaat weet je dat ze op een bepaald moment weer de boel opblazen als ze denken er electoraal beter van te worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219040530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mijn voorkeur, net als die van Dilan, gaat uit naar een kabinet met vvd, cda, Ja21, bbb en als het nodig is de sgp erbij.
De stuitende arrogantie van de VVD dat zij denken uberhaupt aan de stuurknuppel te zitten :')
pi_219040531
quote:

[..]
Mijn voorkeur, net als die van Dilan, gaat uit naar een kabinet met vvd, cda, Ja21, bbb en als het nodig is de sgp erbij.
"Net als die van Dilan", de leash zit strak na zijn Binnenhofuitglijder.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219040532
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar wel in PVV, VVD ,JA21, en CDA dus

een CO2 belasting ??
Nee, PVV hebben ze ook uitgesloten.
pi_219040536
quote:

[..]
Ja, dat slaat nergens op. Ze kunnen net zo goed zeggen dat hun voorkeur is alleen te regeren (wat nog eens realiteit kan worden als de BBB uit het kabinet stapt). Hopen ze hiermee 25 zetels van de PVV af te snoepen ofzo of een sterkere onderhandelingspositie te creeeren na de verkiezingen?

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 18-10-2025 00:44:32 ]
pi_219040584
quote:

[..]
Wat een kankerkabinet zou dat zijn. BBB heeft afgedaan en sponsort terroristen. De SGP is een partij voor religekkies. JA21 doet alsof het fatsoenlijk is, maar wil de grondwet wijzigen.
pi_219040589
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:52 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Wat een kankerkabinet zou dat zijn. BBB heeft afgedaan en sponsort terroristen. De SGP is een partij voor religekkies. JA21 doet alsof het fatsoenlijk is, maar wil de grondwet wijzigen.
Dat laatste willen zoveel partijen, wat daar zo verschrikkelijk aan is heb ik nooit begrepen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219040592
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste willen zoveel partijen, wat daar zo verschrikkelijk aan is heb ik nooit begrepen.
Ze willen artikel 1 wijzigen.
pi_219040612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De stuitende arrogantie van de VVD dat zij denken uberhaupt aan de stuurknuppel te zitten :')
Daar hebben Caroline en Mona nu absoluut geen last van....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 01:52:46 #211
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219040727
quote:

[..]
En het CDA wil dit ook??
pi_219040823
Ik snap de VVD echt niet. Waar Rutte meeboog met wat electoraal handig was, lijkt men nu juist zo star rechts mogelijk te willen blijven. Ja21, BBB en SGP als serieuze coliatiepartners noemen zet jezelf echt buitenspel. Dan kun je de PVV er ook net zo goed bij nemen. Geen idee welke rechtse engnek daar zoveel in de pap te brokkelen heeft, maar dit slaat nergens op. Ik denk dat ze 20 zetels kunnem halen als ze zich open stellen voor CDA, GL/PvdA en D66. Wellicht dat ze het onder Bontenbal zelfs zonder Timmermans kunnen redden. Maar met de lijn van nu zet de VVD zichzelf compleet buitenspel.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 04:00:28 #213
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219040837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 03:10 schreef Japepk het volgende:
Ik snap de VVD echt niet. Waar Rutte meeboog met wat electoraal handig was, lijkt men nu juist zo star rechts mogelijk te willen blijven. Ja21, BBB en SGP als serieuze coliatiepartners noemen zet jezelf echt buitenspel. Dan kun je de PVV er ook net zo goed bij nemen. Geen idee welke rechtse engnek daar zoveel in de pap te brokkelen heeft, maar dit slaat nergens op. Ik denk dat ze 20 zetels kunnem halen als ze zich open stellen voor CDA, GL/PvdA en D66. Wellicht dat ze het onder Bontenbal zelfs zonder Timmermans kunnen redden. Maar met de lijn van nu zet de VVD zichzelf compleet buitenspel.
Misschien wel gewoon hun overal aanwezige uithangbord.

Eventueel in combinatie met een paar onzichtbare anoniempjes achter de schermen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 18-10-2025 05:06:49 ]
2025-jaarlijst
pi_219041181
quote:

[..]
Ok dit zijn 60 zetels ofzo. Dus dat wordt een minderheidskabinet dan?

Ik snap niet wat de VVD hiermee wil bereiken. Waarom zou je stemmen op een partij met een boegbeeld dat totaal niet likable is en die als een soort Negative Nancy iedereen en z’n moeder uitsluit? Op basis van wat denken zij eigenlijk dit te kunnen en mogen bepalen?
pi_219041189
quote:

[..]
Lol die hebben in de huidige peilingen met zijn vijf 58 zetels. Good luck with that.
pi_219041196
De VVD is gewoon gekaapt door een zeer conservatieve rechtse groep. Het is niet anders dan wat er met de republikeinen in de VS aan de hand is. Exact dezelfde beweging.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219041203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:16 schreef Mutant01 het volgende:
De VVD is gewoon gekaapt door een zeer conservatieve rechtse groep. Het is niet anders dan wat er met de republikeinen in de VS aan de hand is. Exact dezelfde beweging.
Wij hebben hier echter geen tweepartijenstelsel. Ze moeten maar goed naar de Tories kijken wat hun lot kan zijn als ze deze koers blijven varen. Totale irrelevantie.
pi_219041259
quote:

[..]
Hij zal netjes uitspreken wat hem is opgedragen.
Althans dat hoop ik dan maar :X.
pi_219041291
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Eens, de grondwet kan je prima aanpassen, dat is geen punt.

Hun ranzigheid zit in heel andere punten. Het is gewoon integraal onderdeel van de PVV, FvD, BVNL-kliek.
Rechtsstatelijk handelen is sowieso een vies idee voor dergelijke typetjes. En maar lastig om hun vreemdelingenhaat in de praktijk te kunnen brengen.
pi_219041327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:16 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe bedoel je gekaapt? Dat zijn ze toch al decennia zelf. Zeer conservatief en rechts. Echt een afbraak partij.
pi_219041337
Wat zijn ze in godsnaam aan het doen bij de VVD :') Dit kan toch niet
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:03:47 #222
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219041391

D66 ook bij De Hond nu groter dan VVD
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219041443
Jetten en Bontenbal hebben goede zaken gedaan bij RTL.
pi_219041457
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Jetten en Bontenbal hebben goede zaken gedaan bij RTL.
Wat een strategische blunder is het geweest van Wilders om niet naar RTL te gaan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:21:07 #225
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219041493
Johan Fretz probeert ondertussen de potentiële linkse stemmer (die naar Jetten dreigt te gaan) scherp te houden. Hij is vrij fel op z'n socials.

Dit komt van Instagram, maar op BlueSky zit 'ie ook: https://bsky.app/profile/johanfretz.bsky.social

...enzovoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 18-10-2025 09:29:42 ]
2025-jaarlijst
pi_219041494
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.

GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:24:08 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219041516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Eightyone het volgende:
Johan Fretz probeert ondertussen de potentiële linkse stemmer (die naar Jetten dreigt te gaan) scherp te houden. Hij is vrij fel op z'n socials.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

...enzovoort.
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:24:53 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219041525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.

GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Ik vond haar het ook echt niet slecht doen tijdens het debat. Ze had alleen geduchte tegenstand.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219041598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:

Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
pi_219041604
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
pi_219041613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:42:29 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219041627
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
3600 volgers op Bluesky, net iets meer dan dat op TikTok, 26000 op X, 34500 op Instagram.

Laten we het een bescheiden luisje in de pels noemen.

quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Iig staat de hele uitzending op YouTube. Het kan in sommige algoritmes belanden.
2025-jaarlijst
pi_219041658
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit lijkt me typisch zo’n Agnes Kant-achtig figuur dat altijd maar boos is, inderdaad.
pi_219041683
quote:

[..]
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.

Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen, ook getuige de aanwezigheid van JA21 op allerlei ondernemersbeurzen e.d. Maar die kijken dus wel een programma als Nieuwsuur en vinden financiële degelijkheid dus wel één van de allerbelangrijkste zaken. Best kans dat die nu terug gaan naar VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219041723
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen.
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?

Prima analyse.
pi_219041725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
pi_219041730
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen. Althans, in de peilingen dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219041739
quote:

[..]
Het nieuws dat Ja21 de doorberekening had gemanipuleerd was iig wel overal te lezen
pi_219041752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen.
Ze voeren een erg felle social media campagne, waarschijnlijk vanuit Rusland. Op TikTok en YouTube struikel je over de FvD comments onder politieke onderwerpen.
pi_219041754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
Er valt geen premierbonus op te strijken ook. Niemand steekt er bovenuit, ja de PVV maar die is kansloos voor regeringsdeelname.

Als er nu een Schoofpartij had bestaan en die had 3 dagen voor de verkiezingen een paar Turkse ministers de toegang geweigerd dan was het een landslide overwinning geworden. Zo’n ontzettend waterbed is de Nederlandse politiek inmiddels geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')