Het is toch juist ook een stukje openheid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar als dat zo is dan is de term AMAB toch gewoon overbodig? Als je immers het biologisch geslacht van de geboorte altijd blijft houden dan ben je ongeacht operaties altijd dat geslacht en blijf je dus sowieso een man.
Klaag daarover bij het beheer van je datingsite, niet hier.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het irritante aan die transgenders is dat ze het idee willen opdringen dat een m>f transgender een vrouw is. En zo word ik op dating sites dus wel eens benaderd door zo'n transgeval. Daar ben ik niet van gediend. Ik zoek een echte vrouw. Ik kan zo'n m>f transgender dus absoluut niet in alle aspecten als een vrouw zien, zelfs niet na tientallen operaties. Ik zou het daar dus ook nooit mee willen doen. Dan doe ik het liever met een rubber opblaasbare sexpop.
Denk dat niemand een probleem heeft met jezelf iets voelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat een kulargumentalsof je seks moet hebben met iedereen waarvan je gunt dat ie zich mag voelen hoe die zelf wil
Dat is niet hoe dat werkt. Ik heb al eens op een ander forum een ban gehad omdat ik blijkbaar een 'deadname' had gebruikt (waarvan natuurlijk iedereen in de wereld al jaren wist dat dit gelijk stond aan racisme of sexisme).quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar als dat zo is dan is de term AMAB toch gewoon overbodig? Als je immers het biologisch geslacht van de geboorte altijd blijft houden dan ben je ongeacht operaties altijd dat geslacht en blijf je dus sowieso een man.
Dat zal je nog verbazen. Sommige mensen hebben daadwerkelijk enorme problemen met mensen die zich anders voelen dan de "norm".quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat niemand een probleem heeft met jezelf iets voelen.
Ik denk dat termen als transman/transvrouw beter zijn. AMAB/AFAB is incorrect aangezien ze niet omgezet zijn naar een ander biologisch geslacht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is toch juist ook een stukje openheid.
Want als je met iemand praat in de veronderstelling dat het een vrouw is, en diegene heeft daar niks over in een profiel staan.
Als je AMAB/AFAB ziet staan en andere pronouns, of je ziet al een foto waaruit je aanneemt dat diegene man/vrouw is dan weet je dat het een transman of een transvrouw is. En kan je doorklikken als dat je niet bevalt.
Het 'voelen' is dan ook niet het probleem. Ik heb soms ook bepaalde gevoelens, maar ik zou waarschijnlijk achter tralies komen te zitten wanneer ik die zou omzetten in iets anders.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazen. Sommige mensen hebben daadwerkelijk enorme problemen met mensen die zich anders voelen dan de "norm".
Wat ze ook niet beweren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat termen als transman/transvrouw beter zijn. AMAB/AFAB is incorrect aangezien ze niet omgezet zijn naar een ander biologisch geslacht.
Meer specifiek dat je aangewezen bent als zijnde jongen door de arts. Gewoon een vergissing bij de geslachtsbepalingquote:
Ja, ik pleit dus om transman, transvrouw toe te voegen zodat het duidelijker is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat ze ook niet beweren.
Wat ze ermee zeggen is: Ik ben als man/vrouw geboren maar nu voel ik me het andere geslacht.
En er zal ongetwijfeld ook een reden zijn waarom sommige transmensen het niet fijn meer vinden om de term trans te gebruiken. Kan namelijk nog niet bepaald op veel begrip rekenen
Dus in een online profiel moet het zo duidelijk mogelijk, maar een X in een paspoort, of zelfs maar een derde optie naast man/vrouw in een vragenlijst is dan iets wat triggers geeft voor velen? Dat komt nogal tegenstrijdig overquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ik pleit dus om transman, transvrouw toe te voegen zodat het duidelijker is.
Gender (engels) = geslachtquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, ik pleit dus om transman, transvrouw toe te voegen zodat het duidelijker is.
Ze voelen zich dan overigens het andere gender, aangezien geslacht de biologische term is.
De vraag is in hoeverre hetgeen wat iemand voelt relevant is om toe te voegen bij identificatiebewijzen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus in een online profiel moet het zo duidelijk mogelijk, maar een X in een paspoort, of zelfs maar een derde optie naast man/vrouw in een vragenlijst is dan iets wat triggers geeft voor velen? Dat komt nogal tegenstrijdig over
Een onderverdeling in sexe en geslacht kan ook, zolang het maar duidelijk is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze voelen zich dan overigens het andere gender, aangezien geslacht de biologische term is.
Gender (engels) = geslacht
assigned male at birth/assigned female at birth.quote:
Intersekse heeft niks met transgenders te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
assigned male at birth/assigned female at birth.
Want dat is het punt natuurlijk voor veel transgenders: dat ze bij de geboorte een gender toegewezen hebben gekregen dat niet correct is. Ook voor mensen dus waarbij bij de geboorte niet duidelijk te zien was of het een meisje of jongen is een intersekse persoon.
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Intersekse heeft niks met transgenders te maken.
Niet precies, zei hebben een biologische geslacht toegewezen bij de geboorte maar voelen zich eerder betrokken bij een andere biologische groep waardoor men zo graag genoemd wil worden. De toewijzing bij de geboorte is gewoon correct.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want dat is het punt natuurlijk voor veel transgenders: dat ze bij de geboorte een gender toegewezen hebben gekregen dat niet correct is. Ook voor mensen dus waarbij bij de geboorte niet duidelijk te zien was of het een meisje of jongen is een intersekse persoon.
Nee, in het Nederlands gebruiken we gewoon nog geslacht of sekse. Aan die waanzin uit de VS hoeven we niet mee te doen hoor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want dat is het punt natuurlijk voor veel transgenders: dat ze bij de geboorte een gender toegewezen hebben gekregen dat niet correct is.
Joh, al heb je drie piemels en laat je er vier weghalen het zal me een rotzorg zijnquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, in het Nederlands gebruiken we gewoon nog geslacht of sekse. Aan die waanzin uit de VS hoeven we niet mee te doen hoor.
Verder is de nieuwe voorgestelde 'transgenderwet' geschrapt wegens veel te weinig steun en voldoet de huidige wetgeving prima, dus voor de politiek is het eigenlijk geen onderwerp van belang op dit moment.
Ik snap volstrekt niet waar de VVD nog denkt voor te staan met dit soort gekkigheid.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:31 schreef nostra het volgende:
Nou stop dan gewoon lekker met kabinetsdeelnamefantasieėn.
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur, net als die van Dilan, gaat uit naar een kabinet met vvd, cda, Ja21, bbb en als het nodig is de sgp erbij.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap volstrekt niet waar de VVD nog denkt voor te staan met dit soort gekkigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |