Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Eightyone het volgende:
Johan Fretz probeert ondertussen de potentiële linkse stemmer (die naar Jetten dreigt te gaan) scherp te houden. Hij is vrij fel op z'n socials.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
...enzovoort.
Ik vond haar het ook echt niet slecht doen tijdens het debat. Ze had alleen geduchte tegenstand.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.
GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.
GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
3600 volgers op Bluesky, net iets meer dan dat op TikTok, 26000 op X, 34500 op Instagram.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
Iig staat de hele uitzending op YouTube. Het kan in sommige algoritmes belanden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Dit lijkt me typisch zo’n Agnes Kant-achtig figuur dat altijd maar boos is, inderdaad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen.
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
Het nieuws dat Ja21 de doorberekening had gemanipuleerd was iig wel overal te lezenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze voeren een erg felle social media campagne, waarschijnlijk vanuit Rusland. Op TikTok en YouTube struikel je over de FvD comments onder politieke onderwerpen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen.
Er valt geen premierbonus op te strijken ook. Niemand steekt er bovenuit, ja de PVV maar die is kansloos voor regeringsdeelname.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
Ja, dat klopt. Dat geldt natuurlijk vrijwel voor heel rechts. Maar daar zitten dus wel verder vrij normale ondernemers tussen die jaren standaard VVD stemden maar nu zoekende zijn naar een alternatief. Maar dat alternatief is er dus niet echt, JA21 lijkt het dichtste bij te komen maar levert gewoon prutswerk al in de campagne.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?
Prima analyse.
Ze zijn de enige die die specifieke doelgroep bedient. Om het maar netjes te houden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen. Althans, in de peilingen dan.
Als zogenaamd serieuze ondernemer bij Eerdmans en Nanninga uitkomen. Vind het een bijzondere stelling…quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.
Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen, ook getuige de aanwezigheid van JA21 op allerlei ondernemersbeurzen e.d. Maar die kijken dus wel een programma als Nieuwsuur en vinden financiële degelijkheid dus wel één van de allerbelangrijkste zaken. Best kans dat die nu terug gaan naar VVD.
Je kunt je afvragen wat ze ermee kunnen winnen als ze er wel voor gaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok dit zijn 60 zetels ofzo. Dus dat wordt een minderheidskabinet dan?
Ik snap niet wat de VVD hiermee wil bereiken. Waarom zou je stemmen op een partij met een boegbeeld dat totaal niet likable is en die als een soort Negative Nancy iedereen en z’n moeder uitsluit? Op basis van wat denken zij eigenlijk dit te kunnen en mogen bepalen?
Waar zou je dan heen gaan als je de punten die ik noem het belangrijkste vindt? Verplaats je eens in die mensen, ipv alleen je afkeer van JA21 te laten spreken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als zogenaamd serieuze ondernemer bij Eerdmans en Nanninga uitkomen. Vind het een bijzondere stelling…
Ik zou op zoek gaan naar een serieuze partij met serieuze mensen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar zou je dan heen gaan als je de punten die ik noem het belangrijkste vindt? Verplaats je eens in die mensen, ipv alleen je afkeer van JA21 te laten spreken.
Wellicht vanwege de slechte reputatie van Wybren van Haga als partijhopper, agressieve huisjesmelker en complotdenker?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk is het gek dat BVNL dus geen voet tussen de deur krijgt. Die zijn eigenlijk het logischere alternatief voor rechtse ondernemers. Maar dan zie je toch dat het het moeilijkste is om van 0 naar 1 zetel te gaan, mensen willen hun stem niet weggooien. Maar ik denk dat ongeveer de helft van de JA21 kiezers in de peilingen, beter bij Van Haga past dan bij Eerdmans.
Dat is natuurlijk onzin dat geen enkele potentiele stemmer dat zou doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |