abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219041494
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.

GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:24:08 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219041516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Eightyone het volgende:
Johan Fretz probeert ondertussen de potentiële linkse stemmer (die naar Jetten dreigt te gaan) scherp te houden. Hij is vrij fel op z'n socials.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

...enzovoort.
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:24:53 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219041525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Yesilgöz lijkt verdere daling wel te hebben gekeerd trouwens. In beide peilingen staat de VVD weer op +1 ten opzichte van de vorige peiling.

GroenLinks - PvdA nu ook bij Maurice de Hond op licht verlies. Daar moeten ze echt uitkijken dat ze niet daadwerkelijk terugvallen tot 20 zetels bijvoorbeeld. Dat zou ik persoonlijk echt een wanprestatie vinden.
Ik vond haar het ook echt niet slecht doen tijdens het debat. Ze had alleen geduchte tegenstand.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219041598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:

Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
pi_219041604
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me een prima recept om zetels te verliezen in de peilingen, een verbeten linkse aktivistische toon.
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
pi_219041613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Denk niet dat dit dankzij maar ondanks Dilan is. Zal wel komen door het slechte optreden van Eerdmans in Nieuwsuur.
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:42:29 #232
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219041627
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat zo’n figuur enige serieuze invloed heeft.
3600 volgers op Bluesky, net iets meer dan dat op TikTok, 26000 op X, 34500 op Instagram.

Laten we het een bescheiden luisje in de pels noemen.

quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou leuk zijn als Nieuwsuur die invloed had. Maar dat is nou niet echt een programma waar de potentiële achterban van Eerdmans naar kijkt of zich iets van aantrekt.
Iig staat de hele uitzending op YouTube. Het kan in sommige algoritmes belanden.
2025-jaarlijst
pi_219041658
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit lijkt me typisch zo’n Agnes Kant-achtig figuur dat altijd maar boos is, inderdaad.
pi_219041683
quote:

[..]
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.

Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen, ook getuige de aanwezigheid van JA21 op allerlei ondernemersbeurzen e.d. Maar die kijken dus wel een programma als Nieuwsuur en vinden financiële degelijkheid dus wel één van de allerbelangrijkste zaken. Best kans dat die nu terug gaan naar VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219041723
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen.
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?

Prima analyse.
pi_219041725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219041730
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen. Althans, in de peilingen dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219041739
quote:

[..]
Het nieuws dat Ja21 de doorberekening had gemanipuleerd was iig wel overal te lezen
pi_219041752
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen.
Ze voeren een erg felle social media campagne, waarschijnlijk vanuit Rusland. Op TikTok en YouTube struikel je over de FvD comments onder politieke onderwerpen.
pi_219041754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies, het is op rechts zo'n puinhoop dat die hoek dan toch maar richting VVD gaat, denk ik.
Er valt geen premierbonus op te strijken ook. Niemand steekt er bovenuit, ja de PVV maar die is kansloos voor regeringsdeelname.

Als er nu een Schoofpartij had bestaan en die had 3 dagen voor de verkiezingen een paar Turkse ministers de toegang geweigerd dan was het een landslide overwinning geworden. Zo’n ontzettend waterbed is de Nederlandse politiek inmiddels geworden.
pi_219041755
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zeg je dat JA21 een partij voor egoïstische zakkenvullers is?

Prima analyse.
Ja, dat klopt. Dat geldt natuurlijk vrijwel voor heel rechts. Maar daar zitten dus wel verder vrij normale ondernemers tussen die jaren standaard VVD stemden maar nu zoekende zijn naar een alternatief. Maar dat alternatief is er dus niet echt, JA21 lijkt het dichtste bij te komen maar levert gewoon prutswerk al in de campagne.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219041762
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het erg bijzonder dat een partij als de FvD nog 6 zetels weet te bemachtigen. Althans, in de peilingen dan.
Ze zijn de enige die die specifieke doelgroep bedient. Om het maar netjes te houden.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:58:06 #243
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219041776
Een vandaag verschenen artikel over de invloed van 'onheilsprediker' Weird Duk: https://www.volkskrant.nl(...)-wierd-duk~b40c0c99/
2025-jaarlijst
pi_219041789
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel het ex-VVD deel. Vergis je niet: heel veel serieuze ondernemers zoeken een nieuwe ondernemerspartij en zijn bij JA21 uit gekomen. Dat zijn geen FvD-light figuren, juist niet. Die zijn bij VVD weggelopen na hun geblunder in het afgelopen kabinet.

Voor zulke rechtse ondernemers, voor wie lage belastingen voor bedrijven, weinig regulering en een goed vestigingsklimaat de belangrijkste onderwerpen zijn, is er nauwelijks een serieuze partij over. Die zijn echt redelijk massaal naar JA21 gelopen, ook getuige de aanwezigheid van JA21 op allerlei ondernemersbeurzen e.d. Maar die kijken dus wel een programma als Nieuwsuur en vinden financiële degelijkheid dus wel één van de allerbelangrijkste zaken. Best kans dat die nu terug gaan naar VVD.
Als zogenaamd serieuze ondernemer bij Eerdmans en Nanninga uitkomen. Vind het een bijzondere stelling…
pi_219041799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ok dit zijn 60 zetels ofzo. Dus dat wordt een minderheidskabinet dan?

Ik snap niet wat de VVD hiermee wil bereiken. Waarom zou je stemmen op een partij met een boegbeeld dat totaal niet likable is en die als een soort Negative Nancy iedereen en z’n moeder uitsluit? Op basis van wat denken zij eigenlijk dit te kunnen en mogen bepalen?
Je kunt je afvragen wat ze ermee kunnen winnen als ze er wel voor gaan.
PvdA/Cda/d66 is toch al een package deal, wat is het voordeel van de VVD om mee te gaan in dit centrum linkse geheel.

Een van de belangrijkste/zichtbare verkiezings belofte zal de HRA zijn, en waarschijnlijk moet je die weggeven in de onderhandelingen.

Ze gaan ook geen stemmen wegtrekken bij die drie partijen als ze mee zouden doen.

Nu werp je jezelf op als "serieuze" optie als je over rechts wilt gaan tegenover de PVV.
En dan laat ik de enorme verschillen mbt inhoud tussen PvdA/GL en de VVD maar even buiten beschouwing.

Ik denk dat ze potentieel meer te winnen hebben met zich er tegen verzetten dan om nu 1,5 week voor de verkiezingen erbij aan te schuiven.
pi_219041806
Eigenlijk is het gek dat BVNL dus geen voet tussen de deur krijgt. Die zijn eigenlijk het logischere alternatief voor rechtse ondernemers. Maar dan zie je toch dat het het moeilijkste is om van 0 naar 1 zetel te gaan, mensen willen hun stem niet weggooien. Maar ik denk dat ongeveer de helft van de JA21 kiezers in de peilingen, beter bij Van Haga past dan bij Eerdmans.
pi_219041818
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als zogenaamd serieuze ondernemer bij Eerdmans en Nanninga uitkomen. Vind het een bijzondere stelling…
Waar zou je dan heen gaan als je de punten die ik noem het belangrijkste vindt? Verplaats je eens in die mensen, ipv alleen je afkeer van JA21 te laten spreken.
pi_219041833
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar zou je dan heen gaan als je de punten die ik noem het belangrijkste vindt? Verplaats je eens in die mensen, ipv alleen je afkeer van JA21 te laten spreken.
Ik zou op zoek gaan naar een serieuze partij met serieuze mensen.
Zo kan je JA21, ondanks de huidige hype, toch echt niet omschrijven…

Iedere, zogenaamd, serieuze ondernemer prikt direct door chef lege dozen Eerdmans en schreeuwlelijk Nanninga heen…
pi_219041835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Hanca het volgende:
Eigenlijk is het gek dat BVNL dus geen voet tussen de deur krijgt. Die zijn eigenlijk het logischere alternatief voor rechtse ondernemers. Maar dan zie je toch dat het het moeilijkste is om van 0 naar 1 zetel te gaan, mensen willen hun stem niet weggooien. Maar ik denk dat ongeveer de helft van de JA21 kiezers in de peilingen, beter bij Van Haga past dan bij Eerdmans.
Wellicht vanwege de slechte reputatie van Wybren van Haga als partijhopper, agressieve huisjesmelker en complotdenker?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:06:53 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219041858
quote:

[..]
Dat is natuurlijk onzin dat geen enkele potentiele stemmer dat zou doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')