abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219039399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak gewoon aparte transgendercompetities en je bent overal van af.
Competities? Voor 1% van de bevolking?

En sowieso, waar gaat het over competities? Wedstrijdsport is echt niet de enige plek met kleedkamers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:54:34 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219039407
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Competities? Voor 1% van de bevolking?

En sowieso, waar gaat het over competities? Wedstrijdsport is echt niet de enige plek met kleedkamers.
Ik heb het over sport, niet kleedkamers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219039418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het over sport, niet kleedkamers.
Tja, bij de topsport is het lastig, ik zou daar pleiten voor een 'open' categorie en een categorie alleen voor geboren vrouwen die nog steeds vrouw zijn. Bij alles daaronder: dat lijken me individuele afwegingen waar de sportbonden en verenigingen prima zelf kunnen beslissen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:58:20 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219039426
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, bij de topsport is het lastig, ik zou daar pleiten voor een 'open' categorie en een categorie alleen voor geboren vrouwen die nog steeds vrouw zijn. Bij alles daaronder: dat lijken me individuele afwegingen waar de sportbonden en verenigingen prima zelf kunnen beslissen.
Ja...

Lia Thomas neem ik dus volstrekt niet serieus. Als man nog niet in de top 100 terechtkomen en als vrouw, hoppa, de meest succesvolle 'zwemster' ooit.

Kan me de frustratie bij vrouwelijke zwemsters wel voorstellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219039445
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tijd voor Wilders bij VI.
Nog geen warm bad voor Geert
pi_219039451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja...

Lia Thomas neem ik dus volstrekt niet serieus. Als man nog niet in de top 100 terechtkomen en als vrouw, hoppa, de meest succesvolle 'zwemster' ooit.

Bij topsport idd zeker. Die bokster die alles won op K.O. omdat ze gevaarlijk hard kon slaan is ook een voorbeeld. Als je ooit man bent geweest heb je gewoon een te groot voordeel in de topsport. En ik kan me voorstellen dat je het ook in sommige amateursporten niet toe staat (ook bij amateurboksen lijkt een vrouw met de kracht van een man me gevaarlijk). Maar nogmaals: dat is dus wel echt de uitzondering.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:02:40 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219039459
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Sinds bijvoorbeeld een leraar niet zomaar een kleedkamer binnen mag lopen. Of een random man.
Gaat de landelijke politiek daarover, ja? Lijkt me toch niet iets dat je in het wetboek van strafrecht moet vastleggen, dit soort geneuzel. Laat het gewoon aan de mensen die de school, de vereniging, het kantoor, het restaurant, etc. runnen. En dat gaat ook prima, want er is eigenlijk helemaal niks aan de hand.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:02:46 #133
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219039460
Die mannen van VI pakken Wilders nog wel goed aan.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219039478
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja...

Volgens mij zwom ze wel iets harder dan slechts top 100 bij de mannen.
pi_219039479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Daar geloof ik niet zo in. Dit is een sfeertje wat voor Wilders aan zal voelen als een warm bad. Een beetje lollig doen, wat (foutieve) dingetjes roepen over migratie, waarover aan tafel ongetwijfeld instemmend gaat worden geknikt, wat vegen uit de pan geven jegens concullegae en/of het kabinet en weer terug richting Ypenburg.

Natuurlijk een heel andere insteek dan Timmermans, die man is een kans voor open doel. Het gaat namelijk nooit over zijn boodschap en te allen tijde over zijn persoon. En zelfs dat lukte ze dus niet.
Vooralsnog is het nou niet bepaald een warm bad voor Geert
pi_219039483
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gaat de landelijke politiek daarover, ja? Lijkt me toch niet iets dat je in het wetboek van strafrecht moet vastleggen, dit soort geneuzel. Laat het gewoon aan de mensen die de school, de vereniging, het kantoor, het restaurant, etc. runnen. En dat gaat ook prima, want er is eigenlijk helemaal niks aan de hand.
Je hebt ook een vierogenprincipe bij kinderdagverblijven, lijkt me niet dat je dat aan het bedrijf zelf over kan laten om in te vullen. Idem voor een voetbalvereniging die op vrijwilligers draait.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:06:31 #137
319979 Fok-it
All is well
pi_219039492
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Vooralsnog is het nou niet bepaald een warm bad voor Geert
Erg mooi. Die dacht vanavond even zijn overwinning te beslechten natuurlijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219039497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:43 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat de mensen die er zo'n ophef over maken sowieso moeite hebben met het bestaan van transgenders.
Ik zou zelf zeggen dat het onmenselijk is om die personen geen behandeling te geven. Welke is dan weer de vraag.

Het zou wel een goede test zijn om te zien wie in elk geval geen PVV of VVD stemmer is (nou ja, in POL misschien minder).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219039510
Het debat waar Geert altijd beste uit de verf komt is het Jeugdjournaal debat _O_
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:09:49 #140
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219039511
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt ook een vierogenprincipe bij kinderdagverblijven, lijkt me niet dat je dat aan het bedrijf zelf over kan laten om in te vullen. Idem voor een voetbalvereniging die op vrijwilligers draait.
Waarom zou je dit niet door de mensen zelf kunnen laten invullen. Beetje raar standpunt van jou als liberaal B-)

Ook de invulling van het vierogenprincipe op kinderdagverblijven staat niet nader omschreven in de wet trouwens. En terecht, want eigen verantwoordelijkheid is ook wat waard, niet waar?

quote:
Vierogenprincipe
Kinderdagverblijven moeten bij de dagopvang werken volgens het vierogenprincipe. Dat betekent dat er altijd 1 volwassene moet kunnen meekijken of meeluisteren met een pedagogisch medewerker. De precieze invulling van deze eis kan op ieder kinderdagverblijf anders zijn. Ondernemers in de kinderopvang moeten de oudercommissie kinderopvangorganisatie hierover informeren en om advies vragen.
https://www.rijksoverheid(...)deropvang-verbeteren
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:12:00 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219039523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:52 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Erg leuk om weer te lezen dat het de transgenders en asielzoekers (of eigenlijk iedereen van kleur) zijn die het grote gevaar vormen voor onze kinderen en vrouwen. En uiteraard zijn onze superieure, traditionele waarden die ervoor zorgen dat elk vrouw en kind hier veilig rond kan lopen.

We vergeten voor het gemak maar even dat we gewoon met 20.000 man naar Thailand of de Filipijnen vliegen om daar gezellig met de kinderen te spelen.

https://nos.nl/artikel/25(...)sbruik-in-buitenland

En dan vergeten we natuurlijk de overige sekstoeristen die massaal naar Bangkok en Manila vliegen om zich daar te misdragen. Zestien of achtien jaar, wat maakt het uit? Wat zijn we blij dat Land of the free in de Koude Oorlog de lokale bevolking heeft omgeschoold voor het 'red light district' voor onze pleziertjes. Binnenkort kunnen we ons waarschijnlijk verheugen op een leuk tripje naar Gaza of Caracas met dank aan Trump. De behoeften in het leger van ons gidsland zijn namelijk groter dan ooit:

https://www.hln.be/buiten(...)aans-leger~a0be3ee6/

Ik zal mij maar bij voorbaat verontschuldigen voor deze oikofobische uitspraken. Leve de Westerse cultuur!
Inderdaad, leve de Westerse cultuur.

Daarom staan in alle lijsten die er toe doen Westerse landen al decennia bovenaan.

Qua kindvriendelijkheid:

https://worldpopulationre(...)d-friendly-countries

Qua vrouwenrechten:

https://worldpopulationre(...)t-feminist-countries

Is het hier zo erg? Pak je spullen en vertrek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 17-10-2025 23:31:02 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219039538
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak gewoon aparte transgendercompetities en je bent overal van af.
Dan moet je het hele land af als je op laag niveau wil sporten. Ik zie niet echt in waarom dat nodig zou zijn. Het hele punt met breedtesport is dat je toch gewoon mee kan doen op je eigen niveau? Het wordt denk ik pas een issue als je richting de top van de vrouwensport komt.
pi_219039546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:52 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Erg leuk om weer te lezen dat het de transgenders en asielzoekers (of eigenlijk iedereen van kleur) zijn die het grote gevaar vormen voor onze kinderen en vrouwen. En uiteraard zijn onze superieure, traditionele waarden die ervoor zorgen dat elk vrouw en kind hier veilig rond kan lopen.
Toevallig ging het vandaag op het werk met twee vrouwelijke collega's/asielzoekers erover en die vonden dat er bij de meeste asielzoekers (ook) in de bovenkamer het niet helemaal lekker zit (vanwege de situatie waar ze vandaan komen).

En nee, ik heb het alleen aangehoord en geen woord gezegd :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219039548
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Waarom zou je dit niet door de mensen zelf kunnen laten invullen. Beetje raar standpunt van jou als liberaal B-)

Ook de invulling van het vierogenprincipe op kinderdagverblijven staat niet nader omschreven in de wet trouwens. En terecht, want eigen verantwoordelijkheid is ook wat waard, niet waar?
[..]
https://www.rijksoverheid(...)deropvang-verbeteren
De invulling is wat anders dan het concept zelf natuurlijk. Eigen verantwoordelijkheid en vrijheid wordt natuurlijk wel begrensd als de wederpartij niet volwassen is. Voor transgenders lijkt me wetgeving dan ook niet per se noodzakelijk, in die zin dat je het verenigingen ook vrij moet laten om dat niet te doen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219039612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:
Wat is er zo erg aan een piemel? Dat is in principe een vrij gewoon lichaamsdeel, zo lang je hem niet voor gekke dingen gebruikt.
Met andere woorden, het is geen enkel probleem om in een kleedkamer met een piemel geconfronteerd te worden. Fijn dat je toegeeft dat het geen enkel probleem is voor m>f transgenders om zich in de mannenkleedkamer om te kleden, tussen de piemels.
pi_219039623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:35 schreef Hanca het volgende:
Er is ook gewoon behoefte aan gescheiden kleedkamers, waar alle vrouwen (allemaal, dus ook degenen die als man geboren zijn) en alle mannen (ook hier allemaal, dus ook als je als vrouw geboren bent) gescheiden zijn. Ik heb nergens gelezen dat die behoefte er niet meer is.
Die behoefte is er wellicht bij transgenders.

En zo is er behoefte bij vrouwen die als vrouw geboren zijn behoefte aan gescheiden kleedkamers voor alleen vrouwen die als vrouw geboren zijn. En ook bij mannen die als man geboren zijn is er behoefte aan kleedkamers voor alleen mannen die als man geboren zijn.
pi_219039638
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die behoefte is er wellicht bij transgenders.

En zo is er behoefte bij vrouwen die als vrouw geboren zijn behoefte aan gescheiden kleedkamers voor alleen vrouwen die als vrouw geboren zijn. En ook bij mannen die als man geboren zijn is er behoefte aan kleedkamers voor alleen mannen die als man geboren zijn.
In de praktijk kleden ze zich dan even in een andere kleedkamer om.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:28:25 #148
12221 Tijn