abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:52:52 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219007688

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_219007726
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende: [..] Dat is helemaal niet zo erg. Maar laten we hopen dat deze engnek daar de rest van de wereld niet in meesleept.
Blijft een raar fenomeen van deze tijd; labiele techmiljardairs. Je hebt komt om in het geld en daar zou je fantastische dingen mee kunnen doen wat betreft innovatie, ontwikkeling en gemeenschap. In plaats daarvan kies je ervoor om de westerse samenleving te ondermijnen.
Incelfrikandel
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:57:13 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219007774
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik haalde de twee door elkaar. Ik doelde op dit stuk uit de link:
[..]
Tuurlijk kun je andere personen in de watten leggen, maar overheidsfunctionarissen consequent een hoger tarief rekenen terwijl ze geen keuze hebben is optisch gezien heel beroerd. Trump die gaat golfen bij een Trump golfclub en daarmee een miljoen per keer binnenbrengt voor de Trump golfclub (en familie).
Ik vind het ook niet verstandig, maar het is dus niet zo dat men de tarieven verhoogde omdat de Secret Service er kwam slapen. En wellicht kregen die Qatari en Chinezen die kamers wel gratis, heel goed mogelijk. In de zakenwereld niet opzienbarend als je daarmee gigantische deals kunt binnenslepen.

Een miljoen per keer is inderdaad erg veel. Waar vind ik dat?
pi_219007937
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet verstandig, maar het is dus niet zo dat men de tarieven verhoogde omdat de Secret Service er kwam slapen. En wellicht kregen die Qatari en Chinezen die kamers wel gratis, heel goed mogelijk. In de zakenwereld niet opzienbarend als je daarmee gigantische deals kunt binnenslepen.

Dit is precies waarom je niet wil dat een president dergelijk vastgoed bezit en als dat wel het geval is hoopt dat hij snapt dat hij daar in functie verre van moet blijven.
Vandaar dat het ook zo ontzettend hypocriet is van de republikeinen en de rechtsdraaiende fokkers dat ze hier hun ogen voor sluiten terwijl ze moord en brand schreeuwden over Hunter Biden.
pi_219008183
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is precies het punt. Het heeft een zweem van zelfverrijking en kan ook op andere manieren opgelost worden. Als die officials gewoon naar het Witte Huis komen en zelf hun overnachtingen regelen is er niets aan de hand. Nu kan het gezien worden als een manier om op een onderhandse manier voor dingen te betalen/steekpenningen toe te steken.

Even los van de kosten om iedere keer die kant op te gaan geeft het natuurlijk ook het verkeerde beeld. Overstroming in Texas? Golfen. Bosbranden in Californië? Golfen. Democratische senator vermoord? Golfen. Charlie Kirk vermoord? Golfen.

Het geeft de schijn van een gebrek aan prioriteit voor die issues, nog los van de financiële strop. Moet je je voorstellen dat de president nog wel gaat golfen voor 1 miljoen per keer, maar overheidsfunctionarissen niet betaald krijgen. Dat is niet te verkopen.

quote:
Zie hierboven. Link hier: https://gisme.georgetown.(...)l-continue-to-mount/
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:30:58 #6
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219008266
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m33koeqcau2k

Ik moet altijd zo lachen als Macron die oranje pakezel de hand schud :P
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:32:06 #7
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219008277
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is precies het punt. Het heeft een zweem van zelfverrijking en kan ook op andere manieren opgelost worden. Als die officials gewoon naar het Witte Huis komen en zelf hun overnachtingen regelen is er niets aan de hand. Nu kan het gezien worden als een manier om op een onderhandse manier voor dingen te betalen/steekpenningen toe te steken.

Even los van de kosten om iedere keer die kant op te gaan geeft het natuurlijk ook het verkeerde beeld. Overstroming in Texas? Golfen. Bosbranden in Californië? Golfen. Democratische senator vermoord? Golfen. Charlie Kirk vermoord? Golfen.

Het geeft de schijn van een gebrek aan prioriteit voor die issues, nog los van de financiële strop. Moet je je voorstellen dat de president nog wel gaat golfen voor 1 miljoen per keer, maar overheidsfunctionarissen niet betaald krijgen. Dat is niet te verkopen.
[..]
Zie hierboven. Link hier: https://gisme.georgetown.(...)l-continue-to-mount/
Ook hier weer:

quote:
“Based on numbers from the air force, it costs about $142,000 an hour for Air Force one to move back and forth from Washington DC and on top of that, we’ve estimated about $250,000 in secret service costs,” Fitton explained.
Hoe brengt dit "een miljoen per keer voor de Trump golfclub (en familie)."?
pi_219008283
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
https://x.com/ericldaugh/(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

En nu de president van Pakistan die Trump prijst vanwege zijn werk voor het voorkomen van een oorlog tussen India en Pakistan.
WOW! Die kan wel erg goed slijmen op het moment dat Trump in zijn nek staat te hijgen! Omg omg!

Ware het niet dat beide landen er niks bij te winnen hebben als een oorlog tussen deze landen hoog op zou lopen. Echt bang voor een groot conflict hoef je dan ook niet te zijn.

Maar goed, laten we hopen dat Trump net zo voortvarend zal zijn bij de huidige schermutselingen tussen Pakistan en Afghanistan (waar naar verluid ook India bij betrokken is door middel van "sponsering" van Afghanistan).
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:41:16 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219008360
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dit is precies waarom je niet wil dat een president dergelijk vastgoed bezit en als dat wel het geval is hoopt dat hij snapt dat hij daar in functie verre van moet blijven.
Vandaar dat het ook zo ontzettend hypocriet is van de republikeinen en de rechtsdraaiende fokkers dat ze hier hun ogen voor sluiten terwijl ze moord en brand schreeuwden over Hunter Biden.
Oké, maar moord en brand schreeuwen over dat iemand zegt dat hij het een goed idee zou vinden om het zoontje van Trump een hoge positie te geven bij TikTok, is dan ook hypocriet? Dat was waar ik initieel op reageerde.
pi_219008406
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oké, maar moord en brand schreeuwen over dat iemand zegt dat hij het een goed idee zou vinden om het zoontje van Trump een hoge positie te geven bij TikTok, is dan ook hypocriet? Dat was waar ik initieel op reageerde.
Ik hoop dat iedereen die moord en brand schreeuwde over hunters baantje dat nu ook doet bij Trump zoontje maar ik heb trolvaz en dejann hier helaas nog niet over gehoord.
  maandag 13 oktober 2025 @ 20:49:23 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219008431
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik hoop dat iedereen die moord en brand schreeuwde over hunters baantje dat nu ook doet bij Trump zoontje maar ik heb trolvaz en dejann hier helaas nog niet over gehoord.
Dat kan, maar voor nu is het toch niet meer dan een oud-adviseur die dit wel een goed idee lijkt? Wat het niet is natuurlijk.
pi_219008436
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Waarom zou ik, je vond dat immers toch geen probleem? Overigens heeft hij de baan niet of nog niet.
pi_219008531
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom zou ik, je vond dat immers toch geen probleem? Overigens heeft hij de baan niet of nog niet.
Waar en wanneer vond deze user dat geen probleem.

Sommigen door maga propaganda ernstig geïndoctrineerden die blijven meehuilen met de wolven en in alle doorzichtige propaganda trappen en deze leugens hier het ook zonder schaamte blijven plaatsen zijn al heel vaak op leugens betrapte personen.. :D

Dus laat hier maar verfieerbaar bewijs zien.. ^O^
pi_219008553
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook hier weer:
[..]
Hoe brengt dit "een miljoen per keer voor de Trump golfclub (en familie)."?
Mijn excuus, ik had het duidelijker moeten specificeren. Ik reageerde even snel op mobiel en gooide wat dingen op een hoop. Het punt staat echter nog steeds.
pi_219008602
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik het baantje van Hunter geen probleem vond, jij wel.
Vreemd genoeg heb ik hypocriete jij nooit gehoord over het baantje van Trumps schoonzoon zoals ik je ongetwijfeld ook nooit zal horen klagen als Baby Trump een leuk baantje bij Tiktok krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 13-10-2025 21:25:27 ]
pi_219008610
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik het baantje van Hunter geen probleem vond, jij wel.
Vreemd genoeg heb ik hypocriete jij nooit gehoord over het baantje van Trumps schoonzoon zoals ik je ongetwijfeld ook nooit zal horen klagen als Baby Trump een leuk baantje bij Tiktok krijgt.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als Biden zijn familieleden dezelfde baantjes toebedeelt als Trump doet richting zijn familieleden, dan zou je een punt kunnen hebben.
Maar enerzijds wijst niets in die richting en anderzijds is het wederom bijzonder hypocriet dat jij het in het geval van Trump juist toejuicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 13-10-2025 21:25:35 ]
pi_219008665
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Mijn excuus, ik had het duidelijker moeten specificeren. Ik reageerde even snel op mobiel en gooide wat dingen op een hoop. Het punt staat echter nog steeds.
Ik heb je toch al gezegd wat ik daar mee bedoel, ik refereer puur naar je politieke medestanders. Als ik hem een communist zou willen noemen dan doe ik dat gewoon.
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 21:29:26 #18
236264 crew  capricia
pi_219008698
Kappen met elkaar voor trol of fascist uit te maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 oktober 2025 @ 21:40:51 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219008793
Het is heel simpel. Als Trump alleen maar bekend stond als de man die vrede brengt, dan mag hij die Nobelprijs meteen hebben. Het strookt gewoon niet met wat er de afgelopen 10 maanden, en de termijn ervoor, allemaal is gedaan en gezegd door Trump.

Als iemand een bosbrand heeft veroorzaakt, tot dode mensen aan toe, maar hij heeft twee mensen uit het vuur gered, dan is dat heel fijn, maar om hem dan te gaan ridderen gaat mij wat te ver.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219008799
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]

Bedankt voor het bevestigen van mijn gelijk.
pi_219008807
Exact. Een man die 130.000 dollar betaald aan een vrouw om haar het zwijgen op te leggen tijdens een verkiezingscampagne.... En dat is dan nog maar 1 schandaal, er is een hele pagina aan schandalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Donald_Trump_controversies

Dat zou dan de Nobelprijs voor de vrede moeten krijgen? wtf
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219008810
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Kappen met elkaar voor trol of fascist uit te maken.
[/modbreak]
Waarom kan een notoire leugenaar hier leugens blijven verspreiden zonder iets te bewijzen?

Ik maakte hem niet voor fascist uit ik kon me ook vergissen zoals hij het ook net zo netjes omschrijft met zijn geneuzel :')

Hernoem dit subforum maar naar bnw dan... :')
pi_219008821

[ Bericht 100% gewijzigd door Wantie op 13-10-2025 21:51:09 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219008826
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Exact. Een man die 130.000 dollar betaald aan een vrouw om haar het zwijgen op te leggen tijdens een verkiezingscampagne.... En dat is dan nog maar 1 schandaal, er is een hele pagina aan schandalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Donald_Trump_controversies

Dat zou dan de Nobelprijs voor de vrede moeten krijgen? wtf
Ach, dat waren ongelukkige samenlopen van omstandigheden.
pi_219008848
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, juist niet.
Biden heeft zijn familie geen baantjes bezorgd maar domrechts was witheet dat familie van Biden wel baantjes aangeboden kreeg
Domrechts vond het dikke prima dat Trump zijn familie baantjes gaf.
Domrechts moet zich de ballen uit de broek schameh.
pi_219008859
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn gelijk.
Welk gelijk man, je spreekt je eigen gewoon tegen en je gaat er nog hooghartig over doen ook.
pi_219008866
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Biden heeft zijn familie geen baantjes bezorgd maar domrechts was witheet dat familie van Biden wel baantjes aangeboden kreeg
Want Biden had zijn baantje natuurlijk te danken aan zijn geweldige staat van dienst in de energiesector lmao.
pi_219008875
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Want Biden had zijn baantje natuurlijk te danken aan zijn geweldige staat van dienst in de energiesector lmao.
Joe speelde geen actieve rol bij het baantje van Hunter, Donald wel bij de baantjes van zijn familie, jij bent af.
pi_219008908
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ja, ik las het verkeerd om.
Chivaz zijn citaten die bewezen juist zijn ongelijk.
pi_219008931
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik las het verkeerd om.
Chivaz zijn citaten die bewezen juist zijn ongelijk.
Niet bepaald, in post 15 stelt hij duidelijk dat hij toch moeite had met het feit dat Hunter zijn baan te danken had aan de naam Biden. Vervolgens verschuift hij de doelpalen door te stellen dat pappie Biden geen actieve rol heeft gespeeld in het bemachtigen van die baan. Dat heet doelpalen verschuiven, zo moeilijk is het echt niet.
pi_219009024
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 21:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niet bepaald, in post 15 stelt hij duidelijk
Niet liegen, lees nog eens goed wat er echt staat.
pi_219009105
quote:

[..]
Niet bepaald, in post 15 stelt hij duidelijk dat hij toch moeite had met het feit dat Hunter zijn baan te danken had aan de naam Biden. Vervolgens verschuift hij de doelpalen door te stellen dat pappie Biden geen actieve rol heeft gespeeld in het bemachtigen van die baan. Dat heet doelpalen verschuiven, zo moeilijk is het echt niet.
Los van dit. Ik zag je nog niet loos gaan op de nieuwe familie Trump-dynasty. Ga je dat nog even doen?
pi_219009149
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Los van dit. Ik zag je nog niet loos gaan op de nieuwe familie Trump-dynasty. Ga je dat nog even doen?
Oh nee, vreselijk dat iemand heeft geopperd dat Barron Trump maar een goede functie bij TikTok moet krijgen…….
Dan hebben we dat ook weer gehad.
pi_219009173
quote:

[..]
Ik zie daar geen tegenspraak in.

Maar ik snap wel dat iemand die denkt dat een 15-jarige een volwassene is er niet in slaagt te zien hoe beide elkaar niet tegenspreken.
pi_219009207
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar ik snap wel dat iemand die denkt dat een 15-jarige een volwassene is er niet in slaagt te zien hoe beide elkaar niet tegenspreken.
Lezen is ook niet je sterkste punt blijkbaar, over het nu gaat over mijn punt over een 15 jarige of het gebrek aan integriteit van kansieboy.
  maandag 13 oktober 2025 @ 22:54:26 #36
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219009277
...wat the fuck doet Infantino bij de Gazatop in Egypte?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219009282
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wees niet te hard voor hem, hij is als gelukszoeker in België beland en beheerst de taal nog niet zo goed.
pi_219009304
quote:
5s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:54 schreef JAM het volgende:
...wat the fuck doet Infantino bij de Gazatop in Egypte?
Sport zou moeten verbroederen.

Misschien wel net zoals de Olympische spelen in 36 in Duitsland. Alleen dragen ze volgend jaar (nog) niet de nationaalsocialistische ideologie uit maar de despote autocratie. :')
  maandag 13 oktober 2025 @ 23:02:57 #39
37950 JAM
pi_219009314
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Sport zou moeten verbroederen.

Misschien wel net zoals de Olympische spelen in 36 in Duitsland. Alleen dragen ze volgend jaar (nog) niet de nationaalsocialistische ideologie uit maar de despote autocratie. :')
Wat ik hier meen te zien is een hele wonderlijke en openlijke samensmelting van politiek, bedrijfsleven en ouderwets brood en spelen. Dat is ronduit vreemd en ook bijzonder gevaarlijk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 13 oktober 2025 @ 23:04:35 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219009320
quote:
3s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:02 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat ik hier meen te zien is een hele wonderlijke en openlijke samensmelting van politiek, bedrijfsleven en ouderwets brood en spelen. Dat is ronduit vreemd en ook bijzonder gevaarlijk.
Zo vreemd is dat niet, dat deed men vorige eeuw ook al.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 13 oktober 2025 @ 23:08:04 #41
37950 JAM
pi_219009333
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zo vreemd is dat niet, dat deed men vorige eeuw ook al.
Ja, vreemd hier meer in de betekenis van onwerkelijk in plaats van verbazingwekkend.
pi_219009340
Denken jullie dat er nog 'gewoon' presidentsverkiezingen komen in de VS, en dus geen derde termijn voor Trump, of laat hij zich tot keizer kronen?
  maandag 13 oktober 2025 @ 23:19:44 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219009366
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:11 schreef Black_Baron het volgende:
Denken jullie dat er nog 'gewoon' presidentsverkiezingen komen in de VS, en dus geen derde termijn voor Trump, of laat hij zich tot keizer kronen?
Ik denk niet dat hij het nog 3 jaar volhoudt. Daarna zal het wel vechten worden om de erfenis. Met de democratie in de VS komt het niet meer goed vrees ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219009412
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij het nog 3 jaar volhoudt. Daarna zal het wel vechten worden om de erfenis. Met de democratie in de VS komt het niet meer goed vrees ik.
Hij zal ook wel een gelijkgestemde opvolger aan willen wijzen. Om zijn politieke erfenis zeker te stellen.
pi_219009420
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 00:18:08 #46
37950 JAM
pi_219009489
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:41 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hij zal ook wel een gelijkgestemde opvolger aan willen wijzen. Om zijn politieke erfenis zeker te stellen.
Potentaten als Trump zijn doorgaans veel te veel met zichzelf bezig om zich te bekommeren over hun opvolging en wat er na hun aftreden en/of dood gebeuren moet. Après moi, le déluge, enzovoorts.
pi_219009543
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 23:11 schreef Black_Baron het volgende:
Goede vraag.

Trump zelf is niet de jongste en fitste meer. Daarnaast zal de designclub achter Project '25 en enkele miljardairs in de inner circle deze autocratie wel in stand willen houden. Vance ziet zichzelf wel als troonopvolger ook.

Maar wat niet lekker gaat is zichtbaar en radicale plannen zonder breed gedragen dromen houden zelden lang stand. Veel multinationals hebben koopkrachtige consumenten nodig die door zich gelukkig te voelen veel geld uitgeven. Zelfs individuele miljardairs hebben dat nodig zodat ze zelf minder opvallen. Die houden er niet van ter verantwoording te worden geroepen voor een doodseconomie.

Dus theorie vs praktijk.. het wordt geen dynasty, dat is zeker. De boel klapt een keer. Er hoeft maar een revolutie te gebeuren in Rusland en Amerika ligt er anders voor.
pi_219009572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 00:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Solved nothing?

Je weet dat alle gijzelaars weer levend terug zijn ?
Ja dit is echt belachelijk. Trump heeft hier wel degelijk wat voor elkaar gekregen. We moeten zien of het stand houdt maar dat de gijzelaars vrij zijn is een enorme stap.

Dit is min of meer de eerste keer dat Trump's botte stijl van 'diplomatie' nodig was en daadwerkelijk hielp.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 01:05:52 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219009582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 01:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja dit is echt belachelijk. Trump heeft hier wel degelijk wat voor elkaar gekregen. We moeten zien of het stand houdt maar dat de gijzelaars vrij zijn is een enorme stap.

Dit is min of meer de eerste keer dat Trump's botte stijl van 'diplomatie' nodig was en daadwerkelijk hielp.
Als ik iets heb geleerd in de laatste 10 jaar, dan is het wel dat je hem echt nooit kunt vertrouwen, dus ik vraag mij toch af waar dat addertje zit. En wat het plan is om herhaling van zetten in die regio te voorkomen, dat is nog afwachten. Het imago van Israël is onder Gazanen niet echt verbeterd, in mijn optiek. Zo lang er geen stappen worden gemaakt naar een tweestatenoplossing, gaat de haat over en weer niet ophouden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')