![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, waarom Redefine jou nerveus maakt, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Strani
Beroemde influencer
Wat zijn we ontzettend goed zeg!!
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ronald

En die was nog erger, want die presteerde het om omhoog te vallen
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Ik heb zo het idee dat als het andersom was, dat de bal dan niet drie keer op de stip was gegaan
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zijn vrouw heeft zeker geklaagd dat hij nou nooit eens cadeautjes geeft.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
quote:
Volgens mij was het toen vijf minuten daarvoor wel een echte penalty die niet werd gegeven.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat denk ik ook niet. Tegelijkertijd zou je deze scheidsrechter dan weer niet tegen Spanje, Argentinië of Frankrijk willen hebben, want dan krijg je er drie tegen.
Strani
Beroemde influencer
Oh ja Frank nám 'm destijds.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zou kunnen, maar dat staat mij niet meer bij. Wat komt door het slechte niveau van de hele wedstrijd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Is ook niet eerlijk. Een beetje zonnescherm dekt bijna een heel doel af.
JJJAAAAAA
Ik denk dat er in de rust iemand van Oranje de kleedkamer van Malta is binnengelopen en iets heeft gezegd als 'dat trainingscentrum van jullie uit 1984 is inmiddels wel erg verouderd als je snapt wat ik bedoel. Anders kan de vader van jullie keeper het wel uitleggen'
quote:
Het is nogal “1986 belde”
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Kijk jij via een kastje?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Faeroer Eilanden - Montenegro staat 3-0 trouwens
quote:
4-0 zelfs
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik zag het, grote verrassing ja.
quote:
Hij wordt uit zijn lijden verlost.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik kijk Delta via de kabel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Hij werd wel tegengewerkt door een Sloveen, dus zou kunnen.
Strani
Beroemde influencer
Ik ben ook opgegroeid met (veel) honden en sommige honden vind ik oprecht leuk, maar katten hebben toch echt m'n voorkeur. Ze zijn veel rustiger (ik word erg onrustig van blaffende honden) en doen gewoon lekker hun ding. Ik hou van dat onafhankelijke. Dat eigenwijze vind ik ook heerlijk aan katten.
Op
Strani iets
Espresso Macchiato genot
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
quote:
J'aime la vie?
JJJJJAAAAAAAAAAA
Dan hebben we dus een doelsaldo dat +11 beter is dan Polen (dat nog tegen Malta speelt). Als we gewoon winnen van Finland zijn we er wel.
Strani
Beroemde influencer
Ik heb het gevoel dat Dumfries eigenlijk heeft gescoord via het hoofd van Depay.
Op
Strani iets
Ik hoor dat Koning Gakpo weer goed bezig is?
quote:
Onzin, Malta verliest nooit met 12-1.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Precies net zoals Dickie het toen wel goed zag dat Zweden nooit met 8 - 0 van Luxemburg zou winnen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
We verwachten wel wat solidariteit van je.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op donderdag 9 oktober 2025 23:07 schreef Redefine het volgende:Bijzonder avond. Cody Gakpo die Rensenbrink niet kent en Billie die denkt dat Dan Brown de coach van So You Think You Can Dance is

Nederland is gedoemd
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
De defensie van Oost-Duitsland in 1978?
quote:
Op donderdag 9 oktober 2025 23:12 schreef Strani het volgende:[..]
Ik snap dat je het gesprek alsnog richting Rensenbrink probeert te trekken om de jongeren hier te onderwijzen, maar dit is zinloos Fred.
Alsof Dan Brown ooit tegen de paal geschoten heeft
Dan Brown, heeft hij ook niets iets met The Blues Brothers?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee, die scoorde juist wel tegen Vaticaanstad.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Het spoor van Guus Meeuwis?
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 09-10-2025 23:45:57 ]
Roger_Epiales
The Wind Weaver
Denemarken is toch wel mooi hoor, rest van Scandinavië toch ook maar eens gaan verkennen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.