abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218976481

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_218976495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 16:43 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat er wel een goede zaak is voor Trump om de Nobelprijs voor de vrede te krijgen. Er is nu eindelijk uitzicht op een einde van het conflict in Gaza. Eerlijk is eerlijk Obama heeft hem voor veel minder gekregen.
Ik ben het er wel mee eens dat Obama em ook niet verdiende... Voelde als een soort van 'aanmoedigingsprijs' toen...
pi_218976500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:01 schreef gbm het volgende:

[..]
Ik ben het er wel mee eens dat Obama em ook niet verdiende... Voelde als een soort van 'aanmoedigingsprijs' toen...
Als Trump 'm krijgt vind ik dat Putin of Xi volgend jaar ook wel mogen. Dan wordt 't een soort wisselbokaal.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:03:12 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218976505
Trump zal m wel winnen. Ik ben bijzonder sceptisch want of de oorlog met Israël echt voorbij is zal over een tijdje pas blijken. Het conflict kan zo weer oplaaien.

Ergens heb ik het gevoel dat er een handjeklap achter zit ofzo.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218976512
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump zal m wel winnen. Ik ben bijzonder sceptisch want of de oorlog met Israël echt voorbij is zal over een tijdje pas blijken. Het conflict kan zo weer oplaaien.

Nou als de autoritaire dictators en demagogen jou aanbevelen…komt het vast wel goed.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:05:53 #6
438527 MissButterflyy
pi_218976516
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou als de autoritaire dictators en demagogen jou aanbevelen…komt het vast wel goed.
Hoop het toch van niet.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:11:59 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218976538
quote:
Trump zal m wel winnen.
KoosVogels in POL / [AMV] VS #1253 Mar-A-LaNoGo

Hier staat een mooie samenvatting waarom ie hem niet zou moeten krijgen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218976582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 16:43 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat er wel een goede zaak is voor Trump om de Nobelprijs voor de vrede te krijgen. Er is nu eindelijk uitzicht op een einde van het conflict in Gaza. Eerlijk is eerlijk Obama heeft hem voor veel minder gekregen.
Dat is geen reden om hem voor nog minder aan Trump te geven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218976591
quote:

Uiteraard is die niet voorbij.
Daarvoor is deze oorlog te fundamenteel verankerd.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:29:01 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218976621
quote:

Misschien kan Netanyahu weer wapens en geld doneren aan Gaza, zoals voor de oorlog.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:52:43 #11
438527 MissButterflyy
pi_218976740
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
KoosVogels in POL / [AMV] VS #1253 Mar-A-LaNoGo

Hier staat een mooie samenvatting waarom ie hem niet zou moeten krijgen.
Er zou echt iets niet kloppen als hij m krijgt.
pi_218976774
Er zijn 338 genomineerden.

Trump heeft dus de nodige concurrentie.
Hij is genomineerd door Natanyahu
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:59:03 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218976789
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zou echt iets niet kloppen als hij m krijgt.
Dat Obama hem kreeg was een gigantische aanfluiting. Trump mag best beloond worden voor zijn werk hier.
pi_218976824
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat Obama hem kreeg was een gigantische aanfluiting. Trump mag best beloond worden voor zijn werk hier.
Zeker ja. Net als voor z’n werk in Portland, Chicago. Los Angeles, Venezuela, Groenland, Canada. En vergeet niet de andere oorlogen die hij ‘opgelost’ heeft, zoals Aberbeijan en Armenië en India en Pakistan
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:03:46 #15
438527 MissButterflyy
pi_218976829
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zeker ja. Net als voor z’n werk in Portland, Chicago. Los Angeles, Venezuela, Groenland, Canada. En vergeet niet de oorlogen die hij ‘opgelost’ heeft
Ben wel benieuwd naar z’n boze reactie als hij m niet krijgt. Hij zal ziedend zijn.
pi_218976848
quote:

[..]
Wat heeft Obama's winst ermee te maken?

Trump dreigde Canada, Groenland en Panama met annexatie. Hij executeert Venezolaanse burgers zonder vorm van proces. Hij zet het leger in tegen zijn eigen burgers. Hij probeerde de verkiezingswinst in 2020/2021 te stelen. Als er iemand op deze planeet geen vredesprijs verdient is hij het.

Als ze zichzelf onsterfelijk belachelijk willen maken door Trump te kiezen, dan staat het hen natuurlijk vrij. Ik zou echter liever zien als ze aan geven er eens over te denken na zijn termijn, als aanmoediging.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-10-2025 18:23:08 ]
pi_218976857
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar z’n boze reactie als hij m niet krijgt. Hij zal ziedend zijn.
Lijkt me prachtig. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:18:19 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218976937
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zal wel iets met fraude in het kies-systeem worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218976953
quote:

[..]
Ik vind Franky en Coen meer in aanmerking komen.
Of de vrouw van Navalny.
Of Artsen zonder Grenzen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:25:02 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218976994
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:02 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zeker ja. Net als voor z’n werk in Portland, Chicago. Los Angeles, Venezuela, Groenland, Canada. En vergeet niet de andere oorlogen die hij ‘opgelost’ heeft, zoals Aberbeijan en Armenië en India en Pakistan
Je bedoelt Cambodja
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218977004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:20 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik vind Franky en Coen meer in aanmerking komen.
Of de vrouw van Navalny.
Of Artsen zonder Grenzen.
De vrouw van Navalny, waarom? Wat heeft zij nou klaargespeeld op het wereldtoneel behalve de vrouw zijn van een neo nazi?
pi_218977013
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:25 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je bedoelt Cambodja
Nee, het was zelfs Albanië: https://www.politico.eu/a(...)enia-albania-mix-up/
pi_218977025
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De vrouw van Navalny, waarom? Wat heeft zij nou klaargespeeld op het wereldtoneel behalve de vrouw zijn van een neo nazi?
Navalny wilde een puur en ‘rein’ Rusland, met alleen Russen.

Betekent dat dat MAGA? #durftevragen

[ Bericht 1% gewijzigd door beefkeek op 09-10-2025 18:35:02 ]
pi_218977054
twitter

Big if true
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:42:21 #25
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218977079
quote:

[..]
Een veroordeelde fraudeur, een aanrander, een oorlogshitser, een namaak vredestichter, een leugenachtige bedrieger zou nog eerder die prijs verdienen!

Oh wacht, wat dom, dat vindt je ook echt.
pi_218977095
quote:

[..]
Wat heeft Trump en wat hebben zijn naaste verwanten klaargespeeld anders dan zich exorbitant verrijken op kosten van het land dat ze zeiden te dienen?
En Trump is een neo nazi en laat collega neo nazi's mensen terroriseren, brutaliseren en exporteren door zijn gemaskerde neo nazi privé leger.
pi_218977115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:44 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wat heeft Trump en wat hebben zijn naaste verwanten klaargespeeld anders dan zich exorbitant verrijken op kosten van het land dat ze zeiden te dienen?
zeven oorlogen beëindigen :')

bron: maga

Op x heeft het account van het Witte Huis al verwezen naar trump als de peacepresident :7
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_218977224
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:29 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Navalny wilde een puur en ‘rein’ Rusland, met alleen Russen.

Betekent dat dat MAGA? #durftevragen
Geen idee, heeft Trump al een algemeen immigratieverbod ingesteld? Nee hè.
pi_218977231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 19:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen idee, heeft Trump al een algemeen immigratieverbod ingesteld? Nee hè.
Dat heeft Navalny toch ook niet? Of heb ik gemist dat hij president is geweest?
pi_218977241
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')