Huh?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Grapjas. Zie je het probleem met deze cijferlijst nu zelf niet, of probeer je ons in het ootje te nemen?
Snap wat je bedoelt, maar dan nog, geen van bovengenoemde industrieen worden aangepakt.quote:In de top-100 van bedrijven die de meeste stikstof uitstoten staat Tata Steel in IJmuiden (foto) op de eerste plaats en Schiphol op plaats 2, gevolgd door chemische bedrijven als Dow en Shell en bedrijvencomplex Chemelot (Geleen). In de top-100 van ammoniakuitstoters staat Rockwool in Roermond op 1. Ook hier staat bedrijvencomplex Chemelot (Geleen) in de top 3. Op deze lijst staan verder veelal alleen veehouderijen.
Vóór Wiersma zal het kloppen. Die kan niet zoveel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wiersma verdedigt de boeren. Die zijn ook maar deels de oorzaak van de vervuiling. Grote vervuilende industrie durven ze niet aan te pakken, want die brengen net iets meer in het laatje van de staat.
Goed, dat beantwoordt mijn vraag in elk gevalquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Huh?
[..]
Snap wat je bedoelt, maar dan nog, geen van bovengenoemde industrieen worden aangepakt.
De doorrekeningen kwamen niet eens slecht uit. Terwijl je normaal tijdens zo'n plan een heel aantal keer tussendoor doorrekeningen doet, dat ging nu niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
70 miljard aan basisinkomen voor iedereen om hiermee 20 miljard aan toeslagen weg te werken. Weet niet of dit nu een enorm geschikte oplossing is.
Ja, en ik ben zeker voor het inkrimpen van die sector.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, dat beantwoordt mijn vraag in elk gevalAls de vraag is welke sector voor de meeste uitstoot zorgt, dan heeft het weinig zin om naar individuele bedrijven te kijken omdat schaalgrootte dat plaatje nogal omver trekt. Verder beweert er niemand, ik dus ook niet, dat je bedrijven als Tata Steel verder maar gewoon met rust moet laten.
Zie het plaatje van Hanca. De landbouwsector is met afstand de grootste uitstoter van het land - als sector.
En dan zie ik ook nog ditquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
De VARA moet zich kapot schamen (of onze NPO is net Polen en Hongarije, elke dag praten over migranten!)
Nederland is stuk. Media is stuk.
Maak maar een generaal pardon, kon met asielzoekers ook.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is toch compleet onrespectvol naar de PAS-melders dat BBB’er Wiersma PAS-melders 2 wil creëren?
Als het aan Wiersma en consorten ligt dan bestaan er helemaal geen PAS-melders. Een rechter moet zich daar gewoon niet tegenaan bemoeien.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is toch compleet onrespectvol naar de PAS-melders dat BBB’er Wiersma PAS-melders 2 wil creëren?
Het was in ieder geval onorthodox.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
De doorrekeningen kwamen niet eens slecht uit. Terwijl je normaal tijdens zo'n plan een heel aantal keer tussendoor doorrekeningen doet, dat ging nu niet.
De stress zit hem er vooral in dat je nu al een personeelstekort hebt en je of teveel kinderen per medewerker gaat hebben of de kids alsnog geen plek hebben (dus stress bij de ouder).quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
A. Ik vraag mij af waarom de stress toe zou nemen.
B. Kom ik vanavond op terug.
welk personeel?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, heel makkelijk op te lossen, de werkgever zorgt zelf voor de opvang. Neem alleen al het voorbeeld van Philips indertijd, die bouwde huizen voor het personeel.
Goed betaald personeel en geen onderbetaalde arbeidsimmigranten in sloophuizen proppen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
De stress zit hem er vooral in dat je nu al een personeelstekort hebt en je of teveel kinderen per medewerker gaat hebben of de kids alsnog geen plek hebben (dus stress bij de ouder).
[..]
welk personeel?
Turkse vrouwen op het politieke toneel zijn niet zo populair bij linksquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dan zie ik ook nog dit
[ afbeelding ]
Volgend hoofdstuk: Hans Teeuwen en Krispijn mogen vast de oudejaarsconference doen. Rechtse humor.
Ja, of die andere partijen moeten wat meer nieuws maken. Dat kan ook.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
De VARA moet zich kapot schamen (of onze NPO is net Polen en Hongarije, elke dag praten over migranten!)
Nederland is stuk. Media is stuk.
Daar is de VVD helemaal niet mee geholpen. Iedere keer dat Dilan wat zegt gaat er weer een zetel vanaf.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
VVD vertoont nu zelf trekken van broos vaasje met haarscheurtjes
https://www.volkskrant.nl(...)scheurtjes~bbf37ac2/
Goed punt van de Volkskrant. Je kunt je afvragen waarom Yesilgöz is uitgenodigd voor het RTL "premiersdebat" en het niet beperkt wordt tot drie. Zou niet de eerste keer zijn. Maar nee, VVD wordt weer eens opzichtig geholpen.
Dito voor SBS6 debat. Waarom geen D66?
Deze hebben geen eigen De Telegraaf. Het ontbreekt aan linkse megafoons en platformen. Zo gaat het in de VS er ook aan toe, langzaam wegdrukken en muilkorven. Je kunt geen nieuws maken zonder eigen bereik en ecosysteem.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, of die andere partijen moeten wat meer nieuws maken. Dat kan ook.
Jawel hoor. D66 is al weken voortdurend nieuws aan het maken met allerlei wilde plannen en uitspraken. en daardoor is Jetten niet van de tv af te slaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze hebben geen eigen De Telegraaf. Het ontbreekt aan linkse megafoons en platformen.
De VARA is rechts geworden.
Welk nieuws maakt PVV dan? PVV is al tijden weer hetzelfde one issue.
Ik heb ook geen idee, heb jaren D66 gestemd, maar twijfel nu. Goede stabiele nuchtere middenpartij, maar dit keer wil ik geen middenpartij meer die ook net zo makkelijk meezwabbert naar rechts. Zelfde telt voor het CDA, Bontenbal doet het goed nu in de peilingen en ik hoop hij veel stemmen krijgt. Rest mij toch om links te gaan stemmen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
VVD vertoont nu zelf trekken van broos vaasje met haarscheurtjes
https://www.volkskrant.nl(...)scheurtjes~bbf37ac2/
Goed punt van de Volkskrant. Je kunt je afvragen waarom Yesilgöz is uitgenodigd voor het RTL "premiersdebat" en het niet beperkt wordt tot drie. Zou niet de eerste keer zijn dat RTL op het laatste moment de beslissing van drie, vier of vijf maakt.
Maar nee, VVD wordt weer eens opzichtig geholpen.
Dito voor SBS6 debat. Waarom geen D66?
Dat kan wel. Maar alleen als er uiteraard ook wat gedaan wordt aan de netto-stikstofuitstoot (dat was ook het oorspronkelijke idee). En dat maakt het een beetje complex.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maak maar een generaal pardon, kon met asielzoekers ook.
Yesilgöz krijgt in tegenstelling tot Timmermans nooit een vraag van "waarom vinden mensen u onsympathiek". Terwijl haar waarderingscijfer lager ligt. Nooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:51 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, je moet wel heel blind zijn om te beweren dat de VVD geholpen wordt.
Het gaat veel over de VVD de laatste tijd dat klopt. Maar dan vooral publiciteit die ze vooral niet willen hebben. Het gaat alleen nog maar over het falen van Dilan en de lijdensweg naar de verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |