abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218976985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Weet je waar we het over hebben? 1 mol.
Dat is gelijk aan 4 hondendrollen.

Dat is het niveau waar we over zaniken anno 2025.
Nee, daar hebben we het niet over. We hebben het er over dat de overheid beleid moet maken dat de uitstoot vermindert. Zodra dat er ligt, kan er veel meer, zelfs voor realisatie van die vermindering van de uitstoten. Zie het verschil in uitspraken van de rechter toen de provincieplannen er lagen en toen die waren weggegooid. Dat is waar we het over hebben.

We hebben het dus over een minister die bewust beleid weg gooit en zo heel Nederland op het slot gooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218976989
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt nou eenmaal niet om de huidige tekorten in de kinderopvang heen. Zeker niet als je het gratis wil maken. Het is net zoiets als het OV gratis maken terwijl het al vol zit in de trein en je niks aan de capaciteit kunt veranderen: dat gaat gewoon niet.

Er is ook geen enkele indicatie dat er veel meer mensen in de kinderopvang gaan werken als je die gratis maakt. Waarschijnlijker is dat het meer stress gaat opleveren en je de personeelstekorten dus enorm gaat zien oplopen.
A. Ik vraag mij af waarom de stress toe zou nemen.

quote:
Eens dat kinderopvangtoeslag weg moet, maar vervang die dan gewoon door een niet direct inkomens/opvang afhankelijke gezins/kinderbijdrage waar de opvang van betaald kan worden. In combinatie met het verlagen van de inkomstenbelasting in de laagste schijf en het verhogen van het minimumloon.
Nobel streven, maar het probleem bij kinderopvang is dat het om nogal grote bedragen? Mijn dochter ging in de eerste 4 jaar 3 dagen naar de kinderopvang, de maandelijkse rekening was ¤ 1657,44, waarvan ik bijna ¤ 1000,- als KOT kreeg. ¤ 12.000,- is gewoon heel lastig te verrekenen op een andere wijze dan de toeslagen, bij meerdere kinderen wordt het nog veel lastiger.

[ Bericht 14% gewijzigd door KaheemSaid op 09-10-2025 18:50:47 ]
pi_218976998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Weet je waar we het over hebben? 1 mol.
Dat is gelijk aan 4 hondendrollen.

Dat is het niveau waar we over zaniken anno 2025.
Dat is gewoon ontkennen, jij gaat mij niet vertellen dat een megaloods vol schijtende varkens maar een uitstoot hebben van 4 hondendrollen. Het is niet alleen stikstof maar ook ammoniak, he, zie het overzicht.
pi_218977022
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is gewoon ontkennen, jij gaat mij niet vertellen dat een megaloods vol schijtende varkens maar een uitstoot hebben van 4 hondendrollen. Het is niet alleen stikstof maar ook ammoniak, he, zie het overzicht.
Dit is gewoon de wetenschap ontkennen. Precies zoals vanuit diverse lobby’s ook heel lang gebeurde bij asbest, roken of het klimaat.
pi_218977043
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

B. Kom ik vanavond op terug.
De stress zit hem er vooral in dat je nu al een personeelstekort hebt en je of teveel kinderen per medewerker gaat hebben of de kids alsnog geen plek hebben (dus stress bij de ouder).
pi_218977071
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
De stress zit hem er vooral in dat je nu al een personeelstekort hebt en je of teveel kinderen per medewerker gaat hebben of de kids alsnog geen plek hebben (dus stress bij de ouder).
Nou, heel makkelijk op te lossen, de werkgever zorgt zelf voor de opvang. Neem alleen al het voorbeeld van Philips indertijd, die bouwde huizen voor het personeel.
pi_218977089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
"
Ze wil hiermee bouwwerken en bedrijfsuitbreidingen toestaan zonder vergunning, als die maar een kleine hoeveelheid extra stikstof op de natuur laten neerkomen. Het is een grote wens van BBB om die grens, van 1 mol, nog voor de verkiezingen te presenteren."

"
Een hondendrol bevat ongeveer 100 tot 120 gram stikstof in de vorm van stikstofverbindingen, wat neerkomt op ongeveer 7 tot 8,5 mol stikstof per hondendrol. Dit komt omdat een gemiddelde drol ongeveer 100 gram weegt en 4,4 tot 4,7 gram stikstof bevat, en 1 mol stikstof gelijk is aan 14 gram.
Uitleg:
Stikstofgehalte in een drol: Een studie van de Universiteit Gent wijst uit dat een gemiddelde hondendrol ongeveer 44,3 mg stikstof per gram poep bevat.
Stikstof in een drol: Een hondendrol weegt ongeveer 100 gram. Dus een drol bevat 100 gram \* 44,3 mg/gram = 4430 mg stikstof, oftewel 4,43 gram stikstof.
Molaire massa van stikstof: De molaire massa van stikstof (N) is ongeveer 14 gram per mol.
Aantal mol: Om het aantal mol stikstof te berekenen, deel je de totale massa stikstof door de molaire massa: 4,43 gram / 14 gram/mol ≈ 0,316 mol stikstof.
"
pi_218977098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En belemmert woningbouw met onmeetbare hoeveelheden stikstof, discrimineert mensen die zijn geboren in Nederland tov asielzoekers, beschermd criminele demonstranten etc.

We mogen blij zijn met de rechtstaat maar er zijn ook negatieve uitwassen die alleen maar belemmeren.
Er gebeuren inderdaad dubieuze dingen, al is dat verder niks nieuws. Denk aan zo'n IRT affaire en Bouwfraude. En recent niet te vergeten de hele Toeslagenaffaire :X
blablablabla
pi_218977111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, daar hebben we het niet over. We hebben het er over dat de overheid beleid moet maken dat de uitstoot vermindert. Zodra dat er ligt, kan er veel meer, zelfs voor realisatie van die vermindering van de uitstoten. Zie het verschil in uitspraken van de rechter toen de provincieplannen er lagen en toen die waren weggegooid. Dat is waar we het over hebben.

We hebben het dus over een minister die bewust beleid weg gooit en zo heel Nederland op het slot gooit.
Ja kan prima beide los van elkaar doen.
Dat een rechter dit een elkaar koppelt is hier het probleem.

De rechter vergeet hier voor het gemak gewoon de nationale belangen tov 4 hondendrollen.

Maak maar een noodwet of schrap deze hele wet maar.
pi_218977117
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
"
Ze wil hiermee bouwwerken en bedrijfsuitbreidingen toestaan zonder vergunning, als die maar een kleine hoeveelheid extra stikstof op de natuur laten neerkomen. Het is een grote wens van BBB om die grens, van 1 mol, nog voor de verkiezingen te presenteren."

"
Een hondendrol bevat ongeveer 100 tot 120 gram stikstof in de vorm van stikstofverbindingen, wat neerkomt op ongeveer 7 tot 8,5 mol stikstof per hondendrol. Dit komt omdat een gemiddelde drol ongeveer 100 gram weegt en 4,4 tot 4,7 gram stikstof bevat, en 1 mol stikstof gelijk is aan 14 gram.
Uitleg:
Stikstofgehalte in een drol: Een studie van de Universiteit Gent wijst uit dat een gemiddelde hondendrol ongeveer 44,3 mg stikstof per gram poep bevat.
Stikstof in een drol: Een hondendrol weegt ongeveer 100 gram. Dus een drol bevat 100 gram \* 44,3 mg/gram = 4430 mg stikstof, oftewel 4,43 gram stikstof.
Molaire massa van stikstof: De molaire massa van stikstof (N) is ongeveer 14 gram per mol.
Aantal mol: Om het aantal mol stikstof te berekenen, deel je de totale massa stikstof door de molaire massa: 4,43 gram / 14 gram/mol ≈ 0,316 mol stikstof.
"
quote:
Ongeveer 80 procent van de lucht die we inademen, bestaat uit stikstof (N2). Dit is een onschadelijk gas. Maar er zijn ook verbindingen met stikstof die wél schadelijk kunnen zijn, zoals ammoniak (NH3) en stikstofoxiden (NOx). Te veel van deze gassen in de lucht is slecht voor de natuur en slecht voor de gezondheid.

Ammoniak (NH3) komt vooral vrij uit de mest en urine van dieren. Stikstofoxiden (NOx) komen vooral in de lucht door het verkeer (uitlaatgassen) en de industrie. Veel mensen gebruiken kortweg het woord ‘stikstof’ als het over deze verbindingen gaat. Soms wordt het ‘reactief stikstof' genoemd.
https://www.milieucentraa(...)n-de-lucht-en-bodem/
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:48:19 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218977122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Er gebeuren inderdaad dubieuze dingen, al is dat verder niks nieuws. Denk aan zo'n IRT affaire en Bouwfraude. En recent niet te vergeten de hele Toeslagenaffaire :X
Waar de rechtsstaat, mede vanwege rechtse politieke druk en medialawaai, niet functioneerde.

Een gebrekkige rechtsstaat, met de beperkingen van de bestuursrechter, in plaats van zogenaamde overdaad aan rechtsstaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218977138
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:24 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

B. Kom ik vanavond op terug.
https://eenvandaag.avrotr(...)it-doorzetten-153078

Je kunt dit ook alleen invoeren met extreem veel meer kinderen per personeelslid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218977150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja kan prima beide los van elkaar doen.
Dat een rechter dit een elkaar koppelt is hier het probleem.

De rechter vergeet hier voor het gemak gewoon de nationale belangen tov 4 hondendrollen.

Maak maar een noodwet of schrap deze hele wet maar.
Deze wet is niet te schrappen (het is een Europees verdrag) en je kunt het dus niet loskoppelen. Als je dat doet, net als Wiersma, dan veroorzaak je het probleem.
pi_218977167
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dit is momenteel wettelijk helemaal dichtgeregeld wettelijk. Zeker het verschil tussen de BSO vind ik absurd. Mijn 4 jarige dochter zat vorig jaar (einde van het jaar) in een klas met 34 leerlingen, terwijl ze bij de BSO met max 10 4 tot 7 jarigen per begeleider zitten.
quote:
Eens dat kinderopvangtoeslag weg moet, maar vervang die dan gewoon door een niet direct inkomens/opvang afhankelijke gezins/kinderbijdrage waar de opvang van betaald kan worden. In combinatie met het verlagen van de inkomstenbelasting in de laagste schijf en het verhogen van het minimumloon.
Nobel streven, maar het probleem bij kinderopvang is dat het om nogal grote bedragen. Mijn dochter ging in de eerste 4 jaar 3 dagen naar de kinderopvang, de maandelijkse rekening was ¤ 1657,44, waarvan ik bijna ¤ 1000,- als KOT kreeg. ¤ 12.000,- is gewoon heel lastig te verrekenen op een andere wijze dan de toeslagen, bij meerdere kinderen wordt het nog veel lastiger.
pi_218977170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze wet is niet te schrappen (het is een Europees verdrag) en je kunt het dus niet loskoppelen. Als je dat doet, net als Wiersma, dan veroorzaak je het probleem.
Wiersma verdedigt de boeren. Die zijn ook maar deels de oorzaak van de vervuiling. Grote vervuilende industrie durven ze niet aan te pakken, want die brengen net iets meer in het laatje van de staat. Neem alleen al de angst van Rutte ten tijde van de dividendrommel.
pi_218977172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 16:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet niet of mensen dat niet ervaren als een vorm van zwakte. En humor heeft hij ook niet echt. De enige die Wilders echt de baas was in debatten was Rutte. Die energie heeft Bontenbal totaal niet. Ook weinig humor. Tis een beetje een dominee.
Kaag spinde een paar jaar geleden ook flink wat garen door vooral fatsoenlijk te blijven tegen Geert, die allerlei akelige gradaties voor d'r had. Ik denk dat Bontenbal dat ook wel kan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218977176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wiersma verdedigt de boeren. Die zijn ook maar deels de oorzaak van de vervuiling. Grote vervuilende industrie durven ze niet aan te pakken, want die brengen net iets meer in het laatje van de staat. Neem alleen al de angst van Rutte ten tijde van de dividendrommel.
Nee:

pi_218977186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zou je dit eens willen staven met data? Hoeveel procent stikstof stoot de landbouw uit en hoeveel procent de industrie?

…….

Verder is het toch gewoon verschrikkelijk dat een demisionaire Wiersma een soort nieuwe PAS melders situatie wil veroorzaken.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 19:00:25 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218977188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee:

[ afbeelding ]
Toch weer die buitenlanders dus #stemgeert
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218977194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is momenteel wettelijk helemaal dichtgeregeld wettelijk. Zeker het verschil tussen de BSO vind ik absurd. Mijn 4 jarige dochter zat vorig jaar (einde van het jaar) in een klas met 34 leerlingen, terwijl ze bij de BSO met max 10 4 tot 7 jarigen per begeleider zitten.
[..]
Nobel streven, maar het probleem bij kinderopvang is dat het om nogal grote bedragen. Mijn dochter ging in de eerste 4 jaar 3 dagen naar de kinderopvang, de maandelijkse rekening was ¤ 1657,44, waarvan ik bijna ¤ 1000,- als KOT kreeg. ¤ 12.000,- is gewoon heel lastig te verrekenen op een andere wijze dan de toeslagen, bij meerdere kinderen wordt het nog veel lastiger.
Zie het programma 2023 van de CU, die hadden ook de kinderopvangtoeslag afgeschaft.
https://www.cpb.nl/keuzes-in-kaart-2025-2028
pi_218977200
quote:
6s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch weer die buitenlanders dus #stemgeert
Daar hebben we al een netto-export, dus Geert mag tevreden zijn.
pi_218977211
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je dit eens willen staven met data? Hoeveel procent stikstof stoot de landbouw uit en hoeveel procent de industrie?

…….

Verder is het toch gewoon verschrikkelijk dat een demisionaire Wiersma een soort nieuwe PAS melders situatie wil veroorzaken.
https://www.duurzaam-onde(...)nnen-bekend-gemaakt/
  donderdag 9 oktober 2025 @ 19:04:41 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218977220
quote:
Grapjas. Zie je het probleem met deze cijferlijst nu zelf niet, of probeer je ons in het ootje te nemen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218977247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 19:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie het programma 2023 van de CU, die hadden ook de kinderopvangtoeslag afgeschaft.
https://www.cpb.nl/keuzes-in-kaart-2025-2028
70 miljard aan basisinkomen voor iedereen om hiermee 20 miljard aan toeslagen weg te werken. Weet niet of dit nu een enorm geschikte oplossing is.
pi_218977261
quote:
Dus je wil een individuele boer vergelijken met bedrijven als Tata of Schiphol, kunnen we niet beter naar de totalen kijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')