En daar komt je groene agenda naar boven.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft vooral niet je hoofd te laten hangen voor een stel kwijlers die het niet kan verkroppen dat hun stukkie vlees `gekaapt' wordt. Sojaschijf slaat marketing technisch ook verder nergens op, maar valt uiteraard lekker
Marlboro noemt zijn sigaretten tegenwoordig ook geen kankerstickies
Bijzonder gezien ik een vleeseter benquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En daar komt je groene agenda naar boven.
Je wil vast niet dat de vleesproducenten foto's van hun slacht, slachtafval, bloed, narigheid en viezigheid op je echte vlees zetten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:24 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En daar komt je groene agenda naar boven.
Marlboro is trouwens verplicht om allerlei nare foto's en teksten op de verpakking te zetten, voorlopig zetten vega-schijfproducenten er voornamelijk plaatjes van echt vlees op.
En die laatste heet in die kringen dan weer een groentejuwelier. Blijkbaar houden ze van zoveel mogelijk verwarring.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Vegetarisch vlees bestaat niet en een vegetarische slager is gewoon een groenteboer.
Ook prima, zolang je het maar geen schnitzel, Indische balletjes, kipstuckjes of kipfilet noemt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En waarom kan het dan geen sojaburger of groentenburger heten? Lijkt me ook heel duidelijk.
Nog nooit van gehoord. Klinkt als iets wat anti-woke ergens op Social Media een keer voorbij heeft zien komen en meteen maar linkt aan elke vegetariërquote:
Ik zie echt het probleem niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:29 schreef MichaelScott het volgende:
Ook
[..]
Ook prima, zolang je het maar geen schnitzel, Indische balletjes, kipstuckjes of kipfilet noemt.
Ah, de agrarische lobby is weer bezig in Brusselquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie echt het probleem niet.
Als er 'vegetarische schnitzel' op een verpakking staat, dan is het toch gewoon dom als je die pakt terwijl je een varkensschnitzel wil eten?
Een vegetarische?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Om dit te vieren eet ik vanavond een extra Europarlementariër.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie echt het probleem niet.
Als er 'vegetarische schnitzel' op een verpakking staat, dan is het toch gewoon dom als je die pakt terwijl je een varkensschnitzel wil eten?
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe je het op de verpakking zet doet er ook toe. De onderste is verboden, de bovenste nog niet. Zeg het maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In plaatsen als Amsterdam en Utrecht is dat de normaalste zaak van de wereld. Vooral in de havermelkwijken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Klinkt als iets wat anti-woke ergens op Social Media een keer voorbij heeft zien komen en meteen maar linkt aan elke vegetariër
De vegasector zal vast wel weer met creatieve namen gaan komen zoals Ookworst:quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze de vervangers van kip, spek ea gaan noemen.
Als ik er naar Google zie ik een handjevol namen staan, voornamelijk rego Amsterdam, en voornamelijk gelinkt met BN'ers.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In plaatsen als Amsterdam en Utrecht is dat de normaalste zaak van de wereld. Vooral in de havermelkwijken.
Dat zal voor sommige users hier wel voor een hoop verwarring zorgenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vegasector zal vast wel weer met creatieve namen gaan komen zoals Ookworst:
NWS / Ookworst: de vegetarische rookworst, is vanaf nu te koop bij de Hema
Kan je daar weer over kwijlen nadat je eerst hebt lopen kwijlen over vegetarische worst.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vegasector zal vast wel weer met creatieve namen gaan komen zoals Ookworst:
NWS / Ookworst: de vegetarische rookworst, is vanaf nu te koop bij de Hema
Wat mij betreft welquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:21 schreef Felagund het volgende:
Is dit nu een voorbeeld van onzinregels van de EU waar de politiek ons voor wil waarschuwen?
Zie post #65quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:49 schreef Shotty het volgende:
https://youtube.com/shorts/L7PfGdcL5o8?si=XsAfO30b-HmqTPNIM
Arme man. Het zou je inderdaad maar overkomen!
Nog altijd minder vervuilend dan vlees dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En anders het minder ongezond en milieuvervuilend maken van deze vegaproducten.
Het is jodekoek.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:40 schreef Ericr het volgende:
Ik eet er een Jodenkoek op. Kleinzielige vlees en boerenlobby. Zullen vast het beste met ons voor hebben.
Welk ander merkquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van dat merk ja.
Maar het is van oudsher Jodenkoek
Davelaar maar die zijn al een tijdje woke. Vast wel eens die gele blikken gezien.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Welk ander merk
Ik eet deze al zolang ik me kan herinneren.
En ik ben de halve eeuw toch al voorbij.
Nu welquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Davelaar maar die zijn al een tijdje woke. Vast wel eens die gele blikken gezien.
Muhuhuhu, vegans en vegetariërs willen mijn spareribs afpakken, nu wil ik vega artikelen gaan verbieden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef GGMM het volgende:
Mooi. Hopelijk is dit een stap in de richting van het helemaal verbieden van deze rotzooi.
Idd....quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:18 schreef Eightyone het volgende:
Laten ze zich eens met belangrijke dingen bezig houden.
Vervelen ze zich?
Volgens mij is ie een beetje aan het zuigen, maar het aantal likes van mensen die dit echt vinden, vind ik wel zorgwekkend.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Muhuhuhu, vegans en vegetariërs willen mijn spareribs afpakken, nu wil ik vega artikelen gaan verbieden.
Ach, je kan bij dat soort posts de meeste users blind invullen die het geliked hebben. Treurig maar niet heel relevantquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
maar het aantal likes van mensen die dit echt vinden, vind ik wel zorgwekkend.
In België noemen we hagelslag muizenstrontjesquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik kocht laatste gestampte muisjes! Bleek het dus helemaal geen gestampte muizen te zijn, maar suiker met anijssmaak.
Babyolie? Dus helemaal geen olie van baby.
Hagelslag? Wel de vorm van hagel, maar helemaal geen echte hagel.
Gewoon praktisch. De meeste mensen die vleesvervangers kopen eten ook gewoon vlees, maar willen minderen. Iets kip noemen is dan handig omdat mensen dan weten welke smaak het zou moeten nabootsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Inderdaad met Burger en worst had ik geen problemen. Maar vegan fishticks of vegan zalm vegan kip… is idd “dom”
@:mikeytt graag mening
Dat is vaak, maar zeker niet altijd het geval.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog altijd minder vervuilend dan vlees
Heb je voorbeelden?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is vaak, maar zeker niet altijd het geval.
Maar het is geen kip. Dus dat vind ik nog wel logisch dat dit niet zou mogen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gewoon praktisch. De meeste mensen die vleesvervangers kopen eten ook gewoon vlees, maar willen minderen. Iets kip noemen is dan handig omdat mensen dan weten welke smaak het zou moeten nabootsen.
Consumenten weten wel dat vegetarische kip geen kip bevat. Zo dom is men niet.
Een plaatje van 9gag van jaren geleden die sindsdien af en toe wordt overgenomen door wat kwijlers lol.quote:
Die linker lijkt wel wat op William Fichtner, lol.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |