De vegas die ik ken eten eigenlijk nooit van zulk spul.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Veganisten willen niets met vlees (en vis) te maken hebben maar willen hun alternatieve producten wel naar vlees vernoemen
Vegetarisch vlees bestaat niet en een vegetarische slager is gewoon een groenteboer.
Als ze het nou gvd gewoon vegetarische stukjes met kipsmaak noemen, is dat hele probleem opgelost.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:52 schreef Mikeytt het volgende:
Ik voel me altijd zo bedonderd als ik vegetarische kipstukjes krijg als ik vegetarische kipstukjes van de vegetarische slager koop. De consument is dom!!
Dit blijft toch ook wel ultiem genot. Lekker brullen over mensen die hun pronouns als teveel van hun identiteit beschouwen maar zelf zijn ze in hun waarde aangetast als HUN stukkie vlees ook op een andere manier in de schappen ligtquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Veganisten willen niets met vlees (en vis) te maken hebben maar willen hun alternatieve producten wel naar vlees vernoemen
Vegetarisch vlees bestaat niet en een vegetarische slager is gewoon een groenteboer.
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is dit voor lariekoek dan. Het is echt altijd duidelijk wanneer iets vegan is.
De enige bijzondere vind ik de vegetarische Slager, maar dat is een merk en geen productnaam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.Als je dat woord niet kan lezen als je het uit de schappen pakt kan je je sowieso afvragen of je nog wel zelfstandig boodschappen moet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar.quote:
Ja ik denk ik hou het maar simpel want als er meer dan een regel tekst staat snap je het blijkbaar niet meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar.
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.Wow ik dacht daar even dat je allemaal foto’s van slachtafval had gepost haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.
Ik snap nu waarom je jezelf commando noemtquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik denk ik hou het maar simpel want als er meer dan een regel tekst staat snap je het blijkbaar niet meer.
En niet zomaar uit de schappen, maar uit de schappen waar expliciet en heel duidelijk vermeld de vegetarische, vegan, vleesvervangers liggenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je dat woord niet kan lezen als je het uit de schappen pakt kan je je sowieso afvragen of je nog wel zelfstandig boodschappen moet doen
Wat ik zeg, lui, fantasieloos, zowel qua naamgeving als qua koken zelf. Het is meeliften op recepten met vlees en meeliften op vleesbenamingen. Val een ander daar niet mee lastig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met meeliften, maar met een aanduiding zodat mensen die bewust (al dan niet altijd) een vervanger willen kiezen voor een bepaalde soort vlees. Als je dus een vervanger wil voor stukjes kip, wil je vegetarische kipstukjes, of vegetarisch gehakt als vervanger van rundergehakt.
Komt ook voor. Ben al een paar keer bijna gefopt.quote:De kans dat je per ongeluk het verkeerde pakt, vegetarisch in plaats van vlees, is echt zeer klein, aangezien het niet bepaald naast elkaar in de schappen ligt.
Och hemeltje, gaat het wel goed me je? Wat een traumatische ervaringen moeten dat geweest zijn. Sterkte!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Komt ook voor. Ben al een paar keer bijna gefopt.
Ftfyquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Op de verpakking - in het aparte schap of koeling waar overduidelijk alleen vega ligt- staat vegetarisch, een merknaam die al dan niet vegaproducten produceert zoals Garden Gourmet, een vinkje met heel groot VEGA(N) en een ingrediëntenlijst
MichaelScott: Misleiding![]()
![]()
Hoe je het op de verpakking zet doet er ook toe. De onderste is verboden, de bovenste nog niet. Zeg het maar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Op de verpakking staat vegetarisch
MichaelScott: Misleiding![]()
![]()
Het staat letterlijk in het midden. Hoe is dat misleidendquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe je het op de verpakking zet doet er ook toe. De onderste is verboden, de bovenste nog niet. Zeg het maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in het midden. Hoe is dat misleidend
En waarom kan het dan geen sojaburger of groentenburger heten? Lijkt me ook heel duidelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.
Voor de mensen die liever een sojaschijf willen maakt het toch niet uit als er sojaschijf op de verpakking staat?
Je hoeft vooral niet je hoofd te laten hangen voor een stel kwijlers die het niet kan verkroppen dat hun stukkie vlees `gekaapt' wordt. Sojaschijf slaat marketing technisch ook verder nergens op, maar valt uiteraard lekkerquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.
Voor de mensen die liever een sojaschijf willen maakt het toch niet uit als er sojaschijf op de verpakking staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |