En anders het minder ongezond en milieuvervuilend maken van deze vegaproducten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef GGMM het volgende:
Mooi. Hopelijk is dit een stap in de richting van het helemaal verbieden van deze rotzooi.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef GGMM het volgende:
Mooi. Hopelijk is dit een stap in de richting van het helemaal verbieden van deze rotzooi.
Haha twee dombo's die het verschil niet zagen tussen vega en vlees burgers. Door jullie hebben we nu stickers in magnetrons dat je er geen baby's in kan drogen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En anders het minder ongezond en milieuvervuilend maken van deze vegaproducten.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:23 schreef Fok-it het volgende:
Heerlijke overwinning tegen de slinkse woke gemeenteEuropese vleeslobby.
Burger, worst o gehakt heb ik ook niet zo veel problemen mee. Dat zijn gewoon de vormen waarin het komt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:17 schreef Aether het volgende:
"Burger" vind ik niet zo'n probleem.
Iets als "fish sticks" en dan "plant based" wel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die arme subsidiesponzen toch.quote:‘een reëel risico op verwarring’ bestaat bij de consumenten, wat in het nadeel is van de landbouwers.
Dat is geen probleem, die zijn namelijk van vleesquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:36 schreef golfer het volgende:
Een inwoner van een land een Europees burger noemen mag ook niet meer?
En deze onduidelijke site: www.burgermeester.euquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:36 schreef golfer het volgende:
Een inwoner van een land een Europees burger noemen mag ook niet meer?
Er valt wel wat voor te zeggen bij "Burger". In het oorspronkelijke Hamburger verwijst dat met name op iets wat Hamburgse migranten meenamen naar de VS, echter, door taalontwikkeling hebben we hedendage ook termen als Cheeseburger en kippenburger waardoor de betekenis van burger ook anders bezien kan worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:17 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik koop het niet dus ja ze gooien er wekelijks een hoop van weg.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef GGMM het volgende:
Ik snap wel dat het lastig is. Al die opdrukken met Vega(n) en plant en groen zijn dusdanig slecht te zien dat je echt niet kunt weten dat je geen echte vissticks te pakken hebt. We moeten inderdaad die arme mensen helpen die per se geen plantaardige vlees/visvervangers willen eten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:17 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verlies voor de vegalobby. Helemaal niets mis mee dus.quote:
Ach, die mogen er net zo goed zijn als voetbalfans.quote:
Wat in ieder geval niet is geevolueerd is de luie marketing van bedrijven die wel op de vega hype willen springen maar niet de creativiteit hebben om niet mee te liften op de naam gemaakt door de vlees en zuivelindustrie sinds millenia geleden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:35 schreef gwn_een_user het volgende:
sorry hoor maar wat een idioterie. wat voor prioriteit is deze. je moet wel echt dom zijn om in verwarring te komen met duidelijk als plantaardig alternatief vermarkte producten, die vrijwel altijd hun eigen duidelijk zichtbare, aparte vega afdeling in de winkel de hebben
wat is bijv sowieso een 'burger'? waarom moet dat per se van vlees zijn gemaakt? een burger is een vorm, niet een inhoud. plantaardige burgers zijn al decennia bekend. niemand denkt dat een veggieburger van een koe komt
de marketing is expliciet, "vega", "plantaardig", "zonder vlees". er is helemaal geen verwarring.
verder evolueert taal natuurlijk constant. net zoals 'melk' nu ook van haver, soja, of amandel kan zijn.
ik ben verder gewoon iemand die half vlees half plantaardig eet...ik volg geen levensstijl of dieet of zo, ik eet wat ik wil
dit is gwn semantische regressie vermomd als consumentenbescherming. is de europese consument dan zo oliedom tegenwoordig?
dit 'verbod' is gwn lobbywerk. geen bescherming van de consument, maar van de vleesindustrie.
maar goed. als iemand 'veggieburger' verwarrend vindt, dan is die niet enkel dom - die is politiek bruikbaar.
Jij vond het niet raar dat toen jij de vegan zalm pakte deze tussen alle andere vleesvervangers lag in de koeling? Of dat er meerdere keren aangegeven werd dat het niet om echte zalm ging?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:49 schreef TwenteFC het volgende:
Had laatst per ongeluk vegan zalm gekocht omdat ik niet helemaal aan het opletten was. Zo goor, ik zal nooit meer de oude worden. Goed dat dit wordt aangepakt, hopelijk blijft verdere slachtoffers dit trauma bespaard.
Oeh, verwarrend. Nu zie ik een kip met duikspullen op voor me.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef Aether het volgende:
In de VS hebben ze al tientallen jaren deze duidelijke blikken tonijn
[ afbeelding ]
Het heeft niets te maken met meeliften, maar met een aanduiding zodat mensen die bewust (al dan niet altijd) een vervanger willen kiezen voor een bepaalde soort vlees. Als je dus een vervanger wil voor stukjes kip, wil je vegetarische kipstukjes, of vegetarisch gehakt als vervanger van rundergehakt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat in ieder geval niet is geevolueerd is de luie marketing van bedrijven die wel op de vega hype willen springen maar niet de creativiteit hebben om niet mee te liften op de naam gemaakt door de vlees en zuivelindustrie sinds millenia geleden.
Burger vind ik een beetje een twijfelgeval, maar ook die naam is gemaakt met vlees. Het is vaak ook gewoon verwarrend omdat ze de randjes opzoeken om als vleesvervanger gezien te worden. Dat is gewoon een commercieel belang waar de consument niet mee gediend is. Wat als iemand nu een nieuw varkensras ontwikkelt en ze veggies noemt? Dan zeg je toch ook verzin eens wat beters?
Ik laat een groot deel van mijn boodschappen gewoon 1 keer per week thuisbezorgen. Zoals ik zei, ik lette niet op.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jij vond het niet raar dat toen jij de vegan zalm pakte deze tussen alle andere vleesvervangers lag in de koeling? Of dat er meerdere keren aangegeven werd dat het niet om echte zalm ging?
Dan ben je gewoon een beetje dom
Dan heb je nog steeds niet goed gelezen en ben je een beetje dom (zoals Maxima zou zeggen)quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik laat een groot deel van mijn boodschappen gewoon 1 keer per week thuisbezorgen. Zoals ik zei, ik lette niet op.
Ja dat heb je soms, dat je niet alles leest wanneer je niet oplet. Probleem is wel dat ze het in de categorie zalm gooien en niet in de categorie gelei zonder smaak.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds niet goed gelezen en ben je een beetje dom (zoals Maxima zou zeggen)
Neemt nog steeds niet weg dat ze het vermarkten met benamingen van dieren die vegas precies niet willen eten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met meeliften, maar met een aanduiding zodat mensen die bewust (al dan niet altijd) een vervanger willen kiezen voor een bepaalde soort vlees. Als je dus een vervanger wil voor stukjes kip, wil je vegetarische kipstukjes, of vegetarisch gehakt als vervanger van rundergehakt.
De kans dat je per ongeluk het verkeerde pakt, vegetarisch in plaats van vlees, is echt zeer klein, aangezien het niet bepaald naast elkaar in de schappen ligt.
Zeg dan iets als Vegetarische stukjes en dan kleiner, met kipsmaak.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Vleesvervangers zijn ook niet voor de echte vega's en vegans, maar voor de mensen die wel eens het vlees willen vervangen.
Daar is de marketing op gebaseerd.
Dat mag dus ook niet meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:08 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zeg dan iets als Vegetarische stukjes en dan kleiner, met kipsmaak.
Dan klopt het al beter.
Ja en nee.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:12 schreef xpompompomx het volgende:
Hoeveel % vis zit er eigenlijk in visolie?
Misschien zit er wel echte del in?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Zit er wel een friek in een frikandel?
WATquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ben wel benieuwd of de snoepjes Apenkoppen en Biggetjes enzo nog wel verkocht mogen worden. Het is namelijk ook niet echt Aap of Big.
Ja, maar dat is een saus voor over/door de kip.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik kom tegen
[ afbeelding ]
Wat denk je? Geen kip te bekennen
Maar zit dus geen kip in, dus misleidende verpakking/naam. Daar gaat het toch om?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een saus voor over/door de kip.
Wat nou als ik het over varkensvlees doe?
Off.. off. Off
Bekijk deze YouTube-video
Jij denkt dat varkens zulke grote oren en een slurf hebben?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:20 schreef ieniminimuis het volgende:
De hele dierentuin bij elkaar, allemaal vegan
[ afbeelding ]
Ik vind hier iets van. Ik verwacht aap, varken en tijger
Sorry, normaal gesproken is roze de varkentjesquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt dat varkens zulke grote oren en een slurf hebben?
Maar, maar, maar... die zitten er toch allemaal gewoon in?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:20 schreef ieniminimuis het volgende:
De hele dierentuin bij elkaar, allemaal vegan
[ afbeelding ]
Ik vind hier iets van. Ik verwacht aap, varken en tijger
Nee de naam zegt aap, dus ik verwacht echte aap in de verpakking. Geen namaak aapquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... die zitten er toch allemaal gewoon in?
Kijk maar.
De roze is een big/varken,
De gele is een leeuw,
En de oranje is een aap.
Ja precies ik wil me niet vergissen in de supermarkt en dan met die vegan troep thuiskomenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee de naam zegt aap, dus ik verwacht echte aap in de verpakking. Geen namaak aap
En als je niet goed leest, nog gelatine van dierenbotten en huiden, ookquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
Denk je gezonde kersen gehaald te hebben, ben je alleen maar suiker en smaakstoffen aan het eten.
[ afbeelding ]
Het ging in de OP eigenlijk voornamelijk over de vorm; burger, worst, gehakt. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:22 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Maar zit dus geen kip in, dus misleidende verpakking/naam. Daar gaat het toch om?
Nee het gaat om het woord burger dat niets te maken heeft met de vorm, maar het feit dat burger volgens de lobby alelen maar hoort te verwijzen naar het vleesproduct.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:40 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het ging in de OP eigenlijk voornamelijk over de vorm; burger, worst, gehakt. Dat soort dingen.
Of de dieren die op de verpakking staat ook in het product zit, hebben we het eerder dit jaar al gehad.
Ik zal ff een linkje zoeken.
Maar de draak steken met de zin of onzin, of op de tenen van een paar sneeuwvlokjes met tere zieltjes te trappen, is altijd leuk.
Ik zal suikerspinnen maar niet noemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
Wanneer wordt Haribo aangepakt?
[ afbeelding ]
DIT HEEFT NIKS MET BANAAN TE MAKEN GVD.
WTFquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En als je niet goed leest, nog gelatine van dierenbotten en huiden, ook![]()
![]()
Ja maar een paar sneeuwvlokjes met tere zieltjes kunnen nog niet lezen dus dan houdt het opquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is dit voor lariekoek dan. Het is echt altijd duidelijk wanneer iets vegan is.
De enige bijzondere vind ik de vegetarische Slager, maar dat is een merk en geen productnaam.
Vanavond weer een extra koe in de pan. Dat zal ze leren!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Veganisten willen niets met vlees (en vis) te maken hebben maar willen hun alternatieve producten wel naar vlees vernoemen
Vegetarisch vlees bestaat niet en een vegetarische slager is gewoon een groenteboer.
Waarom denk je dat moslims willen weten of er gelatine in snoepjes zit?quote:
De vegas die ik ken eten eigenlijk nooit van zulk spul.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Veganisten willen niets met vlees (en vis) te maken hebben maar willen hun alternatieve producten wel naar vlees vernoemen
Vegetarisch vlees bestaat niet en een vegetarische slager is gewoon een groenteboer.
Als ze het nou gvd gewoon vegetarische stukjes met kipsmaak noemen, is dat hele probleem opgelost.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:52 schreef Mikeytt het volgende:
Ik voel me altijd zo bedonderd als ik vegetarische kipstukjes krijg als ik vegetarische kipstukjes van de vegetarische slager koop. De consument is dom!!
Dit blijft toch ook wel ultiem genot. Lekker brullen over mensen die hun pronouns als teveel van hun identiteit beschouwen maar zelf zijn ze in hun waarde aangetast als HUN stukkie vlees ook op een andere manier in de schappen ligtquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:49 schreef GezondRechts het volgende:
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is dit voor lariekoek dan. Het is echt altijd duidelijk wanneer iets vegan is.
De enige bijzondere vind ik de vegetarische Slager, maar dat is een merk en geen productnaam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.Als je dat woord niet kan lezen als je het uit de schappen pakt kan je je sowieso afvragen of je nog wel zelfstandig boodschappen moet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar.quote:
Ja ik denk ik hou het maar simpel want als er meer dan een regel tekst staat snap je het blijkbaar niet meer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bedankt voor je inhoudelijke commentaar.
[..]
Daarom staat het woordje vegetarisch/vegan natuurlijk zo vaak een stuk kleiner op de verpakking.Wow ik dacht daar even dat je allemaal foto’s van slachtafval had gepost haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij elke andere productgroep zou dit soort misleiding allang verboden zijn.
Ik snap nu waarom je jezelf commando noemtquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik denk ik hou het maar simpel want als er meer dan een regel tekst staat snap je het blijkbaar niet meer.
En niet zomaar uit de schappen, maar uit de schappen waar expliciet en heel duidelijk vermeld de vegetarische, vegan, vleesvervangers liggenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je dat woord niet kan lezen als je het uit de schappen pakt kan je je sowieso afvragen of je nog wel zelfstandig boodschappen moet doen
Wat ik zeg, lui, fantasieloos, zowel qua naamgeving als qua koken zelf. Het is meeliften op recepten met vlees en meeliften op vleesbenamingen. Val een ander daar niet mee lastig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met meeliften, maar met een aanduiding zodat mensen die bewust (al dan niet altijd) een vervanger willen kiezen voor een bepaalde soort vlees. Als je dus een vervanger wil voor stukjes kip, wil je vegetarische kipstukjes, of vegetarisch gehakt als vervanger van rundergehakt.
Komt ook voor. Ben al een paar keer bijna gefopt.quote:De kans dat je per ongeluk het verkeerde pakt, vegetarisch in plaats van vlees, is echt zeer klein, aangezien het niet bepaald naast elkaar in de schappen ligt.
Och hemeltje, gaat het wel goed me je? Wat een traumatische ervaringen moeten dat geweest zijn. Sterkte!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Komt ook voor. Ben al een paar keer bijna gefopt.
Ftfyquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Op de verpakking - in het aparte schap of koeling waar overduidelijk alleen vega ligt- staat vegetarisch, een merknaam die al dan niet vegaproducten produceert zoals Garden Gourmet, een vinkje met heel groot VEGA(N) en een ingrediëntenlijst
MichaelScott: Misleiding![]()
![]()
Hoe je het op de verpakking zet doet er ook toe. De onderste is verboden, de bovenste nog niet. Zeg het maar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:10 schreef Fok-it het volgende:
Op de verpakking staat vegetarisch
MichaelScott: Misleiding![]()
![]()
Het staat letterlijk in het midden. Hoe is dat misleidendquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe je het op de verpakking zet doet er ook toe. De onderste is verboden, de bovenste nog niet. Zeg het maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in het midden. Hoe is dat misleidend
En waarom kan het dan geen sojaburger of groentenburger heten? Lijkt me ook heel duidelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.
Voor de mensen die liever een sojaschijf willen maakt het toch niet uit als er sojaschijf op de verpakking staat?
Je hoeft vooral niet je hoofd te laten hangen voor een stel kwijlers die het niet kan verkroppen dat hun stukkie vlees `gekaapt' wordt. Sojaschijf slaat marketing technisch ook verder nergens op, maar valt uiteraard lekkerquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bij de roombeter stond het er ook letterlijk op.
Voor de mensen die liever een sojaschijf willen maakt het toch niet uit als er sojaschijf op de verpakking staat?
En daar komt je groene agenda naar boven.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft vooral niet je hoofd te laten hangen voor een stel kwijlers die het niet kan verkroppen dat hun stukkie vlees `gekaapt' wordt. Sojaschijf slaat marketing technisch ook verder nergens op, maar valt uiteraard lekker
Marlboro noemt zijn sigaretten tegenwoordig ook geen kankerstickies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |