Ja, maar ik had liever gezien dat domme Sjon al was vertrokken, inclusief zijn kansloze entourage.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die interlandbreak komt nu wel gelegen, volgens mij zijn heel veel mensen even klaar met deze club.
Al een paar weken, to be honest.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die interlandbreak komt nu wel gelegen, volgens mij zijn heel veel mensen even klaar met deze club.
Dat zou je denken jaquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:14 schreef GGMM het volgende:
Maar jongens, even serieus
Dit kan toch gewoon niet
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:49 schreef PowerLoungen het volgende:
Leuk mediaoffensiefje wel met Kraay , Shag ten Cate , Clement , zijn zaakwaarnemer en nu ook Maduro.
Bijna zielig eigenlijk.
Vind ik ook makkerquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:46 schreef Durmada het volgende:
Grim is toch best een kundige man met veel ervaring in het trainerschap? Het is niet alsof hij opeens alles gaat bepalen hè, maar in een adviserende rol is dit toch gewoon een prima aanwinst?
Grim is net zo'n grote fraud als Heitinga en Keizer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:46 schreef Durmada het volgende:
Grim is toch best een kundige man met veel ervaring in het trainerschap? Het is niet alsof hij opeens alles gaat bepalen hè, maar in een adviserende rol is dit toch gewoon een prima aanwinst?
Als jullie nu geen kampioen worden kan je die club ook wel opheffen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind ik ook makker
Met Grim erbij kan je Heitinga gerust de rest van het seizoen laten zitten. Gepokt en gemazelde staf.
Feitelijk kan je dat pas als je, laten we een gek hypothetisch voorbeeld noemen, in de laatste maand van de competitie een straatlengte voorsprong hebt, alleen nog maar tegen kneuzenteams moet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als jullie nu geen kampioen worden kan je die club ook wel opheffen.
Och, bij Feyenoord werkt het ook prima met Hake die Van Persie moet afremmen als ie gek gaat doenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind ik ook makker
Met Grim erbij kan je Heitinga gerust de rest van het seizoen laten zitten. Gepokt en gemazelde staf.
Zoals ik het begrijp, neemt Grim wat trainingen over van Sjon, die daardoor meer tijd heeft voor andere zaken waar hij nu niet of nauwelijks aan toekomt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:46 schreef Durmada het volgende:
9-tot-5 ambtenarenmentaliteit in de topsportquote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:59 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp, neemt Grim wat trainingen over van Sjon, die daardoor meer tijd heeft voor andere zaken waar hij nu niet of nauwelijks aan toekomt.
Zo gek is het allemaal niet.
Ook zeker 9/10 score op de schaal van in de handen spugen!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind ik ook makker
Dit betekent dat John meer denkwerk gaat proberen te verrichten. Dat vind ik erg gek.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:59 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp, neemt Grim wat trainingen over van Sjon, die daardoor meer tijd heeft voor andere zaken waar hij nu niet of nauwelijks aan toekomt.
Het is de laatste stuiptrekking.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:14 schreef GGMM het volgende:
Maar jongens, even serieus
Dit kan toch gewoon niet
Mokerdomme John wordt gevraagd om meer na te denken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:59 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Nou dat zal een succes worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit betekent dat John meer denkwerk gaat proberen te verrichten. Dat vind ik erg gek.
nou nou nou nouquote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:36 schreef Houniet het volgende:
Sommige teksten die hier worden gepost vind ik nog dommer dan de uitspraken van Heitinga.
Meer lijkt me niet lastig, veel zal het nooit worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit betekent dat John meer denkwerk gaat proberen te verrichten. Dat vind ik erg gek.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Livahpoohlquote:
Lijkt mij niet mogelijkquote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:36 schreef Houniet het volgende:
Sommige teksten die hier worden gepost vind ik nog dommer dan de uitspraken van Heitinga.
Interlands, na morgen gaat het weer los.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rustig in dit topic. Iedereen is Ajax-moe.
Meh...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:33 schreef Coco het volgende:
[..]
Interlands, na morgen gaat het weer los.
rust alweer voorbij zo te zienquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Rustig in dit topic. Iedereen is Ajax-moe.
Zin in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:52 schreef Black-Death het volgende:
Nou, zaterdag weer oogaids tegen AZ..
Elke keer als ik Fred Grim zie krijg ik een slappe zak. Laat alles maar snel escaleren dan kunnen we weer opnieuw beginnenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:52 schreef Black-Death het volgende:
Nou, zaterdag weer oogaids tegen AZ..
Gauw oprotten met deze simpleton.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:24 schreef DefKu het volgende:
Heitinga blikt in het interview kort terug op de roerige beginfase van het seizoen, waarin vier keer gelijk werd gespeeld in de competitie en de teller in de Champions League nog altijd op nul punten staat. "Het zijn zeer intensieve weken geweest, met niet altijd de gewenste resultaten."
Toch ziet de voormalige verdediger enkele positieve aanknopingspunten. "We hebben een strijdlustig en veerkrachtig Ajax gezien. Dat is voor mij de basis. We hebben in wedstrijden goede en minder goede momenten gehad, en daar moeten we hard aan werken."
Wat een geweldige uitspraken weer van onze Sjon.
Fred Grim lijkt me iemand die een bril draagt om interessanter over te komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:18 schreef Houniet het volgende:
[..]
Elke keer als ik Fred Grim zie krijg ik een slappe zak. Laat alles maar snel escaleren dan kunnen we weer opnieuw beginnen.
Koffie halen voor messias Arnequote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef BEFEM het volgende:
Als Heitinga geen veldtrainingen kan geven, wat heeft ie dan bij Liverpook gedaan?
Arne had nog iemand nodig om mee te klaverjassen en af en toe zijn kop eraf te zuipen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef BEFEM het volgende:
Als Heitinga geen veldtrainingen kan geven, wat heeft ie dan bij Liverpook gedaan?
Basiskennis om te weten dat Hulshoff de rechterhand en holmaatje van ARNE is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef BEFEM het volgende:
John Dahl Heitinga was voornamelijk individueel bezig inderdaad. Was ook een mentor voor sommige spelers.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Basiskennis om te weten dat Hulshoff de rechterhand en holmaatje van ARNE is.
Heitinga was volgens mij veel meer individueel met spelers bezig.
Nou, dan ben je ook in de aap gelogeerd, als Sjonnie je mentor isquote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:58 schreef stokj het volgende:
[..]
John Dahl Heitinga was voornamelijk individueel bezig inderdaad. Was ook een mentor voor sommige spelers.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nou, dan ben je ook in de aap gelogeerd, als Sjonnie je mentor is
Bij klaverjassen zie ik Heitinga wel nat gaan op een kale nel, dus daar heb je ook niet veel aan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Arne had nog iemand nodig om mee te klaverjassen en af en toe zijn kop eraf te zuipen.
Waarschijnlijk zit Gloukh weer op de bank.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
AZ zit ook niet in de beste fase, dus dit kan zomaar weer 2-1 of 3-2 winst worden door een toevallige goal van Gloukh of Weghorst.
Met een kale nel kan dat zomaar gebeuren, dat zegt an sich niets over de mentale capaciteit van onze Sjonnie.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bij klaverjassen zie ik Heitinga wel nat gaan op een kale nel, dus daar heb je ook niet veel aan.
Wel als je troef kiest op je kale nel en wat mompelt over ‘branie’.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Met een kale nel kan dat zomaar gebeuren, dat zegt an sich niets over de mentale capaciteit van onze Sjonnie.
AZ is altijd 200% gemotiveerd tegen Ajax. Dat is voor hun de wedstrijd van het jaar. Daardoor winnen we er ook de laatste jaren niet vaak van. Ik zie ons dit niet winnen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
AZ zit ook niet in de beste fase, dus dit kan zomaar weer 2-1 of 3-2 winst worden door een toevallige goal van Gloukh of Weghorst.
Wat een onzin. Alsof ze zich bij AZ extra bekommeren om Ajax. Dat is voor hun gewoon een wedstrijd net als tegen Feyenoord of PSV.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
AZ is altijd 200% gemotiveerd tegen Ajax. Dat is voor hun de wedstrijd van het jaar. Daardoor winnen we er ook de laatste jaren niet vaak van. Ik zie ons dit niet winnen.
Dit ja. Sjongod, maar wat heeft ie het o zo gezellig in kleedkamer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit Gloukh weer op de bank.
Je komt duidelijk niet uit de provincie NH in het algemeen en de regio Alkmaar in het bijzonder.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof ze zich bij AZ extra bekommeren om Ajax. Dat is voor hun gewoon een wedstrijd net als tegen Feyenoord of PSV.
Ajax is voor AZ de grote rivaal. Jij bent dus degene die onzin praat.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof ze zich bij AZ extra bekommeren om Ajax. Dat is voor hun gewoon een wedstrijd net als tegen Feyenoord of PSV.
Kroesgodquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kroes staat volledig achter Heitinga: 'Gun trainers de tijd'
Ajax staat volledig achter trainer John Heitinga. Dat heeft de club bij monde van technisch directeur Alex Kroes laten weten aan supportersvereniging Ajax Life.
Technisch directeur Alex Kroes van Ajax steunt John Heitinga
Ajax is nog ongeslagen in de Eredivisie, maar het voetbal is nog niet goed en er zijn veel twijfels. In de Champions League liep de club tegen twee zeperds aan. De Amsterdammers wankelen, maar Kroes ziet geen reden om Heitinga opzij te zetten. Hij steunt de trainer die hij zelf aanstelde. 'Ja, volledig. Vorig jaar heb ik in een moeilijke fase tegen critici binnen Ajax over Farioli gezegd: "Als jullie hem willen ontslaan, ontsla mij dan als eerste." Zo sta ik er nu ook in', zei Kroes.
'Intern stelde ik iemand, die redelijk veel invloed heeft, de vraag: "Vind jij dat ik moet opstappen op het moment dat we voor de gedwongen variant moeten kiezen?" Die persoon vond van niet. Ik worstel daar zelf best mee, omdat ik het ergens wel zo voel. Los daarvan vind ik simpelweg niet dat John moet worden weggestuurd.'
Kroes gebruikt Arsenal als voorbeeld. 'Mikel Arteta werd in zijn eerste twee seizoenen achtste en vijfde met Arsenal. Gun trainers de tijd om iets op te bouwen. Hetzelfde geldt voor nieuwe spelers.'
https://www.vi.nl/nieuws/(...)steunt-john-heitinga
![]()
Sjonnie moet dus vrezen voor zijn ontslag. Zodra een bestuur dit uitspreekt is het einde nabij.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kroes staat volledig achter Heitinga: 'Gun trainers de tijd'
Ajax staat volledig achter trainer John Heitinga. Dat heeft de club bij monde van technisch directeur Alex Kroes laten weten aan supportersvereniging Ajax Life.
Technisch directeur Alex Kroes van Ajax steunt John Heitinga
Ajax is nog ongeslagen in de Eredivisie, maar het voetbal is nog niet goed en er zijn veel twijfels. In de Champions League liep de club tegen twee zeperds aan. De Amsterdammers wankelen, maar Kroes ziet geen reden om Heitinga opzij te zetten. Hij steunt de trainer die hij zelf aanstelde. 'Ja, volledig. Vorig jaar heb ik in een moeilijke fase tegen critici binnen Ajax over Farioli gezegd: "Als jullie hem willen ontslaan, ontsla mij dan als eerste." Zo sta ik er nu ook in', zei Kroes.
'Intern stelde ik iemand, die redelijk veel invloed heeft, de vraag: "Vind jij dat ik moet opstappen op het moment dat we voor de gedwongen variant moeten kiezen?" Die persoon vond van niet. Ik worstel daar zelf best mee, omdat ik het ergens wel zo voel. Los daarvan vind ik simpelweg niet dat John moet worden weggestuurd.'
Kroes gebruikt Arsenal als voorbeeld. 'Mikel Arteta werd in zijn eerste twee seizoenen achtste en vijfde met Arsenal. Gun trainers de tijd om iets op te bouwen. Hetzelfde geldt voor nieuwe spelers.'
https://www.vi.nl/nieuws/(...)steunt-john-heitinga
![]()
Bij Kroes heb ik het idee dat hij het ook echt meent helaas.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sjonnie moet dus vrezen voor zijn ontslag. Zodra een bestuur dit uitspreekt is het einde nabij.
Als Ajax de komende drie wedstrijden dik verliest, wat niet onaannemelijk is, dan keert het hele stadion zich tegen Sjonnie en dan heeft Kroes de keuze om of zelf in te grijpen of anders eindigt hij zelf ook op straatquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij Kroes heb ik het idee dat hij het ook echt meent helaas.
Ik heb het idee dat Kroes sowieso wel gaat vertrekken na dit seizoen. Misschien dan toch maar eens kijken naar een Max Huijberts ofzo, dan heeft Beuker zijn oude netwerk ook weer meer in ere hersteld.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Ajax de komende drie wedstrijden dik verliest, wat niet onaannemelijk is, dan keert het hele stadion zich tegen Sjonnie en dan heeft Kroes de keuze om of zelf in te grijpen of anders eindigt hij zelf ook op straat
Ik denk dat hij dat op zich nog wel redelijk kan, omdat spelers meestal ook mokerdom zijn en Sjon vast een hele aardige kerel is. Je moet hem alleen niet in de buurt van een tactiekbord laten komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nou, dan ben je ook in de aap gelogeerd, als Sjonnie je mentor is
AZ mensen naar Ajax halen is vrijwel nooit succesvolquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Kroes sowieso wel gaat vertrekken na dit seizoen. Misschien dan toch maar eens kijken naar een Max Huijberts ofzo, dan heeft Beuker zijn oude netwerk ook weer meer in ere hersteld.
Olaf Lindenberg god.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
AZ mensen naar Ajax halen is vrijwel nooit succesvol
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jaaa, Kroesgodquote:Ajax-directeur schaart zich achter bekritiseerde Heitinga: ‘Accepteer nou dat er een nieuwe werkelijkheid is’
Alex Kroes blijft zich ondanks het matige spel van Ajax volledig achter trainer John Heitinga scharen. „In de laatste week voor de interlandbreak kreeg ik veel vragen van mensen die vonden dat hij eruit moest. Maar dat gaan we niet doen, zei ik”, aldus de technisch directeur
Nou ik denk dat ze het qua organisatiestructuur daar wel prima op orde hebben/hadden, met veel oog voor eigen jeugd.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
AZ mensen naar Ajax halen is vrijwel nooit succesvol
Dan moet eerst de hele organisatie structuur bij Ajax op de schop. Nu willen er teveel hun zegje doen/invloed uitoefenen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ik denk dat ze het qua organisatiestructuur daar wel prima op orde hebben/hadden, met veel oog voor eigen jeugd.
Sutalo's waarde verdampt nu wel snel doordat hij vooral op de bank zit. Daarnaast klopt de samenstelling van de selectie van geen kant. Een overbodige Moro gehaald voor posities die al goed bezet waren en geen nummer zes en linksback die nu niet of heel zwak bezet zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:50 schreef TheVulture het volgende:
Overigens ter verdediging van Kroes, dat verhaal over het opruimen van de financiële puinhoop lijkt me verder wel legitiem.
En we weten natuurlijk ook niet alles. ik denk namelijk als we het over megasalarissen hebben dat ze Sutalo ook in de winter willen lozen en daarom Itakura al hebben gehaald, en zo ook dachten leiderschap van achteruit toe te voegen.
Moro is gehaald voor op rechtsbuiten, en daar zijn we niet bepaald overbezet. Dat Heitinga 'm daar niet liet spelen is wat anders. Idem voor Gloukh die amper op 10 mocht staan, al mag ik toch hopen dat daar nu wel intern over is gesproken dat het bespottelijk is om die op de bank te zettenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sutalo's waarde verdampt nu wel snel doordat hij vooral op de bank zit. Daarnaast klopt de samenstelling van de selectie van geen kant. Een overbodige Moro gehaald voor posities die al goed bezet waren en geen nummer zes en linksback die nu niet of heel zwak bezet zijn.
Watquote:k worstel daar zelf best mee, omdat ik het ergens wel zo voel. Los daarvan vind ik simpelweg niet dat John moet worden weggestuurd. Mikel Arteta werd in zijn eerste twee seizoenen achtste en vijfde met Arsenal. Gun trainers de tijd om iets op te bouwen. Hetzelfde geldt voor nieuwe spelers.
Tuurlijk, kan immer niet overweg met het getreiter van Goes en pakt geheid rood in de eerste 20 minuten. En laat altijd zijn man lopen. Hebbie niks aan. Hoezo scoort doelpunten? Was dat nou voor drogredenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ook hij heeft de kunst van overleven geleerd van oa HENNIEGODquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kroes fraudeert maar door @:PowerLoungen
Itakura verdient meer dan sutalo toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:50 schreef TheVulture het volgende:
Overigens ter verdediging van Kroes, dat verhaal over het opruimen van de financiële puinhoop lijkt me verder wel legitiem.
En we weten natuurlijk ook niet alles. ik denk namelijk als we het over megasalarissen hebben dat ze Sutalo ook in de winter willen lozen en daarom Itakura al hebben gehaald, en zo ook dachten leiderschap van achteruit toe te voegen.
Yup. Ita zit op 3,5 miljoen per jaar plus 500.000 bonus, maar die bonus weten we weinig over kan ook tekengeld zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Itakura verdient meer dan sutalo toch?
3.5 per jaar geloof ik geen zak vanquote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:53 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Yup. Ita zit op 3,5 miljoen per jaar plus 500.000 bonus, maar die bonus weten we weinig over kan ook tekengeld zijn.
Zijn salaris is een van de weinige die geverifieerd is, dus helaas, deze klopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
3.5 per jaar geloof ik geen zak van
Nou als Sutalo er 50% heeft bijgekregen dit seizoen zal ie daar nog wel boven zittenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Itakura verdient meer dan sutalo toch?
Dit ja en Europees verliezen kan, maar het gaat ook om de manier waarop.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:36 schreef Simmertje het volgende:
Dat gelul ook over realisme. Elke Ajacied heeft echt wel het realisme dat we een stapje terug hebben gedaan op Europees niveau. Maar je wordt dit seizoen blij vlagen weggespeeld door respectievelijk Telstar, Volendam, Nac en Sparta. Dat heeft niets met realisme te maken, maar is gewoon ver beneden peil.
Geverifieerd door?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:06 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Zijn salaris is een van de weinige die geverifieerd is, dus helaas, deze klopt.
Doet me denken aan die trainster van de Ajax vrouwen vorig seizoen , dat verliezen misschien wel beter was dan winnenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:19 schreef KlapMongeaul het volgende:
Die debiel van een Kroes roept dus we gaan 3-0 van OM verliezen, omdat je weet dat ze dus beter zijn.. Waarom laat je domme Sjon dan deze tactiek hanteren? Alex is minstens zo dom.
Dat 50% verhaal is toch nooit bevestigd? En Sutalo is in ieder geval 1 van de weinige die het zou verdienen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou als Sutalo er 50% heeft bijgekregen dit seizoen zal ie daar nog wel boven zitten
ja, alleen al die mindset..: we gaan toch verliezen… Denk je dat die jongens van Telstar zo dachten toen ze tegen PSV moesten? Het is echt een mentaliteit van likmevesjequote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Doet me denken aan die trainster van de Ajax vrouwen vorig seizoen , dat verliezen misschien wel beter was dan winnen
Het is shockerend nadat die aan pakweg 50 miljoen heeft ingekocht
Het wordt letterlijk door Kroes gezegd:quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat 50% verhaal is toch nooit bevestigd? En Sutalo is in ieder geval 1 van de weinige die het zou verdienen.
De mentaliteit van het 6de bierelftal van FC de Doorzakkers. Beursgenoteerd bedrijf maar meedoen is belangrijker dan winnen. Hij maakt het alleen maar erger dat hij die gestoorde gedachten in het openbaar brengt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:25 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
ja, alleen al die mindset..: we gaan toch verliezen… Denk je dat die jongens van Telstar zo dachten toen ze tegen PSV moesten? Het is echt een mentaliteit van likmevesje
Hij zegt aan de ene kant dat de huurlingen terugkomen 50% meer zijn gaan verdienen en aan de andere kant dat 90% van de spelers in het nieuwe salarishuishouden zit. Oftewel, hij praat poep.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het wordt letterlijk door Kroes gezegd:
https://www.ajaxshowtime.(...)nnen-de-details-niet
Die spelers die verhuurd waren kwamen allemaal via Mislintat binnen, net als Sutalo. Hij heeft alle spelers gewoon hetzelfde prestatiecontract gegeven.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij zegt aan de ene kant dat de huurlingen terugkomen 50% meer zijn gaan verdienen en aan de andere kant dat 90% van de spelers in het nieuwe salarishuishouden zit. Oftewel, hij praat poep.
Ja dat snap ik, maar hij zegt dat bijna 90% onder het huidige salarishuisvalt, daar vallen die 8 huurlingen en al die andere aankopen van mislintat dus ook onder. Anders kom je nooit aan dat percentage. Hij doet dus lijken alsof het slecht is die stijging terwijl het nu ook gewoon beleid is. En terecht, als je presteert verdien je meer. Je m oet dat alleen niet voor spelers laten gelden die niet spelenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die spelers die verhuurd waren kwamen allemaal via Mislintat binnen, net als Sutalo. Hij heeft alle spelers gewoon hetzelfde prestatiecontract gegeven.
Kroes is het virus, sjon is de symptomen.quote:
Wie is de Pfizer in dit scenario?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:15 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kroes is het virus, sjon is de symptomen.
Hoe houd je jezelf klein (als voetballand) inderdaad. Dit is een mooi voorbeeld, maar ook van Persie die met een complete b-opstelling een CL wedstrijd gaat spelenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:25 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
ja, alleen al die mindset..: we gaan toch verliezen… Denk je dat die jongens van Telstar zo dachten toen ze tegen PSV moesten? Het is echt een mentaliteit van likmevesje
Maakt niet uit, Ajax is anti-vax.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wie is de Pfizer in dit scenario?
Wel een leuk quizvraagje, Heitinga en Clasie hebben inderdaad één wedstrijd samen gespeeld. Welke wedstrijd was dit?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:18 schreef DefKu het volgende:
Sjonnie masterclass
Over AZ:
'Het is een interessante ploeg met een interessant middenveld. Clasie is de brein van het elftal. Ik heb nog met hem gespeeld. Ze hebben voorin veel snelheid en Ajax heeft de afgelopen acht wedstrijden niet gewonnen van AZ.'
Over de trainingen:
In de interlandperiode heeft Heitinga met een kleinere groep - in combinatie met spelers van Jong Ajax - 'lekker kunnen werken', zo stelt hij. 'Een aantal jongens heeft minder getraind in verband met het herstel en het fit worden. In de afgelopen dagen hebben we lekker kunnen werken richting AZ. Gisteren (donderdag, red.) hebben we vooral aandacht besteed aan het verdedigen. Vandaag (vrijdag, red.) besteden we aandacht aan aanvallen.'
Clasie heeft helemaal geen brein.Hoe komt hij eropquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:18 schreef DefKu het volgende:
Sjonnie masterclass
Over AZ:
'Het is een interessante ploeg met een interessant middenveld. Clasie is de brein van het elftal. Ik heb nog met hem gespeeld. Ze hebben voorin veel snelheid en Ajax heeft de afgelopen acht wedstrijden niet gewonnen van AZ.'
Over de trainingen:
In de interlandperiode heeft Heitinga met een kleinere groep - in combinatie met spelers van Jong Ajax - 'lekker kunnen werken', zo stelt hij. 'Een aantal jongens heeft minder getraind in verband met het herstel en het fit worden. In de afgelopen dagen hebben we lekker kunnen werken richting AZ. Gisteren (donderdag, red.) hebben we vooral aandacht besteed aan het verdedigen. Vandaag (vrijdag, red.) besteden we aandacht aan aanvallen.'
Dit kan toch niet, Ajax onder Farioli werd niet weggespeeld door NAC als die met 2-1 won. Nogal een verschil.quote:
Die weet niet eens goed te spellen dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:29 schreef MaasToren1 het volgende:
[..]
Clasie heeft helemaal geen brein.Hoe komt hij erop
Laatste paar wedstrijden van afgelopen seizoen gemist?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit kan toch niet, Ajax onder Farioli werd niet weggespeeld door NAC als die met 2-1 won. Nogal een verschil.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:43 schreef MaasToren1 het volgende:
Ajax werd dit seizoen iedere keer weggespeeld of heb ik niet alle wedstrijden gezien?
Dat waren 3 weken die ik als incident zie kampioenstress e.d., niet representatief voor het seizoen, scoort Groningen niet diep in de blessuretijd dan hadden we het er überhaupt niet meer over gehad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Laatste paar wedstrijden van afgelopen seizoen gemist?
Het was misschien niet 100% wegspelen, maar ..........
DIe pot dat de bal er niet in wilde was tegen Sparta. Tegen NEC werden we aardig onderuit gecounterd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Dat waren 3 weken die ik als incident zie kampioenstress e.d., niet representatief voor het seizoen, scoort Groningen niet diep in de blessuretijd dan hadden we het er überhaupt niet meer over gehad.
Na een wat stroef begin wonnen we het meerendeel van het seizoen vrij makkelijk met kleine verschillen de wedstrijden. Niet met grote moeite zoals Sjon tegen NAC.
Dat einde van het seizoen wordt overigens ook zwaar overdreven, je hebt het over 2 mokerslechte wedstrijden, 1 slechte wedstrijd die je diep in de blessuretijd verliest en 1 goede wedstrijd (tegen NEC) waarin de bal er niet in wilt tot de blessuretijd.
Als dat het geval is dan ben ik er echt klaar mee. Of was ik er al klaar mee?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Jij hebt er echt geen kijk op he. Ga lekker waterpolo kijken ofzo.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ondertussen worden wij nu week in week uit genaaid door Sjon.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:50 schreef DefKu het volgende:
https://x.com/Goatruida/status/1979120268757918084
Ik hoop dat John wel wat meer smaak heeft dan die afgelikte boterham van een Gordonquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:50 schreef DefKu het volgende:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:50 schreef DefKu het volgende:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:50 schreef DefKu het volgende:
Geen wonder dat het bij John dus achterin zo open staatquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:50 schreef DefKu het volgende:
Tering he ik moest lachen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geen wonder dat het bij John dus achterin zo open staat
Hij houdt er wel van als er met zijn kloten wordt gespeeldquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geen wonder dat het bij John dus achterin zo open staat
Ik zou zeggen dat als ik dan eens wilde experimenteren dat Gordon de laatste zou zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat John wel wat meer smaak heeft dan die afgelikte boterham van een Gordon
Precies, dan lijken me er wel betere opties voor handenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat als ik dan eens wilde experimenteren dat Gordon de laatste zou zijn.
Ik ga er morgen tegen beter weten in toch wel weer voor zitten, wellicht zijn de wonderen de wereld nog niet uitquote:
Ja idem hoor, maar als Oscar niet op 10 staat dan ga ik niet eens kijken. Dan pak ik BF6 er weer bijquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga er morgen tegen beter weten in toch wel weer voor zitten, wellicht zijn de wonderen de wereld nog niet uit
Gordon heeft iets gehad met Overmars, hoor je eigenlijk nooit meer iets van.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat John wel wat meer smaak heeft dan die afgelikte boterham van een Gordon
Berghius in de wondere wereld van de D1.quote:
Hilarisch, een dijenkletser.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, dan lijken me er wel betere opties voor handen
@:JohnHeitinga mocht je dit lezen, stuur me een PM![]()
Ze zouden moeten stoppen met al die adviseursrollen voor oud-Ajacieden. 0 verantwoordelijkheid en zorgt alleen voor nog meer domme meningen en stroperigheid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:01 schreef manny het volgende:
Wat een verhaal van Kroes. Spuit 11 waarschijnlijk, maar hoe laag kan je de lat leggen, en waar is Van Gaal die moet dat soort mannetjes toch direct bij de keel grijpen en een paar ferme tikken op kinnebakkes geven.
Beetje hetzelfde niveau als:quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[ afbeelding ]
''Shoot the ball in the opposing goal''
''Suck Davy's cock ''
quote:3. Geen trollgedrag
Het provoceren van medegebruikers door middel van, maar niet beperkt tot, uitlokkende of beledigende teksten, beter bekend als trollen, is niet toegestaan.
Voorbeelden zijn:
a. Het verspreiden van valse informatie (bijv. x een brokkenpiloot noemen, terwijl de algemene consensus het tegendeel is)
b. Het maken van beledigende opmerkingen, zo ver deze al niet onder punt 2 vallen
c. Het aanzetten tot conflicten (bijv. een sterke/controversiële mening uiten of anderzijds overdreven positief/negatief reageren)
d. Het verstoren van discussies
e. Met "low-effort" reacties reageren op een ander met een tegengesteld standpunt (dit omvat ook reacties bestaande uit emoji's)
f. Het anderzijds negatief beïnvloeden van de sfeer in een topic
Ja, en LEFT, RIGHT, BEHIND.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde niveau als:
[..]
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aad de Mos (78):
Voormalig toptrainer
Ben alleen thuis met de kinderen vanavond dus zelfs dat is me niet gegund.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin van de avond vast indrinken.
Voordeel is doorgaans wel dat als Aad er geen vertrouwen in heeft, dat een reden voor optimisme is.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aad de Mos (78): ’Als Ajax niet wint van AZ, dan zijn de poppen aan het dansen’
Voormalig toptrainer maakt de balans op
https://www.telegraaf.nl/(...)dansen/98100254.html?
Zou er meer vrede mee hebben als die gewoon Steur en Bounida voor de leeuwen gooit ipv het steeds maar laten spelen van die zogenaamde 'ervaren spelers'quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:
Zal Sjonnie Gloukh weer op de bank zetten zodat zijn favoriete veteranen Berghuis en Klaassen weer kunnen spelen?
Forest heeft Postecoglou daarna ontslagen. Zou een droomopvolger zijn van Sjonnie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Chelsea heeft vast wat vertrouwen getankt voor woensdag.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:50 schreef peaceman het volgende:
Voordeel is doorgaans wel dat als Aad er geen vertrouwen in heeft, dat een reden voor optimisme is.
Die was er pas net?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Forest heeft Postecoglou daarna ontslagen. Zou een droomopvolger zijn van Sjonnie.
Ze hebben daar een idioot als voorzitter, die ook voorzitter is (geweest) van Olympiakos. Die heeft geen geduld met trainers en een hyperaanvallende trainer aanstellen na succes te hebben met reactie voetbal en daar de selectie voor hebben was natuurlijk gedoemd om te mislukken.quote:
Mokio basisquote:
Linksback zeker?quote:
De spreekwoordelijke poppen. Geen echte poppen natuurlijk. Wat dacht jij nou.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aad de Mos (78): ’Als Ajax niet wint van AZ, dan zijn de poppen aan het dansen’
Voormalig toptrainer maakt de balans op
https://www.telegraaf.nl/(...)dansen/98100254.html?
Eens. Als het nu weer kut is ligt het echt aan de tactiek/instelling. Dus aan Sjon.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als het met deze opstelling niet lukt, dan kan je er net zo goed mee ophouden.
Slinger de PS maar aanquote:
Ik ga i.i.g. proberen te kijken. Kijken hoe lang het duurt voordat ik de PS piep hoor.quote:
Zul je net zien dat Parrott er vanavond drie inschiet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als het met deze opstelling niet lukt, dan kan je er net zo goed mee ophouden.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
"Uiteindelijk moet Ajax doen wat het beste is voor de club."
Die verwacht nog 2 tegendoelpuntenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:27 schreef PowerLoungen het volgende:
Kroes heeft hier gewoon vrede mee
Paar minuten goed daarna kakt het inderdaad inquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:34 schreef William_Papadin het volgende:
De tandjes wat zakt Ajax weer ver weg.
Ze zitten in het zelfde schuitje hoorde ikquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:30 schreef Black-Death het volgende:
Ik was eerst helemaal klaar met domme Sjon, maar nu ook wel met Kroes. Die idioot accepteert dit gewoon.
Nee maar hij moet wel basisspeler zijnquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:40 schreef LethalNinja het volgende:
Gloukh is goed maar laten we niet doen alsof hij het hele team op sleeptouw kan nemen
Wat kan Sjon hier precies aan doen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:44 schreef Black-Death het volgende:
Dit moet toch het ontslag van domme Sjon worden.. dit kan echt niet
Neequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:44 schreef Black-Death het volgende:
Dit moet toch het ontslag van domme Sjon worden.. dit kan echt niet
Eensquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:43 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee maar hij moet wel basisspeler zijn
Tis gewoon een mongool die nooit trainer van Ajax had mogen wordenquote:
Sterk argumentquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tis gewoon een mongool die nooit trainer van Ajax had mogen worden
Sterk argument manquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tis gewoon een mongool die nooit trainer van Ajax had mogen worden
Omdat degene die hem heeft aangesteld ook moet vetrekken en dat wil die persoon/personen liever niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:48 schreef Black-Death het volgende:
Zeker sterk argument
Nee maar even serieus; hij had natuurlijk nooit aangesteld moeten worden. Dat lijkt me duidelijk. Waarom dan nog zo lang wachten met de pleister eraf trekken…
Ah dus je was sowieso al voor ingenomen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:48 schreef Black-Death het volgende:
Zeker sterk argument
Nee maar even serieus; hij had natuurlijk nooit aangesteld moeten worden. Dat lijkt me duidelijk. Waarom dan nog zo lang wachten met de pleister eraf trekken…
Kroes heeft zijn lot verbonden aan die van Heitinga. Aangezien het op dit moment van boven naar onder chaos is met gaten in RvC etc etc gaat niemand het aandurven om en de TD en de trainer te ontslaan - daar gokt Kroes iig op.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:48 schreef Black-Death het volgende:
Zeker sterk argument
Correct.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah dus je was sowieso al voor ingenomen.
Kortom hij zal het nooit goed kunnen doen.
Niet zo gek toch? Presteerde bij jong Ajax en interim ook niet veel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah dus je was sowieso al voor ingenomen.
Kortom hij zal het nooit goed kunnen doen.
Je bent toch voor je club en dus hoop je toch dat het goed gaat? Ondanks wie er trainer is?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet zo gek toch? Presteerde bij jong Ajax en interim ook niet veel.
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Zeker bij dit faal duo Heitinga en Keizer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je bent toch voor je club en dus hoop je toch dat het goed gaat? Ondanks wie er trainer is?
Dus bij elke nieuwe trainer, wie het ook is, hoop je dat hij het goed doet.
Het is immers geen 2019 meer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:57 schreef LethalNinja het volgende:
Kroes zal zeggen dat hij een nederlaag had verwacht. Hoort bij het proces
Je act wordt vermoeiend man. Zoek een andere hobby.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:59 schreef Shreyas het volgende:
Ajax probeert wel een redelijke wedstrijd op de mat te leggen, maar ze hebben op iedere linie veel te weinig kwaliteit. Dan kun je niets afdwingen, als de bal dan een keer verkeerd valt loop je achter de feiten aan en heb je niet de spelers in huis om daar goed mee om te gaan.
Hier gaat een ander trainer zoals Bosz, Van Gaal, Slot, de Boer of Ten Hag helaas niets aan veranderen.
Kroes heeft tot dusverre gelijk dat dit de keiharde realiteit zal zijn in de CL en in de wedstrijden tegen PSV, Feyenoord en AZ omdat deze drie ploegen op iedere positie een betere speler hebben rondlopen.
Ajax heeft simpelweg onvoldoende kwaliteit ingekocht en er is geen geld voor iets beters. De jeugdopleiding presteert al jaren ronduit slecht, dus daar kun je niet op rekenen.
De situatie waar Ajax is in beland is trouwens precies datgene waar ik vijf jaar geleden zo voor waarschuwde, maar tot werd het weggelachen door mensen die kortzichtig riepen dat Ajax toch wel de beste zal blijven. Maar nu zal het de komende 3-4 jaar PSV, Feyenoord en AZ boven zich moeten dulden.
Dat kun je vinden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Zeker bij dit faal duo Heitinga en Keizer.
Het zit allemaal niet meequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:54 schreef Wotte het volgende:
Ik vind het allemaal ook wel vrij ongelukkig allemaal. Kutgoal tegen daarna en een penalty.
Geluk dwing je afquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:54 schreef Wotte het volgende:
Ik vind het allemaal ook wel vrij ongelukkig allemaal. Kutgoal tegen daarna en een penalty.
En je wordt ook nog eens weggetikt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:54 schreef Wotte het volgende:
Deef gaat de orde herstellen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En je wordt ook nog eens weggetikt.
Boerderijhoofd gaat orde op zaken stellen. Nu is het klaar .quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:17 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Deef gaat de orde herstellen.
Ik heb niet gezegd dat het goed was enkel ongelukkig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En je wordt ook nog eens weggetikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |