abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218971078
Ha, schijnbaar is de Vos een kleindochter van Wim Rietdijk. Wel een grappig feit, vooral voor de Haarlemmers onder ons.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218971350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als er een relativiteitstheorie fonds was dan had je wel graag gezien dat de partij van Baudet de kans kreeg om met een violist te strijden tegen die verderfelijke wetenschap?
Laten we zeggen dat Schoof morgen aankondigt dat er een relativiteitsfonds komt omdat door menselijk handelen – te weinig posts op FOK! of iets dergelijks – er in Nederland een breuk is ontstaan in de ruimtetijd. Daar deze zo spoedig mogelijk gedicht moet worden wordt er een noodfonds opgericht van vele miljarden. In dat geval ga ik er inderdaad van uit dat er vele kamervragen zullen volgen over het hoe, wat en waarom.

Zo werkt onze democratie namelijk. De politici die wij kiezen in de kamer dienen de regering te controleren. Dat kan inderdaad soms een moeilijke opgaven zijn omdat het overheidsbeleid vele uiteenlopende vraagstukken omhelst.

Dat dit vraagstuk hier opspeelt is wel typisch voor het huidige tijdsgewricht. Vele aan linkerzijde van het politiek spectrum beweren zich zorgen te maken over de democratie, maar ik denk dat op de keper beschouwd ze eigenlijke een technocratie voorstaan. Ze willen namelijk alles vastleggen in vaststaande waarheden en verdragen die door experts gedicteerd dienen te worden.
pi_218971367
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is zo, en de leugens van FvD zijn dan ook al talloze malen weerlegd. Waarom zou dat nog een keer moeten gebeuren? Gepasseerd station is gepasseerd.
Al het voorwerk is dus al gedaan. Dat moet het toch alleen maar makkelijker maken om het debat te winnen?
pi_218971519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Inderdaad gedwongen, ik vind stemmen redelijk belangrijk en ik vind dat ik van dat recht gebruik moet maken. Dat gezegd hebbende is de keuze wel ontzettend kut, partijen zoals Volt, D66, VVD eigenlijk alle partijen die roepen dat we in EU verband veel meer moeten “samenwerken” maken zich wat mij betreft schuldig aan landverraad. Hoe meer Europese eenwording hoe minder je te vertellen hebt in eigen land en hoe meer je politici de mogelijkheid geeft zich te verschuilen achter Europese afspraken al zijn ze niet eens van toepassing. De vorming van een Europese superstaat gaat ten koste van de natiestaat en uiteindelijk de democratie. Die gevolgen zorgen er nu juist voor dat het land enorm is gepolariseerd en dat zal alleen maar erger worden als we steeds minder te vertellen hebben in eigen land.
Dat gezegd hebbende blijft er eigenlijk maar één partij over en dat is FVD.
Het probleem met FvD is dat ik een hekel heb aan identitaire groeperingen. FvD is een beetje het bij1 op rechts geworden, een partij dat zich inlaat met figuren zoals Nick Fuentes met toen een partijleider die notabene een joodse vrouw heeft, een Irakese jeugdvoorzitter en een kamerlid met een Japanse vrouw kruipt opzichtig in de reet van Nick Fuentes.
Nick Fuentes, een man die spuugt op interraciale relaties, een man die spuugt op Joden etc etc.
Het laat zien dat Baudet een uiterst onbetrouwbare man is zonder loyaliteit naar zijn vrouw en zijn partij en partijleden.
De switch naar Lidewij de Vos is een goede zet maar uiteindelijk ook slechts een afleidingsmanoeuvre om uiteindelijk FvD weer in de MSM te krijgen. Baudet heeft het nog steeds voor het zeggen en zal zijn project echt niet zomaar uit handen geven.
Ik zal met frisse tegenzin op ze moeten stemmen omdat er domweg niets beters is, het antidemocratische gedrag van Dassen heeft mij over de streep getrokken.
Jij moet je eens afvragen wie er echt voordeel hebben bij een verenigd Europa en wie niet. Denk daar nou eens langer dan 3 seconden over na. Hopelijk heb je na 4 seconden door wie jou nou echt aan het bespelen is.
pi_218971763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Beetje onnozel om iemand met een bachelor in biochemie, een onderzoeksmaster in neurowetenschappen en goed ja, een bachelor of music, weg te zetten als 'violist' terwijl Volt met een bedrijfskundekneusje op de proppen moest komen.

Overigens, voor jou is het dr. Baudet.
Ja heel erg van mij. Waarom duik je de vraag? Wat gaat een debat over het bestaan van klimaatverandering tussen een Bedrijfskundekneusje en een master neurowetenschappen opleveren?
pi_218971797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 22:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja heel erg van mij. Waarom duik je de vraag? Wat gaat een debat over het bestaan van klimaatverandering tussen een Bedrijfskundekneusje en een master neurowetenschappen opleveren?
Niet eens een debat waar elkaars bronnen gecheckt kunnen worden of even iets nagezocht, nota bene.
pi_218971807
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 20:57 schreef Akathisia het volgende:
Ha, schijnbaar is de Vos een kleindochter van Wim Rietdijk. Wel een grappig feit, vooral voor de Haarlemmers onder ons.
*kleinzoon
pi_218971820
Zwak van Volt om niet op te komen dagen. Juist in een debat kun je laten zien en horen waar je voor staat. En als Dassen het niet kan, laat dan iemand anders spreken.
pi_218971838
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:59 schreef MichaelScott het volgende:
Dat moeten zij weten.

Hun doelgroep laat zich waarschijnlijk toch liever informeren met korte tiktok-filmpjes.
Dat is FvD tegenwoordig. Incl. Minecraft
pi_218971947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:22 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Laten we zeggen dat Schoof morgen aankondigt dat er een relativiteitsfonds komt omdat door menselijk handelen – te weinig posts op FOK! of iets dergelijks – er in Nederland een breuk is ontstaan in de ruimtetijd. Daar deze zo spoedig mogelijk gedicht moet worden wordt er een noodfonds opgericht van vele miljarden. In dat geval ga ik er inderdaad van uit dat er vele kamervragen zullen volgen over het hoe, wat en waarom.

Zo werkt onze democratie namelijk. De politici die wij kiezen in de kamer dienen de regering te controleren. Dat kan inderdaad soms een moeilijke opgaven zijn omdat het overheidsbeleid vele uiteenlopende vraagstukken omhelst.

Dat dit vraagstuk hier opspeelt is wel typisch voor het huidige tijdsgewricht. Vele aan linkerzijde van het politiek spectrum beweren zich zorgen te maken over de democratie, maar ik denk dat op de keper beschouwd ze eigenlijke een technocratie voorstaan. Ze willen namelijk alles vastleggen in vaststaande waarheden en verdragen die door experts gedicteerd dienen te worden.
Met klimaat is dat 20 jaar geleden al gedaan.

En dan die technocratie beschuldiging. Ik heb al eerder geschreven dat experts niet gaan over hoe wij op de realiteit reageren, dus leuke leugen weer. Wel/niet/een beetje wat doen aan klimaatverandering is een politiek vraagstuk. Borrelpraat tussen leken enige status geven in het beschrijven van de realiteit is een snelle route naar de middeleeuwen.
pi_218972139
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:38 schreef Document1 het volgende:

[..]
Jij moet je eens afvragen wie er echt voordeel hebben bij een verenigd Europa en wie niet. Denk daar nou eens langer dan 3 seconden over na. Hopelijk heb je na 4 seconden door wie jou nou echt aan het bespelen is.
Wie er echt voordeel heeft bij een verenigd Europa is het bedrijfsleven en de bureaucraten. Wie er geen voordeel bij hebben zijn mensen die houden van soevereiniteit en democratie.
pi_218972355
Wellicht wel slim van ze. Lidewij had ze helemaal onder de tafel geluld terwijl Volt niet veel verder zou komen dan 'maar 99% van de wetenschappers zijn het eens hoor, dat we extreem veel geld moeten gaan uitgeven!'
pi_218972367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 23:32 schreef matigeuser het volgende:
Wellicht wel slim van ze. Lidewij had ze helemaal onder de tafel geluld terwijl Volt niet veel verder zou komen dan 'maar 99% van de wetenschappers zijn het eens hoor, dat we extreem veel geld moeten gaan uitgeven!'
Dat zal het zijn. Laurens schijt in zijn broek voor Lidewij.

Bang dat hij haar niet het juiste weerwoord kan geven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218972434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 22:11 schreef Astro_boy het volgende:
Zwak van Volt om niet op te komen dagen. Juist in een debat kun je laten zien en horen waar je voor staat. En als Dassen het niet kan, laat dan iemand anders spreken.
Maar hoe ga je een debat aan met iemand die keihard wetenschappelijke feiten over het onderwerp van het debat ontkent? Dan weet je bij voorbaat al dat elk argument welke op feiten is gebaseerd stelselmatig wordt ontkend, dat heeft geen zin toch?
Het debat zou gaan over hoe om te gaan met klimaatverandering, hoe beleid afgewogen moet worden tegen de impact ervan, en wat er mogelijk aan gedaan zou kunnen worden. En niet of door de mens gestuwde klimaatverandering uberhaupt wel of niet bestaat.
pi_218972442
quote:
FvD'ers zouden niet verder komen dan: Klimaatverandering bestaat niet/is natuurlijk/is onzin/is duur.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 00:14:33 #216
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218972464
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

[ afbeelding ]
Oké, that's on me :P Ik had een oude versie voor me (van voor 2023).
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218972479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 00:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
FvD'ers zouden niet verder komen dan: Klimaatverandering bestaat niet/is natuurlijk/is onzin/is duur.
Dat klopt niet. FVD ontkentt klimaatverandering helemaal niet maar stelt dat aanpassing zinvoller is dan de huidige klimaatmaatregelen, die weinig effect hebben op het daadwerkelijke klimaatresultaat. De kosten wegen niet op tegen de baten.

FVD erkent dat de mens een rol speelt in klimaatverandering maar benadrukt dat nog lang niet duidelijk is hoe groot die invloed precies is. Er zijn bovendien vele perioden in de geschiedenis geweesst, zoals in de vroege middeleeuwen , waarin het warmer was dan nu.

Daarom durft Dassen het debat niet aan, de Vos zou dat gemakkelijk winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 09-10-2025 00:32:04 ]
greetings and salutations
pi_218972486
quote:
Inderdaad, alsof wetenschappers het allemaal zo precies kunnen weten. De aarde is ruim 4 miljard jaar oud, we hebben pas een fractie van die tijd echt goed in beeld. Alsof iemand dan exact kan vaststellen hoe groot de invloed van de mens precies is.
greetings and salutations
pi_218972510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 22:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Met klimaat is dat 20 jaar geleden al gedaan.

En dan die technocratie beschuldiging. Ik heb al eerder geschreven dat experts niet gaan over hoe wij op de realiteit reageren, dus leuke leugen weer. Wel/niet/een beetje wat doen aan klimaatverandering is een politiek vraagstuk. Borrelpraat tussen leken enige status geven in het beschrijven van de realiteit is een snelle route naar de middeleeuwen.
Misschien heb je gelijk en ben je de kwaadste nog niet. De middeleeuwen geloofde overigens juist heilig in de auctoritas van centrale gezaghebbende teksten en figuren. Daar had je als leek juist helemaal niets te vertellen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 01:15:04 #220
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218972553
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is ook een totaal debiel onderwerp om een politiek debat over te voeren met FvD. FvD gaat er een fopwetenschap debat van maken waarin ze liegen en Volt wordt in een rol geduwd waar ze niet de juiste personen voor zijn en die ze terecht niet willen.
Ze hadden ook kunnen voorstellen om dan maar over Frie Palustain te debateren.
pi_218972570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 00:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat klopt niet. FVD ontkentt klimaatverandering helemaal niet maar stelt dat aanpassing zinvoller is dan de huidige klimaatmaatregelen, die weinig effect hebben op het daadwerkelijke klimaatresultaat. De kosten wegen niet op tegen de baten.

FVD erkent dat de mens een rol speelt in klimaatverandering maar benadrukt dat nog lang niet duidelijk is hoe groot die invloed precies is. Er zijn bovendien vele perioden in de geschiedenis geweesst, zoals in de vroege middeleeuwen , waarin het warmer was dan nu.

Eens, iedereen met een beetje meer vakkennis van onze geschiedenis kan dit beamen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 01:44:22 #222
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218972574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 00:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dat die rol niet geheel duidelijk is qua aantallen graden klopt inderdaad. Maar in de vroege middeleeuwen was het gemiddeld niet warmer dan nu op wereldschaal. Het kan wel zijn dat er historische perioden zijn geweest waar het op bijvoorbeeld een continent warmer is geweest voor een periode van zeg 50 of 100 jaar.

Verder zijn er wel perioden zoals het Eoceens optimum waar het gemiddeld een graad of 12 warmer was op aarde.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218972581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 15:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Deze actie van Volt heeft wel voor ophef gezorgd en kan hoogst waarschijnlijk op sympathie rekenen van de mensen die aan de kletstafels zitten in Nederland. Wellicht krijgt Dassen de kans om zijn standpunt om niet in debat te gaan met Lidewij de Vos te verdedigen bij een van die kletstafels. Dan bereikt hij wel een groter publiek en tegelijkertijd kan hij zonder tegenspraak het standpunt van FvD affakkelen met instemming van de hele tafel.
Called it, die mensen zijn toch zo voorspelbaar. Dit is nu precies de reden waarom ik niet meer kijk naar die onzin. Dezelfde meninkjes goedgekeurd door dezelfde minkukels die dan gaan roepen dat ze staan voor democratie en muh wetenschap.
Echt get fucked, goed gewerkt jongens mijn besluit staat nu helemaal vast ik ga stemmen op FvD.

quote:
Het is toch werkelijk ongelooflijk dat Dassen zijn anti-democratische besluit in een persoonlijke video mag toelichten, en dat Jetten, Sylvana en al die anderen daar in hun echokamer mogen zitten om het over ons te hebben — maar dat FVD nooit mag aanschuiven om mee te praten!?
https://x.com/thierrybaud(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
  donderdag 9 oktober 2025 @ 02:27:36 #224
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218972603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 15:50 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Inderdaad, Dassen is gewoon bang, hij komt niet echt sterk over. Mevrouw De Vos is slim, en Volt is bang om hard te verliezen en hun laatste kiezers kwijt te raken. FVD kan nog wel eens de verrassing worden, ik zie ze makkelijk op een zeteltje of zeven eindigen.
Whutt? :D
Die is leuk _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 9 oktober 2025 @ 05:10:26 #225
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218972699
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)scussie-over-klimaat
[..]
Marginale partij Volt wil niet praten met die andere marginale partij :') alle twee iets van 3 zetels :')

Wat een slap kut excuus :')
Volt is een belachelijke partij, met belachelijke standpunten en een belachelijke leider.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')