abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2025 @ 16:57:34 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218899232
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 16:51 schreef Caland het volgende:

[..]
De tijd dat je met argumenten nog mensen kon bewegen om op een andere partij te stemmen ligt achter ons. Televisiedebatten zijn mede om die reden eigenlijk helemaal niet meer zo interessant.

Je roept gewoon dat al je falen de schuld is van anderen en je achterban slikt dat als zoete koek.
Dat is gewoon een zwakke verliezershouding.
pi_218899250
Ik denk dat er nog maar weinig kiezers tussen links en rechts over gaan stappen.
Alleen binnen de blokken zal er beweging zijn.
En het CDA zie ik dan even als een categorie apart. Hoe meer gebash tussen de blokken en hoe rustiger Bontenbal zich houdt, hoe meer mensen hem zullen zien zitten.

Een GL-PVDA-stemmer zie ik niet opeens naar de PVV overstappen.
Dus daar gaat de winst niet zitten.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 29 september 2025 @ 17:02:24 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218899288
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er nog maar weinig kiezers tussen links en rechts over gaan stappen.
En het CDA zie ik dan even als een categorie apart. Hoe meer gebash tussen de blokken en hoe rustiger Bontenbal zich houdt, hoe meer mensen hem zullen zien zitten.

Veel mensen doen echt maar wat.
pi_218899325
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 16:51 schreef Caland het volgende:

[..]
De tijd dat je met argumenten nog mensen kon bewegen om op een andere partij te stemmen ligt achter ons. Televisiedebatten zijn mede om die reden eigenlijk helemaal niet meer zo interessant.

Je roept gewoon dat al je falen de schuld is van anderen en je achterban slikt dat als zoete koek.
Het kan best, alleen moet je op het publiek afstemmen. Bij het Radio 1 verkiezingsdebat heb je een heel ander publiek dan bij SBS6. En diverse kranten houden ook hun eigen debat (ND en DvhN weet ik iig, maar ND is alleen met CDA, CU en SGP), dan heb je weer een ander publiek.

Op sommige plekken winnen argumenten. Maar bij het SBS debat heb je niks aan een genuanceerd verhaal over werken binnen de mogelijkheden en binnen wetten en verdragen, oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218899348
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel mensen doen echt maar wat.
Ik kende iemand die bij elke verkiezing eerst keek of er iemand was die tegelijk met haar jarig was, dan kreeg die haar stem 8)7

Maar in feite is links/rechts al heel lang qua grootte vrij stabiel, met wat uitschieters. Dus je haalt niet veel zetels binnen van de andere kant, waarschijnlijk. Je moet vooral je eigen potentiële kiezers mobiliseren. Verder eet je vooral verwante partijen leeg (dat is een reden dat ik totaal geen zin heb in deze verkiezingen...).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 29 september 2025 @ 17:09:36 #256
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218899359
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het kan best, alleen moet je op het publiek afstemmen. Bij het Radio 1 verkiezingsdebat heb je een heel ander publiek dan bij SBS6. En diverse kranten houden ook hun eigen debat (ND en DvhN weet ik iig, maar ND is alleen met CDA, CU en SGP), dan heb je weer een ander publiek.

Op sommige plekken winnen argumenten. Maar bij het SBS debat heb je niks aan een genuanceerd verhaal over werken binnen de mogelijkheden en binnen wetten en verdragen, oid.
Tsja, wie kijken er nog televisie. Wat boomers wiens stem toch al vast staat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218899372
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Tsja, wie kijken er nog televisie. Wat boomers wiens stem toch al vast staat.
1,4 miljoen kijkers bij SBS: https://www.villamedia.nl(...)m-14-miljoen-kijkers
Op 10,4 miljoen stemmers is dat best wel wat.
pi_218899377
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De inhoud ken ik niet. Maar ik heb wel gehoord dat zichtbaarheid op die zender een doel is. Zoals ook de bezoekjes aan Oranjezomer.
Ken je de grootste groep Amerikanen die 9/11 ook figuurlijk als een donderslag bij heldere hemel zagen. De wtc aanslag van 1993 bestond voor hen niet, de aankondiging van mogelijke aanslagen met vliegtuigen in 1995 is aan ze voorbij gegaan. Net als een latere aanslag op een ambassade. Totale nieuwsamnesie.

Dat is ook een beetje het SBS-publiek.
  maandag 29 september 2025 @ 17:14:59 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218899388
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
1,4 miljoen kijkers bij SBS: https://www.villamedia.nl(...)m-14-miljoen-kijkers
Op 10,4 miljoen stemmers is dat best wel wat.
Vermoedelijk dezelfde mensen die voor hun plezier naar Wierd Duk luisteren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 29 september 2025 @ 17:16:06 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218899394
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ken je de grootste groep Amerikanen die 9/11 ook figuurlijk als een donderslag bij heldere hemel zagen. De wtc aanslag van 1993 bestond voor hen niet, de aankondiging van mogelijke aanslagen met vliegtuigen in 1995 is aan ze voorbij gegaan. Net als een latere aanslag op een ambassade. Totale nieuwsamnesie.

Dat is ook een beetje het SBS-publiek.
Ja, maar die kun je ook jouw kant op manipuleren.
pi_218899397
Hier nog een mooie.

twitter
- Goethe, “Faust”
pi_218899410
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 17:16 schreef capricia het volgende:
Hier nog een mooie.

[ x ]
Dat zei ik al, dat ze een misdrijf pleegt.
pi_218899412
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zei ik al, dat ze een misdrijf pleegt.
Ja. Moest aan je post denken. :)
- Goethe, “Faust”
pi_218899422
Maar dat dat soort zaken via X uitgevochten moeten worden is wel heel triest.
- Goethe, “Faust”
pi_218899440
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 14:38 schreef phpmystyle het volgende:
De meer Israel georiënteerde leden zijn afgehaakt reeds uitgekotst.
Ze hebben toch echt zelf hun lidmaatschap opgezegd.
Ze zijn er echt niet uitgegooid.
pi_218899472
Ik ben benieuwd of we Joost Eerdmans nu ook horen
pi_218899500
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zie Gaza als onderwerp gewoon niet op dat soort lijstjes staan.
Waarom dan wel steeds jouw focus op Gaza?
pi_218899507
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 17:19 schreef capricia het volgende:
Maar dat dat soort zaken via X uitgevochten moeten worden is wel heel triest.
Eigenlijk moet het gewoon een kamervraag zijn, maar dan gaat Schoof hem pas na de verkiezingen beantwoorden natuurlijk.
pi_218899516
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is 'belangrijkste thema', dat is wat anders dan belangrijk thema. Maar GL-PvdA heeft het ook helemaal niet veel over Gaza, dus op zich ben je nu iets aan het zoeken wat er niet is.
Je zou zelfs goed kunnen beargumenteren dat het juist de rechtse /conservatieve partijen zijn die het als onderwerp warm houden door niets te willen bewegen, hoe schrijnend de situatie ook is.
En dan vervolgens de linkse / progressieve partijen gaan verwijten op te komen voor internationaal recht en de zwakkeren.
pi_218899520
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, maar die kun je ook jouw kant op manipuleren.
Kan, met tegenwind. Want je hebt geen zicht op een eventuele uitsmijter met goedkeuring van Dhr. De Mol senior.

Links zou als ze zouden 'kunnen' regeren wel wat voor elkaar kunnen krijgen Op zich hebben ze de tijd best mee. Het verval van Israel en de VS waar Yesilgoz en Wilders krampachtig aan vastklampen is niet echt houdbaar voor de langere termijn.
pi_218899538
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom dan wel steeds jouw focus op Gaza?
Ik ben niet zo bezig met die regio voor onze verkiezingen.
Maar in het gesprek vandaag hier denk ik wel dat op links te zien als thema.

Edit: kwam eigenlijk door dit artikel Hanca in POL / Nederlandse Politiek #588 Polarisatie

Waarin gesteld werd dat links niet een gedeeld verhaal heeft. En dus de agenda niet kan bepalen. Maar het is er dus wel, kennelijk.
- Goethe, “Faust”
pi_218899614
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 16:59 schreef capricia het volgende:

Dat denk ik ook niet. Maar het is ook belangrijk dat je potentiële kiezers de urgentie voelen om te gaan stemmen. Of niet stemmers daar toch doen overhalen.

De opkomst is meestal rond de 80 procent, dus daar is iets te winnen.
  maandag 29 september 2025 @ 18:15:22 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218899671
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Kan, met tegenwind. Want je hebt geen zicht op een eventuele uitsmijter met goedkeuring van Dhr. De Mol senior.

Links zou als ze zouden 'kunnen' regeren wel wat voor elkaar kunnen krijgen Op zich hebben ze de tijd best mee. Het verval van Israel en de VS waar Yesilgoz en Wilders krampachtig aan vastklampen is niet echt houdbaar voor de langere termijn.
Nog steeds gejamaar.
pi_218899754
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
En wat men hier blijkbaar vergeet is dat de bezuiningen in relatie tot de extra defensie spending ook een item zouden kunnen worden, net zoals een eventuele baillout van Frankrijk.
Ja tot nu toe is het onderwerp financiën extreem onderbelicht.
pi_218899806
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:17 schreef Hexagon het volgende:
Jetten zal er sowieso wel heen gaan.

D66 heeft SBS juist als aandachtspunt in de campagne.
1 van de grootste tv zenders van Nederland (en potentiële kiezers die overgehaald kunnen worden) negeren zou ook wel dom zijn.
pi_218899895
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tja, de VVD deed met Eelco Heinen een poging maar als slechtste minister van financiën ooit werkte dat ook niet echt. Zal wel een nieuwe impuls krijgen als de doorrekeningen bekend worden over een week of twee.
pi_218899900
quote:

[..]
Je mag toch hopen dat alle serieuze partijen een enigszins dekkende begroting hebben en niet de staatsschuld bizar laten oplopen.

10 oktober komen de doorrekeningen.
- Goethe, “Faust”
pi_218899905
quote:

[..]
Ja, geen enkele partijen heeft zin om te zeggen: we gaan straks zowel bezuinigen als de lasten fors verhogen, waarschijnlijk gaat uw koopkracht de komende 4 jaar er op achteruit als het mis gaat in Frankrijk.

Logisch ook wel.
  maandag 29 september 2025 @ 18:57:41 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218899911
quote:

[..]
Daar is momenteel geen electoraal aantrekkelijk nieuws van te maken. Dus houdt iedereen zijn mond dicht en worden we na de formatie geconfronteerd met grote lastenverzwaringen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218899927
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog steeds gejamaar.
Klopt.

Dijk zou het namens de SP goed doen, krijgt vermoedelijk geen uitnodiging. Met de riemen die de PvdA gebruikt maken ze niet veel kans.

Tenzij Aboutaleb ineens Timmermans gaat vervangen. Dan zouden ze ook in PVV-vaarwater komen wat kiezers betreft. Het CDA profiteert nu als lachende derde.

Zie jij nog wat kansen buiten wat er al gepeilt wordt?
  maandag 29 september 2025 @ 19:03:11 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218899938
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Je mag toch hopen dat alle serieuze partijen een enigszins dekkende begroting hebben en niet de staatsschuld bizar laten oplopen.

PVV had de vorige keer toch niet een uitgebreid genoeg programma om een doorberekening te doen?
pi_218899943
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar is momenteel geen electoraal aantrekkelijk nieuws van te maken. Dus houdt iedereen zijn mond dicht en worden we na de formatie geconfronteerd met grote lastenverzwaringen.
Klopt. Alleen al de verhoging van de defensie-uitgaven gaat nooit lukken zonder hogere belastingen. En dan heeft het huidige kabinet ook nog gewoon een zooitje achtergelaten met o.a. Onhaalbare bezuinigingen op de asielopvang allerlei andere ongedekte maar wel ingeboekte uitgaven.
  maandag 29 september 2025 @ 19:04:25 #283
346939 Janneke141
pi_218899945
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Inmiddels zijn die doorrekeningen zo open-source dat de meeste partijen wel weten hoe ze hun verkiezingsprogramma moeten tunen om daar fatsoenlijk uit te komen.
  maandag 29 september 2025 @ 19:04:52 #284
346939 Janneke141
pi_218899949
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt. Alleen al de verhoging van de defensie-uitgaven gaat nooit lukken zonder hogere belastingen. En dan heeft het huidige kabinet ook nog gewoon een zooitje achtergelaten met o.a. Onhaalbare bezuinigingen op de asielopvang allerlei andere ongedekte maar wel ingeboekte uitgaven.
En vergeet het koekoeksjong van de zorgkosten niet.
pi_218899954
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:03 schreef Momo het volgende:

[..]
PVV had de vorige keer toch niet een uitgebreid genoeg programma om een doorberekening te doen?
Die hadden het volgens mij niet eens aangeboden om door te rekenen. Net als BBB en NSC overigens.
pi_218899964
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Sommige (ook grote) partijen doen helemaal geen doorrekening. :{
- Goethe, “Faust”
pi_218899977
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die hadden het volgens mij niet eens aangeboden om door te rekenen. Net als BBB en NSC overigens.
Net als de sp, pvdd en denk.
pi_218899981
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:09 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Net als de sp, pvdd en denk.
Allicht. Daarom is het al een aardig onderscheid of je partijen wel of niet serieus kan nemen.
pi_218899985
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Allicht. Daarom is het al een aardig onderscheid of je partijen wel of niet serieus kan nemen.
Al de opgenoemde partijen zijn ook niet serieus te nemen. Scheelt weer wat keuzestress
pi_218900055
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:18 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, 'radicaal rechts' sleog niet genoeg aan dus moet men het nog maar een keer proberen met 'uiterst rechts'. Wat rechts dan nog moet betekenen is voor niemand duidelijk verder.
'Uiterst rechts' is een verzamelterm voor radicaal-rechts en extreem-rechts samen.

Omdat het onderscheid tussen die twee vervaagt en onduidelijk wordt is uiterst rechts dus de juiste aanduiding.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218900254
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'Uiterst rechts' is een verzamelterm voor radicaal-rechts en extreem-rechts samen.

Omdat het onderscheid tussen die twee vervaagt en onduidelijk wordt is uiterst rechts dus de juiste aanduiding.
Correct. Doen alsof je die term niet snapt, zegt eigenlijk vooral dat je de politiek niet zo goed volgt.
pi_218900372
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, geen enkele partijen heeft zin om te zeggen: we gaan straks zowel bezuinigen als de lasten fors verhogen, waarschijnlijk gaat uw koopkracht de komende 4 jaar er op achteruit als het mis gaat in Frankrijk.

Logisch ook wel.
Ben ik ook bang voor ja.
pi_218900402
Gaat lekker mensen
Dit is gewoon niet behapbaar. En het gaat maar door. Wie wil dit?

1100 deze week erbij.
twitter
pi_218900421
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Gaat lekker mensen

1100 deze week erbij.
[ x ]
Blijkbaar PVV, VVD, NSC en BBB die totaal niets hebben gedaan…
  maandag 29 september 2025 @ 20:10:30 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218900634
quote:
Gaat lekker mensen

1100 deze week erbij.
[ x ]
Ga maar verhaal halen bij mevrouw Faber
pi_218900680
quote:
Gaat lekker mensen

1100 deze week erbij.
[ x ]
Die paar mensen zou niet behapbaar zijn? 3 per gemeente, het is wat...
pi_218900726
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die paar mensen zou niet behapbaar zijn? 4 per gemeente, het is wat...
Kleine stad per jaar. Aan asiel alleen al.
pi_218900763
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kleine stad per jaar. Aan asiel alleen al.
Wel een hele kleine stad dan (ach ja, Staverden is ook een stad). Laat je toch niet zo om de tuin leiden door Wilders en kornuiten, die paar mensen zijn echt geen enkel probleem... en intussen de echte problemen negeren.
pi_218900855
quote:
Gaat lekker mensen

1100 deze week erbij.
[ x ]
Je hebt het er niet over dat de prognoses behoorlijk naar beneden zijn bijgesteld vandaag. Van de fameuze 70000 naar 30000.

De reëele instroom is behoorlijk gedaald inmiddels. Niet door Faber, maar door EU maatregelen en de val van Assad regime (waar JA21 en PVV om rouwden).

Tegelijkertijd gaan er in Nederland meer mensen dood dan worden geboren...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 29 september 2025 @ 20:39:32 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900969
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel een hele kleine stad dan (ach ja, Staverden is ook een stad). Laat je toch niet zo om de tuin leiden door Wilders en kornuiten, die paar mensen zijn echt geen enkel probleem... en intussen de echte problemen negeren.
Ja...

Ik vind de influx van mensen met radicaal conservatieve ideeën over vrouwen, homo's en secularisme best wel een probleem.

Mag dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')