Misschien even het gesprek volgen, ik reageerde op iemand die op links wonen als thema noemde. De slechtste partij voor wonen is het CDA.quote:Op maandag 29 september 2025 10:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het huidige kabinet heeft gedemonstreerd er letterlijk niets mee te gaan doen. Ook al zit men er 10 jaar.
Maar...
De oppositie krijgt je klacht in de bus.
Je gaat toch sowieso niet op GL of Denk stemmen. Partijen die het als missie hebben verheven om achter elke steen racisme te zoeken.quote:Op maandag 29 september 2025 10:38 schreef MoreDakka het volgende:
Gaza is bij GL duidelijk het belangrijkste thema. Tja.
Nog slechter dan het in handen geven bij PVV, VVD, BBB en NSC ? Kan dat?quote:Op maandag 29 september 2025 10:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien even het gesprek volgen, ik reageerde op iemand die op links wonen als thema noemde. De slechtste partij voor wonen is het CDA.
Een dag voor de verkiezingen bij SBS.quote:Op maandag 29 september 2025 10:39 schreef hollandia02 het volgende:
Wanneer begint de campagne eigenlijk? Vrij stil allemaal.
De vorige keer deed vooral dat ene late verkiezingsdebat van SBS ertoe.quote:Op maandag 29 september 2025 10:39 schreef hollandia02 het volgende:
Ja. Zonder CDA was die afschuwelijke huurwet er niet gekomen omdat de VVD er een stokje voor had gestoken.quote:Op maandag 29 september 2025 10:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nog slechter dan het in handen geven bij PVV, VVD, BBB en NSC ? Kan dat?
10 oktober als de doorrekeningen er zijn. Heel korte campagne dus.quote:Op maandag 29 september 2025 10:39 schreef hollandia02 het volgende:
Vooral "nou gaan we eens echt wat doen aan een hoop problemen". Naast de gebruikelijke sociale thema's natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2025 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn dan volgens jou de grootste overkoepelende linkse thema's deze verkiezingen?
Want behalve 'alles beter dan rechts' zie ik ze niet.
Volgens mij hebben de huidige partijen niet veel meer gedaan dan het beleid van de CDA voorzetten?quote:Op maandag 29 september 2025 10:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zonder CDA was die afschuwelijke huurwet er niet gekomen omdat de VVD er een stokje voor had gestoken.
Centrum rechts, rechts, uiterst rechts, radicaal rechts, extreem rechts, alt rechts.quote:Op maandag 29 september 2025 10:18 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, 'radicaal rechts' sleog niet genoeg aan dus moet men het nog maar een keer proberen met 'uiterst rechts'. Wat rechts dan nog moet betekenen is voor niemand duidelijk verder.
Nee, Keizer probeert juist van allerlei dingen om de (totaal te verwachten) effecten van de De Jonge-wet tegen te gaan. Eigenlijk zou er gewoon een wetsvoorstel moeten komen om dat gedrocht weer in te trekken.quote:Op maandag 29 september 2025 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de huidige partijen niet veel meer gedaan dan het beleid van de CDA voorzetten?
Die wet is behouden dankzij een meerderheid van de kamer en bijna alle partijen zijn daar ook voor. En die huurwet is nou niet echt een steunpilaar van het woonbeleid, trouwens. Die is niet tot nauwelijks relevant. Misschien schuift hij wat huizen van particuliere huur naar koop (al zijn daar geen echte indicaties voor), maar een verschuiving gaat niet echt verschil maken. Het gaat om totale aantallen.quote:Op maandag 29 september 2025 10:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Keizer wil juist het belangrijkste wapenfeit van De Jonge (de afzichtelijke huurwet) afschaffen of afzwakken. Het beleid is dat er geen beleid is en de gemeenten hun de facto vetorecht behouden.
Hahahahahaquote:Op maandag 29 september 2025 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien schuift hij wat huizen van particuliere huur naar koop (al zijn daar geen echte indicaties voor),
Dat voorstel is er geweest en weggestemd. En Keijzer doet helemaal niks aan die wet. Lees anders gewoon de debatten terug...quote:Op maandag 29 september 2025 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, Keizer probeert juist van allerlei dingen om de (totaal te verwachten) effecten van de De Jonge-wet tegen te gaan. Eigenlijk zou er gewoon een wetsvoorstel moeten komen om dat gedrocht weer in te trekken.
Het is niet de schuld van Keizer dat de Kamer dit gedrocht van een wet blijft verdedigen.quote:Op maandag 29 september 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat voorstel is er geweest en weggestemd.
Dankzij de huurwet van De Jonge verkopen in België, Spanje en het VK (waar de huizenmarkten vergelijkbaar pieken als hier) ook de particuliere verhuurders hun woningen? Gebeurt daar exact evenveel als hier.quote:Op maandag 29 september 2025 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hahahahaha
Wat ben je toch een grapjas
Dit hebben we al zo vaak besproken, maar het wil niet bij je naar binnen. De pathologische drang om de Jonge te verdedigen is een beetje ziekelijk eigenlijk.quote:Op maandag 29 september 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dankzij de huurwet van De Jonge verkopen in België, Spanje en het VK (waar de huizenmarkten vergelijkbaar pieken als hier) ook de particuliere verhuurders hun woningen? Gebeurt daar exact evenveel als hier.
Of zou dat gewoon het logische uitcashen zijn wat je verwacht als de huizenprijzen zo stijgen?
https://www.eur.nl/nieuws(...)nten-huurmarkt-blootquote:Op maandag 29 september 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dankzij de huurwet van De Jonge verkopen in België, Spanje en het VK (waar de huizenmarkten vergelijkbaar pieken als hier) ook de particuliere verhuurders hun woningen? Gebeurt daar exact evenveel als hier.
Of zou dat gewoon het logische uitcashen zijn wat je verwacht als de huizenprijzen zo stijgen?
Ja, zelfde zien we dus in andere landen, maar daar reageer je nooit op. Omdat je weet dat je daar niet op kunt reageren.quote:Op maandag 29 september 2025 10:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit hebben we al zo vaak besproken, maar het wil niet bij je naar binnen. De pathologische drang om de Jonge te verdedigen is een beetje ziekelijk eigenlijk.
Voor iedereen zonder die pathologie: https://nos.nl/artikel/25(...)teeds-opvallend-hoog
Dat andere landen dezelfde domme fout maken helpt je niet.quote:Op maandag 29 september 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zelfde zien we dus in andere landen, maar daar reageer je nooit op. Omdat je weet dat je daar niet op kunt reageren.
Dit lees ik als "ik zit er lekker warmpjes bij, en mensen die dat niet zitten zullen me verrotten.".quote:Op maandag 29 september 2025 11:20 schreef TAmaru het volgende:
De huurmarkt moet gewoon geheel geliberaliseerd worden. Is namelijk bij uitstek een gebied waar de overheid zich absoluut niet mee moet bemoeien en die zichzelf prima in balans houdt. Dus:
-afschaffen HRA
-afschaffen huurtoeslag
-afschaffen socialehuurwoningen
-stoppen subsidie socialehuursector
-afschaffen van de meeste reguleringen qua huizenbouw
@TAmaru en nakomelingen zitten net als het gros dichter bij de afgrond, dan bij de absolute top. Die ieder middel van fraude en pressie in zal willen zetten ter zelfverrijking, met alle aanmoediging aan de politieke rechterzijde waar het echte trickle-down plaatsvindt boven de hoofden van alle stemmers.quote:Op maandag 29 september 2025 11:29 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit lees ik als "ik zit er lekker warmpjes bij, en mensen die dat niet zitten zullen me verrotten.".
Als er iets absurd is het jouw minachting voor een groot maatschappelijk probleemquote:Op maandag 29 september 2025 11:35 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)meer-lege-tijd-nodig
Opdoeken dit soort 'advies'organen, wat een absurd idee om hier geld aan uit te geven
Als er al een groot maatschappelijk probleem was dan was deze raad daar nooit achter gekomen. Onder leiding van Jet Bussemakers, ga toch fietsen manquote:Op maandag 29 september 2025 11:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als er iets absurd is het jouw minachting voor een groot maatschappelijk probleem
Als ze de uitkeringen wat hoger maakten hoefde je ook niet zoveel te doen.quote:Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We betalen toch ook voor jouw uitkering?
Wel bijzonder dat een nationalistische club als de PVV zijn reet afveegt met defensie, eerlijk gezegd. Zelfs een "gebroken geweertjes"-clubje als de PvvD vindt defensie belangrijker.quote:Op maandag 29 september 2025 11:43 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder dat PVV niet wil investeren in cybersecurity. Lijkt me toch wel een prio met opkomende AI en de constante dreiging tav veiligheid en innovatie uit landen als Rusland en China.
Wat betekent prio eerste hoofdtaak? Dat is toch gewoon synoniem aan elkaar.quote:Op maandag 29 september 2025 11:43 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder dat PVV niet wil investeren in cybersecurity. Lijkt me toch wel een prio met opkomende AI en de constante dreiging tav veiligheid en innovatie uit landen als Rusland en China.
Wilders ziet waarschijnlijk wel wat in de mogelijkheden die Peter Thiels Palantir biedt. Opzich kunnen ze dat ook verbloemen door aan te geven dat ze voor meer veiligheid zijn en alles gewoon in de prullenbak kieperen, net als al het andere wat ze beloofden.quote:Op maandag 29 september 2025 11:43 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Defensie heeft een aantal hoofdtaken. De eerste hoofdtaak is de verdediging van Nederland en NAVO-bondgenoten. "Prio eerste hoofdtaak" betekent dus dat dat de prioriteit krijgt, iets wat de laatste jaren juist op een wat lager pitje heeft gestaan (want er was toch geen serieuze oorlogsdreiging).quote:Op maandag 29 september 2025 11:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat betekent prio eerste hoofdtaak? Dat is toch gewoon synoniem aan elkaar.
De Israel-Gaza kwestie heeft veel aandacht gekregen, maar migratie op rechts tegenover bestaanszekerheid op links is volgens mij een goede tweede.quote:Op maandag 29 september 2025 09:41 schreef capricia het volgende:
Op rechts blijft migratie het grootste thema.
Wat is eigenlijk het grote overkoepelende thema op links..Misschien Gaza?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de oorlog in Gaza nou echt bepalend is voor de stem eerlijk gezegd. Het is meer iets dat je stem bevestigt dan dat mensen zich erdoor laten sturen, denk ik.quote:Op maandag 29 september 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Israel-Gaza kwestie heeft veel aandacht gekregen, maar migratie op rechts tegenover bestaanszekerheid op links is volgens mij een goede tweede.
Zouden er nu echt nog gematigde PVV stemmers zijn?quote:Op maandag 29 september 2025 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht dat de panelen voor 29 oktober nog wel zo gaan verschuiven dat als de tweestrijd tussen CDA en PvdA/GL echt losbrandt deze uiteindelijk beiden boven de 30 gaan uitkomen. De gematigde PVV-stemmer zal wellicht toch uiteindelijk een Bontenbal de grootste gaan maken. De vraag is dan of D66 groot genoeg is om er een 3-partijencoalitie van te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |