abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218897452
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 11:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als er iets absurd is het jouw minachting voor een groot maatschappelijk probleem
Als er al een groot maatschappelijk probleem was dan was deze raad daar nooit achter gekomen. Onder leiding van Jet Bussemakers, ga toch fietsen man :D
pi_218897480

Bijzonder dat PVV niet wil investeren in cybersecurity. Lijkt me toch wel een prio met opkomende AI en de constante dreiging tav veiligheid en innovatie uit landen als Rusland en China.
blablablabla
pi_218897493
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We betalen toch ook voor jouw uitkering?
Als ze de uitkeringen wat hoger maakten hoefde je ook niet zoveel te doen.

Wel mee eens dat het een nutteloos onderzoek is zonder oplossingen.
""Hoe we die verandering precies invullen moeten we gezamenlijk ontdekken. "
OK, dankje.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 11:50:01 #154
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218897523
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 11:43 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Bijzonder dat PVV niet wil investeren in cybersecurity. Lijkt me toch wel een prio met opkomende AI en de constante dreiging tav veiligheid en innovatie uit landen als Rusland en China.
Wel bijzonder dat een nationalistische club als de PVV zijn reet afveegt met defensie, eerlijk gezegd. Zelfs een "gebroken geweertjes"-clubje als de PvvD vindt defensie belangrijker.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218897529
quote:
[ afbeelding ]

Wat betekent prio eerste hoofdtaak? Dat is toch gewoon synoniem aan elkaar.
pi_218897532
quote:
[ afbeelding ]

Wilders ziet waarschijnlijk wel wat in de mogelijkheden die Peter Thiels Palantir biedt. Opzich kunnen ze dat ook verbloemen door aan te geven dat ze voor meer veiligheid zijn en alles gewoon in de prullenbak kieperen, net als al het andere wat ze beloofden.
  maandag 29 september 2025 @ 12:07:16 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218897609
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2025 11:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat betekent prio eerste hoofdtaak? Dat is toch gewoon synoniem aan elkaar.
Defensie heeft een aantal hoofdtaken. De eerste hoofdtaak is de verdediging van Nederland en NAVO-bondgenoten. "Prio eerste hoofdtaak" betekent dus dat dat de prioriteit krijgt, iets wat de laatste jaren juist op een wat lager pitje heeft gestaan (want er was toch geen serieuze oorlogsdreiging).
pi_218897643
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 09:41 schreef capricia het volgende:
Op rechts blijft migratie het grootste thema.
Wat is eigenlijk het grote overkoepelende thema op links..Misschien Gaza?
De Israel-Gaza kwestie heeft veel aandacht gekregen, maar migratie op rechts tegenover bestaanszekerheid op links is volgens mij een goede tweede.
  maandag 29 september 2025 @ 12:17:59 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218897649
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De Israel-Gaza kwestie heeft veel aandacht gekregen, maar migratie op rechts tegenover bestaanszekerheid op links is volgens mij een goede tweede.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de oorlog in Gaza nou echt bepalend is voor de stem eerlijk gezegd. Het is meer iets dat je stem bevestigt dan dat mensen zich erdoor laten sturen, denk ik.
pi_218897672
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht dat de panelen voor 29 oktober nog wel zo gaan verschuiven dat als de tweestrijd tussen CDA en PvdA/GL echt losbrandt deze uiteindelijk beiden boven de 30 gaan uitkomen. De gematigde PVV-stemmer zal wellicht toch uiteindelijk een Bontenbal de grootste gaan maken. De vraag is dan of D66 groot genoeg is om er een 3-partijencoalitie van te maken.
Zouden er nu echt nog gematigde PVV stemmers zijn?
Als je op dit moment, na dit kabinet, nog van plan bent PVV te stemmen, verwacht ik niet dat je dan nog CDA overweegt.
Misschien zijn er wel thuisblijvers, die overstappen op GroenLinks/PvdA of CDA, of wat overstappers van JA21/VVD naar CDA, of SP/pvdd naar GroenLinks/PvdA bij een mogelijke tweestrijd.
pi_218897675
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 11:20 schreef TAmaru het volgende:
De huurmarkt moet gewoon geheel geliberaliseerd worden. Is namelijk bij uitstek een gebied waar de overheid zich absoluut niet mee moet bemoeien en die zichzelf prima in balans houdt. Dus:

-afschaffen HRA
-afschaffen huurtoeslag
-afschaffen socialehuurwoningen
-stoppen subsidie socialehuursector
-afschaffen van de meeste reguleringen qua huizenbouw
Dat gaat helemaal niets oplossen zo lang er veel te weinig huizen zijn. En afschaffen regulering van huizenbouw gaat alleen maar zorgen voor lage kwaliteit woningen die je over 30 jaar weer kunt slopen.
pi_218897681
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarin merk je dat dan? Dat bestaanszekerheid deze verkiezingen een dominant thema voor de linkse partijen is?

Ik ken het vooral van de vorige verkiezingen van NSC. Niet als iets wat nu dominant in het linkse discours is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218897705
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 12:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de oorlog in Gaza nou echt bepalend is voor de stem eerlijk gezegd. Het is meer iets dat je stem bevestigt dan dat mensen zich erdoor laten sturen, denk ik.
Het schijnt toch wel een belangrijk thema voor GL-PvdA te zijn. Het congres afgelopen weekend ging daar veel over.

Als ik hier de dominante themas uithaal is het Gaza en anti-Wilders/anti-alles rechts van hen.

quote:
In zijn speech had hij veel aandacht voor Gaza en Israël, de oorzaak voor interne onrust in juni, en de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag. "Jullie hebben de aanval op onze instituties gezien", zei Timmermans over de extreemrechtse rellen in Den Haag.

Dronken oom
Hij herhaalde dat Wilders met zijn uitspraken hiervoor een voedingsbodem schept en vergeleek de PVV-leider met een dronken oom op een feestje die onaanvaardbare dingen zegt, maar die je desondanks laat praten. "Maar het is niet de dronken oom, het is de leider van de grootste fractie." En die is de afgelopen jaren "te weinig tegengesproken", vindt Timmermans.

GroenLinks-PvdA is "het enige alternatief" voor mensen die willen dat Nederland een andere richting inslaat, hield Timmermans zijn achterban voor. Zijn partij staat volgens hem namelijk voor de "sociale meerderheid" van mensen die wel iets voor elkaar over hebben.
En anti Bontenbal:
quote:
"Vergis je niet", waarschuwde Klaver. "Het CDA wil verdergaan waar de VVD is opgehouden." Bontenbal predikt volgens de oud-GL-leider rust, reinheid en regelmaat, maar de CDA-plannen resulteren in bezuinigingen, hogere huren en duurdere boodschappen.
https://nos.nl/artikel/25(...)-uit-naar-pvv-en-cda

Ik vraag me af of dit een goede campagnestrategie is. Gaza en verders heel veel jezelf afzetten tegen alles wat rechts van je is.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 29-09-2025 12:41:27 ]
- Goethe, “Faust”
  maandag 29 september 2025 @ 12:41:01 #164
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218897738
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Het schijnt toch wel een belangrijk thema voor GL-PvdA te zijn. Het congres afgelopen weekend ging daar veel over.

Als ik hier de dominante themas uithaal is het Gaza en anti-Wilders/anti-verrechtsing.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-uit-naar-pvv-en-cda

Dat ze intern bij de partij dat bespreken vind ik ook niet zo raar. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er veel Nederlanders straks in het stemhokje aan Gaza denken wanneer ze een bolletje aankruisen.
pi_218897756
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 12:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat ze intern bij de partij dat bespreken vind ik ook niet zo raar. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er veel Nederlanders straks in het stemhokje aan Gaza denken wanneer ze een bolletje aankruisen.
Dan blijft over anti-alles wat rechtser dan GL-PvdA is.
Meer dominante themas kan ik er niet uit halen.

Zelfs D66 heeft veel meer plannen: denk aan die gelanceerde campagne om groot te durven dromen om nieuwe steden te bouwen. Daar zit al meer thema en visie in dan wat ik hieruit opmaak.
twitter

Maar een groot gemeenschappelijk thema op links zoals rechts dat met migratie heeft, zie ik niet.
- Goethe, “Faust”
pi_218897760
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 12:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gaza is wel een beetje de barometer van de wereld. Het is een toenemende onverschilligheid naar bestaanszekerheid en de laatste stuiptrekkingen van het oude kapitalisme.

Het zijn met name Amerikaanse bedrijven en personen die er dik aan verdienen (en eveneens hier willen penetreren). Dat is wat het onderwerp naar onze eigen toekomst trekt.
pi_218897818
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarin merk je dat dan? Dat bestaanszekerheid deze verkiezingen een dominant thema voor de linkse partijen is?

Ik ken het vooral van de vorige verkiezingen van NSC. Niet als iets wat nu dominant in het linkse discours is.
Bestaanszekerheid is ook een beetje een holle term. Er gaat geen partij zeggen dat ze tegen bestaanszekerheid zijn. Je kan er van alles onder laten vallen.
De NSC gebruikte het in het licht van de toeslagenaffaire, waar Omtzigt zijn imago als iemand die opkomt voor de "gewone" man aan te danken had.

Je ziet dat links nu inderdaad veel inzet op het voortbestaan van de rechtstaat/het niet ondermijnen van de rechtstaat.

In het verkiezingsprogramma staan wel duidelijke plannen, maar in de media lukt het niet om daar veel aandacht voor te krijgen.

Zelf had ik het sterker gevonden als ze echt een sterke linkse visie hadden uitgedragen.
pi_218897843
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs D66 heeft veel meer plannen: denk aan die gelanceerde campagne om groot te durven dromen om nieuwe steden te bouwen. Daar zit al meer thema en visie in dan wat ik hieruit opmaak.
[ x ]

Maar een groot gemeenschappelijk thema op links zoals rechts dat met migratie heeft, zie ik niet.
Moet er dan een groot gemeenschappelijk thema zijn?
Ik vind die focus op ASIELmigratie van (radicaal)rechts helemaal niks. Ik zie liever een verhaal dat de aandacht heeft op verschillende thema's, want er spelen ook verschillende thema's en voor veel mensen verschilt onderling nogal welk thema net iets belangrijker is dan een ander. Maar de diverse belangrijke thema's zijn dan wonen, zorg, onderwijs, rechtstaat en democratie, veiligheid en in het algeheel migratie, waaronder dan zeer zeker ook arbeidsmigratie en kennismigratie vallen.

Ik zou wel het liefst zien dat alle partijen gewoon hun eigen ideeën over het voetlicht brengen en hoe ze zaken willen aanpakken, dan het telkens wijzen naar andere partijen. Dat vind ik niet heel sterk, van geen enkele partij.

Overigens is 'alles rechts van GL-PvdA' een raar frame, want D66, NSC en CDA zitten ook rechts ervan, maar worden niet uitgesloten. De waarschuwing dat CDA op sommige punten rechtser is en pijn zal gaan doen, is op zich wel correct, maar vind ik onnodig. Laat mensen voor jouw partij kiezen op basis van wat jouw partij voorstelt, niet om wat een andere partij wellicht zou willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 september 2025 @ 13:09:45 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218897859
quote:

[..]

[ x ]

Gaza.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218897876
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, jammeren over 'uiterst' rechts, maar 'uiterst' links vindt je dan weer geen probleem. Duidelijk.
Bijzonder vreemde gevolgtrekking.
Extremisten, zoals je uiterst rechtse kameraden van FvD, JA21 en PVV moet je niet mee willen samenwerken. En als PvdD of BIJ1 onder uiterst links geschaard worden, dan geldt dat daar ook voor. Zo simpel is het.
En zo simpel was het ook altijd al, niet voor niets werd de CPN ook keurig uitgesloten door de PvdA.

Ik kies volmondig de democratische rechtsstaat en dus tegen extremisten.
pi_218897948
quote:

[..]

[ x ]

Jij mist het feit dat GL-PvdA dus bewust niet één thema pakt, maar laat zien: wij willen heel veel aan gaan pakken dat onder rechts niks geworden is. Met ons krijg je een regering die al die problemen wél aan pakt en zich niet focust op 1 ding en de rest laat versloffen, zoals het kabinet Schoof wilde doen (en zelfs dat ene kregen ze niks voor elkaar).

En als je dan een echt thema wil pakken is het de nadruk op sociaal wel, dat komt echt elk interview met iedereen van die partijtop terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218897957
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Moet er dan een groot gemeenschappelijk thema zijn?

Niet per se, maar als het thema anti-PVV gemaakt wordt kun je daar vragen bij stellen.
pi_218897967
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 12:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Het leeft vooral in de mediaklasse en andere hoger opgeleide bubbels.
pi_218897978
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of dit een goede campagnestrategie is. Gaza en verders heel veel jezelf afzetten tegen alles wat rechts van je is.
Meer left-leaning dan Bontebal krijg je het CDA niet, dus vrij merkwaardig ja. Dat ultieme "wij zijn de enigen die het kunnen" is ook wel erg goedkope retoriek.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 29-09-2025 13:32:22 ]
pi_218897979
Die nadruk op.Gaza is ook een nadruk op het binnenhalen van Palestijnen
al was het maar via zielige kinderen in ziekenhuizen met familie en al

Altijd maar meer migratie onder GlPvdA
verders zijn ze er heel vaag over
moet via de EU, zeggen ze, dus ze doen niets aan migratie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')