Maar ook helemaal geen jus? Gewoon droge boerenkool?quote:Op zondag 28 september 2025 13:24 schreef BillDauterive het volgende:
Ik doe ook geen kuiltje jus in mijn boerenkool.
Stroop op de hutspot klinkt eigenlijk best als iets wat ik zou willen proberen. Maar dan wel appelstroop.quote:Op zondag 28 september 2025 13:35 schreef Meke het volgende:
Willekeurige vraag, hoe staan jullie tegenover curry op de boerenkool, slasaus door de bami of stroop over de hutspot?
Zeker geen droge boerenkool dankzij de azijn.quote:Op zondag 28 september 2025 13:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar ook helemaal geen jus? Gewoon droge boerenkool?
Naar welke plaats moet ik zwaaien?quote:Op zondag 28 september 2025 11:18 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Oh dan ben je in de buurt vandaag
quote:Op zondag 28 september 2025 13:24 schreef BillDauterive het volgende:
Ik doe ook geen kuiltje jus in mijn boerenkool.
Als ze over een paar honderd jaar opgravingen doen, zullen ze nog weleens boven water komen zeker?quote:Op zondag 28 september 2025 13:32 schreef Strani het volgende:
Ik heb ooit eens boerenkool zonder kuiltje met jus gegeten bij familie. Ik heb daar dan ook geen contact meer mee.
Vroeger bij mijn ouders deden we stroop over de bruine bonen. Later kwam ik er achter dat het iets typisch Gronings/Drents isquote:Op zondag 28 september 2025 13:35 schreef Meke het volgende:
Willekeurige vraag, hoe staan jullie tegenover curry op de boerenkool, slasaus door de bami of stroop over de hutspot?
Het is ook best lekker, gewoon pannekoekenstroopquote:Op zondag 28 september 2025 13:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Stroop op de hutspot klinkt eigenlijk best als iets wat ik zou willen proberen. Maar dan wel appelstroop.
Ja, die stroop over stamppot (wortel/pastinaak) komt bij ons ook van m'n vaders kant met Groningse rootsquote:Op zondag 28 september 2025 14:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vroeger bij mijn ouders deden we stroop over de bruine bonen. Later kwam ik er achter dat het iets typisch Gronings/Drents is
Oké, ik ben benieuwd!quote:Op zondag 28 september 2025 13:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker geen droge boerenkool dankzij de azijn.
Naja, het stomme is dus dat dit een van de gerechten is waarvan ik vind dat ik het niet lekker bereid en eigenlijk pas door deze discussie doorheb dat het (mogelijk) komt omdat er geen jus in zitDe volgende keer doe ik er dus wel jus bij.
Haha dat denk ik niet Fred, dat denk ik nietquote:Op zondag 28 september 2025 14:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als ze over een paar honderd jaar opgravingen doen, zullen ze nog weleens boven water komen zeker?
Neem jezelf ook mee, gezellig! Gaan we samen feesten in Alicante. Ik ken daar wel wat plekjes die jij leuk zou vinden wellicht.quote:Op zondag 28 september 2025 14:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Moet ik een prakje opsturen?
Je zal ‘m maar schoon moeten makenquote:
Het kuiltje moet gewoon op de lijst met cultureel erfgoed!quote:Op zondag 28 september 2025 13:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Absoluut. Als het kuiltje in de jus al zo achteloos wordt opgegeven, waar vechten we dan nog voor?
Welke wel?quote:Op zondag 28 september 2025 13:54 schreef H_T het volgende:
Boerenkool is sowieso niet mijn nummer 1 of 2 stamppot, ook niet met kuiltje jus
Jaaa Billquote:Op zondag 28 september 2025 13:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zeker geen droge boerenkool dankzij de azijn.
Naja, het stomme is dus dat dit een van de gerechten is waarvan ik vind dat ik het niet lekker bereid en eigenlijk pas door deze discussie doorheb dat het (mogelijk) komt omdat er geen jus in zitDe volgende keer doe ik er dus wel jus bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |