Gewelddadige protesten moet je altijd bestrijden, daar hebben we in het westen de politie voor. Die is daar ook op getraind en voorbereid.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zag dat er in Juni weer behoorlijk gewelddadig geprotesteerd werd. Vuurwerk, excessief geweld, vandalisme etc etc je kent het wel.
Zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet meer zeker met antifa in de buurt, als mede journalist moet dat je toch best aan het hart gaan lijkt mij.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Heel benieuwd wat dit precies behelst...
En dus sturen we het leger er op af...quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zag dat er in Juni weer behoorlijk gewelddadig geprotesteerd werd. Vuurwerk, excessief geweld, vandalisme etc etc je kent het wel.
Zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet meer zeker met antifa in de buurt, als mede journalist moet dat je toch best aan het hart gaan lijkt mij.
Ik vind het veel gevaarlijker dat de politie in Portland stelselmatig weigert op te treden tegen deze figuren. Dankzij dat lakse optreden kreeg je juist de “summer of love” en heeft Trump nu de ruimte om imo terecht antifa aan te wijzen als een terreurorganisatie.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewelddadige protesten moet je altijd bestrijden, daar hebben we in het westen de politie voor. Die is daar ook op getraind en voorbereid.
Maar nu gaat om het bestempelen van Antifa als een terreurorganisatie, en demonstranten als Antifa'ers.
Moet je echt voor worden gekauwd hoe extreem gevaarlijk zulke ontwikkelingen zijn?
De ME en politie konden het prima aan, stel je voor dat van Zanen had geroepen dat het allemaal wel mee viel en dat na een aantal weken non stop rellen van Zanen op TV komt om te melden dat het wellicht een feestelijk iets wordt.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dus sturen we het leger er op af...
Waarom hebben we dat in Nederland niet in Den Haag gedaan afgelopen week?
Nee, ik zie ook dan geen enkele reden om het leger in te zetten.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De ME en politie konden het prima aan, stel je voor dat van Zanen had geroepen dat het allemaal wel mee viel en dat na een aantal weken non stop rellen van Zanen op TV komt om te melden dat het wellicht een feestelijk iets wordt.
Dan had je terecht geroepen om het leger om de stad en de burgers te beschermen tegen deze relschoppers en had je het totaal niet erg gevonden als die hooligans werden bestempeld als terroristen.
Ik vind het zeker niet te ver gaan, vooral als ze maandenlang doorgaan zoals in Portland toen ze een deel van de stad hadden opgeëist compleet met checkpoints met gewapende mannen en waar het gezag helemaal niet meer welkom was.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik zie ook dan geen enkele reden om het leger in te zetten.
En relschoppers ontmenselijken door ze terroristen te noemen gaat veel te ver.
Dat was inderdaad een vorm van terreur, met geweld en intimidatie de politiek proberen te beïnvloeden kan gewoon niet. In dat opzicht ben je het dan toch volledig met mij eens dat antifa die niets anders doen dan dat word aangemerkt als een terroristische organisatie?quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi om te lezen dat Chivaz eindelijk lijkt te begrijpen dat de bestorming van het capitool terreur en anarchie was.
Feit blijft dat er geen sprake is van een belegering door terroristen die ingrijpen van het federale leger rechtvaardigd.quote:
Natuurlijk wel, die antifa figuren kunnen zonder tegenstand het werk van ICE frustreren omdat de burgermeester weigert op te treden. Het is dan aan de federale overheid om federale gebouwen te beschermen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feit blijft dat er geen sprake is van een belegering door terroristen die ingrijpen van het federale leger rechtvaardigd.
Tja wat is antifa precies? Waar zit het hoofdkantoor? Wi vormen het bestuur? Wat zijn de reglementen? Hoe word je lid? Wie zijn er lid? Hoe herken je een lid!quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een vorm van terreur, met geweld en intimidatie de politiek proberen te beïnvloeden kan gewoon niet. In dat opzicht ben je het dan toch volledig met mij eens dat antifa die niets anders doen dan dat word aangemerkt als een terroristische organisatie?
Ik snap @:Koosvogels zijn redenering dan ook niet, antifa is vaak betrokken bij gewelddadige protesten zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet zeker. Andy Ngo heeft al eens in het ziekenhuis gelegen met ernstige verwondingen door dat tuig.
Koos vind dan maar dat we die mensen moeten ontzien omdat de organisatie heel losjes is en ze gemaskerd zijn, hoe is dat überhaupt een argument?
Dus werk frustreren is voor jou voldoende reden om het leger er op af te sturen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die antifa figuren kunnen zonder tegenstand het werk van ICE frustreren omdat de burgermeester weigert op te treden. Het is dan aan de federale overheid om federale gebouwen te beschermen.
Ja, je kunt hem niet beschuldigen van enige verbindingsdrang. Maar ook als je wel op hem gestemd hebt kan je makkelijk de vijand zijn of worden.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:
Eerst je ministerie van defensie hernoemen naar het ministerie van oorlog en vervolgens het leger sturen naar alle staten die tegen je hebben gestemd. Iedereen die niet voor hem heeft gestemd is de vijand?
Is dat die lijst met al die gevangenisdoden gepleegd door onder andere de Aryan brotherhood, een gevaarlijke bende in de gevangenis die zich voornamelijk bezig houd met drugshandel en afpersing?quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja wat is antifa precies? Waar zit het hoofdkantoor? Wi vormen het bestuur? Wat zijn de reglementen? Hoe word je lid? Wie zijn er lid? Hoe herken je een lid!
Waarom wel schimmen najagen en de clubjes aan de andere kant van het spectrum die echt bestaan, clubs die veel meer geweld gebruiken niet?
En ja, ik wil best nog wel een keer de 200 doden door extreemrechts versus de 4 door extreemlinks sinds 2000 voor je opzoeken hoor.
Je kan maar beter voorbereid zijn op het buitensporig geweld. Het is niet voor niets dat het leger gestuurd moet worden. Tijdens de summer of love moesten erquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus werk frustreren is voor jou voldoende reden om het leger er op af te sturen.
Bijzonder...
Dat hebben we eerder gehoord dat ze alles onder controle hebben. Uiteindelijk werd de rechtbank aangevallen, moest de politie het politiebureau ontvluchten en hebben de relschoppers wekenlang een deel van de stad bezet en het gezag op afstand gehouden.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
En er is ook hier weer helemaal geen overleg geweest met Oregon-bestuurders die net als iedereen alles vernomen hebben via de Trump & Co tam tam/ retoriek. De gouverneur heeft vervolgens contact gezocht met Trump en Noem en duidelijk gemaakt dat er geen enkele reden is om troepen te sturen. Alles in onder controle.
'We don't need them, we don't want them and it is not lawful'
'It's just a show of force and at the end of the day that's all it is: a show.'
Overheidshulp is natuurlijk altijd welkom maar dan wel in de vorm van meer personeel (na alle ontslagen door Trump) en fondsen voor projecten die de veilgheid bevorderen (die zijn ingetrokken door Trump). Troepen zorgen alleen maar voor onrust. De bevolking wordt opgeroepen kalm te blijven en protesten vreedzaam te houden.
Herhaling van het Chicago/ Illinois-scenario zeg maar. Trump moet en zal ergens troepen heen sturen want hij en zijn aanhang geilen daarop. 'Owning the Libs!'
Inderdaad geen tijd, ben net een half uurtje thuis.quote:Op zondag 28 september 2025 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
Er was zeker weer 'geen interesse/ tijd' om de persco even te volgen ...
Wat één van hen ook zei: 'Trump seems to think of Portland as in half a decade ago. It's not.' gevolgd door allerlei voorbeelden wat er intussen veranderd is.
Sommigen leren van gebeurtenissen, anderen leren nooit wat en blijven steken in hun vooringenomen wereldbeeld (zoals Trump bv).
Met jouw logica moeten we dus MAGA ook als terreurorganisatie bestempelen. Els rechts ook.quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een vorm van terreur, met geweld en intimidatie de politiek proberen te beïnvloeden kan gewoon niet. In dat opzicht ben je het dan toch volledig met mij eens dat antifa die niets anders doen dan dat word aangemerkt als een terroristische organisatie?
Ik snap @:Koosvogels zijn redenering dan ook niet, antifa is vaak betrokken bij gewelddadige protesten zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet zeker. Andy Ngo heeft al eens in het ziekenhuis gelegen met ernstige verwondingen door dat tuig.
Koos vind dan maar dat we die mensen moeten ontzien omdat de organisatie heel losjes is en ze gemaskerd zijn, hoe is dat überhaupt een argument?
Nou, je hebt net gezien dat er geen belegering gaande is.quote:Op zondag 28 september 2025 00:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Inderdaad geen tijd, ben net een half uurtje thuis.
Ik heb niet het idee dat er veel is verandert.
[ x ]
quote:The president did not cite the specific news report that he was basing his impression on, but Fox News broadcast a report on Thursday that mixed images of a recent protest in Portland, attended by dozens of protesters, with a viral video clip from 2020 of one protester, Christopher David, being pepper-sprayed in the face by a federal agent that was wrongly described as having been shot in June of this year.
The report focused mainly on one protest outside the facility on Tuesday, attended by dozens of protesters who brought a guillotine as a prop before being doused with chemical agents by federal officers.
"These are paid terrorists," the president said, once again spreading a baseless conspiracy theory his administration amplified about anti-fascist protesters in 2020.
"These are paid agitators, these are professional. I watched that last night, I'm very good at this stuff. These are paid agitators, they get paid money by radical left groups," the president claimed.
He went on to suggest that well-printed signs displayed by some protesters proved his theory, saying: "These are paid agitators and they're very dangerous for our country and when we go there, if we go to Portland, we're going to wipe 'em out. They're going to be gone. They won't even stand to fight. They will not stay there. They've ruined that city."
"It's like living in hell," the president said, describing an imaginary version of Portland that bears no resemblance to the actual city, in which fences around the federal courthouse that was the scene of mass protests in 2020 have been removed and the central police headquarters no longer has boarded-up windows.
quote:Even Justice Clarence Thomas--one of the Court's most ardent opponents of racial preferences--suggested in his concurrence that universities still have numerous paths to maintaining racial diversity, citing the experience of states that had already banned affirmative action. "Race-neutral policies may thus achieve the same benefits of racial harmony and equality without any of the burdens and strife generated by affirmative action policies," he wrote.
Mensen verliezen nog snel dit grotere plaatje uit het oog. Zoals al vaker gezegd, het zijn allemaal stapjes. Sinds zijn beëdiging wel veel grotere stappen dan voorheen natuurlijk. We zijn immers nog niet eens een jaar onderweg.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:
Eerst je ministerie van defensie hernoemen naar het ministerie van oorlog en vervolgens het leger sturen naar alle staten die tegen je hebben gestemd. Iedereen die niet voor hem heeft gestemd is de vijand?
Deze mensen zijn zo dom dat het gevaarlijk wordt.quote:Op zondag 28 september 2025 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
En blijkbaar is Trump afgegaan op beelden bij Fox News uit 2020![]()
Trump, apparently misled by video of 2020 protests, threatens to send troops to Portland
US president mistakes scale of anti-Ice rallies after TV report uses old footage from George Floyd demonstrations
[ afbeelding ]
[..]
Mee eens, maar dit zag je eigenlijk al aankomen vanaf zijn eerste speech. Het was de taal van iemand die juist dat soort dingen van plan is. Ja, het is vrij snel gegaan in zijn tweede periode, maar het was precies dit soort dictatoriaal gedrag waar we allemaal bang voor waren. Het gaat precies zoals dat soort 'leiders' graag voor ogen hebben. Wie dat zag en zei, kreeg soms heftige reacties vanuit de rechterkant van Fok!, maar vanaf dag 1 was dat al duidelijk. Dat terwijl we de lessen om dat soort gedrag te herkennen toch allemaal op school hebben gehad, zou je zeggen.quote:Op zondag 28 september 2025 08:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mensen verliezen nog snel dit grotere plaatje uit het oog. Zoals al vaker gezegd, het zijn allemaal stapjes. Sinds zijn beëdiging wel veel grotere stappen dan voorheen natuurlijk. We zijn immers nog niet eens een jaar onderweg.
Ik weet niet of veel mensen in 2022 hadden voorspeld dat in 2025 de VS interne en extrerne deportatiekampen zou hebben waar rucksichlos duizenden legale en illegale immigranten (mensen met een kleurtje) worden ingepropt en het leger zou inzetten in staten die de president niet zint. En daarnaast internationaal aangeeft landen als Groenland of Canada by all means necessary graag Amerikaanse staten ziet zijn. Tel daarbij ook de retoriek op van nazi's als Miller om alles wat links is weg te vagen en het zwaar onder druk zetten van de pers door ze buiten te sluiten bij persconferenties of financiele consequenties te verbinden aan kritiek op de regering. En dit is nog maar 2025.
De gebruikelijke Trump trollen hier hadden ons in ons gezicht uitgelachen als we dit voorspeld hadden.
Trump heeft tijdens die memorial van Charlie Kirk toch ook gezegd dat hij zijn tegenstanders haat. De democraten noemde hij in dezelfde speech zijn tegenstanders.quote:Op zondag 28 september 2025 08:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mensen verliezen nog snel dit grotere plaatje uit het oog. Zoals al vaker gezegd, het zijn allemaal stapjes. Sinds zijn beëdiging wel veel grotere stappen dan voorheen natuurlijk. We zijn immers nog niet eens een jaar onderweg.
Ik weet niet of veel mensen in 2022 hadden voorspeld dat in 2025 de VS interne en extrerne deportatiekampen zou hebben waar rucksichlos duizenden legale en illegale immigranten (mensen met een kleurtje) worden ingepropt en het leger zou inzetten in staten die de president niet zint. En daarnaast internationaal aangeeft landen als Groenland of Canada by all means necessary graag Amerikaanse staten ziet zijn. Tel daarbij ook de retoriek op van nazi's als Miller om alles wat links is weg te vagen en het zwaar onder druk zetten van de pers door ze buiten te sluiten bij persconferenties of financiele consequenties te verbinden aan kritiek op de regering. En dit is nog maar 2025.
De gebruikelijke Trump trollen hier hadden ons in ons gezicht uitgelachen als we dit voorspeld hadden.
quote:President Donald Trump grapt met cartoon over ontslag centrale bankier Jerome Powell
Amsterdam- De Amerikaanse president Donald Trump heeft op zijn socialmediaplatform Truth Social een cartoon geplaatst waarop hij Federal Reserve-voorzitter Jerome Powell ontslaat.
Het lijkt te gaan om een grap, maar de opmerkelijke afbeelding past wel in een al langer lopende campagne van Trump om de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank te bewegen
En dan, alles op Bitcoin? Of is het dan tijd om alles te kopen als overheid?quote:Op zondag 28 september 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:
Trump gaat de rente in de USA op 0,00005 zetten als ie powell kwijt is
https://www.telegraaf.nl/(...)powell/93482215.html
alle landen die hun valuta aan de dollar gekoppeld hebben laten dan de dollar vallen
dan is de euro 1000 dollaar waard en de inflatie in de USA is dan 300% , Trump is bij Erdoagan de les geweest
Het eind van de dollar als wereld reservevaluta is nabij
of ether of zilverquote:
Jankbal. Waar is je verontwaardiging over Miller, Trump en Vance die de complete Democratische partij wegzetten als gevaarlijk en daarmee hun achterban ophitsen.quote:Op zondag 28 september 2025 00:51 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En dat zo vlak na de moord op Kirk……
Die zit in de kluis waar ook principes opgeborgen zijn. Sleutel is alleen wel kwijtquote:Op zondag 28 september 2025 11:12 schreef Friggles het volgende:
[..]
Jankbal. Waar is je verontwaardiging over Miller, Trump en Vance die de complete Democratische partij wegzetten als gevaarlijk en daarmee hun achterban ophitsen.
Goed antwoord, de sleutel hangt alleen om mijn nek tot dat we collectief tot het besef komen dat principes eigenlijk best wel belangrijk zijn voor een samenleving. Zolang dat besef er nog niet is en dat kan zo te zien nog wel even duren blijf ik net zoals jullie heerlijk partijdig op de andere kant spugen.quote:Op zondag 28 september 2025 11:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Die zit in de kluis waar ook principes opgeborgen zijn. Sleutel is alleen wel kwijt
Jeetje die kansloze cartoon ook alweer.quote:Op zondag 28 september 2025 10:18 schreef michaelmoore het volgende:
Trump gaat de rente in de USA op 0,00005 zetten als ie powell kwijt is
https://www.telegraaf.nl/(...)powell/93482215.html
alle landen die hun valuta aan de dollar gekoppeld hebben laten dan de dollar vallen
dan is de euro 1000 dollaar waard en de inflatie in de USA is dan 300% , Trump is bij Erdoagan de les geweest
Het eind van de dollar als wereld reservevaluta is nabij
[..]
Of Tetherquote:Op zondag 28 september 2025 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of ether of zilver
ik denk het wel
En je kiest er zelf voor de kant van het fascisme uit te zoeken.quote:Op zondag 28 september 2025 11:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goed antwoord, de sleutel hangt alleen om mijn nek tot dat we collectief tot het besef komen dat principes eigenlijk best wel belangrijk zijn voor een samenleving. Zolang dat besef er nog niet is en dat kan zo te zien nog wel even duren blijf ik net zoals jullie heerlijk partijdig op de andere kant spugen.
Geweldig hè, ik heb het geleerd van de besten hier in dit topic. Rellen zijn alleen oké als het mijn zijde betreft de boodschap is belangrijker dan een paar raddraaiers natuurlijk. Als het de andere zijde betreft, tja dan moeten ze allen levenslang opgesloten worden.quote:Op zondag 28 september 2025 11:44 schreef Ludachrist het volgende:
Chivaz de ekte man met ekte principes die deze zonder problemen loslaat als dat hem uitkomt genot.
Als jij het zegt, vriend. Het zijn dan alleen niet echt principes, maar goed, doe je ding, own the libs, migranten in kooien, sieg heil.quote:Op zondag 28 september 2025 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geweldig hè, ik heb het geleerd van de besten hier in dit topic. Rellen zijn alleen oké als het mijn zijde betreft de boodschap is belangrijker dan een paar raddraaiers natuurlijk. Als het de andere zijde betreft, tja dan moeten ze allen levenslang opgesloten worden.
Chivaz, bewaker der principes. Wel fijn dat je nu aangeeft dat het je helemaal niet gaat om een fatsoenlijke discussie, maar gewoon om “op de andere kant te spugen”quote:Op zondag 28 september 2025 11:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goed antwoord, de sleutel hangt alleen om mijn nek tot dat we collectief tot het besef komen dat principes eigenlijk best wel belangrijk zijn voor een samenleving. Zolang dat besef er nog niet is en dat kan zo te zien nog wel even duren blijf ik net zoals jullie heerlijk partijdig op de andere kant spugen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |