abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218887486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zag dat er in Juni weer behoorlijk gewelddadig geprotesteerd werd. Vuurwerk, excessief geweld, vandalisme etc etc je kent het wel.
Zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet meer zeker met antifa in de buurt, als mede journalist moet dat je toch best aan het hart gaan lijkt mij.
Gewelddadige protesten moet je altijd bestrijden, daar hebben we in het westen de politie voor. Die is daar ook op getraind en voorbereid.

Maar nu gaat om het bestempelen van Antifa als een terreurorganisatie, en demonstranten als Antifa'ers.

Moet je echt voor worden gekauwd hoe extreem gevaarlijk zulke ontwikkelingen zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 27 september 2025 @ 21:38:07 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218887817
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Heel benieuwd wat dit precies behelst...
twitter
pi_218887927
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zag dat er in Juni weer behoorlijk gewelddadig geprotesteerd werd. Vuurwerk, excessief geweld, vandalisme etc etc je kent het wel.
Zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet meer zeker met antifa in de buurt, als mede journalist moet dat je toch best aan het hart gaan lijkt mij.
En dus sturen we het leger er op af...

Waarom hebben we dat in Nederland niet in Den Haag gedaan afgelopen week?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218887933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gewelddadige protesten moet je altijd bestrijden, daar hebben we in het westen de politie voor. Die is daar ook op getraind en voorbereid.

Maar nu gaat om het bestempelen van Antifa als een terreurorganisatie, en demonstranten als Antifa'ers.

Moet je echt voor worden gekauwd hoe extreem gevaarlijk zulke ontwikkelingen zijn?
Ik vind het veel gevaarlijker dat de politie in Portland stelselmatig weigert op te treden tegen deze figuren. Dankzij dat lakse optreden kreeg je juist de “summer of love” en heeft Trump nu de ruimte om imo terecht antifa aan te wijzen als een terreurorganisatie.
pi_218887944
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dus sturen we het leger er op af...

Waarom hebben we dat in Nederland niet in Den Haag gedaan afgelopen week?
De ME en politie konden het prima aan, stel je voor dat van Zanen had geroepen dat het allemaal wel mee viel en dat na een aantal weken non stop rellen van Zanen op TV komt om te melden dat het wellicht een feestelijk iets wordt.
Dan had je terecht geroepen om het leger om de stad en de burgers te beschermen tegen deze relschoppers en had je het totaal niet erg gevonden als die hooligans werden bestempeld als terroristen.
pi_218888009
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De ME en politie konden het prima aan, stel je voor dat van Zanen had geroepen dat het allemaal wel mee viel en dat na een aantal weken non stop rellen van Zanen op TV komt om te melden dat het wellicht een feestelijk iets wordt.
Dan had je terecht geroepen om het leger om de stad en de burgers te beschermen tegen deze relschoppers en had je het totaal niet erg gevonden als die hooligans werden bestempeld als terroristen.
Nee, ik zie ook dan geen enkele reden om het leger in te zetten.

En relschoppers ontmenselijken door ze terroristen te noemen gaat veel te ver.
pi_218888049
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik zie ook dan geen enkele reden om het leger in te zetten.

En relschoppers ontmenselijken door ze terroristen te noemen gaat veel te ver.
Ik vind het zeker niet te ver gaan, vooral als ze maandenlang doorgaan zoals in Portland toen ze een deel van de stad hadden opgeëist compleet met checkpoints met gewapende mannen en waar het gezag helemaal niet meer welkom was.
Dat heeft uiteindelijk geleid tot een fatale schietpartij die het leven heeft gekost van een 16 jarige en een 14 jarige die ernstig gewond is geraakt.
Dan heb ik het nog niet eens over de burgers die in Chop of Chaz moesten leven en zich zelf moesten onderwerpen aan het gezag van extreem linkse figuren.
Waar je ook staat op het politieke spectrum, je kan toch niet beweren dat je dit ziet als legitiem protest?
Dit is gewoon terreur en anarchie, de overheid heeft een taak om de orde te bewaken en veiligheid te waarborgen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 22:09:49 #158
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218888090
Mooi om te lezen dat Chivaz eindelijk lijkt te begrijpen dat de bestorming van het capitool terreur en anarchie was.
pi_218888161
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi om te lezen dat Chivaz eindelijk lijkt te begrijpen dat de bestorming van het capitool terreur en anarchie was.
Dat was inderdaad een vorm van terreur, met geweld en intimidatie de politiek proberen te beïnvloeden kan gewoon niet. In dat opzicht ben je het dan toch volledig met mij eens dat antifa die niets anders doen dan dat word aangemerkt als een terroristische organisatie?
Ik snap @KoosVogels zijn redenering dan ook niet, antifa is vaak betrokken bij gewelddadige protesten zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet zeker. Andy Ngo heeft al eens in het ziekenhuis gelegen met ernstige verwondingen door dat tuig.
Koos vind dan maar dat we die mensen moeten ontzien omdat de organisatie heel losjes is en ze gemaskerd zijn, hoe is dat überhaupt een argument?
pi_218888259
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 september 2025 21:38 schreef Momo het volgende:

[..]
[ x ]
twitter
pi_218888450
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
Feit blijft dat er geen sprake is van een belegering door terroristen die ingrijpen van het federale leger rechtvaardigd.
pi_218888489
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Feit blijft dat er geen sprake is van een belegering door terroristen die ingrijpen van het federale leger rechtvaardigd.
Natuurlijk wel, die antifa figuren kunnen zonder tegenstand het werk van ICE frustreren omdat de burgermeester weigert op te treden. Het is dan aan de federale overheid om federale gebouwen te beschermen.
  zaterdag 27 september 2025 @ 23:05:16 #163
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218888503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat was inderdaad een vorm van terreur, met geweld en intimidatie de politiek proberen te beïnvloeden kan gewoon niet. In dat opzicht ben je het dan toch volledig met mij eens dat antifa die niets anders doen dan dat word aangemerkt als een terroristische organisatie?
Ik snap @:Koosvogels zijn redenering dan ook niet, antifa is vaak betrokken bij gewelddadige protesten zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet zeker. Andy Ngo heeft al eens in het ziekenhuis gelegen met ernstige verwondingen door dat tuig.
Koos vind dan maar dat we die mensen moeten ontzien omdat de organisatie heel losjes is en ze gemaskerd zijn, hoe is dat überhaupt een argument?
Tja wat is antifa precies? Waar zit het hoofdkantoor? Wi vormen het bestuur? Wat zijn de reglementen? Hoe word je lid? Wie zijn er lid? Hoe herken je een lid!

Waarom wel schimmen najagen en de clubjes aan de andere kant van het spectrum die echt bestaan, clubs die veel meer geweld gebruiken niet?

En ja, ik wil best nog wel een keer de 200 doden door extreemrechts versus de 4 door extreemlinks sinds 2000 voor je opzoeken hoor.
pi_218888542
Live: Oregon governor, Portland mayor respond to Trump sending troops into Portland

Bekijk deze YouTube-video

Gov. Tina Kotek: 'We're doing just fine'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2025 23:17:06 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218888612
Eerst je ministerie van defensie hernoemen naar het ministerie van oorlog en vervolgens het leger sturen naar alle staten die tegen je hebben gestemd. Iedereen die niet voor hem heeft gestemd is de vijand?
pi_218888702
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, die antifa figuren kunnen zonder tegenstand het werk van ICE frustreren omdat de burgermeester weigert op te treden. Het is dan aan de federale overheid om federale gebouwen te beschermen.
Dus werk frustreren is voor jou voldoende reden om het leger er op af te sturen.

Bijzonder...
  zaterdag 27 september 2025 @ 23:34:26 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218888802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:
Eerst je ministerie van defensie hernoemen naar het ministerie van oorlog en vervolgens het leger sturen naar alle staten die tegen je hebben gestemd. Iedereen die niet voor hem heeft gestemd is de vijand?
Ja, je kunt hem niet beschuldigen van enige verbindingsdrang. Maar ook als je wel op hem gestemd hebt kan je makkelijk de vijand zijn of worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218888880
En er is ook hier weer helemaal geen overleg geweest met Oregon-bestuurders die net als iedereen alles vernomen hebben via de Trump & Co tam tam/ retoriek. De gouverneur heeft vervolgens contact gezocht met Trump en Noem en duidelijk gemaakt dat er geen enkele reden is om troepen te sturen. Alles in onder controle.

'We don't need them, we don't want them and it is not lawful'

'It's just a show of force and at the end of the day that's all it is: a show.'

Overheidshulp is natuurlijk altijd welkom maar dan wel in de vorm van meer personeel (na alle ontslagen door Trump) en fondsen voor projecten die de veilgheid bevorderen (die zijn ingetrokken door Trump). Troepen zorgen alleen maar voor onrust. De bevolking wordt opgeroepen kalm te blijven en protesten vreedzaam te houden.

Herhaling van het Chicago/ Illinois-scenario zeg maar. Trump moet en zal ergens troepen heen sturen want hij en zijn aanhang geilen daarop. 'Owning the Libs!'

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 28-09-2025 00:17:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218889158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja wat is antifa precies? Waar zit het hoofdkantoor? Wi vormen het bestuur? Wat zijn de reglementen? Hoe word je lid? Wie zijn er lid? Hoe herken je een lid!

Waarom wel schimmen najagen en de clubjes aan de andere kant van het spectrum die echt bestaan, clubs die veel meer geweld gebruiken niet?

En ja, ik wil best nog wel een keer de 200 doden door extreemrechts versus de 4 door extreemlinks sinds 2000 voor je opzoeken hoor.
Is dat die lijst met al die gevangenisdoden gepleegd door onder andere de Aryan brotherhood, een gevaarlijke bende in de gevangenis die zich voornamelijk bezig houd met drugshandel en afpersing?
pi_218889197
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus werk frustreren is voor jou voldoende reden om het leger er op af te sturen.

Bijzonder...
Je kan maar beter voorbereid zijn op het buitensporig geweld. Het is niet voor niets dat het leger gestuurd moet worden. Tijdens de summer of love moesten er

quote:
81s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
En er is ook hier weer helemaal geen overleg geweest met Oregon-bestuurders die net als iedereen alles vernomen hebben via de Trump & Co tam tam/ retoriek. De gouverneur heeft vervolgens contact gezocht met Trump en Noem en duidelijk gemaakt dat er geen enkele reden is om troepen te sturen. Alles in onder controle.

'We don't need them, we don't want them and it is not lawful'

'It's just a show of force and at the end of the day that's all it is: a show.'

Overheidshulp is natuurlijk altijd welkom maar dan wel in de vorm van meer personeel (na alle ontslagen door Trump) en fondsen voor projecten die de veilgheid bevorderen (die zijn ingetrokken door Trump). Troepen zorgen alleen maar voor onrust. De bevolking wordt opgeroepen kalm te blijven en protesten vreedzaam te houden.

Herhaling van het Chicago/ Illinois-scenario zeg maar. Trump moet en zal ergens troepen heen sturen want hij en zijn aanhang geilen daarop. 'Owning the Libs!'

Dat hebben we eerder gehoord dat ze alles onder controle hebben. Uiteindelijk werd de rechtbank aangevallen, moest de politie het politiebureau ontvluchten en hebben de relschoppers wekenlang een deel van de stad bezet en het gezag op afstand gehouden.
pi_218889255
Er was zeker weer 'geen interesse/ tijd' om de persco even te volgen ...

Wat één van hen ook zei: 'Trump seems to think of Portland as in half a decade ago. It's not.' gevolgd door allerlei voorbeelden wat er intussen veranderd is.

Sommigen leren van gebeurtenissen, anderen leren nooit wat en blijven steken in hun vooringenomen wereldbeeld (zoals Trump bv).
pi_218889344
quote:
81s.gif Op zondag 28 september 2025 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
Er was zeker weer 'geen interesse/ tijd' om de persco even te volgen ...

Wat één van hen ook zei: 'Trump seems to think of Portland as in half a decade ago. It's not.' gevolgd door allerlei voorbeelden wat er intussen veranderd is.

Sommigen leren van gebeurtenissen, anderen leren nooit wat en blijven steken in hun vooringenomen wereldbeeld (zoals Trump bv).
Inderdaad geen tijd, ben net een half uurtje thuis.
Ik heb niet het idee dat er veel is verandert.

twitter
pi_218889359
twitter

En dat zo vlak na de moord op Kirk……
  zondag 28 september 2025 @ 01:28:15 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218889492
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik snap @:Koosvogels zijn redenering dan ook niet, antifa is vaak betrokken bij gewelddadige protesten zelfs journalisten zoals Andy Ngo zijn hun leven niet zeker. Andy Ngo heeft al eens in het ziekenhuis gelegen met ernstige verwondingen door dat tuig.
Met jouw logica moeten we dus MAGA ook als terreurorganisatie bestempelen. Els rechts ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218889589
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 00:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Inderdaad geen tijd, ben net een half uurtje thuis.
Ik heb niet het idee dat er veel is verandert.

[ x ]
Nou, je hebt net gezien dat er geen belegering gaande is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')