11 september:quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
12 september:quote:De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.
Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.
Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.
Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.
De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.
Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
quote:22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk
De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.
Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.
De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.
De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.
De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.
Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.
De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.
Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.
Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.
Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Kiekquote:Op woensdag 24 september 2025 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
praat eens normaal, echt heel raar taalgebruik dit
Hij geeft anders een objectief observeerbare omschrijving.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leg vooral woorden in iemands mond. Altijd goed.
Ik ben net "linksrakker" genoemd. Dat vind ik dan nog meevallen. Maar goed, iemand een fascist noemen is uit den boze, maar ongegrond mensen linksextremist noemen vinden bepaalde figuren dan kennelijk wel weer okay.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja dat is laatste term volgens mij. Paar jaar terug hadden ze je deuger of gutmensch genoemd, tijdje terug woke. Nu is alles radicaal/extreem links wat niet in hun smalle bubbeltje past.
Ben zo benieuwd waar ze over een tijdje mee komen. Miscchien komt 'communist' wel weer in, wie weet. Is een polletje waard wmb
Joseph McCarthy lacht ze iig toe
Ergens wel grappig, als je ziet waar Pallywood mee bezig isquote:Op woensdag 24 september 2025 19:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Joseph McCarthy lacht ze iig toe
Zo noemde Vance Trump....quote:Op woensdag 24 september 2025 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al decennia lang vliegt extreem rechts, nazi, fascist en Hitler door de lucht, maar nu ineens is het janken als iemand extreem links wordt genoemd.
Tsjonge…
Tja als dat is omdat ze een buitenlandse nieuwslezeres niet kent. Is dat inderdaad wel verwonderlijk. Daar wat van vinden, is dus direct weer 'janken' begrijp ik.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Al decennia lang vliegt extreem rechts, nazi, fascist en Hitler door de lucht, maar nu ineens is het janken als iemand extreem links wordt genoemd.
Tsjonge…
Dat is wel een leuke geuzennaam zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben net "linksrakker" genoemd. Dat vind ik dan nog meevallen.
dan kan je die posts welke dit, het nazi noemen van mensen die een hitler groet, veroordelen wel even citeren neem ik aan?quote:Op woensdag 24 september 2025 20:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tja als dat is omdat ze een buitenlandse nieuwslezeres niet kent. Is dat inderdaad wel verwonderlijk. Daar wat van vinden, is dus direct weer 'janken' begrijp ik.
Om nazi e.d. genoemd te worden, moet je je over het algemeen een stuk steviger uitspreken op dit forum.
Als ik het topic zo lees over de haagse rellen, mag je nog geen nazi genoemd worden omdat je dan toevallig siegheilt, armsaluten doet, met een prinsenvlag rondloopt en hebt over kankerbuitenlanders etc..ik bedoel maar
Oh, dit ging niet over mij cq was geen reactie op mij?quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leg vooral woorden in iemands mond. Altijd goed.
Gast.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die dacht dat Tylenol een soort van Diazepam is ofzo…
Maar het is weer klassiek extreem links: iedereen met een ander wereldbeeld is dom.
Sure.
Heb vandaag nieuws gezien over een evt tweede schutter. Laat het nog maar even open voor nuquote:Op woensdag 24 september 2025 22:52 schreef Jippie het volgende:
Aangezien er de laatste pagina's voornamelijk off topic is gepost, kan dit topic wel op slot?
Hoop off-topic en gekibbel geveegd.
quote:Op woensdag 24 september 2025 23:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb vandaag nieuws gezien over een evt tweede schutter. Laat het nog maar even open voor nu
Pas na de live executie van Tyler natuurlijk.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:52 schreef Jippie het volgende:
Aangezien er de laatste pagina's voornamelijk off topic is gepost, kan dit topic wel op slot?
Hoop off-topic en gekibbel geveegd.
Je moet eens wat beter Nederlands leren. Ik zeg dat het klassiek extreem links gedrag is. Daarmee noem ik je niet meteen extreem links, laat staan dat ik je zo zou noemen omdat je iemand niet kent, wat al helemaal een rare conclusie is.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:14 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Oh, dit ging niet over mij cq was geen reactie op mij?
[..]
Gast.
Met je "woorden in mijn mond leggen".
Je zuster.
Waarom überhaupt een opmerking van hem over jou op die manier classificeren?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet eens wat beter Nederlands leren. Ik zeg dat het klassiek extreem links gedrag is. Daarmee noem ik je niet meteen extreem links, laat staan dat ik je zo zou noemen omdat je iemand niet kent, wat al helemaal een rare conclusie is.
En waarom noem ik het klassiek extreem links gedrag? Omdat ik het niet in de schoenen van normaal links wens te schuiven.
En als jij de berichtgeving over off-topic transpersonen hier weg laatquote:Op woensdag 24 september 2025 23:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Pas na de live executie van Tyler natuurlijk.
Denk dat JIJ beter moet leren lezen (of schrijven), want dit is toch letterlijk wat je zei vriend.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet eens wat beter Nederlands leren. Ik zeg dat het klassiek extreem links gedrag is. Daarmee noem ik je niet meteen extreem links, laat staan dat ik je zo zou noemen omdat je iemand niet kent, wat al helemaal een rare conclusie is.
En waarom noem ik het klassiek extreem links gedrag? Omdat ik het niet in de schoenen van normaal links wens te schuiven.
Maar goed, inb4 "maar zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde natuurlijk klassiek extreem gedrag!" en dat soort onzinexcuses.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die dacht dat Tylenol een soort van Diazepam is ofzo…
Maar het is weer klassiek extreem links: iedereen met een ander wereldbeeld is dom.
Sure.
Wie de schoen past enzo…quote:Op donderdag 25 september 2025 09:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Denk dat JIJ beter moet leren lezen (of schrijven), want dit is toch letterlijk wat je zei vriend.
[..]
Maar goed, inb4 "maar zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde natuurlijk klassiek extreem gedrag!" en dat soort onzinexcuses.
Weet je, het is goed (met je).
Tevens kan dit topic inderdaad wel op slot, tenzij er echt een tweede (of derde, etc.) verdachte in het spel is/komt.
Je hebt het tegen iemand anders hé. Just sayin'.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie de schoen past enzo…
Verder is het natuurlijk lachwekkend dat je wel heel graag uitdeelt, maar zodra jouw gedrag vergeleken wordt met extreem links je direct gaat lopen janken als een verongelijkte peuter.
Die Palestijnse vlag is wel leuk: ik wist niet dat Israël een linkse regering had.quote:
Nee, maar dat is niet haar verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Je weet in welk manifest zij werd geciteerd?
Het was het manifest van Far Skaldigrimmr Rauskjoldr av Northriki, oftewel Fjotolf Hansen. Dat is geen aanbeveling.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, maar dat is niet haar verantwoordelijkheid.
Maar heeft ze daarmee ongelijk dat Hamas door velen in die groep gezien wordt als een verzetsorganisatie omdat ze ‘onderdrukt’ worden? Heeft ze ongelijk dat door velen in die groep volstrekt ten onrechte wordt gedacht dat Israël een kolonisator is?quote:Op donderdag 25 september 2025 12:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Het was het manifest van Far Skaldigrimmr Rauskjoldr av Northriki, oftewel Fjotolf Hansen. Dat is geen aanbeveling.
Mja, ze neemt zelf omstreden standpunten in, onder andere over vaccinaties.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, maar dat is niet haar verantwoordelijkheid.
Het is een onjuiste voorstelling van hoe er tegen Hamas wordt aangekeken.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar heeft ze daarmee ongelijk dat Hamas door velen in die groep gezien wordt als een verzetsorganisatie omdat ze ‘onderdrukt’ worden? Heeft ze ongelijk dat door velen in die groep volstrekt ten onrechte wordt gedacht dat Israël een kolonisator is?
Dat is niet waar. Er zijn weldegelijk mensen die Hamas als vrijheidsstrijders zien.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een onjuiste voorstelling van hoe er tegen Hamas wordt aangekeken.
Breivik verwees naar Wilders in z'n manifest.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Het was het manifest van Far Skaldigrimmr Rauskjoldr av Northriki, oftewel Fjotolf Hansen. Dat is geen aanbeveling.
Ook. En hij verwees ook naar/citeerde uit de schrijfsels van Melanie Phillips.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:11 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Breivik verwees naar Wilders in z'n manifest.
Vertel het publiek dan eens waarom steeds meer stukken inpikken door israel van de westoever niet als kolonisatie gezien moet worden..quote:Op donderdag 25 september 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft ze ongelijk dat door velen in die groep volstrekt ten onrechte wordt gedacht dat Israël een kolonisator is?
Ik heb het meer over de idioten die denken dat de Palestijnen historisch gezien daar altijd waren en de Joden pas ergens in de 20e eeuw daar zijn opgedoken.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vertel het publiek dan eens waarom steeds meer stukken inpikken door israel van de westoever niet als kolonisatie gezien moet worden..
Er zijn ook mensen die de aarde plat vinden.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn weldegelijk mensen die Hamas als vrijheidsstrijders zien.
Of zoals in leermiddelen gemaakt door de NPO: een politieke organisatie die ook leden heeft die vechten…
Heb ik ergens het gehad over de algemene consensus? Nee. Ik sprak over velen in die groep. En doe ajb nu niet net alsof het een enkeling is die zo denkt, het is een opvatting die weldegelijk vaak voorkomt.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de aarde plat vinden.
Maar dat wil niet automatisch zeggen dat dit de algemene consensus is.
Dat door kolonisatie grootschalige volksverhuizingen ontstaan is natuurlijk niet de gehele definitie van kolonisatie.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de idioten die denken dat de Palestijnen historisch gezien daar altijd waren en de Joden pas ergens in de 20e eeuw daar zijn opgedoken.
Overigens zijn kolonisaties grootschalige volksverhuizingen, dus vind ik de term voor de nederzettingen zwaar aangezet, maar dat is dus niet waar ik het over heb.
Woonden er in Nederland duizenden jaren geleden ook al moslims?quote:Op donderdag 25 september 2025 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat door kolonisatie grootschalige volksverhuizingen ontstaan is natuurlijk niet de gehele definitie van kolonisatie.
Voor uw begrip:
Kolonisatie is het proces waarbij een machtig land gebieden verovert, overheerst en exploiteert, vaak met grootschalige volksverhuizingen, het vestigen van kolonisten, en ingrijpende gevolgen voor lokale gemeenschappen, culturen en economieën.
En ja in die gebieden hebben jaren Joden en islamisten samen gewoond.
1922: Jews were about 11% of the population.
1931: This figure rose to approximately 16.9% of the population.
1940: The Jewish population had grown to 30% of the total.
1947: By the time the British Mandate was ending, Jews comprised about 32% of the population.
En heden ten dage is het rond de 74%
In Nederland roepen sommigen al in blinde woede omvolking bij de 6% moslims..
Is islamisering dan ook kolonisatie waarbij ze naar de zios wijzen zodat het niet opvalt waar ze zelf aan werken?quote:Op donderdag 25 september 2025 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat door kolonisatie grootschalige volksverhuizingen ontstaan is natuurlijk niet de gehele definitie van kolonisatie.
Voor uw begrip:
Kolonisatie is het proces waarbij een machtig land gebieden verovert, overheerst en exploiteert, vaak met grootschalige volksverhuizingen, het vestigen van kolonisten, en ingrijpende gevolgen voor lokale gemeenschappen, culturen en economieën.
En ja in die gebieden hebben jaren Joden en islamisten samen gewoond.
1922: Jews were about 11% of the population.
1931: This figure rose to approximately 16.9% of the population.
1940: The Jewish population had grown to 30% of the total.
1947: By the time the British Mandate was ending, Jews comprised about 32% of the population.
En heden ten dage is het rond de 74%
In Nederland roepen sommigen al in blinde woede omvolking bij de 6% moslims..
Ze had dan ook gezegd het gedachtengoed van haar man voort te zetten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:38 schreef Viesdik het volgende:
De manier waarop Erika soms lijkt te profiteren van de dood van haar vermoordde echtgenoot, vind ik persoonlijk zorgwekkend, onsmakelijk en onbetamelijk.
Het lichaam van Charlie is nog praktisch warm, en ik heb in 3 maanden meer van Erika gezien dan Charlie in de periode voor zijn dood.
Een fatsoenlijke vrouw en zorgzame moeder zoekt de publiciteit niet op.
Maar goed.. alles in de USA is per definitie fake.
Ik vind het een kutwijf. Ik weet niet waarom. Ze komt op mij heel nep over.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze had dan ook gezegd het gedachtengoed van haar man voort te zetten.
De weduwe van Navalny was na zijn dood ook veel in beeld.
Laten we maar kijken of het over een jaar nog zo is.
Dat is gek, ik heb helemaal niets van haar voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:38 schreef Viesdik het volgende:
Het lichaam van Charlie is nog praktisch warm, en ik heb in 3 maanden meer van Erika gezien dan Charlie in de periode voor zijn dood.
Oké, en deze mening is in nieuws belangrijk omdat…?quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik vind het een kutwijf. Ik weet niet waarom. Ze komt op mij heel nep over.
Dit dus.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:51 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat is gek, ik heb helemaal niets van haar voorbij zien komen.
Zou het misschien niet gewoon door je eigen bubbel kunnen komen?
Ze is volop aan het rouw-touren, terwijl ze beter bij haar rouwende kinderen kon zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
het is wel een vrouw die weet wat ze wil , mischien nog wel meer dan Charliequote:Op vrijdag 12 december 2025 10:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Maar ze doet ook heel raar. De filmpjes die ze heeft gemaakt over de dood van Charlie zijn echt tenenkrommend.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:06 schreef Tengano het volgende:
Wat lelijk om iemand in zo'n situatie, zo te stigmatiseren.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:09 schreef InzolVC het volgende:
Maar ze doet ook heel raar. De filmpjes die ze heeft gemaakt over de dood van Charlie zijn echt tenenkrommend.

Kirk draait zit om in z'n graf. Een vrouw die gaat voor een carrière ipv dat ze er is voor haar familie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
het is wel een vrouw die weet wat ze wil , mischien nog wel meer dan Charlie
krachtige persoonlijkheid
Ze zou best nog eens president van de USA kunnen worden
quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:49 schreef Gehenna het volgende:
Charlie draait zit om in z'n graf zal meer dan trots zijn op zijn vrouw. Een vrouw die gaat voor een carrière ipv EN dat ze er is voor haar familie.
What kind of Godly resilience is that!!!
En dat bepaal jij ?quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:00 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ze is volop aan het rouw-touren, terwijl ze beter bij haar rouwende kinderen kon zijn.
[ afbeelding ]
Keelgat schieten, goeie. Ik snap hem.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:55 schreef matspontius het volgende:
Een man van twee kleine kinderen is doodgeschoten om zijn mening en toch presteren ze het weer om er een Israel-Palestina discussie van te maken of om die vrouw te blaimen. Worden jullie niet moe van jezelf?
Belangrijk is de strafmaat voor dat stuk stront, die gemeend heeft iemand te moeten doodschieten omdat die meningen verkondigde, die in zijn verkeerde keelgat schoten.
Ze is ook raarquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind zijn vrouw creepy. If heb wat interviews met haar gezien en ik snap dat ze boos en verdrietig is, maar haar ogen... damn. Die stralen iets uit wat ik niet prettig vind.
Ik vind de manier waarop dit geframed nogal raar.quote:
Inderdaad, de quote van die tweet worden nergens gezegd in het filmpje.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop dit geframed nogal raar.
Het lijkt erop dat de haat die Kirk heeft vermoord is verschoven naar zijn weduwe.
Waar?quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:55 schreef matspontius het volgende:
Een man van twee kleine kinderen is doodgeschoten om zijn mening en toch presteren ze het weer om er een Israel-Palestina discussie van te maken of om die vrouw te blaimen. Worden jullie niet moe van jezelf?
Belangrijk is de strafmaat voor dat stuk stront, die gemeend heeft iemand te moeten doodschieten omdat die meningen verkondigde, die in zijn verkeerde keelgat schoten.
Dit dus en we doen hier op Fok vrolijk aan mee want die Charlie was natuurlijk een nazi, bruinhemd, racist, vrouwenhater, etc. Niet jongens?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop dit geframed nogal raar.
Het lijkt erop dat de haat die Kirk heeft vermoord is verschoven naar zijn weduwe.
Bijzondere theorie, Vance is namelijk getrouwd. Heb je ook nog bewijzen van deze claim of roep je gewoon maar wat?quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:35 schreef Solispolar het volgende:
Ah de weduwe die na 3 weken al weer lag te ballen met de Vance. Class act idd.
Ik roep altijd maar wat joh, net als jijquote:Op vrijdag 19 december 2025 21:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere theorie, Vance is namelijk getrouwd. Heb je ook nog bewijzen van deze claim of roep je gewoon maar wat?
quote:Op zaterdag 20 december 2025 20:56 schreef de_boswachter het volgende:
Ach ja Charlie. Los van het zinloze moorden, is het een groot gemis vinden jullie?
Het is in alle denkbare vormen ook niet echt een club wat uitblinkt in enige vorm van stabiliteitquote:Op zondag 21 december 2025 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Op de gezellige jaarlijks bijeenkomst van kirk zijn cult vechten ze elkaar de tent uit.
MAGA civil war over Israel erupts into the open at Turning Point USA conference
Charlie Kirk was openlijk fan van Trump; dan ben je natuurlijk in de basis al niet goed wijs.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus en we doen hier op Fok vrolijk aan mee want die Charlie was natuurlijk een nazi, bruinhemd, racist, vrouwenhater, etc. Niet jongens?
LOLquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geleend van @:Pinnenmutske
Het was een gekkie. Van het padje af.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus en we doen hier op Fok vrolijk aan mee want die Charlie was natuurlijk een nazi, bruinhemd, racist, vrouwenhater, etc. Niet jongens?
Toe maar, dat zijn flinke aantijgingen die wel enige onderbouwing verdienen.quote:Op zondag 21 december 2025 14:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het was een gekkie. Van het padje af.
En verder kreeg en krijgt ie wat te veel aandacht voor de oppervlakkige kroegpraat wat er uit z’n mond kwam.
Het was een soortvan jezusfiguur dus?quote:Op zondag 21 december 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toe maar, dat zijn flinke aantijgingen die wel enige onderbouwing verdienen.
De realiteit is natuurlijk dat Charlie Kirk allerminst een 'gekkie' was maar juist een weldenkende man, die velen hielp in een zoektocht naar stabiliteit en identiteit. Hij gaf jonge mensen de boodschappen: de VS is een fantastisch land met enorme veel mogelijkheden, werk aan jezelf, maak wat van jezelf, date met als doel het huwelijk en zoek stabiliteit bij je vrouw/man, familie, nabije gemeenschap en de kerk.
Dit zijn toch geen dingen die er in een kroeg worden verteld en we weten allemaal ook wel dat als zulke boodschappen zouden worden gekondigd vanuit een Islamitisch perspectief, zou jij het fantastisch vinden. Dat wekt dan ook de vraag op waarom jij Kirk op deze nogal negatieve manier probeert weg te zetten.
Dat maak jij er nu van, Jezus had het toch niet over zaken zoals Amerikaanse patriotisme en transgenderisme.quote:Op zondag 21 december 2025 14:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was een soortvan jezusfiguur dus?![]()
Die werd ook niet oud.quote:Op zondag 21 december 2025 14:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was een soortvan jezusfiguur dus?![]()
Linkse luie mensen leven liever op de zak van een ander, eigenlijk zouden we alle hulp en subsidie aan ze moeten stoppen.quote:Op zondag 21 december 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat Charlie Kirk allerminst een 'gekkie' was maar juist een weldenkende man, die velen hielp in een zoektocht naar stabiliteit en identiteit. Hij gaf jonge mensen de boodschappen: de VS is een fantastisch land met enorme veel mogelijkheden, werk aan jezelf, maak wat van jezelf, date met als doel het huwelijk en zoek stabiliteit bij je vrouw/man, familie, nabije gemeenschap en de kerk.
Dit zijn toch geen dingen die er in een kroeg worden verteld en we weten allemaal ook wel dat als zulke boodschappen zouden worden gekondigd vanuit een Islamitisch perspectief, zou jij het fantastisch vinden. Dat wekt dan ook de vraag op waarom jij Kirk op deze nogal negatieve manier probeert weg te zetten.
Daar zit zeker een kern van waarheid in.quote:Op zondag 21 december 2025 15:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Linkse luie mensen leven liever op de zak van een ander, eigenlijk zouden we alle hulp en subsidie aan ze moeten stoppen.
quote:Op zondag 21 december 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat Charlie Kirk allerminst een 'gekkie' was maar juist een weldenkende man, die velen hielp in een zoektocht naar stabiliteit en identiteit. Hij gaf jonge mensen de boodschappen:
Goeie boodschap. Totaal geen gekkiequote:"If I see a Black pilot, I'm going to be like, 'Boy, I hope he's qualified.'"
Doet me altijd aan dit plaatje denken.quote:Op zondag 21 december 2025 15:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Linkse luie mensen leven liever op de zak van een ander, eigenlijk zouden we alle hulp en subsidie aan ze moeten stoppen.
Grap is dat die in Nederland bijna allemaal op Wilders stemmen...quote:Op zondag 21 december 2025 15:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is geen nuancering, maar geklets van Kirk om zich eruit te draaien.quote:Op zondag 21 december 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:
hij nuanceerde dat wel in dat het hem niet om de huidskleur ging maar om dei hires
als er nergens beleid was geweest om kleurlingen aan te nemen om kleurlingen aan te nemen had hij geen problemen gehad met zwarte piloten
Gewoon zoeken naar een excuus dusquote:Op zondag 21 december 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:
hij nuanceerde dat wel in dat het hem niet om de huidskleur ging maar om dei hires
als er nergens beleid was geweest om kleurlingen aan te nemen om kleurlingen aan te nemen had hij geen problemen gehad met zwarte piloten
is het welquote:Op zondag 21 december 2025 15:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is geen nuancering, maar geklets van Kirk om zich eruit te draaien.
Alsof een zwarte piloot geen pilotendiplomaatje hoeft te halen... Alsof die een certificaat kreeg vanuit DEI-overwegingen...
excuus voor wat?quote:Op zondag 21 december 2025 15:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gewoon zoeken naar een excuus dus
Die moet je even uitleggen? Werden de criteria om als piloot gekwalificeerd te worden door DEI omlaag gehaald om maar targets te kunnen halen, of wat?quote:Op zondag 21 december 2025 16:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het wel
probleem zat niet in de huidskleur maar in het halen van targets
als ik het goed begrijp was de man bang van zwarte piloten omdat dei hires een dingquote:Op zondag 21 december 2025 16:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Die moet je even uitleggen? Werden de criteria om als piloot gekwalificeerd te worden door DEI omlaag gehaald om maar targets te kunnen halen, of wat?
Zodat je redenen had om maar te hopen dat een zwarte piloot voldoende gekwalificeerd was?
Er zijn ruim voldoende bullshitbanen waar je aannamebeleid gebaseerd kan zijn op DEI-criteria zonder dat je bedrijfsvoering echt in gevaar komt, dus er zullen wel mensen op die criteria de voorkeur krijgen. Daar kun je wat van vinden.quote:Op zondag 21 december 2025 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp was de man bang van zwarte piloten omdat dei hires een ding
is
niet omdat zwarte piloten zwart zijn
Voor mij niet. Voor z'n vrouw en kinderen denk ik wel.quote:Op zaterdag 20 december 2025 20:56 schreef de_boswachter het volgende:
Ach ja Charlie. Los van het zinloze moorden, is het een groot gemis vinden jullie?
Excuus voor zijn racisme zodat hij toch mensen uit kan sluiten.quote:
Mensen uitsluiten door met ze in discussie durven te gaan. Mijn hemel.quote:Op zondag 21 december 2025 17:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Excuus voor zijn racisme zodat hij toch mensen uit kan sluiten.
"in discussie", betekende in zijn geval vooral: je stokpaardjes verdedigen aan ongetrainde debaters en dan enkel de stukjes waar jezelf goed uitkomt achter elkaar geknipt op je kanalen delen. Z'n rare ideeën nog even daargelaten.quote:Op zondag 21 december 2025 17:35 schreef Since2003 het volgende:
Mensen uitsluiten door met ze in discussie durven te gaan.
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.quote:
Dat wist ik toch meer dan jij.quote:Op zondag 21 december 2025 19:45 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.
Dat valt wel mee. Maar als je in december dat nog moet vragen heb je 3 maanden in coma gelegen of je wil gewoon even grappig trollen op zijn FOK!squote:Op zondag 21 december 2025 19:45 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forumquote:Op zondag 21 december 2025 19:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Maar als je in december dat nog moet vragen heb je 3 maanden in coma gelegen of je wil gewoon even grappig trollen op zijn FOK!s
Ook nog zonder een spot van ironiequote:Op zondag 21 december 2025 19:52 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forum
Heel deze topic? het geld dat jouw ouders hebben besteed aan jouw studie is volledig weggegooid geld geweest, besef je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 19:52 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forum
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.quote:Op zondag 21 december 2025 20:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ook nog zonder een spot van ironie
noem eens wat van zijn extreemrechtse standpuntenquote:Op zondag 21 december 2025 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.
Niemand kent hem en iedereen weet dat hij een racist is. Klinkt allemaal logisch.quote:Op zondag 21 december 2025 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.
Wat is daar extreem-rechts aan?quote:Op zondag 21 december 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hangt wat af van hoe wijd je dat definieert denk ik. Hij hielp Trump met zijn verkiezingsleugens in 2020 en het organiseren van het Stop the steal protest van 6 januari. Ik zou dat niet normaal conservatief of oer conservatief noemen.
Ik snap je argument niet. Een dicator is niet per definitie extreem-rechts, want je hebt ook extreem-linkse dictators. Het is hoe dan ook extremistisch in mijn ogen.quote:Op zondag 21 december 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is daar extreem-rechts aan?
Waren de verkiezing-frauderende Hongaren, Polen, Tsjechoslowaken, Joegoslaven, Roemenen dat ook toen ze Stalin in het zadel hielpen?
Kom nu eens met voorbeeld van dat extreem-rechtse.
Aha, maar dus niet extreem-RECHTS.quote:Op zondag 21 december 2025 21:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap je argument niet. Een dicator is niet per definitie extreem-rechts, want je hebt ook extreem-linkse dictators. Het is hoe dan ook extremistisch in mijn ogen.
Ik wist niet dat Trump en Stalin dezelfde politieke kleur hadden?quote:Op zondag 21 december 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is daar extreem-rechts aan?
Waren de verkiezing-frauderende Hongaren, Polen, Tsjechoslowaken, Joegoslaven, Roemenen dat ook toen ze Stalin in het zadel hielpen?
Kom nu eens met voorbeelden van dat extreem-rechtse.
Jeweetwel: het racistische, het antisemitische, het eugeniticisme...
..quote:Op zondag 21 december 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Trump en Stalin dezelfde politieke kleur hadden?
Ik denk dat rechts-extremist hier op zijn plaats is, gezien het feit dat hij een Christen-nationalist was en het dus een incrowd vs outcrowd cultureel ding betreft.quote:Op zondag 21 december 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha, maar dus niet extreem-RECHTS.
Christen-nationalisme is extreem rechts?quote:Op zondag 21 december 2025 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat rechts-extremist hier op zijn plaats is, gezien het feit dat hij een Christen-nationalist was en het dus een incrowd vs outcrowd cultureel ding betreft.
Je mag van mij ook een ander label erop plakken als je denkt dat het beter past. We zijn het klaarblijkelijk eens dat hij dus een politiek extremist was. Welk label van extremist vind je beter passen?
Wellicht had hij je goedkeuring weg kunnen dragen als 'ie een kleurtje had gehad en uit de koran reciteerdequote:Op zondag 21 december 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:
De man was een extreme koekenbakker. Niks meer.
Nou, wie zal het zeggen hè? Spannend, hoor!quote:Op zondag 21 december 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht had hij je goedkeuring weg kunnen dragen als 'ie een kleurtje had gehad en uit de koran reciteerde
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negerenquote:Op zondag 21 december 2025 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het ging om de denkbeelden van Kirk, niet om de denkbeelden van andere aartsconservatieve Christenen. En ja, ook zwarte Christen-nationalisten zouden het label extreem-rechts kunnen krijgen, vanwege precies hetzeflde argument. En nee, niet elke oerconservatieve christen is extreem-rechts, de meesten zijn ook niet Christen-nationalisten he.
Jij, in al je bijdragen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, wie zal het zeggen hè? Spannend, hoor!
Lijkt me niet verstandig, want het heeft nogal een greep op de Republikeinse partij. En omdat je mijn edit op jouw edit waarschijnlijk gemist hebt, rechts-extremisme en Nazisme zijn voor mij niet hetzelfde. Nazisme zie ik als een vorm daarvan, en rechts-extremisme een containerbegrip.quote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negeren
Yup; extremisme is een dingetje voor witte gristelijke mensen.quote:
Kirk was knettergek. Geen idee wat dat in de hand werkt, maar het klopt als een zwerende vingerquote:Op zondag 21 december 2025 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup; extremisme is een dingetje voor witte gristelijke mensen.
Daarbuiten moeten we heel voorzichtig zijn met oordelen als 'extreme koekenbakkers' en kritiek, want dat werkt haat in de hand.
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens. Heb ook onderbouwd waarom. Extreem-rechts was hij niet. Op onderbouwingen daarvan wacht ik nog.quote:Op zondag 21 december 2025 22:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kirk was knettergek. Geen idee wat dat in de hand werkt, maar het klopt als een zwerende vinger
M
Joh.quote:Op zondag 21 december 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens.
Had je ook maar 't lef gehad dat elders te constaterenquote:
Dat is alleen omdat je een nogal nauw begrip hanteert van "extreem-rechts".quote:Op zondag 21 december 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens. Heb ook onderbouwd waarom. Extreem-rechts was hij niet. Op onderbouwingen daarvan wacht ik nog.
Maar mocht je ooit nog een keer het talent ontwikkelen inhoudelijk te reageren, kunnen we denk ik allebei een fles champagne ontkurken
Is goed. Lekker slapen straks hè knulquote:Op zondag 21 december 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Had je ook maar 't lef gehad dat elders te constateren
XR gaat in mijn definitie vooral om: raciale superioriteit, antisemitisme, raciale zuiverheid, eugenetica en totale segregatie.quote:Op zondag 21 december 2025 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is alleen omdat je een nogal nauw begrip hanteert van "extreem-rechts".
Ik beschouw Pinochet wel als extreem-rechts en niet als een nazi (hoewel hij daar niet echt een probleem mee had verder, maar dat terzijde), maar als ik jou goed begrijp is beide dus niet van toepassing, want geen nazi?
Als je de hoefijzertheorie aan houdt, dan heeft Stalin zowel extreemlinkse als extreemrechtse elementen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR gaat in mijn definitie vooral om: raciale superioriteit, antisemitisme, raciale zuiverheid, eugenetica en totale segregatie.
Waar zit Stalin precies in jouw kader?
Charlie was een groot fan van Nickyquote:Op maandag 22 december 2025 07:05 schreef CruzerXtreme het volgende:
nicky minaj op tpusa
Bekijk deze YouTube-video
gvdquote:Op maandag 22 december 2025 07:05 schreef CruzerXtreme het volgende:
nicky minaj op tpusa
Bekijk deze YouTube-video
12 zetels in de peilingquote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negeren
Ironisch.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat geld niet alleen voor de USA hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |