"in discussie", betekende in zijn geval vooral: je stokpaardjes verdedigen aan ongetrainde debaters en dan enkel de stukjes waar jezelf goed uitkomt achter elkaar geknipt op je kanalen delen. Z'n rare ideeën nog even daargelaten.quote:Op zondag 21 december 2025 17:35 schreef Since2003 het volgende:
Mensen uitsluiten door met ze in discussie durven te gaan.
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.quote:
Dat wist ik toch meer dan jij.quote:Op zondag 21 december 2025 19:45 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.
Dat valt wel mee. Maar als je in december dat nog moet vragen heb je 3 maanden in coma gelegen of je wil gewoon even grappig trollen op zijn FOK!squote:Op zondag 21 december 2025 19:45 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Echt niemand in de rest van de wereld wist wie deze man was voor de aanslag.
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forumquote:Op zondag 21 december 2025 19:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Maar als je in december dat nog moet vragen heb je 3 maanden in coma gelegen of je wil gewoon even grappig trollen op zijn FOK!s
Ook nog zonder een spot van ironiequote:Op zondag 21 december 2025 19:52 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forum
Heel deze topic? het geld dat jouw ouders hebben besteed aan jouw studie is volledig weggegooid geld geweest, besef je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 19:52 schreef PlayerUnknowne het volgende:
[..]
Ik vind heel deze topic gewoon heel erg nutteloos. Zoveel heeft deze man niet voor de mensheid betekent dat we er al 30 delen mee bezig zijn. Echt niemand wist van het bestaan van deze man in Nederland. Nu hij haat zaaide net als wilders en een paar anderen in nederland doen wordt hij hier opgehemeld door voornamelijk de extreem rechtse hoek op dit forum
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.quote:Op zondag 21 december 2025 20:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ook nog zonder een spot van ironie
noem eens wat van zijn extreemrechtse standpuntenquote:Op zondag 21 december 2025 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.
Niemand kent hem en iedereen weet dat hij een racist is. Klinkt allemaal logisch.quote:Op zondag 21 december 2025 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom zou er? Er staat niets wat niet waar is.
Wat is daar extreem-rechts aan?quote:Op zondag 21 december 2025 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hangt wat af van hoe wijd je dat definieert denk ik. Hij hielp Trump met zijn verkiezingsleugens in 2020 en het organiseren van het Stop the steal protest van 6 januari. Ik zou dat niet normaal conservatief of oer conservatief noemen.
Ik snap je argument niet. Een dicator is niet per definitie extreem-rechts, want je hebt ook extreem-linkse dictators. Het is hoe dan ook extremistisch in mijn ogen.quote:Op zondag 21 december 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is daar extreem-rechts aan?
Waren de verkiezing-frauderende Hongaren, Polen, Tsjechoslowaken, Joegoslaven, Roemenen dat ook toen ze Stalin in het zadel hielpen?
Kom nu eens met voorbeeld van dat extreem-rechtse.
Aha, maar dus niet extreem-RECHTS.quote:Op zondag 21 december 2025 21:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik snap je argument niet. Een dicator is niet per definitie extreem-rechts, want je hebt ook extreem-linkse dictators. Het is hoe dan ook extremistisch in mijn ogen.
Ik wist niet dat Trump en Stalin dezelfde politieke kleur hadden?quote:Op zondag 21 december 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is daar extreem-rechts aan?
Waren de verkiezing-frauderende Hongaren, Polen, Tsjechoslowaken, Joegoslaven, Roemenen dat ook toen ze Stalin in het zadel hielpen?
Kom nu eens met voorbeelden van dat extreem-rechtse.
Jeweetwel: het racistische, het antisemitische, het eugeniticisme...
..quote:Op zondag 21 december 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Trump en Stalin dezelfde politieke kleur hadden?
Ik denk dat rechts-extremist hier op zijn plaats is, gezien het feit dat hij een Christen-nationalist was en het dus een incrowd vs outcrowd cultureel ding betreft.quote:Op zondag 21 december 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha, maar dus niet extreem-RECHTS.
Christen-nationalisme is extreem rechts?quote:Op zondag 21 december 2025 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat rechts-extremist hier op zijn plaats is, gezien het feit dat hij een Christen-nationalist was en het dus een incrowd vs outcrowd cultureel ding betreft.
Je mag van mij ook een ander label erop plakken als je denkt dat het beter past. We zijn het klaarblijkelijk eens dat hij dus een politiek extremist was. Welk label van extremist vind je beter passen?
Wellicht had hij je goedkeuring weg kunnen dragen als 'ie een kleurtje had gehad en uit de koran reciteerdequote:Op zondag 21 december 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:
De man was een extreme koekenbakker. Niks meer.
Nou, wie zal het zeggen hè? Spannend, hoor!quote:Op zondag 21 december 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht had hij je goedkeuring weg kunnen dragen als 'ie een kleurtje had gehad en uit de koran reciteerde
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negerenquote:Op zondag 21 december 2025 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het ging om de denkbeelden van Kirk, niet om de denkbeelden van andere aartsconservatieve Christenen. En ja, ook zwarte Christen-nationalisten zouden het label extreem-rechts kunnen krijgen, vanwege precies hetzeflde argument. En nee, niet elke oerconservatieve christen is extreem-rechts, de meesten zijn ook niet Christen-nationalisten he.
Jij, in al je bijdragen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, wie zal het zeggen hè? Spannend, hoor!
Lijkt me niet verstandig, want het heeft nogal een greep op de Republikeinse partij. En omdat je mijn edit op jouw edit waarschijnlijk gemist hebt, rechts-extremisme en Nazisme zijn voor mij niet hetzelfde. Nazisme zie ik als een vorm daarvan, en rechts-extremisme een containerbegrip.quote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negeren
Yup; extremisme is een dingetje voor witte gristelijke mensen.quote:
Kirk was knettergek. Geen idee wat dat in de hand werkt, maar het klopt als een zwerende vingerquote:Op zondag 21 december 2025 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yup; extremisme is een dingetje voor witte gristelijke mensen.
Daarbuiten moeten we heel voorzichtig zijn met oordelen als 'extreme koekenbakkers' en kritiek, want dat werkt haat in de hand.
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens. Heb ook onderbouwd waarom. Extreem-rechts was hij niet. Op onderbouwingen daarvan wacht ik nog.quote:Op zondag 21 december 2025 22:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kirk was knettergek. Geen idee wat dat in de hand werkt, maar het klopt als een zwerende vinger
M
Joh.quote:Op zondag 21 december 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens.
Had je ook maar 't lef gehad dat elders te constaterenquote:
Dat is alleen omdat je een nogal nauw begrip hanteert van "extreem-rechts".quote:Op zondag 21 december 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij had knettergekke religieuze opvattingen, mijns inziens. Heb ook onderbouwd waarom. Extreem-rechts was hij niet. Op onderbouwingen daarvan wacht ik nog.
Maar mocht je ooit nog een keer het talent ontwikkelen inhoudelijk te reageren, kunnen we denk ik allebei een fles champagne ontkurken
Is goed. Lekker slapen straks hè knulquote:Op zondag 21 december 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Had je ook maar 't lef gehad dat elders te constateren
XR gaat in mijn definitie vooral om: raciale superioriteit, antisemitisme, raciale zuiverheid, eugenetica en totale segregatie.quote:Op zondag 21 december 2025 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is alleen omdat je een nogal nauw begrip hanteert van "extreem-rechts".
Ik beschouw Pinochet wel als extreem-rechts en niet als een nazi (hoewel hij daar niet echt een probleem mee had verder, maar dat terzijde), maar als ik jou goed begrijp is beide dus niet van toepassing, want geen nazi?
Als je de hoefijzertheorie aan houdt, dan heeft Stalin zowel extreemlinkse als extreemrechtse elementen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
XR gaat in mijn definitie vooral om: raciale superioriteit, antisemitisme, raciale zuiverheid, eugenetica en totale segregatie.
Waar zit Stalin precies in jouw kader?
Charlie was een groot fan van Nickyquote:Op maandag 22 december 2025 07:05 schreef CruzerXtreme het volgende:
nicky minaj op tpusa
Bekijk deze YouTube-video
gvdquote:Op maandag 22 december 2025 07:05 schreef CruzerXtreme het volgende:
nicky minaj op tpusa
Bekijk deze YouTube-video
12 zetels in de peilingquote:Op zondag 21 december 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed. Kunnen we dat extreem-rechts dus negeren
Amerika is een hersendood landquote:
Ironisch.quote:Op woensdag 24 december 2025 15:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat geld niet alleen voor de USA hoor
transitiespijtquote:Op donderdag 9 juli 2026 21:27 schreef Zipportal het volgende:
Verdachte moord op Charlie Kirk had volgens huisgenoot dag na schietpartij spijt
https://www.nu.nl/buitenl(...)ietpartij-spijt.html
Te laat. De oven in. @:rambodirk
Kom maar op met je verslag zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:14 schreef matspontius het volgende:
Nieuws over de rechtszaak of zijn we Charlie Kirk al helemaal vergeten?
Nee en ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:14 schreef matspontius het volgende:
Verdachte van moord op Charlie Kirk verzet zich tegen doodstraf: ‘Alleen beoogd doelwit werd geraakt’quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:14 schreef matspontius het volgende:
quote:De 23-jarige Tyler Robinson, die wordt verdacht van de moord op de Amerikaanse conservatieve activist Charlie Kirk, vraagt het OM om de doodstraf niet te eisen. Volgens zijn advocaten bracht de schutter niemand anders in levensgevaar, omdat slechts één schot werd gelost en alleen ‘het beoogde doelwit’ werd geraakt. Dat schrijft The New York Times.
Tyler Robinson wordt in de Amerikaanse staat Utah vervolgd voor de moord op Charlie Kirk, die vorig jaar tijdens een toespraak op Utah Valley University door een schot in de keel om het leven kwam. Het Openbaar Ministerie beschuldigt Robinson van moord en wil de doodstraf eisen.
Volgens de aanklagers bracht de schutter niet alleen Kirk, maar ook de vele aanwezigen in gevaar. Daardoor zou sprake zijn van een verzwarende omstandigheid die in de VS de doodstraf mogelijk maakt. Bij een gewone moordveroordeling riskeert Robinson een gevangenisstraf van vijftien jaar tot levenslang.
De verdediging betwist die redenering. In een nieuw processtuk stellen de advocaten dat de schutter slechts één kogel afvuurde, die ‘boven de menigte’ vloog en alleen Kirk raakte. Omdat het schot zijn doel niet miste en er geen tweede schot volgde, zou niemand anders aan een groot risico op overlijden zijn blootgesteld.
Robinson heeft voorlopig nog geen schuld bekend. Zijn advocaten zeggen in hun verzoekschrift ook niet expliciet dat hun cliënt de schutter was. Tijdens eerdere zittingen brachten de aanklagers onder meer verklaringen aan van een voormalige partner van Robinson, die beweert dat hij de moord had bekend en later spijt had geuit.
De rechter moet zich eerst uitspreken over de vraag of er voldoende aanwijzingen zijn om de zaak tegen Robinson voor de rechtbank te brengen. Daarnaast vragen de advocaten om nog twee andere aanklachten te schrappen. Volgens hen is er onvoldoende bewijs voor getuigenbeïnvloeding en kan evenmin worden aangetoond dat Robinson wist dat een kind jonger dan 14 jaar getuige zou zijn van de schietpartij.
Motief
Ook over het motief bestaat discussie. Volgens de aanklagers had Robinson het op Kirk gemunt vanwege zijn uitgesproken conservatieve en religieuze standpunten. Ze verwijzen onder meer naar een bericht waarin Robinson na de schietpartij schreef dat hij ‘genoeg had van zijn haat’.
De verdediging vindt dat onvoldoende bewijs. Volgens de advocaten speculeert het Openbaar Ministerie over een politiek motief en is niet aangetoond dat Robinson het op Kirk gemunt had vanwege diens standpunten over onder meer homoseksualiteit en transgenderrechten. Juridische experts verwachten dat de zaak uiteindelijk zal uitmonden in een spraakmakend proces.
Waarom? Er worden zo vaak mensen vermoord met voorbedachte rade en die daders krijgen vrijwel nooit de doodstraf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:26 schreef Solispolar het volgende:
Dit is moord met voorbedachte rade. Of je wel of niet anderen in gevaar wilde brengen lijkt me niet zo relevant toch? Ik ben tegen de doodstraf, maar als hij er dan toch is dan is dit toch wel een klassiek geval lijkt me
Ik heb geen idee maat. Ik verdiep me er niet zo in moet ik zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat er een lijstje is met vergrijpen en ik kan me ook zomaar voorstellen dat moord met voorbedachte rade 1 van de dingen op die lijst is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom? Er worden zo vaak mensen vermoord met voorbedachte rade en die daders krijgen vrijwel nooit de doodstraf.
Deze dude gaat over 30 jaar een spuitje krijgen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee maat. Ik verdiep me er niet zo in moet ik zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat er een lijstje is met vergrijpen en ik kan me ook zomaar voorstellen dat moord met voorbedachte rade 1 van de dingen op die lijst is.
Te gemakkelijk helaas.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Deze dude gaat over 30 jaar een spuitje krijgen...
lol 30 jaar in een amerikaanse gevangenis? ik kan me weinig ergers voorstellen. Na 10 jaar bid je voor dat spuitje.quote:
Dat spuitje bedoel ik. Die 30 jaar of zelfs veel meer wens ik m van harte toe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
lol 30 jaar in een amerikaanse gevangenis? ik kan me weinig ergers voorstellen.
Mooi.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Groen licht voor death penalty
Klopt, want die andere school shooting die op dezelfde dag plaatsvond hoor je ze niet over.quote:
En die andere 500 of zo ervoor ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, want die andere school shooting die op dezelfde dag plaatsvond hoor je ze niet over.
ik zou maar liever nu een spuitje krijgen dan , als ik hem wasquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Deze dude gaat over 30 jaar een spuitje krijgen...
Moord is altijd bewust.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
Iemand doodschieten waar je het inhoudelijk mee oneens bent over een aantal zaken , dat is een hele slechte zaak
Dat is bewuste moord
Je weet natuurlijk dondersgoed dat dit geen 'school shooting' betrof maar een gerichte aanslag op een vooraanstaande conservatieve influencer en podcaster, vanwege dienst gedachtegoed. Waarom probeer je het dan op zo een manier te framen?quote:
Een school shooting is dus minder erg begrijp ik.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk dondersgoed dat dit geen 'school shooting' betrof maar een gerichte aanslag op een vooraanstaande conservatieve influencer en podcaster, vanwege dienst gedachtegoed. Waarom probeer je het dan op zo een manier te framen?
aparte conclusie van zijn woorden..quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een school shooting is dus minder erg begrijp ik.
Bijzonder...
🤦♂️quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijzonder...
De stelling is dat de moord op Charlie de enige schietpartij op een school is waar de Republikeinen iets om geven.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:53 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
aparte conclusie van zijn woorden..
Er komt ook geen argument waarom het wel zo is. Daarnaast is deze moord vergelijken met een school shooting ook best apart.quote:Op vrijdag 11 september 2026 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
De stelling is dat de moord op Charlie de enige schietpartij op een school is waar de Republikeinen iets om geven.
Ik zou als tegenargument verwachten dat Republikeinen wel degelijk iets geven om die andere schietpartijen op scholen.
Maar dat argument wordt niet gemaakt.
Dit zou betekenen dat er een moord in een school heeft plaatsgevonden en dat de Democraten het (inderdaad) geen bal kon schelen wat de gevolgen hiervan waren.quote:
Niemand die dat zegt.quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijzonder...
War waren de gevolgen en wat hebben de Democraten daarmee te maken?quote:Op vrijdag 11 september 2026 21:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat er een moord in een school heeft plaatsgevonden en dat de Democraten het (inderdaad) geen bal kon schelen wat de gevolgen hiervan waren.
De gevolgen waren vooral dat de Democraten in hun hemd werden gezet met hun reactie op de moord (overal kwam met een 'maar' terwijl hier en ook in Amerika blijkbaar 95% hem niet zou kennen).quote:Op vrijdag 11 september 2026 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
War waren de gevolgen en wat hebben de Democraten daarmee te maken?
Daarna staat het zeker ook alweer in de dubbele cijfers?quote:Op vrijdag 11 september 2026 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die andere 500 of zo ervoor ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |