SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
En doorrr, daar is ie weer. Als de Russen het doen is het "vlak de users in dit topic niet uit die dit de Russen toe wensen". Als de Oekrainers het doen... oh wacht. Dat gebeurde zo goed als nooit. En als het wel gebeurd blijkt dat er zo een rus-klootviool net ervoor zich overgaf maar last minute toch een granaat in z'n hand had.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar vlak een aantal medeusers niet uit die hier goedkeuring aan geven. Alleen dan aan de andere partij.
Ах, если бы я остался дома с мамойquote:
Vanmiddag 3, nu 2.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:14 schreef cosmosis het volgende:
Wanneer begint het neerschieten van Russiche provocatie...
[ x ]
Een ferme foeiquote:Op vrijdag 19 september 2025 23:42 schreef cosmosis het volgende:
Ahja, alles lager dan artikel 5 is slechts voor de buhne....
[ x ]
Ja de NAVO escalatie ladder is een farce..... Level 1 t/m 4; Lullen in een klein groepje tot en met al je vrienden uitnodigen...Level 5 allout Apocalyptische Nucleair warquote:Op vrijdag 19 september 2025 23:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een ferme foei
En maar 1 borsjt bij de vodka ipv 2
Dat zal ze leren
Ook dat niet perse, Artikel 5 betekent niet automatisch dat elke lidstaat militairen en zulks in gaat zetten, maar hulp of steun in welke vorm dan ook ook, maar dus niet perse militair.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:49 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ja de NAVO escalatie ladder is een farce..... Level 1 t/m 4; Lullen in een klein groepje tot en met al je vrienden uitnodigen...Level 5 allout Apocalyptische Nucleair war
En daarna lekker aan de taco's.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:54 schreef cosmosis het volgende:
De VS anti Poetin berichten stapelen zich langzaam op, je weet waar dit naar toe leidt....2 more weeks...
[ x ]
Klopt inderdaad, Artikel 5 is een erg breed begrip.....Weinig onvoorwaardelijke steun te vinden in het artikel, inderdaad zouden we al een Artikel 5 steun aan Oekraine aanbieden.... Het enige positieve standpunt is, "een gewapende aanval op één lidstaat in Europa of Noord-Amerika wordt beschouwd als een aanval op alle lidstaten"quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook dat niet perse, Artikel 5 betekent niet automatisch dat elke lidstaat militairen en zulks in gaat zetten, maar hulp of steun in welke vorm dan ook ook, maar dus niet perse militair.
Dus in theorie/principe kan een Oekraïne scenario ook de uitkomst zijn.
Dus wel steunen met geld en militaire hardware en munitie en zulks, maar geen boots on the ground/luchtsteun.
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:42 schreef cosmosis het volgende:
Ahja, alles lager dan artikel 5 is slechts voor de buhne....
[ x ]
Slechts 1 keer ingezet sinds de oprichting van de Navo.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:03 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, Artikel 5 is een erg breed begrip.....Weinig onvoorwaardelijke steun te vinden in het artikel, inderdaad zouden we al een Artikel 5 steun aan Oekraine aanbieden.... Het enige positieve standpunt is, "een gewapende aanval op één lidstaat in Europa of Noord-Amerika wordt beschouwd als een aanval op alle lidstaten"
Dus een soort van officiele oorlogsverklaring
Dit zijn Russische beelden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dit waar is -geen montage- dan is dat gruwelijk.
Wat ik nooit snap is hoe Oekraine aan die beelden komt in die positie.
Des ten vreemder.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Wat nog veel vreemder is: waarom steun jij dit soort oorlogsmisdaden?quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Des ten vreemder.
Interpreteer jii dit ook als een gruwelijke oorlogsmisdaad dat op die beelden te zien is?
De andere persoon is ook een burger als ik het goed zie? Dan is het inderdaad een overtreding van het oorlogsrecht. Overigens werd dit filmpje eerst door de Russen gepost, een week terug ofzo.quote:Op zaterdag 20 september 2025 00:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Des ten vreemder.
Interpreteer jii dit ook als een gruwelijke oorlogsmisdaad dat op die beelden te zien is?
Mjah dat is een van de opties die ik mogelijk acht. Dan kan dat dictatortje claimen dat hij de oorlog niet gestart is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 06:55 schreef quirina het volgende:
Rusland wil juist dat we hun rotzooi uit de lucht schieten. Putin wil oorlog
Dat is een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen als je gewoon Polen of de Baltische staten binnenvalt dan dat je telkens een plaagstootje uitdeelt en dan achteraf gniffelt dat die Europeanen geen harde grenzen durven te stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 06:55 schreef quirina het volgende:
Rusland wil juist dat we hun rotzooi uit de lucht schieten. Putin wil oorlog
quote:Oekraine heeft afgelopen nacht een 14de Russische olieraffinaderij in de as gelegd.
De media zwijgen nog steeds als vermoord.
Geen woord over de bombardementen die Oekraïne de afgelopen 50 dagen - tot wel 1300 km diep in Rusland - heeft uitgevoerd en grote schade veroorzaakt hebben.
Wat brengen zij wel ? De beweerde schending door Rusland van het luchtruim van Polen ( leugen ), Roemenië ( leugen) en Estland ( leugen ). 🙄
Afleidingsmanoeuvers. Er wordt nu massaal ingezet op de provocatie van en het discrediteren van Rusland en het angeliseren van Oekraïne. De EU wil een oorlog en die zal ze krijgen.
De koelbloedigheid van Putin is wonderbaarlijk. De Russische beer heeft een engelengeduld.
Maar ... de kruik gaat zo lang te water tot ze breekt. Op een bepaald moment zal hij keihard terug slagen.
Jij hebt er dus moeite mee dat Oekraïne doelen diep in Rusland raakt...quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:19 schreef Nober het volgende:
Krijgen we dit nieuws toch nog mee.
Er is meer dan alleen de nordstreampijplijn.
[..]
[ x ]
https://x.com/CarineKnapen/status/1969277175363752323
Waarom post je een tweet van een Russische trol?quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:19 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Niet naar de bekende weg vragenquote:Op zaterdag 20 september 2025 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom post je een tweet van een Russische trol?
Dit accountquote:Op zaterdag 20 september 2025 08:19 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Juist niet. We hebben de kans om Rusland tenminste voor de komende decennia onschadelijk te maken, en dat voor een grijpstuiver.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:38 schreef kree het volgende:
we zouden ons hier buiten moeten houden wmb. maarja wie ben ik he?
en sowieso NL first
zo zou je denken he, maar wacht ff want unaniem met alle nato landen beslotenquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Juist niet. We hebben de kans om Rusland tenminste voor de komende decennia onschadelijk te maken, en dat voor een grijpstuiver.
niet in de politieke zin mee bemoeien, ik vind dat we als EU gewoon keiharde grenzen hebben. En daar is Rusland overheen gegaan en ik vind dat ze die moeten afstraffen sowieso.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Met alle respect, maar ben je schizo ofzo? Net zeg je dat we ons er niet mee hadden moeten bemoeien en 2 posts verder moeten we 5 raffinaderijen met de grond gelijk maken.
Wat is het nou dan
Kan je al je gedachtes misschien op een papiertje schrijven, op die manier alles van een uurtje bundelen, en dan pas alles gezamenlijk hier in 1 post posten?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:23 schreef kree het volgende:
lulletje van de klas zijn we joh EU. Putin en Trump spelen een spelletje en trio met die chinees enzo.
nee laten we het per punt bespreken danquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Kan je al je gedachtes misschien op een papiertje schrijven, op die manier alles van een uurtje bundelen, en dan pas alles gezamenlijk hier in 1 post posten?
Zoals wij wat denken? Er valt echt geen kaas te maken van die hersenscheten die je hier neerplempt...quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:24 schreef kree het volgende:
echt ik kan me erover op naaien., maargoed vertel me beter beeld zoals jullie t denken dan?
nou dat we als EU gewoon moeten zeggen. Hey Rusland en Putin. je bent al een grens over te gaan en tot hier en niet verder.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:26 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zoals wij wat denken? Er valt echt geen kaas te maken van die hersenscheten die je hier neerplempt...
Zomaar een theorie hè. Zou het kunnen zijn dat het Kremlin zich realiseert dat de oorlog een verloren zaak is, en dat ze daarom misschien een oorlog met de NAVO willen uitlokken? Verliezen van de NAVO is minder gezichtsverlies dan verliezen van Oekraïne.quote:
Zouden ze echt zo dom zijn daar?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zomaar een theorie hè. Zou het kunnen zijn dat het Kremlin zich realiseert dat de oorlog een verloren zaak is, en dat ze daarom misschien een oorlog met de NAVO willen uitlokken?
Kan, maar dit is geen horizontale escalatie. Gewoon beetje ouwehoeren en geen nieuws.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zomaar een theorie hè. Zou het kunnen zijn dat het Kremlin zich realiseert dat de oorlog een verloren zaak is, en dat ze daarom misschien een oorlog met de NAVO willen uitlokken? Verliezen van de NAVO is minder gezichtsverlies dan verliezen van Oekraïne.
Mss, maar denk dat Putin nog steeds last van grootheidswaanzin heeft. Gok wel dat ze op oorlog uit zijn.. maar niet het eerste schot willen lossen..quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zomaar een theorie hè. Zou het kunnen zijn dat het Kremlin zich realiseert dat de oorlog een verloren zaak is, en dat ze daarom misschien een oorlog met de NAVO willen uitlokken? Verliezen van de NAVO is minder gezichtsverlies dan verliezen van Oekraïne.
De EU is geen militaire macht maar een handelsblok!quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:24 schreef kree het volgende:
echt ik kan me erover op naaien., maargoed vertel me beter beeld zoals jullie t denken dan?
of te wel we zijn het lulletje van de klas...... vertel dit onze militairen maar. wtf. dan kun je die ook opdoeken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De EU is geen militaire macht maar een handelsblok!
Het moet dus komen uit samenwerking van landen en de NAVO.
Moah, Rusland kon bij de voorlaatste oefening in Belarus 200.000 man op de been brengen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:23 schreef kree het volgende:
"we vertrouwen op de NAVO". naja hoezeer ik Trump haat. maar hij heeft wel gelijk. De legermacht van EU is qua training enzo wel goed. maarja hopen dat ze munitie hebben enzo he. of materieel......
Kansloos zijn we als Rusland EU binnen valt zonder USA.
ik denk dat we kansloos zijn jah. als EU. als die Putin echt serieus gaat zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Moah, Rusland kon bij de voorlaatste oefening in Belarus 200.000 man op de been brengen.
Nu schijnt dat een schamele 2000 te zijn.
Rusland slaagt er ook niet echt in om Oekraïne op de knieën te krijgen, na dik 3,5 jaar strijd en honderdduizenden Russische slachtoffers.
En dan is de EU kansloos?
Vergeet alsjeblieft niet je medicijnen in te nemenquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:40 schreef kree het volgende:
De EU he en de NAVO is wmb te laf. we zouden dat keihard moeten afstraffen. om te laten zien dat we geen mietjes zijn.
goed ff wachten op Brussel 5 jaar voor ze eruit zijn. gvd zeg.......
ik bemerk post weg gehaald ?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:42 schreef 007700 het volgende:
[..]
Vergeet alsjeblieft niet je medicijnen in te nemen
Nogmaals, vergeet alsjeblieft niet je medicijnen in te nemen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:41 schreef kree het volgende:
owh wacht putin en trump hadden al een deal met elkaar. Europa boeit niet zo joh. als we er beiden maar beter uit komen.
echt hou er over op want zit me op te naaien als een malle
heeft het niks mee te maken. ik zeg het hard met opzet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:43 schreef 007700 het volgende:
[..]
Nogmaals, vergeet alsjeblieft niet je medicijnen in te nemen.
okquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:44 schreef kree het volgende:
[..]
heeft het niks mee te maken. ik zeg het hard met opzet.
nouja om jullie wakker te schudden? dat dit niet met "ja-knikken" gaat en oooo USA help ons alsjeblieft?quote:
okquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:46 schreef kree het volgende:
[..]
nouja om jullie wakker te schudden? dat dit niet met "ja-knikken" gaat en oooo USA help ons alsjeblieft?
ALS EU moeten we keihard die russen aanpakken zodra over EU grens, dat denk ik.
blij dat je het me eens bent. de USA heeft de EU net zo hard nodig als elkaar economisch.quote:
Neem even een kalmeringstablet en kom dan weer terug.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:51 schreef kree het volgende:
denk btw in Rusland. de mensen daar he? die willen dit ook niet?
hmmms zal ik doen, maar je komt niet weg ervan zo he om dan gewoon zonder te zeggen wat jij ervan vind?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Neem even een kalmeringstablet en kom dan weer terug.
Dat is de juiste houding ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:22 schreef kree het volgende:
[..]
niet in de politieke zin mee bemoeien, ik vind dat we als EU gewoon keiharde grenzen hebben. En daar is Rusland overheen gegaan en ik vind dat ze die moeten afstraffen sowieso.
Dat staat nog buiten heel Oekraïne dus.
Voor je dat doet zou ik eerst uitzoeken of USA bijdraagt als het escaleert.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |