SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash![]()
Dan leer je elkaar wel goed kennen direct.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geen eerste date; maar een eerste zweet.
Nee. Had ik eigenlijk wel moeten doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:31 schreef kwiwi het volgende:
Is dit topic geopend vanaf je nieuwe iphone?
Kan het iedereen afradenquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Dan leer je elkaar wel goed kennen direct.
Oh god ja, in de felle zon wandelen bij 25+ was niet zo'n goed idee als date.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan het iedereen afradenheb ooit een eerste date gehad toen het 30+ graden was en dat was een lijdensweg.
Verder gelukkig weinig date-drama.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:40 schreef Recce het volgende:
[..]
Oh god ja, in de felle zon wandelen bij 25+ was niet zo'n goed idee als date.
Dit schreeuwt om meer toelichting.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan het iedereen afradenheb ooit een eerste date gehad toen het 30+ graden was en dat was een lijdensweg.
O ja ik ook eensquote:Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Koud etenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef Moeraskat het volgende:
Zo. Kind heeft het bord leeg na 1,5 uur.
Ik heb zitten dreigen dat ik oortunnels neem als ze haar bord niet leeg zou eten.
Dit werkt echt perfect.
Oortunnels?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef Moeraskat het volgende:
Zo. Kind heeft het bord leeg na 1,5 uur.
Ik heb zitten dreigen dat ik oortunnels neem als ze haar bord niet leeg zou eten.
Dit werkt echt perfect.
Wil je voortaan alsjeblieft opnieuw zeggen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:50 schreef Ama het volgende:
Morgen beginnen we al met de kattenbakkist overnieuw doen.Maar dit keer goed en we gaan het verven dit keer.
oortunnels.... als in van die oorringen dat je hele oorlel wordt uitgerekt?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef Moeraskat het volgende:
Die gaten met ringetje eromquote:
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
oortunnels.... als in van die oorringen dat je hele oorlel wordt uitgerekt?
Het was warm. Had ze maar door moeten eten.quote:
neem je dan ook van die mooie nekbandjes er bij? je nek zo lekker uitrekkenquote:
Truequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het was warm. Had ze maar door moeten eten.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
oortunnels.... als in van die oorringen dat je hele oorlel wordt uitgerekt?
Ohh die. Ok inventieve manier van dreigenquote:
Of een schoteltje in m’n lip.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
neem je dan ook van die mooie nekbandjes er bij? je nek zo lekker uitrekken
Oh ik neem aan dat die man geen blijvertje is geweest?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja ik ook eensWas 35 graden om 17u, ik had hakken aan.. wilde die man gaan wandelen
![]()
Kwam bezweet en met blaren bij het restaurant aan
Ja hèquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Ohh die. Ok inventieve manier van dreigen
Klopt, maar had daar niet eens wat mee te makenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Oh ik neem aan dat die man geen blijvertje is geweest?
praat Nederlands met me. Even Nederlands met mequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
praat Nederlands met me. Even Nederlands met meWat is er mis met kroten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
quote:
quote:Kroot is een verbastering van het Franse carotte, wortel. In het Nederlands wordt het gebruikt als aanduiding van een knolgewas. In Vlaanderen is het naargelang de streek synoniem van biet, peen, voederbiet. In een groot deel van Nederland, vooral de Randstad en omgeving, is het synoniem van rode biet.
Een soort biet ja. Je hebt ook suikerbieten bijvoorbeeld.quote:
Dus?quote:
ik zei ook niet dat het geen woord is.quote:
klopt, maar wat Ama zei niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zei ook niet dat het geen woord is.
Patat en Friet zijn ook woorden
In Twente gebruiken we dat woord niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:10 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dus?dan is er toch niets fout aan?
Ok dan snap ik het punt misschien gewoon niet, zal me erbuiten houdenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zei ook niet dat het geen woord is.
Patat en Friet zijn ook woorden
bedoel je de rode biet of de Vlaamse vertaling van biet, peen of voederbiet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:10 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dus?dan is er toch niets fout aan?
Maar ik ben niet in Twente.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef Recce het volgende:
[..]
In Twente gebruiken we dat woord niet.
Ik geef mijn dochter toch geen voederbieten?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
bedoel je de rode biet of de Vlaamse vertaling van biet, peen of voederbiet?
en toch weet iedereen wat er gezegd wordt als ze overnieuw zegt.quote:
Daar gebruiken ze ook de 'e' vaak niet in woorden, dus dat zegt niksquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef Recce het volgende:
[..]
In Twente gebruiken we dat woord niet.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Maar ik ben niet in Twente.M’n beste vriendin is overigens wel in Twente.
Die zegt bijvoorbeeld:
“Heb je je drinken er al uit”.
Zo grappig.
Ik ook nietquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok dan snap ik het punt misschien gewoon niet, zal me erbuiten houden
jij dreigt ook met oortunnels... dus verbazen doet niets me meerquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik geef mijn dochter toch geen voederbieten?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze ook de 'e' vaak niet in woorden, dus dat zegt niks
Nee, dat zegt ze dan weer niet. Sommige Brabanders wel. Maar ik ben kennelijk een afwijkende Brabander.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef Recce het volgende:
[..]Dat is wel echt erg. Vraagt ze ook of je het raam los kunt doen?
Nein, das ist verbotenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
Mag ik me er dan ook buiten houden?
Ja, dat laatste dacht ik al langer.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Nee, dat zegt ze dan weer niet. Sommige Brabanders wel. Maar ik ben kennelijk een afwijkende Brabander.
Zo ken ik er ook eentje.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef Recce het volgende:
[..]Dat is wel echt erg. Vraagt ze ook of je het raam los kunt doen?
Ik denk niet dat voederbieten goed zijn voor haar gezondheid. Dus dat zou ik nooit doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
jij dreigt ook met oortunnels... dus verbazen doet niets me meer
En de rest van Nederland vergeet altijd de nquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar gebruiken ze ook de 'e' vaak niet in woorden, dus dat zegt niks
Oh… ja, dit deel van Brabant is toch anders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dacht ik al langer.
Alleen in bepaalde delen. Hier zeggen ze dat niet. (gelukkig)quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:15 schreef Nizno het volgende:
In Brabant, Limburg zijn mensen ook afgewerkt...
dat je je afvraagt hoeveel er op het nachtkastje is gelegd
Je bent zo strengquote:
Ik ben aangereden!quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:15 schreef Nizno het volgende:
In Brabant, Limburg zijn mensen ook afgewerkt...
dat je je afvraagt hoeveel er op het nachtkastje is gelegd
In Twente zouden we zeggen dat het heel apart is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:15 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Oh… ja, dit deel van Brabant is toch anders.
die inderdaad ook, moet ik 112 bellen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben aangereden!
Ook een leuke
Oh echt?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook de foqueville politie
Of ik ga na het strand/doe es nietquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:19 schreef UitStraling het volgende:
Overnieuw klinkt een beetje als me fiets.
Nog niet toen ik op school zat denk ik, want werd altijd op m'n vingers getikt als ik dat woord gebruiktequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:17 schreef Nizno het volgende:
overnieuw staat trouwens gewoon in de van Dale
Doesnie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:20 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Of ik ga na het strand/doe es niet
niemand hoeft je nu dus meer op je vingers te tikkenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nog niet toen ik op school zat denk ik, want werd altijd op m'n vingers getikt als ik dat woord gebruikte
Daar kan ik echt niet tegen, als mensen "me" in plaats van mijn gebruiken. /petpeevequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:19 schreef UitStraling het volgende:
Kloptquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nog niet toen ik op school zat denk ik, want werd altijd op m'n vingers getikt als ik dat woord gebruikte
quote:"Overnieuw" is een veelgebruikt, informeel Nederlands woord dat 'opnieuw' of 'nog een keer' betekent, en is ontstaan uit een contaminatie (verhaspeling) van 'over' en 'opnieuw'. Het werd in 2005 officieel in de woordenboeken opgenomen, inclusief de Dikke Van Dale, en wordt daarom tegenwoordig als een (informele) variant van 'opnieuw' beschouwd, vooral in Nederland.
Zit ook gelukkig niet meer op de middelbare schoolquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
niemand hoeft je nu dus meer op je vingers te tikken
Ik ook al lang niet meer. Vorige eeuw belde netquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zit ook gelukkig niet meer op de middelbare school
Een leuk nieuw woordje in 2025 is knaagdierknap.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij mij was het nog net deze eeuw, nu voel ik me jongquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
Ik ook al lang niet meer. Vorige eeuw belde net
Wordt tijd dat "gaapcaaf" aan de dikke van dale toegevoegd wordt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een leuk nieuw woordje in 2025 is knaagdierknap.
Ik ben ook 4 jaar ouder minder jong natuurlijkquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij mij was het nog net deze eeuw, nu voel ik me jong
Gaat lastig worden als we als Foqueville internationaal gaan, yawnguineapig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wordt tijd dat "gaapcaaf" aan de dikke van dale toegevoegd wordt.
Waarom zouden we internationaal gaan??quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gaat lastig worden als we als Foqueville internationaal gaan, yawnguineapig.
Zo getriggered.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:20 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Of ik ga na het strand/doe es niet
In mijn wereldje wordt het ook keihard afgekeurd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Echt he.quote:
Nee dat wordt dat zo'n woord dat in elke taal hetzelfde is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gaat lastig worden als we als Foqueville internationaal gaan, yawnguineapig.
Opwindendquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook de foqueville politie
Die komma is daar ook niet nodigquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:33 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Echt he.![]()
![]()
En denken die mensen ook nog vaak, dat dat correct taalgebruik is.
Is goedquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:18 schreef Recce het volgende:
[..]
In Twente zouden we zeggen dat het heel apart is.
Ditquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:19 schreef UitStraling het volgende:
Sorry je hebt gelijkquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die komma is daar ook niet nodig.
Onze übertaalnazi is in the house.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Iedereen blij dat ik terug ben van vakantiequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Onze übertaalnazi is in the house.
Wie ben jij, stel je eens netjes voor?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Iedereen blij dat ik terug ben van vakantie
Al heeft niemand me zeker gemist.
Ik ben CL, ik hou van hobby's, ik heb drie cavia's en ik heb een gat in m'n hand.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie ben jij, stel je eens netjes voor?
Mij was het niet opgevallen, maar ik was ook niet echt heel erg aanwezig en oplettendquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wist ook niet waar de punt moestquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef Moeraskat het volgende:
Zin afsluiten met een emoticon is ook niet oké. Maar zo’n punt achter een emoticon is ook een gek gezicht.
HALP!
Ik wist niet dat je op vakantie wasquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bijna prime days.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je op vakantie wasMaar ben helemaal in de ban van B&B Vol Liefde tegenwoordig (door @:4everblackeyed), dus krijg verder nog maar weinig mee
Misschien handig om wat op je hand te leggen als je de cavia’s wil voeren. Dan knagen ze geen gat meer in je handpalm.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben CL, ik hou van hobby's, ik heb drie cavia's en ik heb een gat in m'n hand.
Stom hè?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wist ook niet waar de punt moest.
Ik doe toch maar wel een punt en dan de emoticon.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef Moeraskat het volgende:
Zin afsluiten met een emoticon is ook niet oké. Maar zo’n punt achter een emoticon is ook een gek gezicht.
HALP!
Houdt je ook van kleuren?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben CL, ik hou van hobby's, ik heb drie cavia's en ik heb een gat in m'n hand.
Mja ik gebruik emoticons als een grote punt omdat ze rond zijnquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:38 schreef Moeraskat het volgende:
HALP!
Prima theorie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja ik gebruik emoticons als een grote punt omdat ze rond zijn
Dat is beter ja!quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik doe toch maar wel een punt en dan de emoticon.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja ik gebruik emoticons als een grote punt omdat ze rond zijn
Eve me notitieboek er bij pakke hoor.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet helemaal lekker.
Doe maar es overnieuw.
De Nederlandse taal gaat zo tog helemaal na de tering.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Eve me notitieboek er bij pakke hoor.
Is dit beter dan?quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De Nederlandse taal gaat zo tog helemaal na de tering.
Ik ken ook nog overneit als woord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Eve me notitieboek er bij pakke hoor.
quote:
Ja, wat maakt het noch uit dan je begrijp tog wat ik bedoelte?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het kan ook een lens zijn. Die smiley heeft duidelijk last van z'n ogen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die punt lijkt de smiley te benadrukken.
Zo kan de smiley ook niet wegrollen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Taalvernieuwingquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, dat is overnight oats.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ken ook nog overneit als woord.
Ik ook…quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ga wat dat betreft liever terug in de tijd
Ik was trouwens gisteren weer sinds lange tijd in de Irenelaan in Waalre. Ik was vergeten hoe groot die huisjes daar zijn, zeker als je daar steeds verder van dat (luxe) bejaardenhuis de bossen in bent.quote:
Vanuit het buitenland krijg je dat sowieso minder mee.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ga wat dat betreft liever terug in de tijd
Ik heb wel laatst m'n zusje "gezellie mozarellie" geleerdquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vanuit het buitenland krijg je dat sowieso minder mee.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lelijk, waarom noemen we het niet gewoon nachtelijke haver.
Heb geen idee. Ik wil het sowieso geen overnight oats noemen omdat ik dat gewoon onzin vind.
Daar zit pure schoonheid in.
Vlakbij Planterij de Pimpernel en de Hut van Mie Pils.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik was trouwens gisteren weer sinds lange tijd in de Irenelaan in Waalre. Ik was vergeten hoe groot die huisjes daar zijn, zeker als je daar steeds verder van dat (luxe) bejaardenhuis de bossen in bent.
Ik heb m'n moeder errepels geleerd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb wel laatst m'n zusje "gezellie mozarellie" geleerd
Whii whiieeew.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:51 schreef essnhills het volgende:
Some people call me the space cowboy
En heerlie de peerlie?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb wel laatst m'n zusje "gezellie mozarellie" geleerd
Ik ben een figuur dat altijd hele niesbuien heeft, dus wees blijquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:56 schreef Recce het volgende:
Was echt zo'n nies waarna je tintelingen hebt en sterretjes ziet.
Bollie de nollie met een lollie in je molliequote:Op vrijdag 19 september 2025 20:55 schreef Moeraskat het volgende:
Ja heerlie flaneerlie lekker nippen van m'n cavie
Een figuur dat?! @CherryLips, hou je in!quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben een figuur dat altijd hele niesbuien heeft, dus wees blij
Maak me gekquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bollie de nollie met een lollie in je mollie
Het figuurquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Een figuur dat?! @:cherrylips, hou je in!
overnieuw? voldoettie niet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:50 schreef Ama het volgende:
Morgen beginnen we al met de kattenbakkist overnieuw doen.Maar dit keer goed en we gaan het verven dit keer.
Ik wist niet dat je onzijdig was! Mijn excuses.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het figuur
Dat figuur
Figuur welke
Figuur dat
Klinkt logisch
Mensen die "welke" gebruiken, verdienen ook een dreun.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het figuur
Dat figuur
Figuur welke
Figuur dat
Klinkt logisch
"Dewelke" is nog mooier.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen die "welke" gebruiken, verdienen ook een dreun.
Zelfkastijding?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen welke "welke" gebruiken, verdienen ook een dreun.
verwelkequote:
Ik sla echt als een meisje.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:09 schreef kwiwi het volgende:
Mensen welke een dreun van Ger krijgen zien er zo uit:
Dat kan onbedoeld wel eens gebeuren.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:09 schreef kwiwi het volgende:
Mensen welke een dreun van Ger krijgen zien er zo uit:
oeh wat vervelendquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:10 schreef CherryLips het volgende:
Die Grenze heeft deze week emmers Maltesers in de folder staan.
Je zou raar zijn als je ineens alz een vent slaat. Dan moet je eerst een arm van een vent stelen oid en die als knuppel gebruiken.quote:
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:11 schreef Recce het volgende:
[..]
Als je gewichtig wilt praten, maar dat niet kunt.
Ik moet bij het woord emmer altijd aan zo'n huishoudemmer denken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:10 schreef CherryLips het volgende:
Die Grenze heeft deze week emmers Maltesers in de folder staan.
We hebben onze lichaamsdelenhofleverancier (wow, mooi scrabble woord) @bitterbal, dus zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je zou raar zijn als je ineens alz een vent slaat. Dan moet je eerst een arm van een vent stelen oid en die als knuppel gebruiken.
Ja valt wel onder dezelfde postcode 5583 Bij beide heb ik ook wel eens moeten bezorgen overigens. En een oud-huisgenoot doet bij Pimpernel dagbesteding. Ging ie gewoon van het Winkelcentrum Woensel daarheen. Drie ochtenden in de week op zijn e-bike, maar hij is wel 60+. Dus dikke respect.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vlakbij Planterij de Pimpernel en de Hut van Mie Pils.
Hmmm, ja dat is waar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We hebben onze lichaamsdelenhofleverancier (wow, mooi scrabble woord) @:bitterbal, dus zou zomaar kunnen.
Bestaan die emmers Remia mayonaise nog? Wat was dat een gore bende zeg, zaten áltijd etensresten in. Kwam wel eens bij een kinderfeestje op tafel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik moet bij het woord emmer altijd aan zo'n huishoudemmer denken.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bestaan die emmers Remia mayonaise nog? Wat was dat een gore bende zeg, zaten áltijd etensresten in. Kwam wel eens bij een kinderfeestje op tafel.
Geen idee, ga er eens op letten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bestaan die emmers Remia mayonaise nog? Wat was dat een gore bende zeg, zaten áltijd etensresten in. Kwam wel eens bij een kinderfeestje op tafel.
gelukkig hadden we bij ons in de familie altijd een aparte vork voor de mayo uit de emmer.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een vork voor mayo?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
gelukkig hadden we bij ons in de familie altijd een aparte vork voor de mayo uit de emmer.
Doen we nog steeds voor de augurken, zilveruien en mosterd.
Emmers mayo worden niet meer gebruikt
Ja dit is een kleine, je had vroeger iets dat echt een ronde emmer was zeg maar. Zo groot als een kinderemmer op het strand als het ware.quote:
Net zoals botervloten waarvan de rand vol broodkruimels en jam-strepen zit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:15 schreef Recce het volgende:
[..]![]()
Gelukkig heel weinig ervaring mee. Dat klinkt echt goor!
ja met een lepel kreeg je altijd te veel op je bord, dus gebruikten we gebaksvorkjes er voorquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een vork voor mayo?
Ja ik heb ook een apart lepeltje voor alles in potje.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja met een lepel kreeg je altijd te veel op je bord, dus gebruikten we gebaksvorkjes er voor
ja 2.5l en 10l zijn er ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja dit is een kleine, je had vroeger iets dat echt een ronde emmer was zeg maar. Zo groot als een kinderemmer op het strand als het ware.
Die grote die ze ook in snackbars e.d. hebben. Maar dan met zo'n spuitding om op je snacks/friet/patat te doen??quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja dit is een kleine, je had vroeger iets dat echt een ronde emmer was zeg maar. Zo groot als een kinderemmer op het strand als het ware.
Potten pindakaas waar boter aan de rand zit gesmeerdquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Net zoals botervloten waarvan de rand vol broodkruimels en jam-strepen zit.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Potten pindakaas waar boter aan de rand zit gesmeerd
HdP!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Jaquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Waarom typ je de initialen van m’n vader?quote:
Zo ben ik.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:22 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Waarom typ je de initialen van m’n vader?
Verrassing, je vader zit hier ook!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:22 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Waarom typ je de initialen van m’n vader?
Je zou dit niet openbaar maken, dat had je beloofd.quote:
Hoi papquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verrassing, je vader zit hier ook!
net andersomquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef essnhills het volgende:
@:lvtdk het is maar goed dat je er niet bent want het gaat over emmers mayonaise.
Iedereen zijn vader en alle moeders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verrassing, je vader zit hier ook!
Ohnee, hoe zal @LTVDK nu ooit weten dat ik hem heb gementioned.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
net andersom
en een mention werkt niet na het editten
Dit is echt een trauma hoor. Als m’n bord niet schoon was kreeg ik inderdaad de vla erover.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of vla op je etensbord met jus en aardappelresten![]()
_!!!!
Maar hoe konden ze weten dat het de initialen van je vader zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:23 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je zou dit niet openbaar maken, dat had je beloofd.
je weet dat er stenen gebouwen bestaan waar dingen te koop zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef Nattekat het volgende:
Hm, ben bang dat ik iets wat ik dinsdagochtend nodig ga hebben niet op tijd om huis heb als ik het nu pas bestel...
Sukkel ik
Contextquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Maar hoe konden ze weten dat het de initialen van je vader zijn?
Dat je aardbeienvla naar blinde vink smaaktequote:Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dit is echt een trauma hoor. Als m’n bord niet schoon was kreeg ik inderdaad de vla erover.
Want: “het komt toch allemaal bij elkaar in je buik”
Alsdus mijn papa die kennelijk op FOK! zit.
"Sorry, niet in voorraad, we kunnen het bestellen."quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
je weet dat er stenen gebouwen bestaan waar dingen te koop zijn?
Mijn vader weet niet eens hoe hij een computer opstart. Hij kan nog net het aan/uit knopje vinden, maar verder komt hij niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Iedereen zijn vader en alle moeders.
dan gaat hij maar naar dat gebouw waar het magazijn zitquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:25 schreef Recce het volgende:
[..]
"Sorry, niet in voorraad, we kunnen het bestellen."
Het ding met die stenen gebouwen is dat ik datgeen wat ik nodig heb waarschijnlijk niet zo makkelijk ga vinden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
je weet dat er stenen gebouwen bestaan waar dingen te koop zijn?
“Dan neem je even een gekookte aardappel en prak je hem, dan kun je daarna zo je bord ermee schoon maken”quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat je aardbeienvla naar blinde vink smaakte
Scheelt jou weer computergezeikjesquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mijn vader weet niet eens hoe hij een computer opstart. Hij kan nog net het aan/uit knopje vinden, maar verder komt hij niet.
Keertje Fles langs sturen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Mijn vader weet niet eens hoe hij een computer opstart. Hij kan nog net het aan/uit knopje vinden, maar verder komt hij niet.
Wat zeg je?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding met die stenen gebouwen is dat ik datgeen wat ik nodig heb waarschijnlijk niet zo makkelijk ga vinden.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
“Dan neem je even een gekookte aardappel en prak je hem, dan kun je daarna zo je bord ermee schoon maken”
"Sorry, dan moet u in de winkel zijn. We kunnen hier geen dingen verkopen."quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan gaat hij maar naar dat gebouw waar het magazijn zit
Hadden we later ook, toen we en vaatwasser hadden. Daarvoor niet, want scheelt weer afwassen.quote:
Het ding met die stenen gebouwen is dat ik datgeen wat ik nodig heb waarschijnlijk niet zo makkelijk ga vinden.quote:
Mijn zus prakte altijd alles door elkaar, hoop zout en peper erover en smekken maar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:28 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hadden we later ook, toen we en vaatwasser hadden. Daarvoor niet, want scheelt weer afwassen.
Moet je beter zoeken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding met die stenen gebouwen is dat ik datgeen wat ik nodig heb waarschijnlijk niet zo makkelijk ga vinden.
Kuiltje voor de jus?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn zus prakte altijd alles door elkaar, hoop zout en peper erover en smekken maar.
Nou ja met zijn telefoon is hetzelfde liedje. Had ik hem bij hem thuis uitgelegd hoe je een whatsapp bericht verstuurd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Scheelt jou weer computergezeikjes
Is mooi hoe alles vaak een naam krijgt thuis. "Ja nee pak maar even zo'n vlabakje voor de paprika's".quote:
Lastig is dat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nou ja met zijn telefoon is hetzelfde liedje. Had ik hem bij hem thuis uitgelegd hoe je een whatsapp bericht verstuurd.
Was ik nog niet eens terug thuis, belde hij op, hoe het ook al weer moest.![]()
![]()
![]()
Beste man moet echt hoognodig in een verzorgingshuis worden opgenomen, met alle respect hoor
Echter is hij voor een bepaalde indicatie te goed bevonden.
Ik was zelf de afstandsbediening (apparaatje)quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is mooi hoe alles vaak een naam krijgt thuis. "Ja nee pak maar even zo'n vlabakje voor de paprika's".
"Waar is het apparaatje?". Ook zo'n mooie.
Gebruikten jullie ook "apparaatje" voor de afstandsbediening van de tv?
Mja, ben je mooi klaar mee dan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nou ja met zijn telefoon is hetzelfde liedje. Had ik hem bij hem thuis uitgelegd hoe je een whatsapp bericht verstuurd.
Was ik nog niet eens terug thuis, belde hij op, hoe het ook al weer moest.![]()
![]()
![]()
Beste man moet echt hoognodig in een verzorgingshuis worden opgenomen, met alle respect hoor
Echter is hij voor een bepaalde indicatie te goed bevonden.
Ja, ik heb zo verder geen voorbeelden, maar vlabakjes is prachtig. We zeiden niet "apparaatje" tegen de afstandsbediening.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is mooi hoe alles vaak een naam krijgt thuis. "Ja nee pak maar even zo'n vlabakje voor de paprika's".
"Waar is het apparaatje?". Ook zo'n mooie.
Gebruikten jullie ook "apparaatje" voor de afstandsbediening van de tv?
Ik kan me nog heel vaag herinneren dat we geen afstandsbediening hadden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik was zelf de afstandsbediening (apparaatje)
Maar vroeger was er ook maar weinig voor kinderen op TV natuurlijk. Dan was het alleen woensdagmiddag en zondagochtend leuk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef Moeraskat het volgende:
Toen er nog geen afstandsbediening bij de tv was, en ik dan te lui was om op te staan als ik naar een ander net wilde kijken. Dus dan keek ik “iets stoms”. Uit protest, alsof het me wat opleverde.
Kreeg toen op een zeker moment een zitzak. Zo’n ronde waar echt van die balletjes in zaten. Deel van leer, deels van stof.
Die lag links van de tv, kon ik precies met m’n tenen de knopjes indrukken.
Dat weet ik niet meerquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Maar vroeger was er ook maar weinig voor kinderen op TV natuurlijk. Dan was het alleen woensdagmiddag en zondagochtend leuk.
Luiwammesquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef Moeraskat het volgende:
Toen er nog geen afstandsbediening bij de tv was, en ik dan te lui was om op te staan als ik naar een ander net wilde kijken. Dus dan keek ik “iets stoms”. Uit protest, alsof het me wat opleverde.
Kreeg toen op een zeker moment een zitzak. Zo’n ronde waar echt van die balletjes in zaten. Deel van leer, deels van stof.
Ik kan meer met m’n tenen dan mijn kind nu.quote:
TV met teenbedieningquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef Moeraskat het volgende:
Gizmo ook als ik hem water en eten geef snachts.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
kriiiiiiiiiiiiiiiiijg jou wel
Net zoals de pc met je teen aan en uitzettenquote:
quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Gizmo ook als ik hem water en eten geef snachts.
Wat heb je eraan in het dagelijkse leven?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik kan meer met m’n tenen dan mijn kind nu.![]()
Geld oprapen en dan overpakken met m’n hand, potloden, pennen…
Die generatie van nu hebben die skills niet.( of minder )
Oh dat is grappig want ik doe ook veel met m'n tenen, inderdaad pen van de grond oppaken e.d, en daar maakt gergi altijd grappen overquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik kan meer met m’n tenen dan mijn kind nu.![]()
Geld oprapen en dan overpakken met m’n hand, potloden, pennen…
Die generatie van nu hebben die skills niet.( of minder )
Op zondagochtend had de VPRO allerlei gekke kinderprogramma's. En op woensdagmiddag keken we Seabert.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:36 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meereigenlijk.
Ik keek altijd huiver en snuitje.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Net zoals de pc met je teen aan en uitzetten
Dingen oprapen zonder te bukken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat heb je eraan in het dagelijkse leven?
Beetje pinnen met je blote tenen bij de Albert Heijn of het gras maaien met je tenen?
Ik nog best wel goed. Heb ook de TV van opa geërfd voor op mijn slaapkamer, die had geen afstandsbediening terwijl we beneden in de huiskamer wel een TV met afstandsbediening hadden. Opa overleed toen ik 16 was in 1997.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik kan me nog heel vaag herinneren dat we geen afstandsbediening hadden.
Seaaaaaabert, ook al is hij klein.."quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef Recce het volgende:
[..]
Op zondagochtend had de VPRO allerlei gekke kinderprogramma's. En op woensdagmiddag keken we Seabert.
Precies!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat is grappig want ik doe ook veel met m'n tenen, inderdaad pen van de grond oppaken e.d, en daar maakt gergi altijd grappen over![]()
"jij met je tenen altijd
".
Apen doen dit ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat is grappig want ik doe ook veel met m'n tenen, inderdaad pen van de grond oppaken e.d, en daar maakt gergi altijd grappen over![]()
"jij met je tenen altijd
".
gremlins zijn vrrrrrrrrrrrreetboeienquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Gizmo ook als ik hem water en eten geef snachts.
Vond dat juist leukquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
Bellen met een draaischijftelefoon, dat vond ik echt vreselijk en begreep het niet altijd.
Kloptquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:42 schreef UitStraling het volgende:
Ik gooide vroeger wel eens expres een pen op de grond zodat een meisje moest bukken om die op te rapen, dit zou nooit gewerkt hebben met Kwiewel en Moeraskat
Nee inderdaad.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:42 schreef UitStraling het volgende:
Ik gooide vroeger wel eens expres een pen op de grond zodat een meisje moest bukken om die op te rapen, dit zou nooit gewerkt hebben met Kwiewel en Moeraskat
+1quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:43 schreef Moeraskat het volgende:
Oh flat drama in Den Haag, zie het nu pas.
Scheelt bukken. Gewoon met je tenen iets oppakkenquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat heb je eraan in het dagelijkse leven?
Beetje pinnen met je blote tenen bij de Albert Heijn of het gras maaien met je tenen?
Ooit toen ik als kleutertje op zwemles ging.. gooide de badmeester van die ringetjes op de bodem van het badje en dan was de bedoeling dat je met je hoofd onderwater ging om dat te pakken. Net te diep om er met je armen bij te kunnen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"jij met je tenen altijd
".
Sindsdien lijken alle vrouwen op apen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:47 schreef Recce het volgende:
Het is wel duidelijk wat voor gevolgen dat gedrag van US heeft gehad.
Bedankt hè!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sindsdien lijken alle vrouwen op apen.
Toen al duidelijk een slimme meidquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ooit toen ik als kleutertje op zwemles ging.. gooide de badmeester van die ringetjes op de bodem van het badje en dan was de bedoeling dat je met je hoofd onderwater ging om dat te pakken. Net te diep om er met je armen bij te kunnen.
Maar kleine essje vond dat idee maar niks. Dus ik viste dat ding gewoon met mijn tenen op
Dan zei mijn vader het nummer en dan mochten mijn broers en ik om de beurt een nummer draaien. Gingen we oma bellenquote:
quote:
nog 361quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Koentje. Bijna 300K posts![]()
![]()
niet te lange posts makenquote:
Wel oke hoorquote:
ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:52 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wel oke hoor
Gister weer gefietst
Vandaag een stukje gewandeld en lekker in de tuin gezeten
Raaaaawrquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRR
Nicequote:Op vrijdag 19 september 2025 21:52 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wel oke hoor
Gister weer gefietst
Vandaag een stukje gewandeld en lekker in de tuin gezeten
Mandquote:
En jij? Klaar voor morgrn?quote:
Ohhhhquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
https://www.lego.com/nl-n(...)llection-tiger-31217
Deze lijkt me best vet
@:Ettovanbelgie
@:essnhills
mwa als je het regelmatig schoonmaakt zal het niet vet wordenquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
https://www.lego.com/nl-n(...)llection-tiger-31217
Deze lijkt me best vet
@:Ettovanbelgie
@:essnhills
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |