abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218809024
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218809051
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:27 schreef Zorro het volgende: [..] Wat precies de reden is dat ik niet op CDA stem. Staat misschien wel het dichtst bij me maar die gaat met Timmermans in zee. Enige alternatief voor mij is VVD maar niet zoals dat daar nu gaat. Dus ik denk dat ik dit jaar maar op de bank blijf zitten.
Hij wil een goed bestuur en eindelijk eens wat bereiken, dan ga je inderdaad met een betrouwbare constructieve partij in zee. En GL-PvdA bewijst al decennia (ja, ook het GL deel) dat ze dat zijn. Dus terecht dat Bontenbal naar Timmermans kijkt. Hij kijkt trouwens ook naar de VVD, als Yeşilgöz daar weg is na de verkiezingen kan dat ook een prima partij zijn om mee samen te werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218809052
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:27 schreef Zorro het volgende: [..] Wat precies de reden is dat ik niet op CDA stem. Staat misschien wel het dichtst bij me maar die gaat met Timmermans in zee. Enige alternatief voor mij is VVD maar niet zoals dat daar nu gaat. Dus ik denk dat ik dit jaar maar op de bank blijf zitten.
Dan kun je beter blanco stemmen dan niet stemmen. Timmermans vs VVD zijn wel twee uitersten (in hoeverre je daar nog over kan spreken met PVV en FVD meegeteld)
pi_218809059
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dan kun je beter blanco stemmen dan niet stemmen. Timmermans vs VVD zijn wel twee uitersten (in hoeverre je daar nog over kan spreken met PVV en FVD meegeteld)
VVD en GL-PvdA zijn helemaal niet twee uitersten, ze zijn de linker en rechtervleugel van het midden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218809073
Als CU lid valt me trouwens enorm tegen dat CU in heeft gestemd met een uitbreiding van het (vooral symbolische) boerkaverbod. Die 150 vrouwen in Nederland zijn echt geen enkel probleem, waarom moet je hen nou aantasten in hun godsdienstvrijheid?
pi_218809074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD en GL-PvdA zijn helemaal niet twee uitersten, ze zijn de linker en rechtervleugel van het midden.
Ik bedoelde dat je tussen gl-pvda en vvd zou kiezen, qua beleid staan die vrij ver uit elkaar lijkt me.
pi_218809079
twitter

De Wierd Duk methode. Standaard tactiek op rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218809082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:36 schreef Hanca het volgende:
Als CU lid valt me trouwens enorm tegen dat CU in heeft gestemd met een uitbreiding van het (vooral symbolische) boerkaverbod. Die 150 vrouwen in Nederland zijn echt geen enkel probleem, waarom moet je hen nou aantasten in hun godsdienstvrijheid?
Was het een handreiking om iets anders voor elkaar te krijgen misschien?
pi_218809083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik bedoelde dat je tussen gl-pvda en vvd zou kiezen, qua beleid staan die vrij ver uit elkaar lijkt me.
Zorro had het over Bontenbal of VVD kiezen. Of niet stemmen.
pi_218809089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
De MAGA, Singapore en Milei aanbiddende VVD is zo langzamerhand niet meer midden. GL-PvdA wel.

Zoals gezegd: in ches_data staat VVD enorm ver naar rechts. Rechtser dan GroenLinks op links staat.

P.S. de wijze waarop VVDers als Petersen en Mens het Jimmy Kimmel incident duiden krijg ik de rillingen van. Fascisten en sadisten in maatpak.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218809091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zorro had het over Bontenbal of VVD kiezen. Of niet stemmen.
Oh sorry, verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij bedoelde dat hij geen gl-pvda wil want Timmermans en daarom maar naar VVD keek.
pi_218809104
Kan een modje de typo in de TT aanpassen, het was nog vroeg en het gaat niet over pensioen. :+
@capricia
@Cyan9
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218809106
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-hun-auto-a4906709

Hoe veroorzaak je moedwillig een 'asielplaag', deel zoveel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218809117
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:42 schreef nostra het volgende:
Kan een modje de typo in de TT aanpassen, het was nog vroeg en het gaat niet over pensioen. :+
@:capricia
@:Cyan9
Zo?
Goedemorgen trouwens. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218809133
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De MAGA, Singapore en Milei aanbiddende VVD is zo langzamerhand niet meer midden. GL-PvdA wel.

Zoals gezegd: in ches_data staat VVD enorm ver naar rechts. Rechtser dan GroenLinks op links staat.

P.S. de wijze waarop VVDers als Petersen en Mens het Jimmy Kimmel incident duiden krijg ik de rillingen van. Fascisten en sadisten in maatpak.
Als je uiterst links staat, staat VVD idd erg ver van het midden. Maar in feite moeten we de verschillen tussen partijen als GL-PvdA, D66, CDA en VVD ook niet groter maken dan ze zijn.

Als je gewoon langjarig terug kijkt, zijn ze allemaal voor de rechtsstaat, komen ze allemaal op voor minderheden, willen ze allemaal voorkomen dat minima door de ondergrens zakken, willen ze allemaal klimaatbeleid gericht op 0 uitstoot in 2050, enz. Natuurlijk zijn er verschillen, maar dat zijn meestal vooral accentverschillen. Dat de VVD deze kabinetsperiode behoorlijk uit de band is gesprongen klopt, maar ik denk dat ze met een volgende leider (ik zie Yeşilgöz november niet halen als partijleider) zo weer terugschuiven.
pi_218809142
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je uiterst links staat, staat VVD idd erg ver van het midden. Maar in feite moeten we de verschillen tussen partijen als GL-PvdA, D66, CDA en VVD ook niet groter maken dan ze zijn.

Als je gewoon langjarig terug kijkt, zijn ze allemaal voor de rechtsstaat, komen ze allemaal op voor minderheden, willen ze allemaal voorkomen dat minima door de ondergrens zakken, willen ze allemaal klimaatbeleid gericht op 0 uitstoot in 2050, enz. Natuurlijk zijn er verschillen, maar dat zijn meestal vooral accentverschillen. Dat de VVD deze kabinetsperiode behoorlijk uit de band is gesprongen klopt, maar ik denk dat ze met een volgende leider (ik zie Yeşilgöz november niet halen als partijleider) zo weer terugschuiven.
Dat Yesilgoz instemt met Antifa-motie zegt wel over de ruk naar rechts die VVD heeft gemaakt. Ik vraag me af of ze zo snel na de verkiezingen wat meer naar het midden gaan. Er zal dan vooral een interne strijd woeden bij VVD.
pi_218809146
Als je klaar bent met het ABP of het ABP met jou, dan heb je inderdaad tijd zat voor bezinning.
pi_218809150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat Yesilgoz instemt met Antifa-motie zegt wel over de ruk naar rechts die VVD heeft gemaakt. Ik vraag me af of ze zo snel na de verkiezingen wat meer naar het midden gaan. Er zal dan vooral een interne strijd woeden bij VVD.
Die Antifa-motie is niks meer dan een verkiezingsstunt, een organisatie die niet bestaat als organisatie kun je ook niet als terroristische organisatie beschouwen. Deze motie wordt gewoon genegeerd door het ministerie van Justitie. Een motie is geen wet, er is in de rechtbank niets veranderd. Dit was gewoon een goedkope oproep die terecht in de media nauwelijks aandacht krijgt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:55:23 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218809178
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb een gevoel dat VVD ook nog echt belabberd gaat scoren in de verkiezingen, nog minder dan nu in de peilingen. De rechtse stemmers neigen misschien eerder naar JA21 en PVV, meer linkse stemmers gaan eerder op CDA of D66 door alle streken van Dilan.
pi_218809183
En over dat boerkaverbod: het huidige boerkaverbod werd al niet gehandhaafd: https://www.parool.nl/ned(...)gen-boerka~b8828f55/
Eerste 4 jaar 0 boetes, 4 waarschuwingen.

Hoe kun je dan als CU en CDA, die zeggen dat ze klaar zijn met onzinnige zaken in Den Haag en eindelijk weer bezig willen met echte zaken, voor uitbreiding van dat verbod stemmen? Te lang met Stoffer zitten praten in de pauze?
pi_218809238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb een gevoel dat VVD ook nog echt belabberd gaat scoren in de verkiezingen, nog minder dan nu in de peilingen. De rechtse stemmers neigen misschien eerder naar JA21 en PVV, meer linkse stemmers gaan eerder op CDA of D66 door alle streken van Dilan.
Wat de recente peilingen lijken te onderstrepen.

Yesilgoz heeft er een behoorlijk niemandsland van gemaakt. Het is nu alleen de partij tegen de hypotheekrente aftrek. Waar men van doet alsof afschaffing de ramp der rampen zou betekenen.

De bewegingen naar ja21 en pvv zijn trouwens niet heel gezond met een VVD die het (mede) vooral anti-fascisme moeilijk wil maken, terwijl de werkelijke criminelen al met dreigende vingers naar de samenleving wijzen dat we moeten oppassen met "linkse" praatjes en "nuance"

Maar ja.. als we daarmee bezig zijn, dan leidt dat mooi de aandacht af van andere zaken. Zo denkt men.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 19-09-2025 09:09:03 ]
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:04:22 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218809244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:55 schreef Hanca het volgende:
En over dat boerkaverbod: het huidige boerkaverbod werd al niet gehandhaafd: https://www.parool.nl/ned(...)gen-boerka~b8828f55/
Eerste 4 jaar 0 boetes, 4 waarschuwingen.

Hoe kun je dan als CU en CDA, die zeggen dat ze klaar zijn met onzinnige zaken in Den Haag en eindelijk weer bezig willen met echte zaken, voor uitbreiding van dat verbod stemmen? Te lang met Stoffer zitten praten in de pauze?
Waarschijnlijk omdat ze voor het verbod zijn?

En dan vanuit campagne-oogpunt, weet Bontenbal dat iedereen in de media hem toch wel feteert als exponent van het fatsoenlijke midden dat zich bezig wil houden met echte zaken, dan heeft hij mooi tijd over om zich ook nog met symbolische zaken bezig te houden die de onderbuik kietelen.
Antifa
pi_218809245
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo?
Goedemorgen trouwens. :)
Thanks en goedemorgen. c_/
Friedman on Donahue
pi_218809272
quote:

[..]
Als je uiterst links staat, staat VVD idd erg ver van het midden.
Ik ben niet 'uiterst links'. Houd op.

Onder Rutte was de VVD al lekker bezig. Met 'pleur op' en schijt aan de rechtsstaat en Grondwet. Waar de Orde van Advocaten continu met rode pen doorheen ging.

https://www.groene.nl/art(...)s-verder-naar-rechts

https://www.groene.nl/artikel/applausmachine-voor-oneliners
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218809286
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat ze voor het verbod zijn?

Arie Slob had in 2012 een prima reactie: 'Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel.'
https://www.parool.nl/nie(...)erkaverbod~b15c1468/

Ik vind dit echt wel een uitglijder, meer dan dat verbod op een niet bestaande organisatie. Hiermee criminaliseer je 150 vrouwen die geen vlieg kwaad doen en alleen uit geloofsovertuiging een bepaald kledingstuk aan willen.

Nou weet ik dat dit ook een motie is en uitbreiding van de wet er nog niet is en als die er wel zou komen, die wet gewoon niet gehandhaafd gaat worden (de 4 waarschuwingen van de vorige wet komen allemaal van de eerste 3 maanden dat de wet er was, daarna is iedereen hem vergeten), maar toch.
pi_218809289
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die Antifa-motie is niks meer dan een verkiezingsstunt, een organisatie die niet bestaat als organisatie kun je ook niet als terroristische organisatie beschouwen. Deze motie wordt gewoon genegeerd door het ministerie van Justitie. Een motie is geen wet, er is in de rechtbank niets veranderd. Dit was gewoon een goedkope oproep die terecht in de media nauwelijks aandacht krijgt.
Dat klopt rationeel gezien allemaal. Maar dan moet je toch eens zien hoe sommige mensen erbij staan te juichen. En dan hoef je niet heel ver te kijken; alleen al hier op FOK! zie je er genoeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218809301
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt rationeel gezien allemaal. Maar dan moet je toch eens zien hoe sommige mensen erbij staan te juichen. En dan hoef je niet heel ver te kijken; alleen al hier op FOK! zie je er genoeg.
Ja, er stemt zo'n 30-40 zetels in Nederland radicaal-rechts, dat die voor zulke onzinnige symboolmoties zijn hoeft niemand te verbazen, ze stemmen nota bene op partijen die enkel symboolacties willen en geen enkele politieke inhoud hebben. Als je na het 'we zetten bordjes bij AZC's, dat gaat Nederland helpen' nog een stem op de PVV overweegt, ben je wel volledig af.
pi_218809322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Toe maar... Bedoel je Esther Ouwehand? Etiketteer je haar tot extremist ? Dat is nou polarisatie... een volgende stap is alle radicale linkse mensen labiel verklaren.
Net zoals alle rechtse mensen die iets van migratie vinden tegenwoordig tot nazist of fascist verklaard zijn?
Mja
pi_218809323
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er stemt zo'n 30-40 zetels in Nederland radicaal-rechts, dat die voor zulke onzinnige symboolmoties zijn hoeft niemand te verbazen, ze stemmen nota bene op partijen die enkel symboolacties willen en geen enkele politieke inhoud hebben. Als je na het 'we zetten bordjes bij AZC's, dat gaat Nederland helpen' nog een stem op de PVV overweegt, ben je wel volledig af.
Dat ben ik op zichzelf wel met je eens, vanuit mijn kader. Maar ten eerste zijn er dan heel veel mensen volledig af. Ten tweede zijn het meer dan 30-40 zetels, anders haalt zo'n motie geen meerderheid. Ten derde begin ik wel meer en meer te denken dat je wel iets moet met die mensen die hier achteraan blijven lopen. Iets in de zin van: proberen te bereiken op bepaalde manieren. Want het wordt niet beter, zo blijkt. Dus moet het anders om te zorgen dat het wel beter wordt.

Ik weet ook niet hoe, maar het wordt slechter en slechter in plaats van beter.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:20:30 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218809331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Arie Slob had in 2012 een prima reactie: 'Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel.'
https://www.parool.nl/nie(...)erkaverbod~b15c1468/

Ik vind dit echt wel een uitglijder, meer dan dat verbod op een niet bestaande organisatie. Hiermee criminaliseer je 150 vrouwen die geen vlieg kwaad doen en alleen uit geloofsovertuiging een bepaald kledingstuk aan willen.

Nou weet ik dat dit ook een motie is en uitbreiding van de wet er nog niet is en als die er wel zou komen, die wet gewoon niet gehandhaafd gaat worden (de 4 waarschuwingen van de vorige wet komen allemaal van de eerste 3 maanden dat de wet er was, daarna is iedereen hem vergeten), maar toch.
Arie Slob sprak ondertussen alweer 13 jaar geleden. Partijen verschuiven en de afgelopen jaren hebben anti-islamsentimenten net als de anti-asielzoekersgeluiden een enorme opmars gemaakt. Dat heeft zijn weerslag op de positie van vrijwel alle partijen en dat zie je bij dit soort moties.
Antifa
pi_218809344
Mij valt het op dat nog zoveel mensen alles nuanceren, tot het gedrag van de VVD aan toe.
Ik ben normaal ook altijd van de nuance, maar als je ziet hoe Amerika steeds meer dictatoriale trekjes krijgt, en hoe dat vanuit VVD hoek en alles rechts daar van, en ook in de media maar wordt genuanceerd, dan is het echt 2 voor 12.

Daarnaast is er geen ook een (volgens Amnesty en de VN) genocide bezig die ook door heel rechts en de media genuanceerd wordt.

Dan vind ik de hoop dat de VVD weer een normale partij is als Yesilgoz weg is te veel wensdenken.
pi_218809346
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ben ik op zichzelf wel met je eens, vanuit mijn kader. Maar ten eerste zijn er dan heel veel mensen volledig af. Ten tweede zijn het meer dan 30-40 zetels, anders haalt zo'n motie geen meerderheid. Ten derde begin ik wel meer en meer te denken dat je wel iets moet met die mensen die hier achteraan blijven lopen. Iets in de zin van: proberen te bereiken op bepaalde manieren. Want het wordt niet beter, zo blijkt. Dus moet het anders om te zorgen dat het wel beter wordt.

Ik weet ook niet hoe, maar het wordt slechter en slechter in plaats van beter.
Mensen zullen extremer en extremer en bozer en bozer worden totdat de politiek luistert en iets gaat ondernemen tegen de asielinstroom. Asiel bepaalt gewoon voor 90% de verkiezingsuitslag. De PVV is op zich een onsamenhangende partij zonder al te duidelijke standpunten en een totaal gebrekkige structuur. De enige reden dat de mensen nog op de PVV stemmen is dat Wilders zich blijft uitspreken tegen de immigratie. Anders zouden mensen wel op een fatsoenlijke partij stemmen, zoals de FVD of JA21.
Mja
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:24:04 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218809355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:22 schreef papert het volgende:
Mij valt het op dat nog zoveel mensen alles nuanceren, tot het gedrag van de VVD aan toe.
Ik ben normaal ook altijd van de nuance, maar als je ziet hoe Amerika steeds meer dictatoriale trekjes krijgt, en hoe dat vanuit VVD hoek en alles rechts daar van, en ook in de media maar wordt genuanceerd, dan is het echt 2 voor 12.

Daarnaast is er geen ook een (volgens Amnesty en de VN) genocide bezig die ook door heel rechts en de media genuanceerd wordt.

Dan vind ik de hoop dat de VVD weer een normale partij is als Yesilgoz weg is te veel wensdenken.
men moet de frustratie bij de woningnood oplossen , het gaat de PVV stemmers niet zozeer om de moslims
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218809359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja en rechtse mensen laten zich wijsmaken dat alle problemen door buitenlanders komen.
Alsof als alle buitenlanders weg zijn Tante Bep met een uitkering wel goedkoop shag kan kopen.
Als we dat zouden willen, zou dat kunnen. Of shag goedkoop moet zijn en Tante Bep die uitkering moet houden, daar denk ik het mijne van, maar als we dat zouden willen, zou het te bekostigen zijn met een zeer lage belastingdruk.
Mja
pi_218809365
Die Antifa motie was een nogal zotte motie omdat de regering er uiteindelijk concreet niets mee kan.

Beter was geweest om een motie of een wetsvoorstel in te dienen waar de regering wel iets mee zou kunnen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een voorstel om het aantal misdrijven waarvoor strafverzwaring geldt als die gepleegd worden met een terroristisch motief, uit te breiden. Dan denk ik aan misdrijven waar Antifa zich wel eens schuldig aan maakt, zoals bijvoorbeeld brandstichting.

Als iemand bijvoorbeeld een hotel in brand steekt omdat hij het niet eens is met een politieke partij die daar op dat moment vergadert, of iemand steekt een filiaal van een groothandelsbedrijf in brand omdat het moederbedrijf van die groothandel zaken doet in een bepaald land of iemand pleegt een aanslag op het woonhuis van een staatssecretaris omdat hij het niet eens is met het gevoerde asielbeleid, dan zou dat beschouwd moeten worden als misdrijven met een terroristisch motief en zou daar strafverzwaring voor moeten gelden. Maar zo'n wetswijziging had er eigenlijk veertig jaar geleden al moeten zijn.
pi_218809371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet de frustratie bij de woningnood oplossen , het gaat de PVV stemmers niet zozeer om de moslims
PVV en PVV-achtige partijen (Fortuyn, Verdonk, Baudet) halen al meer dan 20 jaar ongeveer een stabiel aantal zetels, rond de 30 met uitschieters naar 40. Dat heeft niks met woningnood te maken. Dat heeft te maken met al het nepnieuws rondom asielmigratie.
pi_218809381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Mensen zullen extremer en extremer en bozer en bozer worden totdat de politiek luistert en iets gaat ondernemen tegen de asielinstroom. Asiel bepaalt gewoon voor 90% de verkiezingsuitslag. De PVV is op zich een onsamenhangende partij zonder al te duidelijke standpunten en een totaal gebrekkige structuur. De enige reden dat de mensen nog op de PVV stemmen is dat Wilders zich blijft uitspreken tegen de immigratie. Anders zouden mensen wel op een fatsoenlijke partij stemmen, zoals de FVD of JA21.
Volslagen debiel toch?

Laten we de zorg tot het bot kapotbezuinigen als er maar geen “buut’nlanders” komen.
Laten we de woningmarkt maar compleet verzieken, als er maar geen “buut’nlanders” komen.
Laten we alle sociale voorzieningen maar afbreken, als er maar geen “buut’nlanders” komen.

Echt, zo roepen we de ellende over onszelf af. Ik zou bijna zeggen dat ik daar dan geen medelijden mee heb, ware er niet dat ik ook in dit land woon en er last van heb dat rechtse partijen al decennia aan de knoppen zitten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:31:38 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218809399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volslagen debiel toch?

Laten we de zorg tot het bot kapotbezuinigen als er maar geen “buut’nlanders” komen.
Laten we de woningmarkt maar compleet verzieken, als er maar geen “buut’nlanders” komen.
Laten we alle sociale voorzieningen maar afbreken, als er maar geen “buut’nlanders” komen.

Echt, zo roepen we de ellende over onszelf af. Ik zou bijna zeggen dat ik daar dan geen medelijden mee heb, ware er niet dat ik ook in dit land woon en er last van heb dat rechtse partijen al decennia aan de knoppen zitten.
Nederlanders worden al decennialang op deze manier voorgelogen en blijven erin trappen:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:33:49 #39
323876 michaelmoore
pi_218809421
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV en PVV-achtige partijen (Fortuyn, Verdonk, Baudet) halen al meer dan 20 jaar ongeveer een stabiel aantal zetels, rond de 30 met uitschieters naar 40. Dat heeft niks met woningnood te maken. Dat heeft te maken met al het nepnieuws rondom asielmigratie.
ja en de asiel migratie wordt door iedereen gelinkt aan de woningnood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218809425
quote:

[..]
Van de mensen die op PVV en JA21 stemmen is voor 90% asiel het belangrijkste. Dat zegt op zich dat ze niet voldoende zijn geinformeerd en zich laten leiden door de onderbuikgevoelens die Wilders en Eerdmans zo ontzettend goed in woorden om kunnen zetten. Want de asielinstroom is niet het grootste probleem en al die dingen die Wilders cs daartegen willen ondernemen kunnen niet.

Mensen moeten ook wel geinformeerd wíllen worden. Ze moeten ook willen luisteren naar de rationele argumenten, de werkelijke cijfers, het gegoochel leren zien.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:36:32 #41
323876 michaelmoore
pi_218809447
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Van de mensen die op PVV en JA21 stemmen is voor 90% asiel het belangrijkste. Dat zegt op zich dat ze niet voldoende zijn geinformeerd en zich laten leiden door de onderbuikgevoelens die Wilders en Eerdmans zo ontzettend goed in woorden om kunnen zetten. Want de asielinstroom is niet het grootste probleem en al die dingen die Wilders cs daartegen willen ondernemen kunnen niet.

Mensen moeten ook wel geinformeerd wíllen worden. Ze moeten ook willen luisteren naar de rationele argumenten, de werkelijke cijfers, het gegoochel leren zien.
Ga dat maar vertellen tegen de stemgerechtigden die een woning zoeken en zien dat statushouders voorrang hebben
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:40:34 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218809475
quote:

[..]

Dat soort mensen leest geen partijprogramma's. Die horen een soundbite op SBS6 en stemmen last minute nog een partij. Ik denk ook dat er steeds meer mensen (jongere generaties) hun stemmen baseren op wat ze zien op Tiktok. Dan moet je als partij dus catchy filmpjes van je debatten maken, maar ik heb het gevoel dat we steeds meer naar een catchy TikTok filmpjes parade zitten te kijken en steeds minder naar goede inhoud.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218809483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja en de asiel migratie wordt door iedereen gelinkt aan de woningnood
Een totaal onzinnige link die helemaal niks met feiten te maken heeft.
pi_218809493
quote:

[..]

Maar die mensen beschouwen serieuze kranten en de NOS als nepnieuws, CPB is geen bron en iedereen die het niet met Wilders eens is in de politiek is een leugenaar of loopt aan het lijntje van WEF. Dan houdt het wel een beetje op qua informeren, dan is die groep niet te bereiken.
pi_218809509
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die mensen beschouwen serieuze kranten en de NOS als nepnieuws, CPB is geen bron en iedereen die het niet met Wilders eens is in de politiek is een leugenaar of loopt aan het lijntje van WEF. Dan houdt het wel een beetje op qua informeren, dan is die groep niet te bereiken.
Dat klopt. En dat is het gevaar. En er zal toch moeten worden gezocht naar een manier om ze wel te bereiken. Of te zorgen dat ze minder bereikt wordt door de alternatieve 'feiten'.

Ik denk dat socia media echt het vergif van deze tijd is. Ik heb alleen geen idee hoe we dat tij nog kunnen keren.
pi_218809527
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat soort mensen leest geen partijprogramma's. Die horen een soundbite op SBS6 en stemmen last minute nog een partij. Ik denk ook dat er steeds meer mensen (jongere generaties) hun stemmen baseren op wat ze zien op Tiktok. Dan moet je als partij dus catchy filmpjes van je debatten maken, maar ik heb het gevoel dat we steeds meer naar een catchy TikTok filmpjes parade zitten te kijken en steeds minder naar goede inhoud.
En toch moet je als andere partijen die weg ook zien te vinden. Want Tiktok werkt wel voor de jeugd. En het is niet louter narigheid, als het op de goede manier wordt gebruikt. Mijn docht heeft het ook veel gekeken, en soms nog wel, maar ze zat wel in een ander soort algoritme, denk ik.
pi_218809540
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:
Dat klopt. En dat is het gevaar. En er zal toch moeten worden gezocht naar een manier om ze wel te bereiken. Of te zorgen dat ze minder bereikt wordt door de alternatieve 'feiten'.

Ik denk dat socia media echt het vergif van deze tijd is. Ik heb alleen geen idee hoe we dat tij nog kunnen keren.
Dit is wel een aardige aflevering van de podcast Veroordeeld met de bedreiger van Hugo de Jonge. Die nu overkomt als een volstrekt normaal persoon met voldoende zelfreflectie hoe hij zo heeft kunnen afglijden. Volgens mij heeft hij deze week ook een gesprek (gehad) met Hugo zelf.

Veroordeeld · Episode
Friedman on Donahue
pi_218809543
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie de oplossing ook niet. Ja, ze zijn begonnen met meer informeren op de scholen, meer mediawijsheid daar. Maar bereik je dan een tiener wiens ouders in de FvD-fuik zijn gezwommen en thuis dus steeds hoort dat die leraar nepnieuws verkondigt, dat vraag ik me af. Campagnes vanuit de overheid helpen niet, want de overheid is geen bron volgens die mensen.

Ik zie ook niet hoe dit echt verholpen kan worden zonder richting een dictatuur/politiestaat te gaan waarbij je bepaalde meningen gaat verbieden en verspreiders van nepnieuws (die er geen geld voor krijgen) gaat vervolgen en dat moeten we ook echt niet willen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:51:15 #49
323876 michaelmoore
pi_218809555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie de oplossing ook niet. Ja, ze zijn begonnen met meer informeren op de scholen, meer mediawijsheid daar. Maar bereik je dan een tiener wiens ouders in de FvD-fuik zijn gezwommen en thuis dus steeds hoort dat die leraar nepnieuws verkondigt, dat vraag ik me af. Campagnes vanuit de overheid helpen niet, want de overheid is geen bron volgens die mensen.

Ik zie ook niet hoe dit echt verholpen kan worden zonder richting een dictatuur/politiestaat te gaan waarbij je bepaalde meningen gaat verbieden en verspreiders van nepnieuws (die er geen geld voor krijgen) gaat vervolgen en dat moeten we ook echt niet willen.
wat is nieuws en wat is nep nieuws , bepaal jij dat ??

De overheid die verteld zelf dat Asielzoekers voorrang krijgen op een woning
Dus stemt de hele familie PVV
pi_218809562
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En toch moet je als andere partijen die weg ook zien te vinden. Want Tiktok werkt wel voor de jeugd. En het is niet louter narigheid, als het op de goede manier wordt gebruikt. Mijn docht heeft het ook veel gekeken, en soms nog wel, maar ze zat wel in een ander soort algoritme, denk ik.
Alle partijen maken tiktok filmpjes, volgens mij. Zelfs de SGP doet aan tiktok. Alle linkse partijen zitten ook gewoon op tiktok. Dus die weg vinden de andere partijen ook wel.
pi_218809572
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit is wel een aardige aflevering van de podcast Veroordeeld met de bedreiger van Hugo de Jonge. Die nu overkomt als een volstrekt normaal persoon met voldoende zelfreflectie hoe hij zo heeft kunnen afglijden. Volgens mij heeft hij deze week ook een gesprek (gehad) met Hugo zelf.

Veroordeeld · Episode
Dat gesprek is inderdaad deze week geweest, ik zag een post daarover van De Jonge zelf. Van beide kanten heel goed dat ze dit gedaan hebben, overigens. Zo kom je weer nader tot elkaar.
pi_218809579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat is nieuws en wat is nep nieuws , bepaal jij dat ??
Nee, en daarom zeg ik dus dat je die kant niet op moet willen gaan.

Maar duidelijk is iig dat nepnieuws (duidelijk zichtbaar rondom corona, maar ook rondom asiel) wel een probleem is. Alleen een probleem wat dus alleen aan te pakken is met maatregelen waarbij het middel erger is dan de kwaal.
pi_218809583
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle partijen maken tiktok filmpjes, volgens mij. Zelfs de SGP doet aan tiktok. Alle linkse partijen zitten ook gewoon op tiktok. Dus die weg vinden de andere partijen ook wel.
Ja, het middel vinden ze wel. Vinden ze ook de goede toon? De juiste manier om de jeugd te bereiken?
pi_218809624
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, het middel vinden ze wel. Vinden ze ook de goede toon? De juiste manier om de jeugd te bereiken?
Je vecht vooral tegen een algoritme. Mensen krijgen te zien waar ze eerder naar keken. Mensen in een PVV/FvD bubbel krijgen dan dus niets te zien van GL-PvdA. Dan kun je geweldige filmpjes maken, maar die bereiken dan alleen je eigen achterban.

Dat is de reden waarom wij als lokaal bestuur hebben besloten de komende verkiezingen social media vooral te negeren, trouwens. Het bereiken van alleen mensen die toch al op je gaan stemmen is zonde van je tijd.
pi_218809633
quote:

[..]

Ik denk dat op scholen beginnen in ieder geval goed is. Daar ligt een basis. Ook al krijgen ze thuis andere dingen te horen, dan krijgen ze in ieder geval ook de tools om voor zichzelf te leren denken. Dat zit natuurlijk in heel veel meer dan alleen mediawijsheid. Kinderen leren niet meer voor zichzelf te denken en zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties. Ouders bepalen alles, houden ze continue in de gaten, blijven ze in de ochtend roepen en achter de vodden zitten om op tijd op te staan en naar school te gaan, te eten wat de ouders verstandig vinden, hun huiswerk te maken en goed te leren. Magister op de achtergrond om te checken of het ook allemaal gebeurt. Er is geen ruimte om fouten te maken en te groeien. Een verkeerde beslissing te nemen en de consequentie(s) te moeten aanvaarden. Hell, zelfs consequenties proberen sommige ouders nog weg te poetsen.

Mijn dochter zit sinds dit jaar op een andere school en krijgt daar onder andere het vak Theorie of Knowledge. Een verplicht vak voor alle leerlingen.

quote:
The Theory of Knowledge (TOK) is an International Baccalaureate core subject that encourages critical reflection on the nature of knowledge, how it is acquired, and its reliability across different fields and experiences. It explores questions like "How do we know what we know?" and "What counts as knowledge?", prompting students to examine the methods, evidence, and potential biases inherent in acquiring knowledge, ultimately fostering more informed and critical thinking.
Dat zou een goede zijn voor alle scholen, vind ik.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:59:21 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je vecht vooral tegen een algoritme. Mensen krijgen te zien waar ze eerder naar keken. Mensen in een PVV/FvD bubbel krijgen dan dus niets te zien van GL-PvdA. Dan kun je geweldige filmpjes maken, maar die bereiken dan alleen je eigen achterban.

Dat is de reden waarom wij als lokaal bestuur hebben besloten de komende verkiezingen social media vooral te negeren, trouwens. Het bereiken van alleen mensen die toch al op je gaan stemmen is zonde van je tijd.
Kun je niet in die (niet) advertising aangeven dat je ook mensen wil bereiken die geen sympathie hebben voor jouw partij?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218809641
quote:

Misschien gaat het helpen als de politiek eens gaat luisteren naar de burger en beleid gaat maken waardoor de burger weer vertrouwen krijgt in allerlei instituties zoals de politiek, de overheid, justitie, publieke omroep, enz.

Het vertrouwen in de politiek bevindt zich momenteel op een dieptepunt. Het is eerder verbazingwekkend dat partijen die daarop inspelen niet nog veel hoger scoren bij verkiezingen.
pi_218809647
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kun je niet in die (niet) advertising aangeven dat je ook mensen wil bereiken die geen sympathie hebben voor jouw partij?
Wel als je advertenties zou kopen, misschien? Geen idee hoe dat werkt op tiktok. Maar je eigen content bereikt alleen mensen bij wie jij in het algoritme zit.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:02:58 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809664
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn dochter zit sinds dit jaar op een andere school en krijgt daar onder andere het vak Theorie of Knowledge. Een verplicht vak voor alle leerlingen.
[..]
Dat lijkt mij oprecht een nobel vak dat de moeite waard is om te volgen. Had ook in mijn tijd wel gemogen.
Overigens wil ik er wel bij zeggen dat het volgen van een dergelijk vak niet er toe zal leiden dat er meer of minder voor anti-migratie partijen gestemd zal worden, of vóór ecologie en pro migratie partijen.

Maar een dergelijk vak kan je wel als mens verrijken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218809672
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klopt, het gaat alleen nog om soundbites en zolang de anti-fatsoensmeter maar uitslaat.

Op 'de socials' (sorry voor het jeukwoord) zijn letterlijk figuren die de AIVD mogelijk (en hopelijk) in het vizier heeft en bijna de hele samenleving bedreigen omdat er genuanceerde meningen zijn die ze 'links' noemen, eraan ophangend wat ze er maar aan willen ophangen.

Een Wilders lijkt daarin met zijn kanaal betrekkelijk mild, maar hij weet ook dat wanneer hij oproept tot bijvoorbeeld 'burgerwachten' (ook al laat hij het woord maar even vallen) die hij persoonlijk steunt, dat 'dit' de types zijn die deze rol een keer op zich gaan nemen. Als men tegen dit soort duidelijk fascisme dan vervolgens vooral anti-fascisme in de breedste zin (de vrije mening ertegenin) onschadelijk wil gaan maken, dan zijn we straks sneller op dezelfde lijn met de VS dan we gedacht hadden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:04:03 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809673
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als je advertenties zou kopen, misschien? Geen idee hoe dat werkt op tiktok. Maar je eigen content bereikt alleen mensen bij wie jij in het algoritme zit.
Dat klopt grotendeels wel.
Hoewel ik héél soms wel eens iets van Timmermans voorbij zie komen. Maar het is echt maar 1 op de zoveel 1000 shortjes denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218809678
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat op scholen beginnen in ieder geval goed is. Daar ligt een basis. Ook al krijgen ze thuis andere dingen te horen, dan krijgen ze in ieder geval ook de tools om voor zichzelf te leren denken. Dat zit natuurlijk in heel veel meer dan alleen mediawijsheid. Kinderen leren niet meer voor zichzelf te denken en zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun acties. Ouders bepalen alles, houden ze continue in de gaten, blijven ze in de ochtend roepen en achter de vodden zitten om op tijd op te staan en naar school te gaan, te eten wat de ouders verstandig vinden, hun huiswerk te maken en goed te leren. Magister op de achtergrond om te checken of het ook allemaal gebeurt. Er is geen ruimte om fouten te maken en te groeien. Een verkeerde beslissing te nemen en de consequentie(s) te moeten aanvaarden. Hell, zelfs consequenties proberen sommige ouders nog weg te poetsen.

[..]
Ik heb zelf niet het gevoel dat kinderen minder voor zichzelf leren denken dan vroeger. Dat kom ik in mijn 'bubbel' (met name eigen kinderen, de jeugd van de bijbelstudieclub) niet tegen. Sterker: ik merk daar veel meer afstand tussen wat ouders denken en kinderen denken dan vroeger in elk geval in mijn omgeving gebruikelijk was. Juist omdat die jeugd beïnvloed wordt door social media. Je hoort soms hele extreme standpunten van kinderen van heel gematigde ouders.
pi_218809694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:19 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Net zoals alle rechtse mensen die iets van migratie vinden tegenwoordig tot nazist of fascist verklaard zijn?
Yip. dat is verkettering, Maar dat wordt niet door veel mensen gedaan
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:09:09 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb zelf niet het gevoel dat kinderen minder voor zichzelf leren denken dan vroeger. Dat kom ik in mijn 'bubbel' (met name eigen kinderen, de jeugd van de bijbelstudieclub) niet tegen. Sterker: ik merk daar veel meer afstand tussen wat ouders denken en kinderen denken dan vroeger in elk geval in mijn omgeving gebruikelijk was. Juist omdat die jeugd beïnvloed wordt door social media. Je hoort soms hele extreme standpunten van kinderen van heel gematigde ouders.
Benieuwd naar wat voor extreme standpunten dat zijn :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218809781
quote:
Je hoort soms hele extreme standpunten van kinderen van heel gematigde ouders.
Misschien kun je daar een paar voorbeelden van geven?
pi_218809787
quote:

[..]
Je noemde de bijbelstudieclub. Heb jij niet het idee, wat ook wel als voorbeeld wordt genoemd. Dat de verwachting in gelovige kringen wereldwijd ook wel is dat je je zoveel mogelijk schikt aan de meest extreme overheden en vooral niet uit de pas loopt met wat het regime van je verwacht. Dat je dan een brave Christen bent hier en een brave moslim in een moslimland, als je precies datgeen doet om maar niet uit de pas te gaan lopen.

Dat 'secularisme' als een veel grotere onderdrukking wordt gezien dan fascisme, waarbinnen de grootste groepen gelovigen door de betreffende fascisten juist op een voetstuk wordt geplaatst. Meer macht naar de kerken hier, meer macht naar de moskeeen in moslimlanden. En uiteraard meer macht bij de hardliners in Israel als Joods land.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 19-09-2025 10:22:43 ]
pi_218809803
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Benieuwd naar wat voor extreme standpunten dat zijn :)
Naruurlijk op Gaza gebied (van 'alle Palestijnen zijn terrorist en moeten dood' tot 'vaag heel Israël maar van de kaart', beide hoorde ik vorige week door jongeren van de bijbelstudiekring gezegd worden), maar ook jongeren die gewoon zeggen dat de hele media nepnieuws is, in coronatijd ook jongeren die echt behoorlijk in de 'corona bestaat misschien wel helemaal niet'-fase zaten en vorig jaar zelfs een jongere (die gelukkig heel fel door de groep werd gecorrigeerd) die het bestaan van heel LHBTI+ ontkende. Pijnlijk, omdat er zowel een lesbisch meisje als een transgender jongen tussen zaten.
pi_218809817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je noemde de bijbelstudieclub. Heb jij niet het idee, wat ook wel als voorbeeld wordt genoemd. Dat de verwachting in gelovige kringen wereldwijd ook wel is dat je je zoveel mogelijk schikt aan de meest extreme overheden en vooral niet uit de pas loopt met wat het regime van je verwacht. Dat je dan een brave Christen bent hier en een brave moslim in een moslimland.

Dat 'secularisme' als een veel grotere onderdrukking wordt gezien dan fascisme, waarbinnen de grootste groepen gelovigen door de betreffende fascisten juist op een voetstuk wordt geplaatst. Meer macht naar de kerken hier, meer macht naar de moskeeen in moslimlanden.
In mijn kerk speelt in elk geval het 'je schikt ten allen tijden naar de overheid' totaal niet. Niet bij de ouderen en niet bij de jongeren. En enthousiasme voor het kabinet Schoof heb ik in mijn gemeente bij niemand ontdekt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:25:08 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218809836
quote:

[..]
Waarom zou de minister van Justitie die motie gaan negeren eigenlijk? :?

Het is een motie (mede) ingediend door een regeringspartij (BBB) & gesteund door door een regeringspartij (VVD)..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218809842
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou de minister van Justitie die motie gaan negeren eigenlijk? :?

Het is een motie (mede) ingediend door een regeringspartij (BBB) & gesteund door door een regeringspartij (VVD)..
Omdat hij ontraden is wegens onuitvoerbaarheid.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:27:05 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Naruurlijk op Gaza gebied (van 'alle Palestijnen zijn terrorist en moeten dood' tot 'vaag heel Israël maar van de kaart', beide hoorde ik vorige week door jongeren van de bijbelstudiekring gezegd worden), maar ook jongeren die gewoon zeggen dat de hele media nepnieuws is, in coronatijd ook jongeren die echt behoorlijk in de 'corona bestaat misschien wel helemaal niet'-fase zaten en vorig jaar zelfs een jongere (die gelukkig heel fel door de groep werd gecorrigeerd) die het bestaan van heel LHBTI+ ontkende. Pijnlijk, omdat er zowel een lesbisch meisje als een transgender jongen tussen zaten.
Hmm. Hoort dat ook niet bij het kind zijn?
Dat sommige mensen transgender zijn, of homo zijn, en alles wat daarbij hoort is gewoon een feit. Corona opereert natuurlijk wel in een grijs gebied met het min of meer verplichtende karakter van vaccineren (of tenminste de beperkingen als je het niet deed) heeft diepe sporen achter gelaten in de samenleving.

Maar mijn inziens worden jongeren ook conservatiever. Je ziet het onder Moslims, maar je ziet het ook langzaam in de samenleving kenteren. Het is ook een soort revolte naar de ouders en samenleving toe die min of meer het cultureel liberalisme tot norm hebben verheven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218809856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volslagen debiel toch?

Alle problemen in de zorg, woningmarkt en met sociale voorzieningen worden veroorzaakt door een overschot aan immigranten die de samenleving gigantisch veel geld kosten.

Migranten zitten veel vaker in de uitkering, houden de politie veel vaker bezig, gebruiken de zorg veel vaker, zitten vaker in socialehuurwoningen, etc. etc.
Mja
pi_218809864
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hmm. Hoort dat ook niet bij het kind zijn?
Dat sommige mensen transgender zijn, of homo zijn, en alles wat daarbij hoort is gewoon een feit. Corona opereert natuurlijk wel in een grijs gebied met het min of meer verplichtende karakter van vaccineren (of tenminste de beperkingen als je het niet deed) heeft diepe sporen achter gelaten in de samenleving.

Maar mijn inziens worden jongeren ook conservatiever. Je ziet het onder Moslims, maar je ziet het ook langzaam in de samenleving kenteren. Het is ook een soort revolte naar de ouders en samenleving toe die min of meer het cultureel liberalisme tot norm hebben verheven.
In mijn jeugd hoorden zulke extreme opvattingen echt niet bij het kind zijn. Dit wordt echt wel aangewakkerd door social media, zo komen die jongeren aan hun extreme standpunten.
Ja, natuurlijk hoop je wel dat ze er overheen groeien.
pi_218809877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
In mijn kerk speelt in elk geval het 'je schikt ten allen tijden naar de overheid' totaal niet. Niet bij de ouderen en niet bij de jongeren.
Dat vind ik positief.

Maar voel je niet de druk van andere geloofsgemeenschappen die wel het idee hebben dat wanneer fascisme de kop op steekt er meer privileges komen voor die bepaalde meer dominante gemeenschappen. Een SGP die een bepaalde zichtbare achterban heeft zijn bijvoorbeeld ook een niet zo stille motor achter PVVD, Ja21 en wat er verder aanschuift. Je ziet in de kamer geen scheiding in bijvoorbeeld 'de SGP-weg' en de weg van een Christenunie die daar hard tegenin gaat.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:30:55 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218809878
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En een soort antwoord over groeiende onzekerheid en angst over de veranderende wereld en het verlies van zekerheden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:31:28 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
In mijn jeugd hoorden zulke extreme opvattingen echt niet bij het kind zijn. Dit wordt echt wel aangewakkerd door social media, zo komen die jongeren aan hun extreme standpunten.
Ja, natuurlijk hoop je wel dat ze er overheen groeien.
Ik ben wel benieuwd welke kanalen die kids kijken dan. Ik zit ook redelijk in de krochten van insta -denk ik dan- en kom dat niet tegen. Ook een Duk of (Leon) de Winter opperen dergelijke Gaza denkbeelden niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:32:02 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809889
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En een soort antwoord over groeiende onzekerheid en angst over de veranderende wereld en het verlies van zekerheden.
Zekerheden?

Mwoah, het is meer een niet uitgesproken gevoel dat wij onze cultuur en waarden moeten gaan conserveren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218809905
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Alle problemen in de zorg, woningmarkt en met sociale voorzieningen worden veroorzaakt door een overschot aan immigranten die de samenleving gigantisch veel geld kosten.
Lol. Nee. Liegen doe je maar in NWS, samen met de mensen in bepaalde contreien.

quote:
Migranten zitten veel vaker in de uitkering, houden de politie veel vaker bezig, gebruiken de zorg veel vaker, zitten vaker in socialehuurwoningen, etc. etc.
Dat kan best zijn (en is imo ook best logisch als je mensen op gaat nemen die ofwel uit oorlogsgebied komen, ofwel uit landen die simpelweg lager scoren op alle lijstjes waarop Nederland in de top 10 staat) maar rechts overdrijft die impact steevast. Zoals ook jij weer doet.

Maar ja, goed idee hoor; alleen nog migranten uit landen die het beter doen dan Nederland. Noren en Denen en zulks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218809920
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zekerheden?

Mwoah, het is meer een niet uitgesproken gevoel dat wij onze cultuur en waarden moeten gaan conserveren.
Ordinary guy from Moscow met Elon Musk, de Zuid-Afrikaanse Amerikaan als miljardair.
pi_218809931
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd welke kanalen die kids kijken dan. Ik zit ook redelijk in de krochten van insta -denk ik dan- en kom dat niet tegen. Ook een Duk of (Leon) de Winter opperen dergelijke Gaza denkbeelden niet.
Geen idee, ik heb geen social media en ga daar dus niet zo diep op in dat ik vraag wie ze dat heeft aangeleerd. Denk niet dat ze Nederlanders volgen.
pi_218809976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Haha, ja hoor, daar zullen die - hoeveel zullen het er zijn - hooguit paar honderdduizend migranten in ons land echt de hoofdoorzaak van zijn hoor. :')

Leer eens logisch nadenken man.

Vanwege de hoeveelheid migranten had echt niet de toegang tot de WIA en Wajong - zo goed als - afgesloten te worden hoor. Of de verzorgingstehuizen gesloten, of dat de zorgverzekeraar steeds vaker op de stoel van de arts gaat zitten, of dat de WW wordt afgebroken, of dat we een steeds flexibelere en onzekerdere arbeidsmarkt hebben gekregen. Of dat het Openbaar Vervoer helemaal is uitgekleed, dat er is bezuinigd op de politie, of dat de laagste schijven van de inkomstenbelasting in 20 jaar aanzienlijk zijn verhoogd ten behoeve van steeds verdere verlagingen van belasting op vermogens en winsten van grote ondernemingen enz. enz.

Maar dat krijg je er wel allemaal bij met je eenzijdige kokervisie op de "buut'nlanders".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218810037
quote:

[..]
Mee eens. En Schoof heeft die motie al in het archief gezet.
Er is nog een ondeugdelijkheid aan die motie. Het is alleen gericht op militante linkse mensen, met eventueel geweldsneigingen.
Terwijl militante rechtse mensen met eventuele geweldsplannen meer bedreigender zijn .
zie: https://nos.nl/artikel/2581927-om-soevereinen-wilden-terroristische-aanslag-plegen-bij-navo-top
zie AIVD-verslag

Het trieste is dat deze motie een kamermeerderheid heeft. Die kamerleden kunnen wel even doordenken en de onwerkbaarheid en eenzijdigheid ervan zien. Maar ideologisch zitten ze vast

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 19-09-2025 10:56:56 ]
pi_218810298
Bekijk deze YouTube-video

Ik had dit gisteren gemist en kwam het net tegen. Ik moest lachen.
pi_218810374
quote:
Aldus de belichaming van het verval van dit land.
pi_218810383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Aldus de belichaming van het verval van dit land.
Denk je dat Forum gaat stijgen met haar als boegbeeld?
pi_218810422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Denk je dat Forum gaat stijgen met haar als boegbeeld?
Nee.

Het is de partij van de incels en vrouwenhaters. En ze heeft geen Eva-effect (FvD-ers die haar graag willen neuken).

En ze verliezen sowieso aardig wat stemmen aan JA21 en de PVV.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:29:12 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218810434
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb geen social media en ga daar dus niet zo diep op in dat ik vraag wie ze dat heeft aangeleerd. Denk niet dat ze Nederlanders volgen.
Ok.
Maar ik laat ook de mogelijkheid open dat sommige opvattingen gewoon autonoom ontstaan. Dat kan ook he.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218810435
Dus, Antifa is nu ook hier een terroristische organisatie en Schoof neemt de argumenten voor vreemdelingenhaat van Wilders klakkeloos over en vind dat hij gelijk heeft. Dus eigenlijk is hij ook een Wilders-marionet en lopen ze allemaal nog steeds aan de Amerikaanse leiband. Of tenminste het rechtse deel, wat altijd aan de macht is dan toch.

Veel mensen willen weer terug naar de VOC mentaliteit, zoveel is wel duidelijk.
pi_218810465
quote:

[..]

Volgens mij heb jij het partijprogramma van de VVD niet gelezen, ken je de Participatiewet niet of wat Henk Kamp daarvoor gedaan heeft. Of dat de WW nu in veel gevallen nog maar voor 3 maanden is.
pi_218810491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Ik had dit gisteren gemist en kwam het net tegen. Ik moest lachen.
Het eerste wat ik wel lachen vond is dat ze het over belastingen heeft en in de volgende zin aangeeft dat we de miljarden verdeeld over alle portemonees in de pocket kunnen hebben. (que?). Dat lijkt me wat lastig met belastingen, tenzij ze voor een soort communisme staat zonder leiding, waar zorg, infra, scholing etc etc allemaal niet zo telt.

Iets verderop geeft ze aan dat we de klimaatdoelen niet halen doordat o.a. China kolencentrales bouwt... en 'wij moeten ze ook bouwen' :? :')

En zo zijn er meer contrasten van deze mevrouw van de "laatste generatie die geen minderheid is in eigen land" die een suggestief stuk aanhaalt over migrerende jongeren, die al tientallen jaren kansen (studie en werk) in het buitenland zien. Zoals ook expats hier kansen zien met de vrije grenzen.
pi_218810512
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij het partijprogramma van de VVD niet gelezen, ken je de Participatiewet niet of wat Henk Kamp daarvoor gedaan heeft. Of dat de WW nu in veel gevallen nog maar voor 3 maanden is.
Zoekgeraakte bonnetjes, leugen na leugen naar de Kamer, geen actieve herinneringen, SMSjes zoek, rechtszekerheid slopen via de sociale advocatuur. Maar de VVD is heus voor de rechtsstaat.
pi_218810555
quote:

[..]
Asiel is het grootste non-issue dat er bestaat, het is heel opmerkelijk dat mensen daar zo door opgezweept worden. Of niet, het is het Nationalistische Populistische Handboek. Lekker de schuld van alles wat je kapot hebt gemaakt op een kleine groep schuiven, die niemand kent en zich niet kan verweren. En ondertussen zeggen dat je verder gaat met alles aan de elite geven omdat je het beste met de kiezers voor hebt.
pi_218810576
Bij Dick Schoof vind ik het nog steeds triest dat hij de potentie heeft van een echte staatsman, maar dat hij in de verkeerde tijd en de verkeerde fracties in deze rol is gestapt. Had je hem voor een degelijk stabiel kabinet zien staan, dan was hij een hele grote geweest. Dus daar is het vooral de rol.

Bij iemand als Lidewij de Vos vind ik het jammer dat ze aan de ene kant best een heel goede spreker is, maar aan de andere kant de lijntjes niet echt logisch vastknoopt. Wat voor Forum ook best een uitdaging is.
pi_218810617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:44 schreef Beathoven het volgende:
Bij Dick Schoof vind ik het nog steeds triest dat hij de potentie heeft van een echte staatsman, maar dat hij in de verkeerde tijd en de verkeerde fracties in deze rol is gestapt. Had je hem voor een degelijk stabiel kabinet zien staan, dan was hij een hele grote geweest. Dus daar is het vooral de rol.

Bij iemand als Lidewij de Vos vind ik het jammer dat ze aan de ene kant best een heel goede spreker is, maar aan de andere kant de lijntjes niet echt logisch vastknoopt. Wat voor Forum ook best een uitdaging is.
Zijn manier van werken bij de AIVD (we doen het gewoon en zien achteraf wel of het daadwerkelijk juridisch toegestaan was als er gezeik over komt) maakt hem per definitie totaal ongeschikt als staatsman.

En die houding is dan ook waarom Wilders en co hem als MP wilden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:50:07 #95
323876 michaelmoore
pi_218810624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Asiel is het grootste non-issue dat er bestaat, het is heel opmerkelijk dat mensen daar zo door opgezweept worden. Of niet, het is het Nationalistische Populistische Handboek. Lekker de schuld van alles wat je kapot hebt gemaakt op een kleine groep schuiven, die niemand kent en zich niet kan verweren. En ondertussen zeggen dat je verder gaat met alles aan de elite geven omdat je het beste met de kiezers voor hebt.
klopt , iedereen geeft asiel instroom de schuld van de woningnood , maar in werkelijkheid is het gewoon de politiek zelf die niet wil bouwen,
Dat men PVV stemt is de schuld van de politiek zelf

Stoppen met de steden volproppen en grote projecten buiten de steden is de oplossing
pi_218810636
quote:

[..]
"Geloven" en "zelf nadenken" zijn toch wel twee dingen die haaks op elkaar staan. Bij de ene is er geen bewijs en moet je alles maar klakkeloos aannemen, bij de andere moet je zelf op onderzoek uitgaan en uitvinden hoe het werkt.
pi_218810648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Zijn manier van werken bij de AIVD (we doen het gewoon en zien achteraf wel of het daadwerkelijk juridisch toegestaan was als er gezeik over komt) maakt hem per definitie totaal ongeschikt als staatsman.

En die houding is dan ook waarom Wilders en co hem als MP wilden.
Mja, dat is de stijl die hij nu hanteert. En doordat het allemaal los zand is met Geert Wilders als schaduwpremier met zijn lege zetels als fractie, kan hij er ook weinig van bakken. Maar neem een paars kabinet in betere tijden. Dick Schoof als premier ervoor. Prima.
pi_218810663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In de jaren 90 was de asielinstroom ook heel hoog, misschien nog wel hoger dan nu, en toen hoorde je er niemand over. Toen was het schijnbaar geen issue.

Natuurlijk was in die tijd het merendeel afkomstig uit voormalig Joegoslavië, maar daar zaten ook moslims tussen. Hoewel we niet moeten doen dat moslims per definitie gezeik met zich meebrengen. Het gros daarvan wil ook gewoon een normaal leven, kinderen die goed terecht komen en leven in een fijn land.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat Nederland (maar niet Nederland alléén) is doorgeslagen in hun islamofobie.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:56:52 #99
323876 michaelmoore
pi_218810682
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In de jaren 90 was de asielinstroom ook heel hoog, misschien nog wel hoger dan nu, en toen hoorde je er niemand over. Toen was het schijnbaar geen issue.

toen was er geen woningnood
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een totaal onzinnige link die helemaal niks met feiten te maken heeft.
juist wel
pi_218810691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toen was er geen woningnood
Die woningnood wordt niet veroorzaakt door die 25.000 statushouders per jaar.

Die woningnood is veel groter en structureler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')