Ik ben wel benieuwd welke kanalen die kids kijken dan. Ik zit ook redelijk in de krochten van insta -denk ik dan- en kom dat niet tegen. Ook een Duk of (Leon) de Winter opperen dergelijke Gaza denkbeelden niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
In mijn jeugd hoorden zulke extreme opvattingen echt niet bij het kind zijn. Dit wordt echt wel aangewakkerd door social media, zo komen die jongeren aan hun extreme standpunten.
Ja, natuurlijk hoop je wel dat ze er overheen groeien.
Zekerheden?quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En een soort antwoord over groeiende onzekerheid en angst over de veranderende wereld en het verlies van zekerheden.
Lol. Nee. Liegen doe je maar in NWS, samen met de mensen in bepaalde contreien.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Alle problemen in de zorg, woningmarkt en met sociale voorzieningen worden veroorzaakt door een overschot aan immigranten die de samenleving gigantisch veel geld kosten.
Dat kan best zijn (en is imo ook best logisch als je mensen op gaat nemen die ofwel uit oorlogsgebied komen, ofwel uit landen die simpelweg lager scoren op alle lijstjes waarop Nederland in de top 10 staat) maar rechts overdrijft die impact steevast. Zoals ook jij weer doet.quote:Migranten zitten veel vaker in de uitkering, houden de politie veel vaker bezig, gebruiken de zorg veel vaker, zitten vaker in socialehuurwoningen, etc. etc.
Ordinary guy from Moscow met Elon Musk, de Zuid-Afrikaanse Amerikaan als miljardair.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zekerheden?
Mwoah, het is meer een niet uitgesproken gevoel dat wij onze cultuur en waarden moeten gaan conserveren.
Geen idee, ik heb geen social media en ga daar dus niet zo diep op in dat ik vraag wie ze dat heeft aangeleerd. Denk niet dat ze Nederlanders volgen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke kanalen die kids kijken dan. Ik zit ook redelijk in de krochten van insta -denk ik dan- en kom dat niet tegen. Ook een Duk of (Leon) de Winter opperen dergelijke Gaza denkbeelden niet.
Haha, ja hoor, daar zullen die - hoeveel zullen het er zijn - hooguit paar honderdduizend migranten in ons land echt de hoofdoorzaak van zijn hoor.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Alle problemen in de zorg, woningmarkt en met sociale voorzieningen worden veroorzaakt door een overschot aan immigranten die de samenleving gigantisch veel geld kosten.
Migranten zitten veel vaker in de uitkering, houden de politie veel vaker bezig, gebruiken de zorg veel vaker, zitten vaker in socialehuurwoningen, etc. etc.
Mee eens. En Schoof heeft die motie al in het archief gezet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die Antifa-motie is niks meer dan een verkiezingsstunt, een organisatie die niet bestaat als organisatie kun je ook niet als terroristische organisatie beschouwen. Deze motie wordt gewoon genegeerd door het ministerie van Justitie. Een motie is geen wet, er is in de rechtbank niets veranderd. Dit was gewoon een goedkope oproep die terecht in de media nauwelijks aandacht krijgt.
Denk je dat Forum gaat stijgen met haar als boegbeeld?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Aldus de belichaming van het verval van dit land.
Nee.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Denk je dat Forum gaat stijgen met haar als boegbeeld?
Ok.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen social media en ga daar dus niet zo diep op in dat ik vraag wie ze dat heeft aangeleerd. Denk niet dat ze Nederlanders volgen.
Volgens mij heb jij het partijprogramma van de VVD niet gelezen, ken je de Participatiewet niet of wat Henk Kamp daarvoor gedaan heeft. Of dat de WW nu in veel gevallen nog maar voor 3 maanden is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je uiterst links staat, staat VVD idd erg ver van het midden. Maar in feite moeten we de verschillen tussen partijen als GL-PvdA, D66, CDA en VVD ook niet groter maken dan ze zijn.
Als je gewoon langjarig terug kijkt, zijn ze allemaal voor de rechtsstaat, komen ze allemaal op voor minderheden, willen ze allemaal voorkomen dat minima door de ondergrens zakken, willen ze allemaal klimaatbeleid gericht op 0 uitstoot in 2050, enz. Natuurlijk zijn er verschillen, maar dat zijn meestal vooral accentverschillen. Dat de VVD deze kabinetsperiode behoorlijk uit de band is gesprongen klopt, maar ik denk dat ze met een volgende leider (ik zie Yeşilgöz november niet halen als partijleider) zo weer terugschuiven.
Het eerste wat ik wel lachen vond is dat ze het over belastingen heeft en in de volgende zin aangeeft dat we de miljarden verdeeld over alle portemonees in de pocket kunnen hebben. (que?). Dat lijkt me wat lastig met belastingen, tenzij ze voor een soort communisme staat zonder leiding, waar zorg, infra, scholing etc etc allemaal niet zo telt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik had dit gisteren gemist en kwam het net tegen. Ik moest lachen.
Zoekgeraakte bonnetjes, leugen na leugen naar de Kamer, geen actieve herinneringen, SMSjes zoek, rechtszekerheid slopen via de sociale advocatuur. Maar de VVD is heus voor de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het partijprogramma van de VVD niet gelezen, ken je de Participatiewet niet of wat Henk Kamp daarvoor gedaan heeft. Of dat de WW nu in veel gevallen nog maar voor 3 maanden is.
Asiel is het grootste non-issue dat er bestaat, het is heel opmerkelijk dat mensen daar zo door opgezweept worden. Of niet, het is het Nationalistische Populistische Handboek. Lekker de schuld van alles wat je kapot hebt gemaakt op een kleine groep schuiven, die niemand kent en zich niet kan verweren. En ondertussen zeggen dat je verder gaat met alles aan de elite geven omdat je het beste met de kiezers voor hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mensen zullen extremer en extremer en bozer en bozer worden totdat de politiek luistert en iets gaat ondernemen tegen de asielinstroom. Asiel bepaalt gewoon voor 90% de verkiezingsuitslag. De PVV is op zich een onsamenhangende partij zonder al te duidelijke standpunten en een totaal gebrekkige structuur. De enige reden dat de mensen nog op de PVV stemmen is dat Wilders zich blijft uitspreken tegen de immigratie. Anders zouden mensen wel op een fatsoenlijke partij stemmen, zoals de FVD of JA21.
Zijn manier van werken bij de AIVD (we doen het gewoon en zien achteraf wel of het daadwerkelijk juridisch toegestaan was als er gezeik over komt) maakt hem per definitie totaal ongeschikt als staatsman.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:44 schreef Beathoven het volgende:
Bij Dick Schoof vind ik het nog steeds triest dat hij de potentie heeft van een echte staatsman, maar dat hij in de verkeerde tijd en de verkeerde fracties in deze rol is gestapt. Had je hem voor een degelijk stabiel kabinet zien staan, dan was hij een hele grote geweest. Dus daar is het vooral de rol.
Bij iemand als Lidewij de Vos vind ik het jammer dat ze aan de ene kant best een heel goede spreker is, maar aan de andere kant de lijntjes niet echt logisch vastknoopt. Wat voor Forum ook best een uitdaging is.
klopt , iedereen geeft asiel instroom de schuld van de woningnood , maar in werkelijkheid is het gewoon de politiek zelf die niet wil bouwen,quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Asiel is het grootste non-issue dat er bestaat, het is heel opmerkelijk dat mensen daar zo door opgezweept worden. Of niet, het is het Nationalistische Populistische Handboek. Lekker de schuld van alles wat je kapot hebt gemaakt op een kleine groep schuiven, die niemand kent en zich niet kan verweren. En ondertussen zeggen dat je verder gaat met alles aan de elite geven omdat je het beste met de kiezers voor hebt.
"Geloven" en "zelf nadenken" zijn toch wel twee dingen die haaks op elkaar staan. Bij de ene is er geen bewijs en moet je alles maar klakkeloos aannemen, bij de andere moet je zelf op onderzoek uitgaan en uitvinden hoe het werkt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet het gevoel dat kinderen minder voor zichzelf leren denken dan vroeger. Dat kom ik in mijn 'bubbel' (met name eigen kinderen, de jeugd van de bijbelstudieclub) niet tegen. Sterker: ik merk daar veel meer afstand tussen wat ouders denken en kinderen denken dan vroeger in elk geval in mijn omgeving gebruikelijk was. Juist omdat die jeugd beïnvloed wordt door social media. Je hoort soms hele extreme standpunten van kinderen van heel gematigde ouders.
Mja, dat is de stijl die hij nu hanteert. En doordat het allemaal los zand is met Geert Wilders als schaduwpremier met zijn lege zetels als fractie, kan hij er ook weinig van bakken. Maar neem een paars kabinet in betere tijden. Dick Schoof als premier ervoor. Prima.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn manier van werken bij de AIVD (we doen het gewoon en zien achteraf wel of het daadwerkelijk juridisch toegestaan was als er gezeik over komt) maakt hem per definitie totaal ongeschikt als staatsman.
En die houding is dan ook waarom Wilders en co hem als MP wilden.
In de jaren 90 was de asielinstroom ook heel hoog, misschien nog wel hoger dan nu, en toen hoorde je er niemand over. Toen was het schijnbaar geen issue.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Asiel is het grootste non-issue dat er bestaat, het is heel opmerkelijk dat mensen daar zo door opgezweept worden. Of niet, het is het Nationalistische Populistische Handboek. Lekker de schuld van alles wat je kapot hebt gemaakt op een kleine groep schuiven, die niemand kent en zich niet kan verweren. En ondertussen zeggen dat je verder gaat met alles aan de elite geven omdat je het beste met de kiezers voor hebt.
toen was er geen woningnoodquote:Op vrijdag 19 september 2025 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In de jaren 90 was de asielinstroom ook heel hoog, misschien nog wel hoger dan nu, en toen hoorde je er niemand over. Toen was het schijnbaar geen issue.
juist welquote:Op vrijdag 19 september 2025 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een totaal onzinnige link die helemaal niks met feiten te maken heeft.
Die woningnood wordt niet veroorzaakt door die 25.000 statushouders per jaar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toen was er geen woningnood
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |