Och, met nog zo'n anderhalve maand te gaan tot de verkiezingen zal de schade (if any) van deze uitglijer ws beperkt blijven.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik kijk niet live mee maar lees hier dat Eerdmans de kar voor JA21 behoorlijk in de poep aan het rijden is?
Artikel wordt nog aangevuld: https://www.nu.nl/politie(...)-israel-in-gaza.htmlquote:Het kabinet gaat niet mee in de conclusie van de onderzoekscommissie van de Verenigde Naties die stelt dat Israėl genocide pleegt in de Gazastrook.
WTF!!!quote:Op donderdag 18 september 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Artikel wordt nog aangevuld: https://www.nu.nl/politie(...)-israel-in-gaza.html
De geschiedenis zal hard oordelen over Schoof, VVD en BBBquote:Op donderdag 18 september 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, Fortuyn heeft bij tijd en wijle wel echt heel hoog gestaan. Dit zakte wel weer in en na zijn dood gingen mensen uit protest op zijn partij stemmen. Wat ik bedoel is dat je destijds best zo een schokgolf had kunnen zien als bij Wilders ie was blijven leven en als ie ook actief was gebleven in de politiek. Het is enorm speculeren dat besef ik me, maar na hem kreeg je een leger aan adepten die vanuit het niets groot werden met veelal gedeelten van zijn standpunten. Overigens ook van die mafkezen die het probeerden, maar er niks van bakten zoals Nawijn, Winnie de Jong, Heinsbroek en Eerdmans is er letterlijk een afstammeling van die het bij meerdere partijen heeft geprobeerd.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die werden juist eerder groter door de moord op Fortuijn.
maar een van de afstammelingen van Fortuin gaat het reddenquote:Op donderdag 18 september 2025 13:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, Fortuyn heeft bij tijd en wijle wel echt heel hoog gestaan. Dit zakte wel weer in en na zijn dood gingen mensen uit protest op zijn partij stemmen. Wat ik bedoel is dat je destijds best zo een schokgolf had kunnen zien als ie was blijven leven en als ie ook actief was gebleven in de politiek. Het is enorm speculeren dat besef ik me, maar na hem kreeg je een leger aan adepten die vanuit het niets groot werden met veelal gedeelten van zijn standpunten. Overigens ook van die mafkezen die het probeerden, maar er niks van bakten zoals Nawijn, Winnie de Jong, Heinsbroek en Eerdmans is er letterlijk een afstammeling van die het bij meerdere partijen heeft geprobeerd.
Nederland is morsdoodquote:Op donderdag 18 september 2025 13:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij moet waarzegger wordenquote:Op donderdag 18 september 2025 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar een van de afstammelingen van Fortuin gaat het redden
en dan ook over Labour in Engeland?quote:Op donderdag 18 september 2025 13:29 schreef Falco het volgende:
[..]
De geschiedenis zal hard oordelen over Schoof, VVD en BBB
ok Estherquote:Op donderdag 18 september 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland is morsdood
Ach
Bij genocide durven zeggen; we wachten nog even op definitieve oordeel die nog jaren op zich kan laten wachten. Klasse ja. Applaus voor jezelf. Dit kabinet dient aangeklaagd te worden voor medeplichtigheid.
Niet willen reppen van genocide vind ik nog tot daar aan toe, ik snap dat men daarin terughoudend wil zijn, maar dat ze wel gewoon steun hebben uitgesproken voor de etnische zuivering is schandalig.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland is morsdood
Ach
Bij genocide durven zeggen; we wachten nog even op definitieve oordeel die nog jaren op zich kan laten wachten. Klasse ja. Applaus voor jezelf. Dit kabinet dient aangeklaagd te worden voor medeplichtigheid.
Waarom? Linkse partijen zijn meestal tegen zelfverrijking. Je zit daar niet voor jezelf, maar voor de samenleving. Anders moet je bij rechts zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik betaal enkele tientjes om D'66-partijlid te zijn, maar ik vind een percentage van inkomen foute boel.
Ik ben daar alvast mee begonnen.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Gaza dreigt meer de Armeense genocide in brede zin te worden (debateerbaar volgens Turkije) dan de holocaust, waarbij een tijdsbeeld ineens volledig omkeerde.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:29 schreef Falco het volgende:
[..]
De Armeense genocide erkennen we alleen maar om Turkije te zieken. Nederland is een door- en door immoreel land.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Gaza dreigt meer de Armeense genocide in brede zin te worden (debateerbaar volgens Turkije) dan de holocaust, waarbij een tijdsbeeld ineens volledig omkeerde.
Rond de tijd dat die erkenning van de Armeense genocide speelde werd ook aan iedereen van Turkse komaf en zijn moeder gevraagd of 'ie de Armeense genocide wel erkende.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Armeense genocide erkennen we alleen maar om Turkije te zieken. Nederland is een door- en door immoreel land.
Het woord genocide is door de Armeense kwestie na case studie geintroduceerd, maar werd door de holocaust een universeler begrip.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Armeense genocide erkennen we alleen maar om Turkije te zieken. Nederland is een door- en door immoreel land.
Maar we gaan er allemaal op vooruitquote:Op donderdag 18 september 2025 14:10 schreef vPlien het volgende:
Jimmy was scherp hier, benieuwd of Schoof ook echt antwoord geeft
De links troon pretendenten, zijn druk de hele wereld de les te lezen, het wereldklimaat, stikstofdepositie en Brusselse wolvenquote:Op donderdag 18 september 2025 14:04 schreef Nexum het volgende:
Dassen heeft ook volkomen gelijk overigens. Dat hele overleggen tot in den treuren heeft tot weinig goeds geleid in de afgelopen paar jaar. We zitten als land echt op slot.
quote:Marianne Zwagerman: Timmermans houdt migratiesprookje krampachtig in leven
Verkleed als watermeloen kaapt Esther Ouwehand de Algemene Politieke Beschouwingen en maakt er een Gaza-debat van, geholpen door haar extreem-linkse vrienden van Volt, GroenLinks en Denk. Kiezers willen oplossingen voor het woningtekort en de asielcrisis, maar Frans Timmermans is drukker met regelen dat een paar zwaargewonde kinderen vanuit Gaza worden overgevlogen voor behandeling in een Nederlands ziekenhuis.
9 minuten geleden
Ons land is stuurloos en op drift -we hebben al de derde minister van Volksgezondheid in ruim een jaar- terwijl het debat gaat over vijf gewonde kinderen die voor propagandadoelen worden ingezet.
Alsof ze in Qatar en Jordaniė geen ziekenhuizen hebben!
Volgens I&O Research vindt slechts 8 procent van de Nederlanders dat de oorlog in Gaza prioriteit moet hebben in onze politiek.
Blijkbaar komen linkse politici nog steeds weg met het uitoefenen van hun buitenlandse hobby’s, in plaats van zich druk te maken over onze eigen problemen.
Er is een hoop aandacht voor de interne zaken. Dat weet jij ook wel. Alleen als GL/PvdA hier iets roept over stikstof gaat dat niets helpen omdat BBB in de regering zit.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De links troon pretendenten , zijn druk met de hele wereld de les te lezen, het wereld klimaat en de stikstof depositie en de Brusselse wolven
voor interne zaken is geen belangstelling /oplossing / aandacht
[..]
Juist wel, dit kabinet is toch al passé, ze zijn toch al 2 keer gevallen. En Schoof keert niet meer terug. Ze gaan nu via de premier elkaar aanspreken, let maar op.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:18 schreef -XOR- het volgende:
Timmermans, hier win je niets mee. Verwijt het kabinet eens dat ze er financieel een zooitje van maken.
Dat snap ik, Timmermans moet alleen via Schoof de VVD hun financiele wanbeleid onder de neus douwen.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Juist wel, dit kabinet is toch al passé, ze zijn toch al 2 keer gevallen. En Schoof keert niet meer terug. Ze gaan nu via de premier elkaar aanspreken, let maar op.
Ja maar dat zogeheten 'blokje' komt nog, nu zitten ze nog maar bij de inleiding van Schoof en daar is het vooral Wilders die ze gaan proberen aan te spreken.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat snap ik, Timmermans moet alleen via Schoof de VVD hun financiele wanbeleid onder de neus douwen.
Had bijna Wilders aan het woord gelaten, waar hij bij anderen dat niet wilde, maar die zag er zelf vanaf. Bosma deed het tot nu toe voortreffelijk dit debat moet ik wel zeggen, hopelijk blijft dat zo.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Bosma begint weer venijnig te worden hoor, het gaat weer teveel over Wilders natuurlijk.
Waar hebben ze het over ?quote:Een helder en transparant belastingsysteem waarin elke burger kan begrijpen wat hij betaalt en waarom. Wij schaffen het circus aan toeslagen en heffingskortingen af, en vervangen het door een simpel en transparant systeem van toelagen
Dat wordt keuzes makenquote:Op donderdag 18 september 2025 14:52 schreef Vlinder het volgende:
Tering wat praat hij snel. Niet te volgen als je fok verder nog bijleest
Voor een deel zwevende oud-NSC stemmers misschien.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat snap ik, Timmermans moet alleen via Schoof de VVD hun financiele wanbeleid onder de neus douwen.
Het is niet de bedoeling dat het "stikstofprobleem" wordt opgelostquote:Op donderdag 18 september 2025 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is een hoop aandacht voor de interne zaken. Dat weet jij ook wel. Alleen als GL/PvdA hier iets roept over stikstof gaat dat niets helpen omdat BBB in de regering zit.
Ondertussen speelt er gewoon heel veel. De landbouwcommissie wil stikstof controversieel verklaren omdat de minister niet levert. Er lag een motie van wantrouwen tegen minister Wiersma. Er liggen moties om Wiersma een schop onder kont te geven.
Je loopt hier langer mee. Je weet best dat er veel meer speelt dan wat Marianne Zwagerman zegt.
Je haalt stikstof en Co2 doorelkaarquote:Op donderdag 18 september 2025 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat het "stikstofprobleem" wordt opgelost
Daarnaast komt vlak de helft uit het ruhr gebied binnen waaien
Deze momenten zijn er niet meer voor het land, maar voor het knip- en plakwerk voor social media en de mediamomenten tijdens de verkiezingscampagnes.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Och jee Wilders gaat weer doen alsof ie sociaal is, zodat ie groot wordt en rechts tegen sociale wetgeving gaat stemmen.
quote:Op donderdag 18 september 2025 15:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je haalt stikstof en Co2 doorelkaar
Het leuke is dat men blijkbaar op basis van ?? stelt dat Gaza hoogste prioriteit heeft terwijl er allerlei commissiedebatten zijn die niet uitgezonden worden op TV waar allerlei onderwerpen worden besproken.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:04 schreef quo_ het volgende:
Volgens I&O Research vindt slechts 8 procent van de Nederlanders dat de oorlog in Gaza prioriteit moet hebben in onze politiek.
Maar dat dringt kennelijk niet door tot PvdD, PvdA, Denk en Volt
Wat er binnenwaait aan stikstof komt voornamelijk uit de landbouw vanuit Belgiė en Duitsland. Het Ruhrgebied zit dikker in de Co2.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://duitslandinstituu(...)20en%20het%20verkeer.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat er binnenwaait aan stikstof komt voornamelijk uit de landbouw vanuit Belgiė en Duitsland. Het Ruhrgebied zit dikker in de Co2.
quote:Duitslandweb logo Duitslandweb
'Stikstof is geen 'heißes Thema' in Duitsland'
Achtergrond - 30 juni 2022 - Auteur: Lynn Stroo
Brandende hooibalen, geblokkeerde snelwegen en woedende boeren voor het huis van een minister: in Nederland domineren de boerenprotesten tegen het strenge stikstofbeleid het nieuws. In Duitsland, waar ook te veel stikstof wordt uitgestoten, is het stil. Hoe zit dat?
'Stikstof is geen 'heißes Thema' in Duitsland'© Alexander Fox/Pixabay/cc
Mest uitrijden over het land
Boeren uit Gelderland hielden deze week een ludieke actie.
Ze doopten het Natura2000-Korenburgerveen in Winterswijk om tot Duits grondgebied.
Compleet met grenspost, wachter en douanebord.
Ze wilden laten zien dat als het gebied echt tot Duitsland zou behoren, er minder strenge stikstofregels zouden gelden, zei Thijs Wieggers van Farmers Defence Force (FDF) tegen Omroep Gelderland.
quote:AI-overzicht
De stikstofuitstoot in Duitsland en specifiek in het Ruhrgebied is voornamelijk afkomstig van de industrie, het verkeer en de agrarische sector. De industrie in het Ruhrgebied, historisch een gebied met veel steenkoolmijnbouw en nu nog met zware industrie, is een belangrijke bron van stikstofoxiden (NOx). Ook het verkeer draagt bij aan de stikstofdepositie.
Belangrijkste bronnen van stikstof
Industrie: Het Ruhrgebied is een industrieel hart van Duitsland. De emissies van stikstofoxiden uit zware industrieėn en de historische steenkoolwinning zijn aanzienlijke bronnen van stikstof.
En Wilders zit daar ook enkel voor zichzelf, los van asiel heeft ie ondanks dat ie een beetje meeroept her en der geen enkele visie. En zelfs voor asiel heeft ie geen concrete plannen, nou ja misschien, maar die kunnen alleen als we een dictatuur worden die alle banden met omliggende landen verbreken. Vanuit hem moet ie ook wel zo door, hij kan niet meer terug naar gewoon burgerschap, dat maakt het ergens ook wel treurig.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze momenten zijn er niet meer voor het land, maar voor het knip- en plakwerk voor social media en de mediamomenten tijdens de verkiezingscampagnes.
De impact van iets op de wereld wordt gelukkig niet bepaald door de prioriteit die andere onderwerpen krijgen binnen een land.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:04 schreef quo_ het volgende:
Ik denk dat het percentage onder DENK en PvdD stemmers wel een stuk hoger ligt en daarmee vertegenwoordigen ze dus wel gewoon hun achterban zoals een volksvertegenwoordiger hoort te doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:04 schreef quo_ het volgende:
Je zult wel gelijk hebben, en I&o research zijn uiteraard prutsersquote:Op donderdag 18 september 2025 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het leuke is dat men blijkbaar op basis van ?? stelt dat Gaza hoogste prioriteit heeft terwijl er allerlei commissiedebatten zijn die niet uitgezonden worden op TV waar allerlei onderwerpen worden besproken.
En tegelijk vergeet men ook dat dit kabinet in hun missionaire en demissionaire periode vrijwel geen beleid heeft gemaakt waar er over gediscussieerd kan worden.
En tot slot. Ach stoppen van genocide wat er loopt in Israel moet natuurlijk geen prioriteit hebben
Niet alles vanuit het ruhrgebied waait automatisch en altijd onze kant op. De agrarische industrie heeft een dikke vinger in de pap.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://duitslandinstituu(...)20en%20het%20verkeer.
het zal die duitsers aan hun reet roesten
[..]
[..]
En terechtquote:Op donderdag 18 september 2025 15:50 schreef Bocaj het volgende:
Haalbaar en betaalbaar meneertje volt!
Volt is bezig met het bashen van Tata Steel.
Ziggo kanaal 83quote:Op donderdag 18 september 2025 16:12 schreef Puzzie het volgende:
De stream houdt er weer eens mee op ik ben er klaar mee
Ik ben midden. Vergeet dat nooit.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom? Linkse partijen zijn meestal tegen zelfverrijking. Je zit daar niet voor jezelf, maar voor de samenleving. Anders moet je bij rechts zijn.
quote:Welke proeven worden er gedaan op apen in Nederland?
Kort antwoord: in Nederland worden apen voornamelijk gebruikt voor neurologisch en gedragsonderzoek, infectieziekte- en vaccinonderzoek, farmacologische en toxischologische testen, en biomedisch basisonderzoek.
Hieronder een beknopt overzicht van de belangrijkste typen proeven en voorbeelden van wat ze inhouden.
Neurowetenschappelijk en gedragsonderzoek
Onderzoek naar hersenziekten (bijv. Parkinson, Alzheimer), leren, geheugen en hersenstimulatie.
Soms implantatie van elektroden of beeldvorming (fMRI) om neurale activiteit te bestuderen.
Infectieziekten en vaccinonderzoek
Studie van virale en bacteriėle infecties om ziektemechanismen te begrijpen en vaccins/therapieėn te testen (historisch o.a. onderzoek naar influenza, hepatitis, coronavirussen).
Toediening van pathogenen of vaccinaties gevolgd door monitoring van immuunrespons.
Farmacologisch en toxischologisch onderzoek
Veiligheidstesten van nieuwe medicijnen, doseringsstudies en bijwerkingenonderzoek voordat menselijke proeven starten.
Meting van farmacokinetiek (hoe geneesmiddelen zich door het lichaam bewegen).
Biomedisch basisonderzoek
Cel- en organenonderzoek, genetica, ontwikkeling en fysiologische functies die moeilijk in andere diersoorten of in vitro te modelleren zijn.
Chirurgische en herstelstudies
Ontwikkeling van operatietechnieken, protheses, zenuwherstel of neurochirurgische ingrepen gevolgd door functionele evaluatie.
Regulering en transparantie
Proeven met apen vallen onder strikte Nederlandse en EU-regelgeving (Wodc/Wet op de dierproeven; EU-richtlijnen).
Procedures moeten een vergunning hebben, inclusief dierproefbeoordeling, verdedigbaarheid (3V-principe: vervangen, verminderen, verfijnen) en ethische toetsing.
Jaarstatistieken over dierproeven (inclusief aantallen primaten per categorie) worden gepubliceerd door Nederlandse autoriteiten.
Een jaar lang er een ontzettende tyfusbende van maken levert kritiek op? Arme Dick toch.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Denk dat Schoof er wel klaar mee is (en dat kun je hem ook niet kwalijk nemen).
Show must go on and het pluche is verslavend...quote:Op donderdag 18 september 2025 16:36 schreef duitseboy het volgende:
echt te belachelijk voor woorden dit kabinet, dat schoof niet knapt van ongeloofwaardigheid is ook een kunst
Helaas geen enkele medelijden.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een jaar lang er een ontzettende tyfusbende van maken levert kritiek op? Arme Dick toch.
Het zal hem zwaar tegengevallen zijn inderdaad. (Zijn partner zal hem dat ook wel voorgehouden hebben.)quote:Op donderdag 18 september 2025 16:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Denk dat Schoof er wel klaar mee is (en dat kun je hem ook niet kwalijk nemen).
Tsjah, ik denk niet dat we ooit nog een partijloze premier krijgen iig.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een jaar lang er een ontzettende tyfusbende van maken levert kritiek op? Arme Dick toch.
Schoof: ik wens dit premierschap niemand toequote:Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zal hem zwaar tegengevallen zijn inderdaad. (Zijn partner zal hem dat ook wel voorgehouden hebben.)
in een zakenkabinet misschien a la oostenrijk een tijdje had. dan mag ie wel terugkomen, het probleem ligt hem vooral in die gekkies die achter schoof zitten en zatenquote:Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah, ik denk niet dat we ooit nog een partijloze premier krijgen iig.
Welke debiel stapt dan ook als een partijloze premier in deze constructie? Als een soort marionet van de PVV. Dit kon je echt vantevoren zien aankomen.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zal hem zwaar tegengevallen zijn inderdaad. (Zijn partner zal hem dat ook wel voorgehouden hebben.)
Helaas van mij ook niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Helaas geen enkele medelijden.
het is duidelijk dat Schoof graag voor de kerst met pensioen wil, maar ik moet het allemaal maar zien. de kamer laat niet zien, dat ze het heel erg urgent vinden allemaal een snel kabinet te vormen. kan gewoon in 6 weken, deden de Duitsers ookquote:Op donderdag 18 september 2025 16:44 schreef SurpriseGirl het volgende:
Ik snap echt niet waarom ze nog zoveel tijd besteden aan vragen stellen aan Schoof
De man is over een maand weg. Allemaal interresantdoenerij voor de buhne en verkiezingen
Dat zal alleen gelden voor onderwerpen die in NL leven (bij de oorspronkelijke bevolking).quote:Op donderdag 18 september 2025 15:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De impact van iets op de wereld wordt gelukkig niet bepaald door de prioriteit die andere onderwerpen krijgen binnen een land.
Het is logisch dat wanneer je over landelijke politiek spreekt en wat mensen hier nodig hebben dat je je daar op focust. Maar diverse onderwerpen kunnen met goed georganiseerde politiek worden opgelost.
Hij werkt samen met chinezenquote:Schoof heeft een vriendin en met zijn ex-vrouw twee uit China geadopteerde dochters.
Mjah hij is op dit moment nog de Minister President en in principe spreekt de kamer de functie aan en niet de persoon zelf, het ambt overstijgt de persoon zegmaar. Hij draagt de ministeriėle verantwoordelijkheid voor dit kabinet.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:44 schreef SurpriseGirl het volgende:
Ik snap echt niet waarom ze nog zoveel tijd besteden aan vragen stellen aan Schoof
De man is over een maand weg. Allemaal interresantdoenerij voor de buhne en verkiezingen
Parels voor de zwijnen..quote:Op donderdag 18 september 2025 16:53 schreef vPlien het volgende:
[..]
Mjah hij is op dit moment nog de Minister President en in principe spreekt de kamer de functie aan en niet de persoon zelf, het ambt overstijgt de persoon zegmaar. Hij draagt de ministeriėle verantwoordelijkheid voor dit kabinet.
Duitsland focus nergens opquote:Op donderdag 18 september 2025 15:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niet alles vanuit het ruhrgebied waait automatisch en altijd onze kant op. De agrarische industrie heeft een dikke vinger in de pap.
Maar laten we zeggen dat het 1/3e is van die 31% uit het buitenland (men ontleedt dat niet). Dan nog winnen we veel door algemene stikstofbestrijding.
Vooral ook omdat terugdringen van stikstof voor de kortere termijn veel meer oplevert dan Co2 (dat wel tientallen tot honderden jaren kan blijven hangen).
Wat ik niet zo goed begrijp is die totale afkeer van zoiets door te gaan zoeken naar "whatabouts", in dit geval over de grens.
Als je het flink omlaag kunt schroeven en Duitsland focust daar eveneens landelijk op, dan maak je al flinke stappen.
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:24 schreef Firuze60 het volgende:
Doe niet eens zo theatraal, man. Timmermans, de dominee. Nee, werkt bij mij niet.
Theatraal?! Het gaat hier over genocide he?quote:Op donderdag 18 september 2025 17:24 schreef Firuze60 het volgende:
Doe niet eens zo theatraal, man. Timmermans, de dominee. Nee, werkt bij mij niet.
Slachtoffers zijn Palestijnen dus dan is het niet erg!quote:Op donderdag 18 september 2025 17:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Theatraal?! Het gaat hier over genocide he?
Ik probeer me dat gesprek tussen Schoof en Netanyahu voor te stellen.quote:
Dit is echt om van te jankenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:36 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik probeer me dat gesprek tussen Schoof en Netanyahu voor te stellen.
Lieve Bibi, zou je alsjeblieft een beetje kalm aan willen doen in Gaza? Mensen hier beginnen een beetje moeilijk te doen...
Nee Dick, geen privékliniek voor jou. Er staat een noodhospitaal op de Holterberg klaar. Oh en we droppen daar rondomheen een paar bommen als je geopereerd wordt, dus niet schrikken.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:37 schreef VoMy het volgende:
Als Dick Schoof ooit een medisch noodgeval heeft mag ie in de Sahara worden gedropt en dan kan ie lekker op zoek naar hulp in de regio.
Het is ook niet in stenen gebeiteld dat je dit hoeft te doen he.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:28 schreef SurpriseGirl het volgende:
heel de wereld noemt het woord genocide....maar schoof hahahahah
Ja man, je moet er bang van worden, je zal daar maar in een ziekenhuis belanden.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:41 schreef Zorro het volgende:
Je vraagt je af waarom mensen met geld zo graag naar Dubai verhuizen.
Levensgevaarlijk als je ziek wordt of zo.
Niet?! We hebben dit verdrag ondertekend: https://wetten.overheid.nl/BWBV0005551/1966-09-18quote:Op donderdag 18 september 2025 17:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Het is ook niet in stenen gebeiteld dat je dit hoeft te doen he.
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:32 schreef Firuze60 het volgende:
Schoof: "risico's op genocide."
Ok en dan?
Alles wat de VN doet moet je perse mee instemmen? Ik ben ook niet eens met het beleid dit niet na te zeggen maar het gaat me hier om het technischequote:Op donderdag 18 september 2025 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet?! We hebben dit verdrag ondertekend: https://wetten.overheid.nl/BWBV0005551/1966-09-18
Ik verwijs naar een verdrag dat we hebben ondertekend en waar we ons aan moeten houden. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Alles wat de VN doet moet je perse mee instemmen? Ik ben ook niet eens met het beleid dit niet na te zeggen maar het gaat me hier om het technische
Ja als je erkent dat het genocide is ja, maar dat is dus hey punt dat onze overheid dat niet zo ziet.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik verwijs naar een verdrag dat we hebben ondertekend en waar we ons aam moeten houden. Zo simpel is het.
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef Vallon het volgende:
En weer gaat het over Gaza en walgelijk hoe aversie tegen regeringsbeleid persoonlijk wordt gemaakt. omdat he tniet past in een eigen denken. Nog even los dat Nederland niet gaat over het beleid van een ander democratisch land.
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet?! We hebben dit verdrag ondertekend: https://wetten.overheid.nl/BWBV0005551/1966-09-18
Gelukkig gingen Amerika, UK en Canada niet wachten tot vastgesteld was dat er sprake was van holocaustquote:Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je erkent dat het genocide is ja, maar dat is dus hey punt dat onze overheid dat niet zo ziet.
Dat! Uiteraard wil elk mens een kind redden. In plaats van Netanyanu te stoppen met sancties.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:44 schreef Zorro het volgende:
Gaan ze nou ook allemaal kinderen uit andere oorlogsgebieden ophalen?
Of zijn ze als je het geen genocide noemt ineens niet zielig?
Nee, dat is dus niet zo. Verdiep je eens in betreffend verdrag..quote:Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je erkent dat het genocide is ja, maar dat is dus hey punt dat onze overheid dat niet zo ziet.
Haha, precies, waar bemoeien we ons mee!quote:Op donderdag 18 september 2025 17:48 schreef Zorro het volgende:
Die kinderlijke naļviteit dat Nederland ook maar enige invloed heeft op wat daar gebeurt
Dus vooral zorgen - in lawfare - dat het geen genocide is want dat schept in regels allerlei verplichtingen (die verder ook hun enorme impact hebben bij zaken en mensen hier)quote:Op donderdag 18 september 2025 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het enige dat Nederland kan doen zijn sancties. Bestel die wapens maar eens af!quote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus vooral zorgen - in lawfare - dat het geen genocide is want dat schept in regels allerlei verplichtingen (die verder ook hun enorme impact hebben bij zaken en mensen hier)
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus vooral zorgen - in lawfare - dat het geen genocide is want dat schept in regels allerlei verplichtingen (die verder ook hun enorme impact hebben bij zaken en mensen hier)
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. Verdiep je eens in betreffend verdrag..
Waarom moet er überhaupt over een kutzaak daar gesproken worden terwijl ons land stuurloos is.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben net 4 uur lang gepraat over allerlei andere onderwerpen. Dus doe niet alsof het weer alleen over dit gaat.
Werkt nooit, altijd en overal zullen er partijen zijn die het oneens zijn met de gang van zaken en geweld gaan gebruiken als ze niet gehoord worden.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:55 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt erop dat de wereld hamas wil uitroeien.
Geef ze geen ongelijk.
Zoals Hans Teeuwen al zei:quote:Op donderdag 18 september 2025 17:55 schreef Bocaj het volgende:
Geef ze geen ongelijk.
het is maar de vraag of wel met die 300 woonoorden van de GL/pvda spreidingswet voor moslims niet 300 kleine Gaza''s hier gaan makenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:55 schreef Bocaj het volgende:
Geef ze geen ongelijk.
Klopt, maar dat is wat anders dan de halve bevolking uitroeien.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:55 schreef Bocaj het volgende:
Geef ze geen ongelijk.
Even praktisch gezien zal de opstelling van Nederland echt helemaal niks veranderen aan wat daar op dit moment gebeurt.quote:
Geen goed idee, iets met defensie, veiligheid en (lange termijn) support.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het enige dat Nederland kan doen zijn sancties. Bestel die wapens maar eens af!
Haha, wat een onzekerheid, het is hier geen Israel.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is maar de vraag of wel met die 300 woonoorden van de GL/pvda spreidingswet voor moslims niet 3.300 kleine Gaza''s hier gaan maken
Tuurlijk niet, het gros wat in Gaza woont wil ook geen oorlog en gewoon een normaal leven.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is maar de vraag of wel met die 300 woonoorden van de GL/pvda spreidingswet voor moslims niet 3.300 kleine Gaza''s hier gaan maken
Niet gelezen, maar ik meen mijn redelijk verdiept in verdragen, waarom is het dan zo van belang dat het "genocide" moet zijn ?.quote:
bloedgeldquote:Op donderdag 18 september 2025 18:00 schreef SurpriseGirl het volgende:
Het zijn natuurlijk economische belangen dat daar niet ingegrepen wordt door Nederland
Het gaat om keiharde eurooooossssss
hij heeft een stuk of 100 pijltjes op schoof gegooidquote:Op donderdag 18 september 2025 18:01 schreef Zorro het volgende:
Is die van Baarle aan het darten of wat doet ie met zijn arm
Drijven wij zoveel handel met Israėl dan?quote:Op donderdag 18 september 2025 18:00 schreef SurpriseGirl het volgende:
Het zijn natuurlijk economische belangen dat daar niet ingegrepen wordt door Nederland
Het gaat om keiharde eurooooossssss
Uh? Dacht het wel, zeker in de wapenindustrie.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Drijven wij zoveel handel met Israėl dan?
Het gaat om de bevolkingsgroep van de slachtoffers. Daarom steunen wij Israel.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
blijkbaar welquote:Op donderdag 18 september 2025 18:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Blijven doen. Als ik zie wat Israel daar mee kan is het goed spul.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:07 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
blijkbaar wel
Vooral op oorlogsmateriaal zoals door schoof werd medegedeeld
Niet alleen daarom, we zijn al vanaf 40-45 een bondgenoot.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat om de bevolkingsgroep van de slachtoffers. Daarom steunen wij Israel.
bosma moeten ze eruit pleurenquote:Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef Japepk het volgende:
Bosma houdt de tijd in de gaten door steeds 'jup' te mompelen?
Das nou de enige PVV-er die ik verstandig vind.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
bosma moeten ze eruit pleuren
Het is een retorische aanpak om het persoonlijk te maken.quote:
Dat of hij wil op den duur gewoon meedoen aan het debat.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef Japepk het volgende:
Bosma houdt de tijd in de gaten door steeds 'jup' te mompelen?
Als voorzitter misschien omdat ie dan formeel geen mening heeft. Hij begint zo een debat altijd vol goede moed en joviaal, maar je merkt bij lange debatten dat ie nukkig wordt, gaat afkappen en soms zelfs partijdig wordt. We hebben wel meerdere slechte voorzitters gehad, maar ik zag Deetman, Van Nieuwenhoven, Verbeet en zelfs Arib dit niet op deze wijze doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Das nou de enige PVV-er die ik verstandig vind.
Wegkijkenquote:Op donderdag 18 september 2025 18:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
wat een onduidelijk gelul op het einde ...wat is nu de bedoeling
Heb je het over het voorstel van Bontenbal of over Gaza?quote:Op donderdag 18 september 2025 18:19 schreef SurpriseGirl het volgende:
wat een onduidelijk gelul op het einde ...wat is nu de bedoeling
Waar moeten ze volgens jou precies over gaan praten, wat niet besproken is afgelopen 5 uur?quote:Op donderdag 18 september 2025 17:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom moet er überhaupt over een kutzaak daar gesproken worden terwijl ons land stuurloos is.
Ik vond het al bijzonder dat de regering haar aandacht er aan geeft om zich zorgen te maken over kinderen elders - die op geen enkele wijze onze verantwoording zijn - terwijl hier de jeugdzorg compleet verziekt is.
Maar goed, het is een focus en ik snap ook anderen die zich graag bemoeien met elders.
Het is echt te walgelijk voor woorden.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En vooral even overleggen hoe ze dat het beste kunnen formuleren.
bontenbal stelde de vraag toch....gaan ze dat nu wel doen of niet doenquote:Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je het over het voorstel van Bontenbal of over Gaza?
Dat is dus niet helemaal duidelijk omdat die onovertroffen voorzitter er weer eens doorheen kwam.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:22 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
bontenbal stelde de vraag toch....gaan ze dat nu wel doen of niet doen
Welke 'leiding'? De Kamer controleert het kabinet. Niet andersom. Het kabinet is is niet 'de baas' noch heeft het 'de leiding'.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef Vallon het volgende:
CDA is van standpunt verandert en vind dat los van definities dat Nederland moet handelen of dat het genocide is.
Altijd makkelijk om daartoe te komen zodat je schijnbaar geen echte keuzes hoeft te maken en kan meelliftenop een sentiment.
Bontebal haalt daarbij een kamertrucje uit door de MP te vragen een oordeel van een - te plegen motie - aan de Kamer te laten of zij wel/niet/welke maatregelen wil gaan treffen. Kortom de aangestelde "leiding" uitschakelen want de Kamer weet het - altijd - beter.
Dat gaan ze niet doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:22 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
bontenbal stelde de vraag toch....gaan ze dat nu wel doen of niet doen
Dat is wel duidelijk. Ze gaan het niet doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat is dus niet helemaal duidelijk omdat die onovertroffen voorzitter er weer eens doorheen kwam.
Eigenlijk het antwoord op alle politieke vraagstukken.quote:
Ik bedoel dat er niet duidelijk te horen was wat er gezegd werd, voor mij dan, en ik was kennelijk niet de enige.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk. Ze gaan het niet doen.
Maar toch vooral bij Gaza nuquote:Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk het antwoord op alle politieke vraagstukken.
Bovendien hebben we geen volwaardige regering maar een demissionaire regering en die is beperkt in zijn bevoegdheden.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke 'leiding'? De Kamer controleert het kabinet. Niet andersom. Het kabinet is is niet 'de baas' noch heeft het 'de leiding'.
En ik was vast niet de enige die het wél hoordequote:Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er niet duidelijk te horen was wat er gezegd werd, voor mij dan, en ik was kennelijk niet de enige.
Nee niet zozeer in volume, maar het gaat wel om uiterst gevoelige - unieke - systemen waarvan wij - onze defensie - direct afhankelijk van zijn en aanzienlijk verzwakt worden als het Israėlische component - ook in de vorm van informatie, verwerking & beveiliging - wegvalt.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:07 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
blijkbaar wel
Vooral op oorlogsmateriaal zoals door schoof werd medegedeeld
Welke aangestelde mensen precies?quote:Op donderdag 18 september 2025 18:29 schreef Vallon het volgende:
Het zou de Kamer sieren als ze wat beter willen luisteren naar aangestelde mensen
Misschien wel.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik was vast niet de enige die het wél hoorde
Dat laatste valt nogal mee mits het onderwerp niet controversieel is verklaard.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien hebben we geen volwaardige regering maar een demissionaire regering en die is beperkt in zijn bevoegdheden.
De regering heeft hoe dan ook, het mandaat.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke 'leiding'? De Kamer controleert het kabinet. Niet andersom. Het kabinet is is niet 'de baas' noch heeft het 'de leiding'.
Nee. Want juist de Kamer 'heeft de leiding' en 'is de baas'.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee niet zozeer in volume, maar het gaat wel om uiterst gevoelige - unieke - systemen waarvan wij - onze defensie - direct afhankelijk van zijn en aanzienlijk verzwakt worden als het Israėlische component - ook in de vorm van informatie, verwerking & beveiliging - wegvalt.
De impact van een blokkade is wat groter dan dat we geen dadels meer hebben die we alsnog via duurder - weet ik veel - Jordaniė krijgen.
Het zou de Kamer sieren als ze wat beter willen luisteren naar aangestelde mensen en een afweging laten aan hen die de impact in consequenties kunnen beoordelen. Wanneer MinDef zegt dat iets geen goed plan is, moet je als Kamer niet proberen om via een andere deur alsnog door te (d)rammen.
Nope.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
De regering heeft hoe dan ook, het mandaat.
Ik zou niet willen dat Schoof c.s. nu letterlijk in persoon opstapt want dan is het land helemaal losgezongen.
Neequote:Op donderdag 18 september 2025 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou niet willen dat Schoof c.s. nu letterlijk in persoon opstapt want dan is het land helemaal losgezongen.
Maar zij - de Regering - kan wel besluiten iets vanuit haar verantwoording, wel of niet het oordeel Kamer te geven.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien hebben we geen volwaardige regering maar een demissionaire regering en die is beperkt in zijn bevoegdheden.
Een Putters die van te voren ziet dat dit een zooitje ongeregeld is.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
De indiener kan een appreciatie naast zich neerleggen, maar dan brengt zij de minister in problemen. Doorgaans gebeurt dat niet omdat een regering gestoeld is op een kamermeerderheid en deze niet demissionair is.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar zij - de Regering - kan wel besluiten iets vanuit haar verantwoording, wel of niet het oordeel Kamer te geven.
Op het gebied van veiligheid en zekerheid, lijkt het mij fundamenteel onjuist dat een Kamer daar op grond van (puur verkiezings)sentiment dan het eerder bepaalde beleid gaat (ver)maken.
Wat er onjuist is, is jouw blik op de machtsverhoudingen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar zij - de Regering - kan wel besluiten iets vanuit haar verantwoording, wel of niet het oordeel Kamer te geven.
Op het gebied van veiligheid en zekerheid, lijkt het mij fundamenteel onjuist dat een Kamer daar op grond van (puur verkiezings)sentiment dan het eerder bepaalde beleid gaat (ver)maken.
Spreek ik Chinees? De Kamer 'heeft de leiding' en 'is de baas' zoals jij het noemt. NIET andersom.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja. Maar dit zijn de APB, NIET de AFB..quote:Op donderdag 18 september 2025 18:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Is het al een minuut over de rijksbegroting gegaan gisteren en vandaag?
quote:
Dus dan gaat de Kamer op de stoel van een door haar geformeerde regering zitten ?quote:
Voor de tigste keer:quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Dus dan gaat de Kamer op de stoel van een door haar geformeerde regering zitten ?
Wat is dan de rol of taak van een Regering als die bij motie beleid moet voeren en veranderen ?
Dan kan je net zo goed de regeringslaag uitschakelen en een serie topambtenaren in vaste dienst nemen die hun opdracht uitvoeren. Scheelt ook het proces van formeren en coalities formen door gewoon op elke poep en scheet te gaan (in)stemmen.
quote:Op donderdag 18 september 2025 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Spreek ik Chinees? De Kamer 'heeft de leiding' en 'is de baas' zoals jij het noemt. NIET andersom.
Een demissionair kabinet hoort zich zeer, zeer, zeer terughoudend op te stellen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef Vallon het volgende:
Dus dan gaat de Kamer op de stoel van een door haar geformeerde regering zitten ?
Wat is dan de rol of taak van een Regering als die bij motie beleid moet voeren en veranderen ?
Ik weet wel zeker dat deze clown alles bij elkaar verzint.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Komt Wilders weer met die vuilnismevrouw, is er iemand die een dergelijk nieuwsbericht heeft kunnen vinden? Volgens mij verzint ie het gewoon. Net zoals die vrouw die in het publiek zat voor SBS in dat debat, puur doorgestoken kaart.
Vast nietquote:Op donderdag 18 september 2025 18:45 schreef SurpriseGirl het volgende:
Als die vvd trut praat moet ik bijna kotsen iedere keer...ben ik de enige?
Ik zou een boekje staatsinrichting kopen, ze hebben gelijk. De regering zit er altijd omdat de Kamer dat wil, zelfs als de regering demissionair is dan is de Kamer of eigenlijk het parlement leidend en zeker niet andersom.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Dan kan je net zo goed de regeringslaag uitschakelen en een serie topambtenaren in vaste dienst nemen die hun opdracht uitvoeren. Scheelt ook het proces van formeren en coalities formen door gewoon op elke poep en scheet te gaan (in)stemmen.
Kamer is de gekozen volksvertegenwoordiging en de wetgevende macht.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
I know maar die laatste zijn voor de cijferneukers, hier gaat het normaliter over begrotingsbeleid en de keuzes daarbij.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Maar dit zijn de APB, NIET de AFB..
Dat is ook gewoon gebeurd.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
I know maar die laatste zijn voor de cijferneukers, hier gaat het normaliter over begrotingsbeleid en de keuzes daarbij.
quote:
Dus dan gaat de Kamer op de stoel van een door haar geformeerde regering zitten ?quote:
Wanneer een regering haar (eerder) mandaat krijgt is die regering gehouden dat mandaat in beleid na te komen en ook de Kamer te informeren wanneer zij vind of iets wel/niet strijdig is (of dat wordt).quote:Op donderdag 18 september 2025 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat er onjuist is, is jouw blik op de machtsverhoudingen.
Gewoon volhouden joh..quote:Op donderdag 18 september 2025 18:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wanneer een regering haar (eerder) mandaat krijgt is die regering gehouden dat mandaat in beleid na te komen en ook de Kamer te informeren wanneer zij vind of iets wel/niet strijdig is (of dat wordt).
Als regering puur tot taak heeft om uit te voeren, hoeft regering ook geen besluiten noch verantwoording te nemen en is het ook niet nodig voor de Kamer om - als schijnvertoning - in debat te gaan met de Regering.
Leiding geven is niet alleen doen wat verwacht wordt maar vooral doen wat nodig is.
Juist.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar moet echt verandering in komen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:54 schreef Bocaj het volgende:
Nog een toeslag: De Energietoeslag!
Al die toeslagen geven aan dat er veel fout is in NL.
Ja vast, alleen daar trap ik niet in.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:56 schreef -XOR- het volgende:
Timmermans is de meest eloquente spreker van de Tweede Kamer
Waarvan akte.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
Jesus, Timmermans. Die denkt ook nog steeds in de oude politiek. Gisteren was ik nog enthousiast, vandaag denk ik, manoman.
quote:Op donderdag 18 september 2025 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja vast, alleen daar trap ik niet in.
Niveau van de gemiddelde kiezer tegenwoordig….quote:Op donderdag 18 september 2025 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heel goed. Platte oneliners willen we. Simpele oplossingen voor hele moeilijke problemen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dit kabinet is demissionair en heeft nauwelijks beleid gemaakt dus daar zijn er nauwelijks opmerkingen overquote:Op donderdag 18 september 2025 18:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
I know maar die laatste zijn voor de cijferneukers, hier gaat het normaliter over begrotingsbeleid en de keuzes daarbij.
quote:Op donderdag 18 september 2025 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Timmermans heeft in zijn EU tijd wel bijzondere uitspraken gedaan. Daar plukt hij nu nog de zure vruchten vanquote:Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel goed. Platte oneliners willen we. Simpele oplossingen voor hele moeilijke problemen.
Absoluut niet, helaas maakte zelfs Timmermans zich dat vandaag. Kan er enorm slecht tegen als ie met persoonlijke voorbeelden komt. Gisteren was ie echt beter.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heel goed. Platte oneliners willen we. Simpele oplossingen voor hele moeilijke problemen.
Ik ook. Niet alleen bij hem trouwens maar bij elke politicus want het komt altijd zo vreselijk ingestudeerd over.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Absoluut niet, helaas maakte zelfs Timmermans zich dat vandaag. Kan er enorm slecht tegen als ie met persoonlijke voorbeelden komt. Gisteren was ie echt beter.
Dat deed hij gisteren ook. En die 'persoonlijke voorbeelden' is NIETS mis meequote:Op donderdag 18 september 2025 19:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Absoluut niet, helaas maakte zelfs Timmermans zich dat vandaag. Kan er enorm slecht tegen als ie met persoonlijke voorbeelden komt. Gisteren was ie echt beter.
Politici die doen alsof ze ook mensen zijnquote:Op donderdag 18 september 2025 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat deed hij gisteren ook. En die 'persoonlijke voorbeelden' is NIETS mis mee
quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik ook. Niet alleen bij hem trouwens maar bij elke politicus want het komt altijd zo vreselijk ingestudeerd over.
Moet je niet willen johquote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Politici die doen alsof ze ook mensen zijn
Dan ben ik wel benieuwd welke uitspraken.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Timmermans heeft in zijn EU tijd wel bijzondere uitspraken gedaan. Daar plukt hij nu nog de zure vruchten van
Een beetje wat Charlie Brown’s lerares altijd zegt in de animatiefilms: “Mwah mwah mwah mwah mwah”quote:
Daar gaat het natuurlijk niet om want dat is vanzelfsprekend. Ik vind het net zo cringe van Timmermans als van Wilders, die ook steevast met dit soort emo-porno aankomt.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Houd toch op, zijn gezeik over MH17.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd welke uitspraken.
Timmermans plukt vooral de zure vluchten van de Telegraafhetze tegen hem zoals de Telegraaf die standaard tegen iedere PvdA-leider voert. Ze zijn nu alleen een stuk machtiger.
en mensen zijn zo onvoorstelbaar beļnvloedbaar. Zie je overigens in alle landen.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Timmermans plukt vooral de zure vluchten van de Telegraafhetze tegen hem zoals de Telegraaf die standaard tegen iedere PvdA-leider voert. Ze zijn nu alleen een stuk machtiger.
Prima! Maar het gaat hier over een goede helicopterview en visie over de toekomst. Mag van mij best wat abstracter ipv libelle verhaaltjes.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezeik over MH17, gezeik over Gaza. Volgens jou. Ik begin een patroon te ontwaren..quote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Houd toch op, zijn gezeik over MH17.
nou ja zeg, doe es normaalquote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Houd toch op, zijn gezeik over MH17.
Dat vind je dan hopelijk ook van Wilders, bij Timmermans zijn ze hoogstwaarschijnlijk wčl waar.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Prima! Maar het gaat hier over een goede helicopterview en visie over de toekomst. Mag van mij best wat abstracter ipv libelle verhaaltjes.
Van Wilders word ik misselijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:24 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat vind je dan hopelijk ook van Wilders, bij Timmermans zijn ze hoogstwaarschijnlijk wčl waar.
Ze zijn allemaal voor miljarden met publiek geld gered in 2008 ten koste van publieke voorzieningen. Dus daar mag best wat tegenover staan.quote:
Dan gaan gewoon de kosten voor de gebruiker omhoog.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal voor miljarden met publiek geld gered in 2008 ten koste van publieke voorzieningen. Dus daar mag best wat tegenover staan.
Onder het mom; beter laat dan nooit.
Cynisch, maar waar.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan gaan gewoon de kosten voor de gebruiker omhoog.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 18 september 2025 19:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 18 september 2025 19:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]Ja Ik ben er ook weer. Even mee lezen.
Ha, Ouwehand noemt het ookquote:Op donderdag 18 september 2025 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wasrom mogen de speldjes dan wel (Nederlandse vlag, Palestijnse vlag) eigenlijk?
Israėlische vlag heb ik ook al gezien.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wasrom mogen de speldjes dan wel (Nederlandse vlag, Palestijnse vlag) eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |