Zonder de hulp van de Amerikanen gaat deze totale genocide natuurlijk 300 jaar duren, ik begin zelfs te denken dat het IDF er erg slecht in is.quote:Op maandag 29 september 2025 21:18 schreef TheVulture het volgende:
Het voelt een beetje als een opzichtige handjeklap van Donald en Netanyahu, waarmee Gaza dus toch vooral een investeringsplan van Trump wordt
Ook apart dat toen Israel diverse deals niet accepteerde de retoriek van de VS zoveel anders was dan nu. Als Hamas nu niet accepteert gaat Trump een handje helpen
quote:The foreign ministers of Saudi Arabia, Jordan, UAE, Indonesia, Pakistan, Türkiye, Qatar, and Egypt issue a joint statement welcoming US President Donald Trump’s “sincere efforts” to end the war in Gaza “and assert their confidence in his ability to find a path to peace.”
“They emphasize the importance of the partnership with the United States in securing peace in the region,” the eight countries’ top diplomats say.
The Arab and Muslim foreign ministers take particular note of the plan’s envisioning of an end to the war, the rebuilding of Gaza, the prevention of the displacement of Palestinians and the advancement of a comprehensive peace process.
They also hail his announcement last week that he will not allow Israel to annex the West Bank.
“The ministers affirm their readiness to engage positively and constructively with the United States and the parties toward finalizing the agreement and ensuring its implementation, in a manner that ensures peace, security, and stability for the peoples of the region,” the joint statement says.
“They reaffirm their joint commitment to work with the United States to end the war in Gaza through a comprehensive deal that ensures unrestricted delivery of sufficient humanitarian aid to Gaza, no displacement of the Palestinians, the release of hostages, a security mechanism that guarantees the security of all sides, full Israeli withdrawal, rebuilds Gaza and creates a path for a just peace on the basis of the two state solution, under which Gaza is fully integrated with the West Bank in a Palestinian state in accordance with international law as key to achieving regional stability and security,” the foreign ministers add.
https://www.timesofisrael(...)-us-to-actualize-it/
Ik zou het niet weten ik vermoed dat een 2 staten oplossing er nooit gaat komen de West Bank verder geannexeerd zal gaan worden door kolonisten en er op den duur een groot Israël gaat ontstaan. Maar wat Israël met de door hun nog verder geradicaliseerde moslims wilt doen weet ik niet. Ik vermoed niet dat hun deze willen laten assimileren in het grote Israël.quote:Op maandag 29 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Een simpele vraag.
Waar ik nog altijd geen antwoord op heb gekregen.
Hoe gaat dat Free Palestine eruit zien?
Dat antwoord gaat natuurlijk "nee" zijn lijkt me.quote:Op maandag 29 september 2025 22:57 schreef oblo het volgende:
Het plan: https://www.timesofisrael(...)d-the-gaza-conflict/
Klinkt redelijk. Nu is het aan Hamas om een antwoord te geven.
Klopt de vertaling van deze tweet oblo?quote:Op maandag 29 september 2025 22:57 schreef oblo het volgende:
Het plan: https://www.timesofisrael(...)d-the-gaza-conflict/
Klinkt redelijk. Nu is het aan Hamas om een antwoord te geven.
Duivels dilemma wel voor Hamas, ieder normaal weldenkend mens zou deze vrede tekenen maar het enige wat ze niet krijgen is de vernietiging van Israël en dat is ook het enige wat ze willen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 07:30 schreef Hexagon het volgende:
Op het eerste gezicht lijkt die deal van Trump me vrij redelijk. Al zal Hamas dat vast niet zo vinden ben ik bang.
Ja dit klopt "Instead of Hamas isolating us, we isolated Hamas. Now the entire world, including the Arab and Muslim world, is pressuring Hamas to accept the terms... to release all our hostages... while the IDF remains in most of the Strip"quote:Op dinsdag 30 september 2025 07:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt de vertaling van deze tweet oblo?
Grok vertaalde het hetzelfde
Volgens Netanyahu trekt idf zich helemaal niet deels terug
[ x ]
Inderdaad! En de propagandamachine, hun enige effectieve wapen. Die heeft bereikt...quote:Op dinsdag 30 september 2025 07:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Duivels dilemma wel voor Hamas, ieder normaal weldenkend mens zou deze vrede tekenen maar het enige wat ze niet krijgen is de vernietiging van Israël en dat is ook het enige wat ze willen.
Ze hebben het een tijdje zelf mogen proberen maar daar komt alleen maar horror van.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:19 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Inderdaad! En de propagandamachine, hun enige effectieve wapen. Die heeft bereikt...
... dat Israël niet mee mag doen met het Eurovisie Songfestival.
Hun grootse machtige wapen blijkt een fucking erwtenschietertje te zijn.
Het songfestival? Zo erg was Dana International toch niet?quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze hebben het een tijdje zelf mogen proberen maar daar komt alleen maar horror van.
quote:Gaza-plan van Trump zet mes op keel van Hamas: terreurclub lijkt volledig klemgezet en zoekt verwoed naar antwoord
Een ambitieus voorstel, vol vaagheden en valkuilen, dat in grote lijnen overeenkomt met de wensen van Israël: Benjamin Netanyahu is in zijn nopjes met het Gaza-plan van Donald Trump. Geen Palestijnse staat, ontwapening van Hamas, langdurige aanwezigheid van Israëlische troepen in een bufferzone en slechts een kleine kans dat de Palestijnse Autoriteit ooit een rol gaat spelen in Gaza.
Correspondent Midden-Oosten
6 minuten geleden
Volgens de premier realiseert het plan alle oorlogsdoelen van Israël: „Het zal al onze gijzelaars terugbrengen, de militaire capaciteiten van Hamas ontmantelen, een einde maken aan haar politieke heerschappij en ervoor zorgen dat Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormt.”
Dit zijn alle 20 punten in het vredesplan van Trump: van de ontmanteling van Hamas tot een Raad van de Vrede
Donald Trump kondigde maandagavond een plan aan om vrede te bereiken.
Maar misschien nog wel het belangrijkste voor Israël: als Hamas er niet mee instemt, heeft het land de volledige steun van de Verenigde Staten, en indirect van een reeks Arabische en islamitische staten, om het ’karwei in Gaza’ af te maken.
’Hamas nu onder druk van Arabische en islamitische landen’
Het voorstel betekent daarom een mes op de keel van de Hamas-terroristen, die wel even zullen moeten broeden op een antwoord.
Enkele functionarissen van de beweging lieten al doorschemeren er weinig in te zien, maar zij vrezen ook voor de verregaande gevolgen van een afwijzing.
Qatar en Turkije, landen die het terreurleiderschap onderdak bieden, staan volledig achter het plan, dat bovendien voorziet in een grote hulpstroom richting de bevolking.
Dikke middelvinger naar logica is het.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:25 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel ironisch dat een Engelsman Gaza gaat besturen.
Terug naar Brits Mandaatgebied Palestina, daar waar veel problemen ontstaan zijn. Alleen is het gebied nu wat kleiner.
hij wordt toch geen absoluut leider daar of lees ik het verkeerd? Hij gaat advies geven, net als tich anderen in die raad?quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:25 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel ironisch dat een Engelsman Gaza gaat besturen.
Terug naar Brits Mandaatgebied Palestina, daar waar veel problemen ontstaan zijn. Alleen is het gebied nu wat kleiner.
Hij krijgt de leiding over die raad. Hij wordt zogezegd de Governor of Gaza.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:15 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hij wordt toch geen absoluut leider daar of lees ik het verkeerd? Hij gaat advies geven, net als tich anderen in die raad?
https://www.bbc.com/news/articles/c3drmk95xlzoquote:The proposal, which is said to have backing from the White House, would see Blair lead a governing authority supported by the UN and Gulf nations - before handing control back to Palestinians.
https://www.google.com/am(...)aza-war-interim-rolequote:Trump’s plan reportedly considers appointing him as the head of a newly established entity called the Gaza International Transitional Authority (GITA), which would administer Gaza after Hamas is ousted for a transition period of up to several years.
En Indonesië wil wel duizenden troepen sturen als peacekeepers.quote:GITA would seek a UN mandate, something Arab states have emphasised they will require, and would also initially sideline the Palestinian Authority (PA) – as Israel continues to say it will not allow the PA to have a future governance role.
duidelijk, thanksquote:Op dinsdag 30 september 2025 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij krijgt de leiding over die raad. Hij wordt zogezegd de Governor of Gaza.
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/c3drmk95xlzo
[..]
https://www.google.com/am(...)aza-war-interim-role
Moet nog wel even door de VN:
[..]
En Indonesië wil wel duizenden troepen sturen als peacekeepers.
Zo niet dan mag van mij Israël het karwei afmaken en van Gaza één groot geasfalteerde parkeerplek maken waar permanente bewoning onmogelijk is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
HAMAS moet stoppen en weg wezen, gijzelaars moeten vrij komen
[..]
Ik heb wel medelijden met die soldaten en agenten, je zou maar op yom kippur opgeroepen worden om met die nietsnutten te dealen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:00 schreef Glazenmaker het volgende:
De levensgevaarlijke vloot met babymelk is gestopt door de heldhaftige jongens van de IDF.
Mocht Hamas van jou ook een parkeerplaats van Israël maken toen er op 6 oktober honderden Palestijnen gegijzeld werden in een van Israëls martelgevangenissen zonder enige vorm van rechtspraak?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 06:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Zo niet dan mag van mij Israël het karwei afmaken en van Gaza één groot geasfalteerde parkeerplek maken waar permanente bewoning onmogelijk is.
Psychopatische vernietigingswensen, leuk joh.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 06:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Zo niet dan mag van mij Israël het karwei afmaken en van Gaza één groot geasfalteerde parkeerplek maken waar permanente bewoning onmogelijk is.
Kunnen we ook zien waarom die partijen tegen hebben gestemd? Lijkt mij constructiever dan dat je ze gelijk demoniseert…quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:54 schreef agter het volgende:
Over psychopathische vernietigingswensen gesproken: links Nederland wil dat de genocide door gaat.
[ x ]
een moderne toeristenstad dat zou wel mooi zijn ipv die grafbendequote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Psychopatische vernietigingswensen, leuk joh.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |