quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zouden westerse landen uiteraard ook van Israel moeten eisen. Dat we ze alleen als legitieme staat blijven erkennen als ze Likud verbieden, Netanyahu afleveren in den Haag en ontwapenen. Tot Israel verantwoording aflegt voor de genocide die ze plegen kunnen we geen normale relatie meer met zo'n land hebben. Typisch hoe Hamas voor sommigen aan een hogere standaard moet voldoen dan Israel.
Natuurlijk niet, we zien toch ook dat de ongewapende Gazanen ook wel even duren om gegenocideerd te worden.quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:04 schreef damsco het volgende:
[..]als Israël zich ontwapend zijn ze binnen een dag weggevaagd grapjas
Tamelijk naïef. Het verschil is dat Israël geen genocide pleegt op gazanen, maar dat andersom Israël direct weggevaagd zou worden door de islamtische barbaren. Dus nee, ontwapenen gaat nooit gebeuren en dat weet jij ook wel.quote:Op woensdag 24 september 2025 06:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, we zien toch ook dat de ongewapende Gazanen ook wel even duren om gegenocideerd te worden.
De Duitsers hebben dat ook overleefd na hun genocide.
Waarom zou Israël een partij vergelijkbaar in Nederland met de VVD precies gaan verbieden?quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zouden westerse landen uiteraard ook van Israel moeten eisen. Dat we ze alleen als legitieme staat blijven erkennen als ze Likud verbieden, Netanyahu afleveren in den Haag en ontwapenen. Tot Israel verantwoording aflegt voor de genocide die ze plegen kunnen we geen normale relatie meer met zo'n land hebben. Typisch hoe Hamas voor sommigen aan een hogere standaard moet voldoen dan Israel.
Laten we dan ook stoppen met over onzin praten als het ontwapenen van de Palestijnen. Elk land mag zich verdedigen en dus wapens hebben. Van Palestina verwachten dat ze ontwapenen is dus totale quatsch.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:35 schreef oblo het volgende:
Zitten jullie nou serieus te discussiëren over het ontwapenen van Israel? Dat is een sprookjesoplossing. Net zo onrealistisch als het hebben over een ontwapening van Oekraïne of Rusland.
De havenmeester in Genua had al gezegd dat ze bij het minste geringste de uitvoer naar Israël compleet lam zouden leggen. Dus dat gaat nog wat worden.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:41 schreef Glazenmaker het volgende:
De humanitaire vloot richting Gaza wordt rap belangrijker gemaakt door Israël. Er wordt gekut met de communicatie, drone aanvallen en retoriek die compleet over de top gaat. Hamas vloot met goederen voor terreur bla bla. Na de laatste stunt is er nu een Italiaans oorlogsschip bijgekomen. Goede kans dat Griekenland het overneemt en Turkije en Egypte gaan toevallig voor het eerst in jaren samen oefenen op de plek waar ze langsvaren.
Volgens mij was Israël veel slimmer geweest als ze dit hadden doodgezwegen en pas aan het einde de boel hadden gestopt zoals ze altijd doen, maar fascisten hebben een show nodig om te laten zien hoe sterk ze zijn. Tot nu toe is het vooral een flater. Je komt nogal gek over als je iemand Hamas noemt en tegelijkertijd heel bezorgd zegt te zijn over hun veiligheid.
Je mag doen wat je wil, maar hamas wordt hoe dan ook ontwapend. Dat proces is nu al een tijdje aan de gang en vrijwel alle landen die Palestina als land erkennen nu hebben dat als voorwaarde gesteld.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we dan ook stoppen met over onzin praten als het ontwapenen van de Palestijnen. Elk land mag zich verdedigen en dus wapens hebben. Van Palestina verwachten dat ze ontwapenen is dus totale quatsch.
Goh en wat denk je dat er met de Palestijnen gebeurd zodra Hamas ontwapend is?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Je mag doen wat je wil, maar hamas wordt hoe dan ook ontwapend. Dat proces is nu al een tijdje aan de gang en vrijwel alle landen die Palestina als land erkennen nu hebben dat als voorwaarde gesteld.
Maar jij mag dromen over een ontwapening van Israel.
Het verschil is dat het IDF afhankelijk is van de politiek. Hamas is het leger en de politiek in één.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we dan ook stoppen met over onzin praten als het ontwapenen van de Palestijnen. Elk land mag zich verdedigen en dus wapens hebben. Van Palestina verwachten dat ze ontwapenen is dus totale quatsch.
Israel kan nu al doen met de Palestijnen wat ze willen. Sterker nog, het feit dat Hamas nog steeds beperkte strijd levert en gijzelaars vasthoudt geeft Israel alleen maar meer legitimatie om in Gaza te zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goh en wat denk je dat er met de Palestijnen gebeurd zodra Hamas ontwapend is?
Alsof dat andersom niet werkt. Zo lang Israel bewapend blijft heeft Hamas als verzetsbeweging bestaansrecht.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Israel kan nu al doen met de Palestijnen wat ze willen. Sterker nog, het feit dat Hamas nog steeds beperkte strijd levert en gijzelaars vasthoudt geeft Israel alleen maar meer legitimatie om in Gaza te zijn.
Ik heb geen natte droom. Ik kijk naar de situatie en geef aan dat om tot een oplossing te komen het begint bij Israel. Hamas is overduidelijk niet in staat enige verandering te forceren. Israel kan dat voorlopig ook niet, hun enige antwoord op dit eeuwigdurende conflict is elke tegenstand vermoorden of verjagen.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het verschil is dat het IDF afhankelijk is van de politiek. Hamas is het leger en de politiek in één.
En jouw natte droom, het ontwapenen van Israël of niet erkennen van Israël gaat niet gebeuren. Wat wel kan gebeuren zijn sancties en het bekoelen van diplomatieke en economische banden.
Veel succes met luchtkastelen bouwen. Ik zie serieus het nut niet in van jouw denkwijze, jij wil linksaf slaan maar de wereld slaat rechtsaf.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof dat andersom niet werkt. Zo lang Israel bewapend blijft heeft Hamas als verzetsbeweging bestaansrecht.
Daarbij nee dat er 4 kalashnikofs in Gaza zijn geeft geen enkele legitimatie aan de genocide in Gaza.
Als dat handjevol gijzelaars al legitimatie geeft voor een genocide. Dan geven de duizenden gijzelaars die Israel heeft nog meer legitimatie aan Hamas.
Als Hamas ontwapenen het doel is zal je hetzelfde moeten eisen van Israel anders kan het niet werken.
Je kunt vast blijven houden aan dit soort onrealistische utopieën maar dit gaat niet gebeuren. Het enige dat van Israël gevraagd zal kunnen worden als Hamas zich ontwapent is een levensvatbaar Palestijns gebied te faciliteren.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof dat andersom niet werkt. Zo lang Israel bewapend blijft heeft Hamas als verzetsbeweging bestaansrecht.
Daarbij nee dat er 4 kalashnikofs in Gaza zijn geeft geen enkele legitimatie aan de genocide in Gaza.
Als dat handjevol gijzelaars al legitimatie geeft voor een genocide. Dan geven de duizenden gijzelaars die Israel heeft nog meer legitimatie aan Hamas.
Als Hamas ontwapenen het doel is zal je hetzelfde moeten eisen van Israel anders kan het niet werken.
Ik zie het nut niet van deze denkwijze. Je ziet een trend en accepteert die trend dan blijkbaar als onvermijdelijk.quote:Op donderdag 25 september 2025 09:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Veel succes met luchtkastelen bouwen. Ik zie serieus het nut niet in van jouw denkwijze, jij wil linksaf slaan maar de wereld slaat rechtsaf.
Hoe kom je erbij dat er niets van een land gevraagd kan worden? Waar komt die fantasie vandaan.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt vast blijven houden aan dit soort onrealistische utopieën maar dit gaat niet gebeuren. Het enige dat van Israël gevraagd zal kunnen worden als Hamas zich ontwapent is een levensvatbaar Palestijns gebied te faciliteren.
Echter zal Gaza door een vredesmacht gecontroleerd moeten gaan worden voor een periode.
Ja die trend kan je toch ook niet ontkennen? Steun voor Israel blijft steeds maar afnemen, grotendeels door gedrag in Gaza en de West Bank.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet van deze denkwijze. Je ziet een trend en accepteert die trend dan blijkbaar als onvermijdelijk.
Nou dan heb ik ook een trend voor je, de steun voor het genocidale Israel zal blijven afnemen.
Nou mooi dat we het over iets eens kunnen worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:16 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja die trend kan je toch ook niet ontkennen? Steun voor Israel blijft steeds maar afnemen, grotendeels door gedrag in Gaza en de West Bank.
Heb je er weleens bij stil gestaan dat jouw standpunt van Israel ontwapenen en opheffen alleen actief gesteund wordt door partijen zoals hamas, de Houthis en Iran?
Het is geen argument, het is meer een aanbeveling tot introspectie. Welke partijen anders dan hamas, de Houthis en Iran steunen jouw standpunt?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou mooi dat we het over iets eens kunnen worden.
Het tweede is niet waar. We zagen ook na de holocaust dat Duitsland zich moest ontwapenen. Dan kan je dat ook in discrediet brengen door te zeggen dat alleen de vreselijke Sovjetunie dat steunde. Ben je op dezelfde manier bezig een onwaarheid als argument te presenteren.
Als men van Hamas ontwapening kan eisen kan dat ook ge-eist worden van IDF. Naarmate de oorlogsmisdaden doorgaan zal de roep daarom ook groeien.
Ik vind het maar een rare manier van discussieren. Dus je probeert door mijn standpunt te associeren met Hamas, Iran de Houthis te doen alsof het een idioot standpunt is. In plaats daarvan zou ik denken dat je beter het standpunt op de merites kan beoordelen. Ook de meest verwerpelijke organisaties kunnen goede standpunten hebben.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:27 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is geen argument, het is meer een aanbeveling tot introspectie. Welke partijen anders dan hamas, de Houthis en Iran steunen jouw standpunt?
quote:With No Governing Alternative in Gaza, Israel's Push for Hamas to Disarm Is a Pretext for Forever War
Klopt helemaal, ik denk dat je begrijpt waar ik op doel en hopelijk leidt dat een keer tot introspectie bij jou.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare manier van discussieren. Dus je probeert door mijn standpunt te associeren met Hamas, Iran de Houthis te doen alsof het een idioot standpunt is. In plaats daarvan zou ik denken dat je beter het standpunt op de merites kan beoordelen. Ook de meest verwerpelijke organisaties kunnen goede standpunten hebben.
Stoppen met bewapening van Israel is een standpunt in lijn met internationaal recht. Alle linkse partijen steunen dat. Landen als Spanje, Ierland, Slovenie steunen dat zo kun je nog wel even doorgaan.
Welk standpunt de Houthis innemen is voor mij totaal irrelevant. Ik ben bekend met geschiedenis en ik zie dat ontwapening van een agressor een normale en soms effectieve eis is. Wat Iran daarover denkt is daarbij niet super relevant.
Zo kun je natuurlijk ook zeggen, kijk wie de sterkste supporters van Israel zijn op dit moment. Extreem-rechtse partijen die het nog moeilijk hebben nazivlaggen en hitlergroeten anders te omschrijven dan hooliganisme.
https://www.haaretz.com/i(...)d4-adba-ffba7c270000
[..]
Nee ik begrijp dus niet wat je bedoelt. Ik probeer uit te leggen waarom ik tot het standpunt kom dat Israel moet ontwapenen. Omdat ze zich niet in kunnen houden met de wapens die ze hebben. Omdat ze die wapens gebruiken voor een genocide. Als ik daardoor een standpunt deel met de Houthi's so be it. Ik betwijfel of ik daarmee een standpunt deel met de Houthi's want ik neem aan dat zij een totaal andere invalshoek kiezen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik denk dat je begrijpt waar ik op doel en hopelijk leidt dat een keer tot introspectie bij jou.
En dat laatste artikel, daar ben ik het ook mee eens. Dat zei ik ook eerder: Sterker nog, het feit dat Hamas nog steeds beperkte strijd levert en gijzelaars vasthoudt geeft Israel alleen maar meer legitimatie om in Gaza te zijn.
Je weet dat Hamas een terroristische organisatie en dat Israël een functionerende democratie is?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik begrijp dus niet wat je bedoelt. Ik probeer uit te leggen waarom ik tot het standpunt kom dat Israel moet ontwapenen. Omdat ze zich niet in kunnen houden met de wapens die ze hebben. Omdat ze die wapens gebruiken voor een genocide. Als ik daardoor een standpunt deel met de Houthi's so be it. Ik betwijfel of ik daarmee een standpunt deel met de Houthi's want ik neem aan dat zij een totaal andere invalshoek kiezen.
Ik zie tegelijkertijd dat het idee om Hamas te ontwapenen breder wordt gedragen. Dus blijkbaar is het ontwapeningsargument vrij sterk. Waarom dan dat argument alleen legitiem zou zijn om te gebruiken op een van de twee strijdende partijen weet ik niet. Misschien kun je me dat uitleggen. Ik wil het idee dat Israel moet ontwapenen best laten varen, als we dan ook het idee dat Hamas dat moet laten varen. Zo niet vind ik het kul, meten met twee maten.
Interessant is dat uit het artikel invloed vanuit Qatar blijkt, dat lijkt me onwenselijk.quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:
De UEFA overweegt ze eruit te trappen
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itsluiten-israel-uit
Hoe zie jij ontwapenen? Duitsland had ook gewoon een leger na WO2.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou mooi dat we het over iets eens kunnen worden.
Het tweede is niet waar. We zagen ook na de holocaust dat Duitsland zich moest ontwapenen. Dan kan je dat ook in discrediet brengen door te zeggen dat alleen de vreselijke Sovjetunie dat steunde. Ben je op dezelfde manier bezig een onwaarheid als argument te presenteren.
Als men van Hamas ontwapening kan eisen kan dat ook ge-eist worden van IDF. Naarmate de oorlogsmisdaden doorgaan zal de roep daarom ook groeien.
Beide zijn een terroristische organisatie, vandaar ook beiden ontwapenen.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Hamas een terroristische organisatie en dat Israël een functionerende democratie is?
Ontwapen Israël en er leeft overmorgen geen enkele Jood meer in de Levant.
Ja precies, ze kunnen bijvoorbeeld hun nukes wegdoen. Stoppen met dienstplicht voor iedereen. Het leger hoeft niet zo groot te zijn als het nu is, dat het op meerdere fronten tegelijk gebieden kan bezetten. Ze zouden een leger kunnen hebben dat genoeg is om zich te verdedigen en meer niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij ontwapenen? Duitsland had ook gewoon een leger na WO2.
Waarom verzin je zelf dingen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide zijn een terroristische organisatie, vandaar ook beiden ontwapenen.
zolang die hele regio erop uit is om Israel van de kaart te vegen kan hun leger niet groot genoeg zijnquote:Op vrijdag 26 september 2025 06:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja precies, ze kunnen bijvoorbeeld hun nukes wegdoen. Stoppen met dienstplicht voor iedereen. Het leger hoeft niet zo groot te zijn als het nu is, dat het op meerdere fronten tegelijk gebieden kan bezetten. Ze zouden een leger kunnen hebben dat genoeg is om zich te verdedigen en meer niet.
Ik vind dat Spanje ook maar moet demilitariseren, Catalonië en Spaans Baskenland zijn al zo lang bezet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zolang die hele regio erop uit is om Israel van de kaart te vegen kan hun leger niet groot genoeg zijn
Wordt nogal saai om te doen alsof de regio zo tegen Israel is. Hoeveel landen heeft Israel binnengevallen gebombardeerd alleen de afgelopen 2 jaar. Andersom is het al meer dan 50 jaar geleden dat landen Israel aanvielen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zolang die hele regio erop uit is om Israel van de kaart te vegen kan hun leger niet groot genoeg zijn
je mag het saai vinden, dat maakt het niet minder waar. Misschien jouw antisemitische natte dromen maar elders uiten dan. Alleen al Iran hierin verdedigenquote:Op vrijdag 26 september 2025 08:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wordt nogal saai om te doen alsof de regio zo tegen Israel is. Hoeveel landen heeft Israel binnengevallen gebombardeerd alleen de afgelopen 2 jaar. Andersom is het al meer dan 50 jaar geleden dat landen Israel aanvielen.
Er is geen land in de regio dat Israel weg wil vagen. Iran wil dat Israel Gaza en de West Bank verlaat, dat is natuurlijk heel wat anders dan Israel weg willen vagen. Andersom zien we dat Israel Palestina weg vaagt, dat spreken ze ook zo uit.
Toch is blijkbaar het enige argument voor Israel deze fantasie dat iedereen tegen ze zou zijn.
Ah dus je hebt geen weerwoord. Het klopt inderdaad niet dat Israel veel te vrezen heeft van de buren. Andersom hebben die buren wel veel te vrezen van Israel. Die realiteit kunnen we zien in waar de bommen vallen, dat is bijvoorbeeld in Teheran of Beirut bij die Israelische bombardementen vallen ook veel meer doden dan andersom.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag het saai vinden, dat maakt het niet minder waar. Misschien jouw antisemitische natte dromen maar elders uiten dan. Alleen al Iran hierin verdedigen
Bron? Volgens mij zijn er talloze vredesverdragen met verschillende landen uit die regio en al talloze jaren. Het zielige calimero-verhaal (om genocide te rechtvaardigen) begint toch echt af te brokkelen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
mijn weerwoord bevalt jou niet, dat is wat anders dan geen weerwoord hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah dus je hebt geen weerwoord. Het klopt inderdaad niet dat Israel veel te vrezen heeft van de buren. Andersom hebben die buren wel veel te vrezen van Israel. Die realiteit kunnen we zien in waar de bommen vallen, dat is bijvoorbeeld in Teheran of Beirut bij die Israelische bombardementen vallen ook veel meer doden dan andersom.
Ik houd me verre van antisemitisme. Maar ik bespeur wel antisemitisme in jouw leugens dat Israel zoveel gevaar zou lopen.
ik pak jou er ook maar meteen even bij, waar zie jij mij geweld verheerlijken?quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij zijn er talloze vredesverdragen met verschillende landen uit die regio en al talloze jaren. Het zielige calimero-verhaal (om genocide te rechtvaardigen) begint toch echt af te brokkelen.
Israël anno 2025 nog een functionerende democratie noemen is wel discutabelquote:Op donderdag 25 september 2025 21:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Hamas een terroristische organisatie en dat Israël een functionerende democratie is?
Ontwapen Israël en er leeft overmorgen geen enkele Jood meer in de Levant.
Hezbollah is een proxy van Iran en Jemen is dat ook deels. Je hebt het over de hele regio en dit is waar je mee komt?quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:19 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
mijn weerwoord bevalt jou niet, dat is wat anders dan geen weerwoord hebben natuurlijk.
[..]
ik pak jou er ook maar meteen even bij, waar zie jij mij geweld verheerlijken?
Hezbollah en Jemen zijn goede voorbeelden natuurlijk waar de raketten vandaan komen en mogen we het defensief van israel danken dat ze nog bestaan.
Laten we dan net doen alsof ze daar het beste voor hebben met israel.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hezbollah is een proxy van Iran en Jemen is dat ook deels. Je hebt het over de hele regio en dit is waar je mee komt?
Verder zie ik je niet geweld verheerlijken, maar wel een vals frame neerzetten. Feitelijk exact dezelfde propaganda napraat van Netanyahu, die het als argument gebruikt om genocide te plegen. Dus ja, misschien iets meer zelf nadenken.
Ik snap je punt maar om nu een terroristische moslimstaat naast Israël te stichten moet toch wel het allerbeste plan ooit zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:29 schreef Nexum het volgende:
[..]
Israël anno 2025 nog een functionerende democratie noemen is wel discutabel
dat is de grootste grap idd. Een 2statenoplossing zou het beste zijn. Maar wel zonder hamas. Gaat alleen niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar om nu een terroristische moslimstaat naast Israël te stichten moet toch wel het allerbeste plan ooit zijn.
Hadden we beter Islamitische Staat kunnen laten voortbestaan.
De Palestijnse Autoriteit heeft Israël toch al 30 jaar geleden erkend?quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:19 schreef Bofjijff het volgende:
dat is de grootste grap idd. Een 2statenoplossing zou het beste zijn. Maar wel zonder hamas. Gaat alleen niet snel gebeuren.
De waarheid is natuurlijk dat dit andersom in 1948 al wél is gebeurd. Daar hoor ik je dan weer niet over.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar om nu een terroristische moslimstaat naast Israël te stichten moet toch wel het allerbeste plan ooit zijn.
Maar ik blijf erbij dat ik het opmerkelijk vind dat wanneer het argument ‘Hamas spreekt niet voor alle Palestijnen’ verworpen wordt, dat dan het argument ‘de IDF spreekt niet voor alle Israëliers’ wel geldt terwijl steun voor de IDF veel hoger ligt onder de Israëlische bevolking dan steun voor Hamas onder de Palestijnen. Dan heb ik niet alleen over Gaza maar ook over de West Bank.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hadden we beter Islamitische Staat kunnen laten voortbestaan.
Ik vind het andersom ook belachelijk. Dat elke Israeli een legitiem doel is wegens dienstplicht of steun voor het IDF. Beide kampen maken zich er schuldig aan om de andere kant niet als slachtoffer te willen zien en lijken niet in staat de balk in hun eigen oog te zien.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:57 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar ik blijf erbij dat ik het opmerkelijk vind dat wanneer het argument ‘Hamas spreekt niet voor alle Palestijnen’ verworpen wordt, dat dan het argument ‘de IDF spreekt niet voor alle Israëliers’ wel geldt terwijl steun voor de IDF veel hoger ligt onder de Israëlische bevolking dan steun voor Hamas onder de Palestijnen. Dan heb ik niet alleen over Gaza maar ook over de West Bank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |