abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218865480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:29 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt helemaal, ik denk dat je begrijpt waar ik op doel en hopelijk leidt dat een keer tot introspectie bij jou.

En dat laatste artikel, daar ben ik het ook mee eens. Dat zei ik ook eerder: Sterker nog, het feit dat Hamas nog steeds beperkte strijd levert en gijzelaars vasthoudt geeft Israel alleen maar meer legitimatie om in Gaza te zijn.
Nee ik begrijp dus niet wat je bedoelt. Ik probeer uit te leggen waarom ik tot het standpunt kom dat Israel moet ontwapenen. Omdat ze zich niet in kunnen houden met de wapens die ze hebben. Omdat ze die wapens gebruiken voor een genocide. Als ik daardoor een standpunt deel met de Houthi's so be it. Ik betwijfel of ik daarmee een standpunt deel met de Houthi's want ik neem aan dat zij een totaal andere invalshoek kiezen.

Ik zie tegelijkertijd dat het idee om Hamas te ontwapenen breder wordt gedragen. Dus blijkbaar is het ontwapeningsargument vrij sterk. Waarom dan dat argument alleen legitiem zou zijn om te gebruiken op een van de twee strijdende partijen weet ik niet. Misschien kun je me dat uitleggen. Ik wil het idee dat Israel moet ontwapenen best laten varen, als we dan ook het idee dat Hamas dat moet laten varen. Zo niet vind ik het kul, meten met twee maten.
  donderdag 25 september 2025 @ 19:55:26 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218869747
twitter

twitter

https://www.diplomatie.go(...)wo-state-solution-22

Er zijn nog steeds gebalanceerde, constructieve initiatieven over deze kwestie, maar die halen de media helaas een stuk minder.
pi_218871127
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee ik begrijp dus niet wat je bedoelt. Ik probeer uit te leggen waarom ik tot het standpunt kom dat Israel moet ontwapenen. Omdat ze zich niet in kunnen houden met de wapens die ze hebben. Omdat ze die wapens gebruiken voor een genocide. Als ik daardoor een standpunt deel met de Houthi's so be it. Ik betwijfel of ik daarmee een standpunt deel met de Houthi's want ik neem aan dat zij een totaal andere invalshoek kiezen.

Ik zie tegelijkertijd dat het idee om Hamas te ontwapenen breder wordt gedragen. Dus blijkbaar is het ontwapeningsargument vrij sterk. Waarom dan dat argument alleen legitiem zou zijn om te gebruiken op een van de twee strijdende partijen weet ik niet. Misschien kun je me dat uitleggen. Ik wil het idee dat Israel moet ontwapenen best laten varen, als we dan ook het idee dat Hamas dat moet laten varen. Zo niet vind ik het kul, meten met twee maten.
Je weet dat Hamas een terroristische organisatie en dat Israël een functionerende democratie is?

Ontwapen Israël en er leeft overmorgen geen enkele Jood meer in de Levant.
  donderdag 25 september 2025 @ 22:05:28 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218871239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:
De UEFA overweegt ze eruit te trappen
https://www.rtl.nl/nieuws(...)itsluiten-israel-uit
Interessant is dat uit het artikel invloed vanuit Qatar blijkt, dat lijkt me onwenselijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 25 september 2025 @ 23:15:03 #80
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218871722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nou mooi dat we het over iets eens kunnen worden.

Het tweede is niet waar. We zagen ook na de holocaust dat Duitsland zich moest ontwapenen. Dan kan je dat ook in discrediet brengen door te zeggen dat alleen de vreselijke Sovjetunie dat steunde. Ben je op dezelfde manier bezig een onwaarheid als argument te presenteren.
Als men van Hamas ontwapening kan eisen kan dat ook ge-eist worden van IDF. Naarmate de oorlogsmisdaden doorgaan zal de roep daarom ook groeien.
Hoe zie jij ontwapenen? Duitsland had ook gewoon een leger na WO2.
  vrijdag 26 september 2025 @ 06:23:49 #81
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218872179
twitter

Het concept van Netanyahu en zijn vrouw die de Palestijnse kleuren dragen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218872209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je weet dat Hamas een terroristische organisatie en dat Israël een functionerende democratie is?

Beide zijn een terroristische organisatie, vandaar ook beiden ontwapenen.
pi_218872212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe zie jij ontwapenen? Duitsland had ook gewoon een leger na WO2.
Ja precies, ze kunnen bijvoorbeeld hun nukes wegdoen. Stoppen met dienstplicht voor iedereen. Het leger hoeft niet zo groot te zijn als het nu is, dat het op meerdere fronten tegelijk gebieden kan bezetten. Ze zouden een leger kunnen hebben dat genoeg is om zich te verdedigen en meer niet.
pi_218872379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beide zijn een terroristische organisatie, vandaar ook beiden ontwapenen.
Waarom verzin je zelf dingen?
pi_218872465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 06:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja precies, ze kunnen bijvoorbeeld hun nukes wegdoen. Stoppen met dienstplicht voor iedereen. Het leger hoeft niet zo groot te zijn als het nu is, dat het op meerdere fronten tegelijk gebieden kan bezetten. Ze zouden een leger kunnen hebben dat genoeg is om zich te verdedigen en meer niet.
zolang die hele regio erop uit is om Israel van de kaart te vegen kan hun leger niet groot genoeg zijn :)
pi_218872560
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:58 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
zolang die hele regio erop uit is om Israel van de kaart te vegen kan hun leger niet groot genoeg zijn :)
Ik vind dat Spanje ook maar moet demilitariseren, Catalonië en Spaans Baskenland zijn al zo lang bezet.

Andalusië naar Marokko en Galicië naar Portugal.

Bovendien voelt de blanke Spanjaard zich gediscrimineerd in eigen land, hier mag ook wat aan gedaan worden.
pi_218872565
quote:

[..]
Wordt nogal saai om te doen alsof de regio zo tegen Israel is. Hoeveel landen heeft Israel binnengevallen gebombardeerd alleen de afgelopen 2 jaar. Andersom is het al meer dan 50 jaar geleden dat landen Israel aanvielen.
Er is geen land in de regio dat Israel weg wil vagen. Iran wil dat Israel Gaza en de West Bank verlaat, dat is natuurlijk heel wat anders dan Israel weg willen vagen. Andersom zien we dat Israel Palestina weg vaagt, dat spreken ze ook zo uit.

Toch is blijkbaar het enige argument voor Israel deze fantasie dat iedereen tegen ze zou zijn.
pi_218872848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wordt nogal saai om te doen alsof de regio zo tegen Israel is. Hoeveel landen heeft Israel binnengevallen gebombardeerd alleen de afgelopen 2 jaar. Andersom is het al meer dan 50 jaar geleden dat landen Israel aanvielen.
Er is geen land in de regio dat Israel weg wil vagen. Iran wil dat Israel Gaza en de West Bank verlaat, dat is natuurlijk heel wat anders dan Israel weg willen vagen. Andersom zien we dat Israel Palestina weg vaagt, dat spreken ze ook zo uit.

Toch is blijkbaar het enige argument voor Israel deze fantasie dat iedereen tegen ze zou zijn.
je mag het saai vinden, dat maakt het niet minder waar. Misschien jouw antisemitische natte dromen maar elders uiten dan. Alleen al Iran hierin verdedigen :')
pi_218872915
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
je mag het saai vinden, dat maakt het niet minder waar. Misschien jouw antisemitische natte dromen maar elders uiten dan. Alleen al Iran hierin verdedigen :')
Ah dus je hebt geen weerwoord. Het klopt inderdaad niet dat Israel veel te vrezen heeft van de buren. Andersom hebben die buren wel veel te vrezen van Israel. Die realiteit kunnen we zien in waar de bommen vallen, dat is bijvoorbeeld in Teheran of Beirut bij die Israelische bombardementen vallen ook veel meer doden dan andersom.
Ik houd me verre van antisemitisme. Maar ik bespeur wel antisemitisme in jouw leugens dat Israel zoveel gevaar zou lopen.
pi_218872948
quote:

[..]
Bron? Volgens mij zijn er talloze vredesverdragen met verschillende landen uit die regio en al talloze jaren. Het zielige calimero-verhaal (om genocide te rechtvaardigen) begint toch echt af te brokkelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218873109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ah dus je hebt geen weerwoord. Het klopt inderdaad niet dat Israel veel te vrezen heeft van de buren. Andersom hebben die buren wel veel te vrezen van Israel. Die realiteit kunnen we zien in waar de bommen vallen, dat is bijvoorbeeld in Teheran of Beirut bij die Israelische bombardementen vallen ook veel meer doden dan andersom.
Ik houd me verre van antisemitisme. Maar ik bespeur wel antisemitisme in jouw leugens dat Israel zoveel gevaar zou lopen.
mijn weerwoord bevalt jou niet, dat is wat anders dan geen weerwoord hebben natuurlijk.

quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Bron? Volgens mij zijn er talloze vredesverdragen met verschillende landen uit die regio en al talloze jaren. Het zielige calimero-verhaal (om genocide te rechtvaardigen) begint toch echt af te brokkelen.
ik pak jou er ook maar meteen even bij, waar zie jij mij geweld verheerlijken?

Hezbollah en Jemen zijn goede voorbeelden natuurlijk waar de raketten vandaan komen en mogen we het defensief van israel danken dat ze nog bestaan.
pi_218873208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Israël anno 2025 nog een functionerende democratie noemen is wel discutabel :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218873226
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:19 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
mijn weerwoord bevalt jou niet, dat is wat anders dan geen weerwoord hebben natuurlijk.
[..]
ik pak jou er ook maar meteen even bij, waar zie jij mij geweld verheerlijken?

Hezbollah en Jemen zijn goede voorbeelden natuurlijk waar de raketten vandaan komen en mogen we het defensief van israel danken dat ze nog bestaan.
Hezbollah is een proxy van Iran en Jemen is dat ook deels. Je hebt het over de hele regio en dit is waar je mee komt?

Verder zie ik je niet geweld verheerlijken, maar wel een vals frame neerzetten. Feitelijk exact dezelfde propaganda napraat van Netanyahu, die het als argument gebruikt om genocide te plegen. Dus ja, misschien iets meer zelf nadenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218873397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hezbollah is een proxy van Iran en Jemen is dat ook deels. Je hebt het over de hele regio en dit is waar je mee komt?

Verder zie ik je niet geweld verheerlijken, maar wel een vals frame neerzetten. Feitelijk exact dezelfde propaganda napraat van Netanyahu, die het als argument gebruikt om genocide te plegen. Dus ja, misschien iets meer zelf nadenken.
Laten we dan net doen alsof ze daar het beste voor hebben met israel.

Met je woorden over propaganda :') meters diep in de jodenhaat. Wel weer gelachen
pi_218873494
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:29 schreef Nexum het volgende:

[..]
Israël anno 2025 nog een functionerende democratie noemen is wel discutabel :P
Ik snap je punt maar om nu een terroristische moslimstaat naast Israël te stichten moet toch wel het allerbeste plan ooit zijn.

Hadden we beter Islamitische Staat kunnen laten voortbestaan.
pi_218873786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik snap je punt maar om nu een terroristische moslimstaat naast Israël te stichten moet toch wel het allerbeste plan ooit zijn.

dat is de grootste grap idd. Een 2statenoplossing zou het beste zijn. Maar wel zonder hamas. Gaat alleen niet snel gebeuren.

Wel een geniaal plan van hamas, het westen gaat hier lekker in mee terwijl de arabische wereld toekijkt en het westen uitlacht.
pi_218874609
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:19 schreef Bofjijff het volgende:
dat is de grootste grap idd. Een 2statenoplossing zou het beste zijn. Maar wel zonder hamas. Gaat alleen niet snel gebeuren.
De Palestijnse Autoriteit heeft Israël toch al 30 jaar geleden erkend?
Incelfrikandel
pi_218874858
quote:

[..]
De waarheid is natuurlijk dat dit andersom in 1948 al wél is gebeurd. Daar hoor ik je dan weer niet over.
pi_218876952
quote:

[..]

Maar ik blijf erbij dat ik het opmerkelijk vind dat wanneer het argument ‘Hamas spreekt niet voor alle Palestijnen’ verworpen wordt, dat dan het argument ‘de IDF spreekt niet voor alle Israëliers’ wel geldt terwijl steun voor de IDF veel hoger ligt onder de Israëlische bevolking dan steun voor Hamas onder de Palestijnen. Dan heb ik niet alleen over Gaza maar ook over de West Bank.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 26 september 2025 @ 16:02:35 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218876992
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:57 schreef Nexum het volgende:

[..]
Maar ik blijf erbij dat ik het opmerkelijk vind dat wanneer het argument ‘Hamas spreekt niet voor alle Palestijnen’ verworpen wordt, dat dan het argument ‘de IDF spreekt niet voor alle Israëliers’ wel geldt terwijl steun voor de IDF veel hoger ligt onder de Israëlische bevolking dan steun voor Hamas onder de Palestijnen. Dan heb ik niet alleen over Gaza maar ook over de West Bank.
Ik vind het andersom ook belachelijk. Dat elke Israeli een legitiem doel is wegens dienstplicht of steun voor het IDF. Beide kampen maken zich er schuldig aan om de andere kant niet als slachtoffer te willen zien en lijken niet in staat de balk in hun eigen oog te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')