Ftfyquote:Op dinsdag 16 september 2025 22:38 schreef Mubassie het volgende:
Hard en lang genoeg genocidale daden vastgesteld, dan gaan die rechters uiteindelijk wel een keertje mee.
Al eerder gezegd: de onschuldpresumptie stelt dat een verdachte onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Niet dat de misdaad niet heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, een rechter kan vaststellen dat het onomstotelijk bewezenz is. Ik ben bang dat dat ook pas het punt is waarop landen actie willen ondernemen.
Probleem daarmee is, is dat het achteraf vastgesteld wordt.
Nee niet Amnesty, de rechter(s) van ICJ ofwel VN.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Genocide is toch echt een juridisch begrip waar een rechter uitspraak over doet.
Amnesty?
Correct en als mensen met deze achtergronden tot die conclusie komen kun je dat zeer serieus nemen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Al eerder gezegd: de onschuldpresumptie stelt dat een verdachte onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Niet dat de misdaad niet heeft plaatsgevonden.
Over dat laatste begint echter wel steeds meer consensus te ontstaan onder deskundigen die toetsen aan vastgestelde criteria. En dat kan ook zonder rechter.
Ik mag hopen dat dat het is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat de wrijving vooral voortkomt uit wantrouwen in de richting berichtgeving omtrent het conflict en dat niet iedereen dus even veel vertrouwen heeft in de onderbouwing er van.
Juist, en als HowardRoark vindt dat je dan niet over genocide mag spreken omdat dat een juridische term is, dan noem ik het genocidaal geweld, de term die genocideonderzoekers daar kennelijk voor gebruiken.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct en als mensen met deze achtergronden tot die conclusie komen kun je dat zeer serieus nemen.
Dat vind ik persoonlijk ook een betere term totdat een rechter daar zijn of haar zegje over gedaan heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Juist, en als HowardRoark vindt dat je dan niet over genocide mag spreken omdat dat een juridische term is, dan noem ik het genocidaal geweld, de term die genocideonderzoekers daar kennelijk voor gebruiken.
Als mensen menen hun toevlucht te moeten zoeken in het in hokjes plaatsen van hun tegenstander, in plaats van op argumenten de discussie te voeren, dan vind ik dat sowieso niet heel sterk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In deze compleet verziekte discussie kan mijn standpunt al leiden tot het "ontkennen van genocide" of zelfs het supporten er van.
Daar weet jij helemaal niks van.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
Los van of er op een moment in de verre toekomst achteraf vastgesteld wordt dat er wel of geen sprake is van genocide: het is werkelijk schan-da-lig hoe Israël tekeer gaat in Gaza, en als je dat goedkeurt dan moet je je de ogen uit je kop schamen.
Inb4:quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
Los van of er op een moment in de verre toekomst achteraf vastgesteld wordt dat er wel of geen sprake is van genocide: het is werkelijk schan-da-lig hoe Israël tekeer gaat in Gaza, en als je dat goedkeurt dan moet je je de ogen uit je kop schamen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir haben es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Daar weet jij helemaal niks van.![]()
Net zomin als ik!
Maar goed ook; voordat de internationale autoriteit die genocidaal geweld onderzoekt daarover een uitspraak doet, moet het wel degelijk onderbouwd zijn. Dat is niet iets waarbij ze over 1 nacht ijs gaan.quote:
Doe eens wat beter je best.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:39 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel een goed punt.
A) Moeten we hierbij af gaan op mensen die een universitaire master Holocaust- en genocidestudies hebben gevolgd en zijn opgeleid om uit te kunnen leggen waarom er herkenningspunten zijn van genocide.
Of
B) Zullen we hierbij toch af gaan op de persoon “de grote Alfonso” die zegt dat 1) de conclusie van A) niet correct is en 2) we de term “genocidaal geweld” als tegemoetkoming ten gunste van de discussie niet mogen gebruiken.
Lastig, lastig.
Nee, dat is het niet.quote:Dat is bewezen onjuist.
Klein of niet, het is mijn wereldje.quote:[..]
Jullie wereldje wordt wel heel klein he?
De ernst ervan is tweeledig. Allereerst natuurlijk is het gewoon verschrikkelijk voor de slachtoffers zelf. Nou boeit me dat, in alle eerlijkheid, nog wel het minste. Palestijnen zijn daar in die regio toch redeloos verloren. Is het niet door Hamas zelf dan zorgt Israël daar wel voor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:48 schreef Isdatzo het volgende:
En net zo min als Netanyahu, want Israel erkent het internationaal strafhof niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Daar weet jij helemaal niks van.![]()
Net zomin als ik!
Zolang we in een wereld leven waarin de PVV na het laatst debacle gewoon weer de grootste partij lijkt te worden, sluit ik niet uit dat er inderdaad een hoop dommerikken een mening hebben die voor de westerse wereld op lange termijn niet de beste blijkt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:55 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
En ik denk dat die veel groter is dan jij denkt.
Je hebt er anders niet veel tegenin te brengen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:55 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Doe eens wat beter je best.
Volgens jou niet, volgens de VN wel.quote:Nee, dat is het niet.
En een wereld met een beeldschone basis. Uniek en erkend ik alle stromingen die erma kwamen.quote:Klein of niet, het is mijn wereldje.
En veel dichterbij dan de meesten weten.quote:En ik denk dat die veel groter is dan jij denkt.
In het bijzonder voor Nederland ja. Als je zegt dat het prima is wanneer militair sterke landen hun grandioze gang gaan en hun kont afvegen met internationaal recht wanneer dat ze goed uitkomt, dan kan iedereen zelf invullen wat zoiets voor Nederland zou kunnen betekenen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:56 schreef Vliegbaard het volgende:
Nu stilzwijgend toekijken is je reet afvegen aan alle internationale afspraken. En het schept een precedent waarbij de recht van de sterkste gaat gelden en dat gaat ons vroeg of laat gewoon in onze achterste bijten.
Huh wat doe jij nou? Dát is niet de bedoeling! Kiezen zul je: vóór Israël en tegen Hamas, of tegen Israël en vóór Hamas.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:59 schreef Momo het volgende:
Mensen die de acties van Hamas goedpraten![]()
Mensen die de acties van IDF goedpraten
Als je kritiek hebt op Israël en hun acties in Gaza ben je een palliwappie ja!quote:Op dinsdag 16 september 2025 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huh wat doe jij nou? Dát is niet de bedoeling! Kiezen zul je: vóór Israël en tegen Hamas, of tegen Israël en vóór Hamas.
Kleur bekennen, en rap een beetje.
En een antisemiet. Het zou hilarisch zijn als het niet zo treurig was.quote:Op dinsdag 16 september 2025 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je kritiek hebt op Israël en hun acties in Gaza ben je een palliwappie ja!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |